Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelpaat omana itsenäsi!

Vierailija
17.08.2015 |

Olen huomannut niin naisissa kuin miehissäkin miellyttämisenhalua, mietitään kuinka voisin muuttaa itseäni jotta kelpaisin. Jos olisin sellainen niin kelpaisin, mutta kun olen tällainen.
Miksi?
Katsokaapa kaupungilla ympärillenne, pariskuntia on rajaton määrä erilaisia! On pitkää, pätkää, lihavaa, laihaa, hoikkaa, urheilullista. Punatukkaista, kaljua, pitkähiuksista, siilitukkaista. On erilaista kauneutta, erilaisia persoonia ja kansallisuuksia.
On niin paljon erilaisia pareja, erilaisia elämäntilanteita ja haluja/mieltymyksiä.
Miksi sinä et kelpaisi? Juuri sellaisena kuin olet?
Kokeilepa vaihteeksi etsiä itsestäsi niitä asioita joista olet ylpeä, mitä olet saavuttanut, mikä on paras luonteenpiirteesi tai mikä on parasta kropassasi.
Keskity niihin.
On toki hyvä tiedostaa heikkoutensa ja voimavaransa, mutta olet hyvä juuri sellaisena kuin olet.
Heikkouksia voi kehittää ja vahvuuksia tuoda esille.
Olen tässä elämässä huomannut ettei sillä ulkonäöllä aina pärjää, ei pelkästään sillä. Vaikka olisit kuinka kaunis/komea, se ei vaan riitä jos olet ilkeä tai pahansuopa. Trust me, opittu kantapään kautta. Melkein menetin tärkeimmät ihmiset ympäriltäni.
Olen tavannut monta komeaa miestä, mutta hetken juteltuani olen tullut monesti tulokseen että mies on vastenmielinen. Liiallinen itseriittoisuus, pinnallisuus, kapeakatseisuus ja tylyys ei viehätä minua.
Kaunis kuori on kuitenkin asia joka voi hävitä hyvinkin nopeasti, sen voi menettää onnettomuudessa, sairauden myötä, monella eri tavalla.
Saan aina hymyn huulilleni kun näen onnellisia ihmisiä, onnellisuus paistaa ihmisestä läpi. Sen näkee.
Nykyajan ihmiset ovat liian materialistisia, halutaan kaikkea aina vain lisää. Jos keskittyisimme enemmän henkiseen hyvinvointiin, me ja ihmiset ympärillämme voisimme kaikki paremmin.
Ilkeys ei kanna pitkälle hedelmää. Eikä se tee sinua onnelliseksi.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:39"]

Ap mitä sulle tapahtui kun muutuit? Haluan hyvän itsetunnon myös!

[/quote]

Kuuntele Juha Tapiota tai Kaija Koota. :D

Vierailija
42/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:30"] Miksi Suomessa katsotaan pahalla sitä jos joku haluaa kannustaa muita ihmisiä? Ihan älytöntä. Mutta tosiaan, itseensä tyytymättömien mielestä kaikkien pitäisi ilmeisesti olla itsesäälissä rypeviä ja itseään mollaavia surkimuksia. Hyvä suomalaiset! [/quote] Kannustuksesta tulee tympeetä, kun siinä peilataan niitä omia kokemuksia ja toisia kannustetaan itsensä kautta.Trust me, hei haloo... [/quote] No mitä jos joku saa siitä kumminkin itselleen kannustusta? Että joku toinenkin on saanut itseluottamusta tai jonkun ahaa-elämyksen? Kyllä se joitakin voi rohkaista. Miten se on sulta pois? Haloo vaan sinne.

[/quote]

Tuota häiriköijää ahdistaa, kun itse on kykenemätön ilmeisesti muuttamaan omaa minäkuvaansa. Vastauksena omaan kyvyttömyyteen purkaa muihin pahaa oloaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:30"]Miksi Suomessa katsotaan pahalla sitä jos joku haluaa kannustaa muita ihmisiä? Ihan älytöntä. Mutta tosiaan, itseensä tyytymättömien mielestä kaikkien pitäisi ilmeisesti olla itsesäälissä rypeviä ja itseään mollaavia surkimuksia. Hyvä suomalaiset!
[/quote]

Tätäpä. Enkä väitä aina olevani mikään rauhan ja rakkauden lähettiläs! :D Siihen epätoivoon ja synkistelyyn on vain niin helppo sortua ja syyttää maailmaa ja muita ihmisiä kaikesta.
Mutta sanotaanko noin 5 vuotta sitten aloin oivaltaa eläväni liian pinnallisessa ajatusmaailmassa ja luulin että vain kovuus viehättää ja kovat pärjää. Ja kyllä, minulla oli äärimmäisen huono itsetunto jota tällä kovuudella peittelin.
Sitten koin perhe- ja ystäväpiirissä äkillisiä kuolemia, onnettomuuden, vakavan sairaatumisen ym. Silloin heräsin lopullisesti.
Elämäni ei ole ollut ruusuilla tanssimista eikä se nytkään ole. Ap.

Vierailija
44/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on avaaja mennyt pahasti harhaan, tai joku muu on erehtynyt:

http://www.vauva.fi/keskustelu/4558291/ketju/etta_on_miehet_munattomia

Vierailija
45/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:39"]Ap mitä sulle tapahtui kun muutuit? Haluan hyvän itsetunnon myös!
[/quote]

Tuossa jo kirjoitinkin perhe- ja ystäväpiirissä tapahtuneista kuolemista, onnettomuudesta ja vakavasta sairastumisesta.
Nämä ovat vaikuttaneet elämääni suuresti.
Mutta sisältähän se muutos lähtee. En omaa vieläkään järisyttävän vahvaa itsetuntoa, mutta ehdottomasti se on parempi kuin 5-10 vuotta sitten.
Itsetunnon kehittämisestä on paljon kirjallisuutta ja siitä kyllä puhutaan. Mitään yhtä taikatemppua en ainakaan minä löytänyt.
Kyllä se kehitys on ollut sellaista askel askeleelta (välillä taaksepäin myös :D).
Mutta suurin tekijä omalka kohdallani oli pysähtyminen, omien todellisten arvojen miettiminen ja hyväksyminen.
Sitten se etten koskaan ole ollut muodin aallonharjalla ratsastaja tai kiinnostunut kosmetiikasta. Tämä oli paha, yritin monesti ostaa vaatteita joita moni muukin mutta jäivät kaapin pohjalle. Samoin meikit. Luovutin sitten ja päätin että kuljen niissä mistä pidän ja ovat mukavia. Huomasin että sehän toimii. Meikkiä laitan ripsivärin verran. Jos on illanviettoa, laitan meikkivoiteen ja poskipunan sekä huulikiillon. Eräs ystäväni saa laittaa minulle prameamman silmämeikin sillä hän sen osaa :)
Yritin muovata itseäni rakennekynsillä ja hiustenpidennyksillä. Ei toiminut, en tuntenut oloani hyväksi.
Päätin etten stressaa ja olen sellainen kuin olen. Ei kaikkien tarvitse pitää minun ulkonäöstäni.
Aloitin myös meditoinnin ja joogan, näistä on ollut hyötyä itsetutkiskelussa.
Minun on vaikea sanoa miten muut voisivat toimia mutta jos tästä jotain vinkkiä on niin hyvä näin.
Mutta itsestä sisältä se lähtee. Omasta halusta hyväksyä itsensä. Tulipa taas pitkä värssy :) Ap.

Vierailija
46/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:06"]No en kelpaa edes omalle miehelleni. [/quote] Miksi koet näin? Ap.

[/quote]

Tuskin se etsisi vierasta, jos minä kelpaisin. 
[/quote]

Oletko ottanut asiaa puheeksi? Ei sinussa ole vikaa vaikka hän näin toimii. Pettämiselle ei ole koskaan hyvää syytä.

Vierailija
47/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa nyt, että tämä pätee vain naisiin. Miehien pakko ainakin hieman näytellä ja yrittää miellyttää naista kaikin keinoin. Ellei ole komea tai varakas.

Vierailija
48/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:17"]Tuon kun kaikki aina muistaisi. Tänäpäivänä on vaan niin isoja kauneusihanteita että ei pysty elämään sen näköisenä kuin haluaa, jos et pukeudu tietyllä lailla saat todella yleviä katseita. Itse rakastan kulkea verkkareissa, mutta saan takanani helpostikin naurunpyrskähdyksiä. Olen hieman pyöreä ja lyhytkin. Onneksi kelpaan edes miehelleni sellaisena kuin olen, vaikka muu maailma ei minua hyväksykään.
[/quote]

Miksi ei pysty? Itse kuljen pääsääntöisesti kokonaan ilman meikkiä, varsinkin vapaalla ja kesäisin.
En ole koskaan pitänyt meikkaamisesta.
Olen saanut paljon kehuja luonnollisuudesta. Ei varmasti kaikki tykkää, mutta en ole huomannut että kukaan katsoisi pahasti.
Luulen että kelpaat varmasti :) Ap.
[/quote] niin haluaisin kelvata. Pukeudun usein aika räikeästikin kun sille päälle satun, hiukseni ovat räikeän väriset jne En haluaisi kulkea pää tainnoksissa, mutta 30v kiusaaminen ja haukkuminen sekä naureskelu on saanut minut sulkeutumaan kuoreeni, välissä yritän nostaa pääni ylös, mutta äkkiä muistan miksi en voi olla ylpeä itsestäni. Kiitos vaan muiden naisten, jotka kuvittelevat olevansa kaiken napa.
[/quote]

Kuulostaa ikävältä ja sitä se varmasti onkin. :/
Rohkeasti kuljet sellaisissa vaatteissa kuin tykkäät, samoin hiusten laita. Näkeehän niitä värikkäämpiä ja räiskyvämpiä persoonia pilvin pimein! :)
Minusta on aina hauska nähdä kauniita persoonallisia ihmisiä. Pää pystyyn vaan, ei ole mitään syytä painaa sitä alas! :) Voit olla ylpeä itsestäsi kun olet juuri sellainen kuin olet, jos se on sitä minkä omaksi tunnet. Kuulostaa varmasti todella siirappiselta, mutta näin se vain on! Ap.

Vierailija
49/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:10"]

Uskokaa nyt, että tämä pätee vain naisiin. Miehien pakko ainakin hieman näytellä ja yrittää miellyttää naista kaikin keinoin. Ellei ole komea tai varakas.

[/quote]

Jokainen ihminen "näyttelee" alussa tietyn verran. Vasta myöhemmin osaa tuntea toisen ja olla enemmän oma itsensä.

Ihan inhimillistä kaikille yrittää olla kiinnostavampi ja parempi mitä onkaan oikeasti.

Vierailija
50/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:55"]

Olen huomannut niin naisissa kuin miehissäkin miellyttämisenhalua, mietitään kuinka voisin muuttaa itseäni jotta kelpaisin. Jos olisin sellainen niin kelpaisin, mutta kun olen tällainen. Miksi? Katsokaapa kaupungilla ympärillenne, pariskuntia on rajaton määrä erilaisia! On pitkää, pätkää, lihavaa, laihaa, hoikkaa, urheilullista. Punatukkaista, kaljua, pitkähiuksista, siilitukkaista. On erilaista kauneutta, erilaisia persoonia ja kansallisuuksia. On niin paljon erilaisia pareja, erilaisia elämäntilanteita ja haluja/mieltymyksiä. Miksi sinä et kelpaisi? Juuri sellaisena kuin olet? Kokeilepa vaihteeksi etsiä itsestäsi niitä asioita joista olet ylpeä, mitä olet saavuttanut, mikä on paras luonteenpiirteesi tai mikä on parasta kropassasi. Keskity niihin. On toki hyvä tiedostaa heikkoutensa ja voimavaransa, mutta olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Heikkouksia voi kehittää ja vahvuuksia tuoda esille. Olen tässä elämässä huomannut ettei sillä ulkonäöllä aina pärjää, ei pelkästään sillä. Vaikka olisit kuinka kaunis/komea, se ei vaan riitä jos olet ilkeä tai pahansuopa. Trust me, opittu kantapään kautta. Melkein menetin tärkeimmät ihmiset ympäriltäni. Olen tavannut monta komeaa miestä, mutta hetken juteltuani olen tullut monesti tulokseen että mies on vastenmielinen. Liiallinen itseriittoisuus, pinnallisuus, kapeakatseisuus ja tylyys ei viehätä minua. Kaunis kuori on kuitenkin asia joka voi hävitä hyvinkin nopeasti, sen voi menettää onnettomuudessa, sairauden myötä, monella eri tavalla. Saan aina hymyn huulilleni kun näen onnellisia ihmisiä, onnellisuus paistaa ihmisestä läpi. Sen näkee. Nykyajan ihmiset ovat liian materialistisia, halutaan kaikkea aina vain lisää. Jos keskittyisimme enemmän henkiseen hyvinvointiin, me ja ihmiset ympärillämme voisimme kaikki paremmin. Ilkeys ei kanna pitkälle hedelmää. Eikä se tee sinua onnelliseksi.

[/quote]

Ihana teksti! Virtuaalihalaus, olet selvästi upea ja ihana persoona, kiitos:)

Vierailija
51/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:30"]

Miksi Suomessa katsotaan pahalla sitä jos joku haluaa kannustaa muita ihmisiä? Ihan älytöntä. Mutta tosiaan, itseensä tyytymättömien mielestä kaikkien pitäisi ilmeisesti olla itsesäälissä rypeviä ja itseään mollaavia surkimuksia. Hyvä suomalaiset!

[/quote]

Vielä pahinta kun IRL on hankkinut itselleen hyvän itsetunnon ja on nykyisin valmiimpi puolustamaan omia oikeuksia ja mieltymyksiä (ennen kynnysmattona toisille). Ikävästi on tullu huomattua, että osa "ystävistä" ei ole kestänyt muutosta, vaan on jopa kauhistunut miten ennen siitä pompoteltavasta reppanasta onkin tullut positiivinen ja tyytyväinen itseensä... Jotenkin puistattaa kun miettii millaisessa seurassa on liikkunut.
[/quote]

Siinähän ne todelliset ystävät huomaakin. Valitettavan monesti käy juuri näin. :/ Ap.

Vierailija
52/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:55"]Olen huomannut niin naisissa kuin miehissäkin miellyttämisenhalua, mietitään kuinka voisin muuttaa itseäni jotta kelpaisin. Jos olisin sellainen niin kelpaisin, mutta kun olen tällainen.
Miksi?
Katsokaapa kaupungilla ympärillenne, pariskuntia on rajaton määrä erilaisia! On pitkää, pätkää, lihavaa, laihaa, hoikkaa, urheilullista. Punatukkaista, kaljua, pitkähiuksista, siilitukkaista. On erilaista kauneutta, erilaisia persoonia ja kansallisuuksia.
On niin paljon erilaisia pareja, erilaisia elämäntilanteita ja haluja/mieltymyksiä.
Miksi sinä et kelpaisi? Juuri sellaisena kuin olet?
Kokeilepa vaihteeksi etsiä itsestäsi niitä asioita joista olet ylpeä, mitä olet saavuttanut, mikä on paras luonteenpiirteesi tai mikä on parasta kropassasi.
Keskity niihin.
On toki hyvä tiedostaa heikkoutensa ja voimavaransa, mutta olet hyvä juuri sellaisena kuin olet.
Heikkouksia voi kehittää ja vahvuuksia tuoda esille.
Olen tässä elämässä huomannut ettei sillä ulkonäöllä aina pärjää, ei pelkästään sillä. Vaikka olisit kuinka kaunis/komea, se ei vaan riitä jos olet ilkeä tai pahansuopa. Trust me, opittu kantapään kautta. Melkein menetin tärkeimmät ihmiset ympäriltäni.
Olen tavannut monta komeaa miestä, mutta hetken juteltuani olen tullut monesti tulokseen että mies on vastenmielinen. Liiallinen itseriittoisuus, pinnallisuus, kapeakatseisuus ja tylyys ei viehätä minua.
Kaunis kuori on kuitenkin asia joka voi hävitä hyvinkin nopeasti, sen voi menettää onnettomuudessa, sairauden myötä, monella eri tavalla.
Saan aina hymyn huulilleni kun näen onnellisia ihmisiä, onnellisuus paistaa ihmisestä läpi. Sen näkee.
Nykyajan ihmiset ovat liian materialistisia, halutaan kaikkea aina vain lisää. Jos keskittyisimme enemmän henkiseen hyvinvointiin, me ja ihmiset ympärillämme voisimme kaikki paremmin.
Ilkeys ei kanna pitkälle hedelmää. Eikä se tee sinua onnelliseksi.

[/quote]

Siinä on vaan se vasta että jos toinen tajuaa olevansa hyväksytty niin hän menettää arvostuksen hyväksyjää kohtaan ja alkaa käyttäytyä kuin lapsi äidilleen. Ihmisluonne on rapasempi kuin itselleen halutaan edes myöntää..

Vierailija
53/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:11"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:06"]No en kelpaa edes omalle miehelleni. [/quote] Miksi koet näin? Ap. [/quote] Tuskin se etsisi vierasta, jos minä kelpaisin.  [/quote] Oletko ottanut asiaa puheeksi? Ei sinussa ole vikaa vaikka hän näin toimii. Pettämiselle ei ole koskaan hyvää syytä.

[/quote]

Pettäjä pettääkin silkasta pettämisen ilosta. :D Yllättävän usein myös se petetty löytää itsestään uusia puolia kun hän oivaltaa, että asia on hiukan monimutkaisempi kuin, että pettäjä silkaa pahutaan ja kiusatakseen pettää kilttiä rakasta puolisoaan. Petetyn kannataakin pelkän yhdenosapuolen syyttelyn sijaan pysähtyä ja miettiä mitä hän voi tilantesta oppia, kuten esim. ap. tässä nyt meitä kaikki kannustaa. ;)

Vierailija
54/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:11"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:06"]No en kelpaa edes omalle miehelleni. [/quote] Miksi koet näin? Ap. [/quote] Tuskin se etsisi vierasta, jos minä kelpaisin.  [/quote] Oletko ottanut asiaa puheeksi? Ei sinussa ole vikaa vaikka hän näin toimii. Pettämiselle ei ole koskaan hyvää syytä.

[/quote]

Pettäjä pettääkin silkasta pettämisen ilosta. :D Yllättävän usein myös se petetty löytää itsestään uusia puolia kun hän oivaltaa, että asia on hiukan monimutkaisempi kuin, että pettäjä silkaa pahutaan ja kiusatakseen pettää kilttiä rakasta puolisoaan. Petetyn kannataakin pelkän yhdenosapuolen syyttelyn sijaan pysähtyä ja miettiä mitä hän voi tilantesta oppia, kuten esim. ap. tässä nyt meitä kaikki kannustaa. ;)

[/quote]

Pettäminen kertoo aina pettäjästä, ei petetystä.

Pettäjä, kuten muutkin aikuiset ovat vastuussa täysin omasta toiminnastaan.

Vierailija
55/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:55"]

Olen huomannut niin naisissa kuin miehissäkin miellyttämisenhalua, mietitään kuinka voisin muuttaa itseäni jotta kelpaisin. Jos olisin sellainen niin kelpaisin, mutta kun olen tällainen. Miksi? Katsokaapa kaupungilla ympärillenne, pariskuntia on rajaton määrä erilaisia! On pitkää, pätkää, lihavaa, laihaa, hoikkaa, urheilullista. Punatukkaista, kaljua, pitkähiuksista, siilitukkaista. On erilaista kauneutta, erilaisia persoonia ja kansallisuuksia. On niin paljon erilaisia pareja, erilaisia elämäntilanteita ja haluja/mieltymyksiä. Miksi sinä et kelpaisi? Juuri sellaisena kuin olet? Kokeilepa vaihteeksi etsiä itsestäsi niitä asioita joista olet ylpeä, mitä olet saavuttanut, mikä on paras luonteenpiirteesi tai mikä on parasta kropassasi. Keskity niihin. On toki hyvä tiedostaa heikkoutensa ja voimavaransa, mutta olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Heikkouksia voi kehittää ja vahvuuksia tuoda esille. Olen tässä elämässä huomannut ettei sillä ulkonäöllä aina pärjää, ei pelkästään sillä. Vaikka olisit kuinka kaunis/komea, se ei vaan riitä jos olet ilkeä tai pahansuopa. Trust me, opittu kantapään kautta. Melkein menetin tärkeimmät ihmiset ympäriltäni. Olen tavannut monta komeaa miestä, mutta hetken juteltuani olen tullut monesti tulokseen että mies on vastenmielinen. Liiallinen itseriittoisuus, pinnallisuus, kapeakatseisuus ja tylyys ei viehätä minua. Kaunis kuori on kuitenkin asia joka voi hävitä hyvinkin nopeasti, sen voi menettää onnettomuudessa, sairauden myötä, monella eri tavalla. Saan aina hymyn huulilleni kun näen onnellisia ihmisiä, onnellisuus paistaa ihmisestä läpi. Sen näkee. Nykyajan ihmiset ovat liian materialistisia, halutaan kaikkea aina vain lisää. Jos keskittyisimme enemmän henkiseen hyvinvointiin, me ja ihmiset ympärillämme voisimme kaikki paremmin. Ilkeys ei kanna pitkälle hedelmää. Eikä se tee sinua onnelliseksi.

[/quote]

Ihana teksti! Virtuaalihalaus, olet selvästi upea ja ihana persoona, kiitos:)
[/quote]

Kiitokset teille kommentoijillekin, paljon positiivisia kommentteja! :)

Vierailija
56/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Takes two tango! Parisuhde on aina kahden kauppa! Heikkoitsetunto sallitu vain petetyksi tulleelta?! Pettäjän on oltava se vahva, joka kestää valittamatta kaiken?!

Vierailija
57/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:13"]

[/quote]

[/quote]

Pettäminen kertoo aina pettäjästä, ei petetystä.

Pettäjä, kuten muutkin aikuiset ovat vastuussa täysin omasta toiminnastaan.

[/quote]

Pettäminen kertoo heikosta itsetunnosta ja itsearvostuksen puutteesta. Se on teko joka pitää tuomita, koska niin sanotaan raamutussa?! Oma kehitysprosessi sallittua vain jos on se viaton uhri?!

Vierailija
58/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:20"]

Pettäminen kertoo heikosta itsetunnosta ja itsearvostuksen puutteesta. Se on teko joka pitää tuomita, koska niin sanotaan raamutussa?! Oma kehitysprosessi sallittua vain jos on se viaton uhri?!

[/quote]

Ihan sama mistä se kertoo, mutta edelleen pettäjä on se joka on vastuussa teoistaan. Petetyt eivät ole "ajaneet" ketään pettämään, sillä pettäjällä oli mahdollisuus erota tai olla pettämättä.

Vierailija
59/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:06"]

[/quote]

Takes two tango! Parisuhde on aina kahden kauppa! Heikkoitsetunto sallitu vain petetyksi tulleelta?! Pettäjän on oltava se vahva, joka kestää valittamatta kaiken?!
[/quote]

Mitä pettäjän täytyy kestää? Muuta kuin itseään?
Jos ei ole onnellinen suhteessa ja haluaa muuta, on otettava ja lähdettävä suhtesta.
Monella pettäjällä on huono itsetunto muttei se ole peruste pettää.
Se että sinä perät ei ole koskaan toisen vika.
Se että parusuhde ei toimi, siihen on molemmilla osansa. Mutta toisen pettämiseen ei.

Vierailija
60/63 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:06"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:11"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:06"]No en kelpaa edes omalle miehelleni. [/quote] Miksi koet näin? Ap. [/quote] Tuskin se etsisi vierasta, jos minä kelpaisin.  [/quote] Oletko ottanut asiaa puheeksi? Ei sinussa ole vikaa vaikka hän näin toimii. Pettämiselle ei ole koskaan hyvää syytä. [/quote] Takes two tango! Parisuhde on aina kahden kauppa! Heikkoitsetunto sallitu vain petetyksi tulleelta?! Pettäjän on oltava se vahva, joka kestää valittamatta kaiken?! [/quote] Mitä pettäjän täytyy kestää? Muuta kuin itseään? Jos ei ole onnellinen suhteessa ja haluaa muuta, on otettava ja lähdettävä suhtesta. Monella pettäjällä on huono itsetunto muttei se ole peruste pettää. Se että sinä perät ei ole koskaan toisen vika. Se että parusuhde ei toimi, siihen on molemmilla osansa. Mutta toisen pettämiseen ei.

[/quote]

Ja suhteesta voi noin vaan lähteä?! Ehkä se pettäminen on se viimeinen keino saada toinen ymmärtämään, että halua tästä suhteesta pois kun puhuminen ei enää auta. Kyllä täälläkin on saanut siitä lukea, että toinen uhkaa esim. itsemurhalla, jos toinen lähtee tai ei näe lapsiaan jne... Pettämisen tuomitseminen on ns. kaksinaismoralismia. Jos se itsetunto itsetunnon pohja on tullut vastaa niin osaako sitä auttamatta silloin toimia tismalleen oikein niin kuin jossain ohjekirjoissa sanotaan.