Ylläpito: Käyttäjäsäännöt/kokonaisten ketjujen poistaminen
Ylläpito pyytää keskustelijoita lukemaan käyttäjäsäännöt. Sääntöjen mukaan palstalla ovat kiellettyjä:
* herjaavat, rasistiset tai yksityiselämää loukkaavat viestit,
* valheellista tietoa tai vihjauksia yksityishenkilöistä sisältävät viestit,
* rikokseen yllyttävät viestit,
* siveettömät tai lapsen koskemattomuutta loukkaavat viestit
* yksityishenkilöiden henkilötietoja (kuten henkilön nimen) sisältävät tiedot ilman asianomaisen suostumusta
* asiattomuudet
* väkivaltakuvaukset
* kiroilua sisältävät viestit
* viestien monistaminen
* massapostitus
* trollaus eli esimerkiksi tahallinen yliärsyttäminen ja provosointi.
Kirjoittaja voi joutua lähettämänsä viestin johdosta oikeudelliseen vastuuseen. Sivuston ylläpitäjä luovuttaa tarvittaessa viestin lähettäjän tunnistetiedot poliisille.
Sääntöjä rikotaan nyt paljon, erityisesti maahanmuuttoa käsittelevissä keskusteluissa. Jos keskustelu ei pysy siistinä, ylläpito joutuu rajaamaan keskustelusta pois aihealueita, jotka aiheuttavat paljon keskustelusääntöjä rikkovia viestejä.
Käyttäjät ovat kysyneet, miksi ylläpito poistaa kokonaisia ketjuja yksittäisten viestien sijaan. Näin tapahtuu etenkin maahanmuuttoa käsittelevissä ketjuissa, koska pieni käyttäjäjoukko aloittaa samasta aiheesta lukuisia ketjuja, ja ketjuihin kertyy lähes yksinomaan käyttäjäsääntöjä rikkovia viestejä. Monissa maahanmuuttoa käsittelevissä ketjuissa kaikki tai lähes kaikki viestit ovat aloittajan itsensä kirjoittamia. Maahanmuuttoaiheisissa keskusteluissa on myös levitetty väärää tietoa, esimerkiksi muuntelemalla uutistekstejä.
Ylläpito kiittää sääntöjen mukaisesti keskustelevia palstalaisia.
Kommentit (272)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:00"]
Säännöt antavat ylläpidolle oikeasti vapaat kädet poistaa kaiken, mikä ei itseä miellytä. Mm. "herjaava" ja "asiaton" ovat lähinnä määrittelykysymyksiä. Eikä tämä olisi ongelmia, jos ei olisi selkeästi nähtävissä, että tiettyjen aihepiirien kohdalla määrittely on tiukempaa!
[/quote]
Kauhean yllättävää, että sivuston ylläpitäjä saa itse määritellä säännöt, joiden puitteissa keskustelua käydään!
[/quote]
This is a .. old days news ..
Ja tähän lisään "vitun kommari", poistetaanko? Minäkin oletin, että ylläpito vastaisi.
Sellainen kysymys vielä ylläpidolle, että onko yksittäisten viestien poistaminen hankalampaa kuin koko ketjun? Tätä toivoisin, koska täällä on ollut tosi paljon hyviä ketjuja ja joku torppaa ne idioottimaisilla kommenteilla ja koko ketju häipyy, miksi?
Kai mä olen nyt vähän hölmö, mutta kysynpä kuitenkin.. :) Eli mitä tarkoittaa viestien monistaminen? Mulle tulee ainoastaan mieleen ne hirveen pitkät lainausketjut, mutta ei kai ne nyt kiellettyjä voi olla kun lainausnappula on kuitenkin edelleen käytössä :)
Onko av nyt sitten ensimmäinen palsta, jolla kaikki keskustelu maahanmuutosta on kategorisesti kielletty? Tästä pitäisi jokin Kim Jong-un-mitali kyllä myöntää.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:05"]
Kai mä olen nyt vähän hölmö, mutta kysynpä kuitenkin.. :) Eli mitä tarkoittaa viestien monistaminen? Mulle tulee ainoastaan mieleen ne hirveen pitkät lainausketjut, mutta ei kai ne nyt kiellettyjä voi olla kun lainausnappula on kuitenkin edelleen käytössä :)
[/quote]
Se, että kopioidaan yhtä ja samaa viestiä (vaikkapa niin, että jos ketjussa on 50 viestiä, niistä 20 sisältävät saman tekstin, esim. hei :D). Saattaa koskea myös sitä, että jokaiseen ketjuun käydään laittamassa joku massapostiviesti, esim. linkki kansalaisaloitteeseen. En tiedä, koskeeko jälkimmäistä esimerkkiä, mutta ensimmäistä ainakin!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:06"]
Onko av nyt sitten ensimmäinen palsta, jolla kaikki keskustelu maahanmuutosta on kategorisesti kielletty? Tästä pitäisi jokin Kim Jong-un-mitali kyllä myöntää.
[/quote]
Ei ole. Luepa se avaus uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:00"]
Säännöt antavat ylläpidolle oikeasti vapaat kädet poistaa kaiken, mikä ei itseä miellytä. Mm. "herjaava" ja "asiaton" ovat lähinnä määrittelykysymyksiä. Eikä tämä olisi ongelmia, jos ei olisi selkeästi nähtävissä, että tiettyjen aihepiirien kohdalla määrittely on tiukempaa!
[/quote]
Kauhean yllättävää, että sivuston ylläpitäjä saa itse määritellä säännöt, joiden puitteissa keskustelua käydään!
[/quote]
Höh. Tottakai saa. Mutta se, että säännöt heittelehtivät aihepiirin mukaan, kertoo karua kieltä ylläpitäjän omista intresseistä. Tämä ei ole laitonta, mutta ikävää se on.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:00"] Säännöt antavat ylläpidolle oikeasti vapaat kädet poistaa kaiken, mikä ei itseä miellytä. Mm. "herjaava" ja "asiaton" ovat lähinnä määrittelykysymyksiä. Eikä tämä olisi ongelmia, jos ei olisi selkeästi nähtävissä, että tiettyjen aihepiirien kohdalla määrittely on tiukempaa! [/quote] Kauhean yllättävää, että sivuston ylläpitäjä saa itse määritellä säännöt, joiden puitteissa keskustelua käydään! [/quote] Höh. Tottakai saa. Mutta se, että säännöt heittelehtivät aihepiirin mukaan, kertoo karua kieltä ylläpitäjän omista intresseistä. Tämä ei ole laitonta, mutta ikävää se on.
[/quote]
Jos sä nyt luet tuon avauksen, niin siitä saattaa käydä ilmi, miksi juuri maahanmuutto on sellainen aihepiiri, että sitä koskevia keskusteluja halutaan rajoittaa. Lue avaus uudestaan, niin syy varmasti selviää.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:50"]
Määrittelen täältä ja muilta keskustelupalstoila lukemieni viestien perusteella. En "kuulu" vasemmistoon, enkä ole "kommari", mutta mitä jos oliskinkin? Miten reagoisit siihen?
[/quote]
Sanoisin etten ymmärrä logiikkaasi. Hyökkäät ihmisryhmiä vastaan, joihin en myöskään itse kuulu. Mitä sanoisit siihen?
[/quote]
Nyt en kyllä ymmärtänyt. Kysyin, miten reagoisit, jos sanoisin kuuluvani vasemmistoon tai olevani "kommari", ja vastauksesi oli tuo. Miten se, että minä olisin vasemmistolainen tai "kommari", olisi jotain ihmisryhmää vastaan hyökkäämistä. Selitä hieman. Vai oliko joku muu tuossa viestissäni jotain ryhmää vastaan hyökkäämistä?
[/quote]
En jaksa kaivella viestejäsi, jotka olet itse unohtanut. Kaivatko siis meille viestisi mistä kaikki lähti liikkeelle, ja sitten voidaan analysoida se yhdessä? Ok?
[/quote]
Minä en voi tietää, mihin viittaat, jos et kerro sitä. Ei tarvitse kaivella, sen kun kelaat vain viestiketjua taaksepäin ja kopioit sen kohdan, johon viittaat, ja sitten keskustellaan.
[/quote]
Saat itse kaivella omat viestisi, kuten sanoin.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:06"]
[/quote]
Ei ole. Luepa se avaus uudelleen.
[/quote]
Siinä kyllä esitettiin selkeä uhkaus, jos eivät mielipiteet muutu ainoaan "oikeaan" suuntaan. Monella muulla keskustelupalstalla on ennakkosensuuri, joka siivoaa väärät mielipiteet pois jo etukäteen.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:14"]
Määrittelen täältä ja muilta keskustelupalstoila lukemieni viestien perusteella. En "kuulu" vasemmistoon, enkä ole "kommari", mutta mitä jos oliskinkin? Miten reagoisit siihen?
[/quote]
Sanoisin etten ymmärrä logiikkaasi. Hyökkäät ihmisryhmiä vastaan, joihin en myöskään itse kuulu. Mitä sanoisit siihen?
[/quote]
Nyt en kyllä ymmärtänyt. Kysyin, miten reagoisit, jos sanoisin kuuluvani vasemmistoon tai olevani "kommari", ja vastauksesi oli tuo. Miten se, että minä olisin vasemmistolainen tai "kommari", olisi jotain ihmisryhmää vastaan hyökkäämistä. Selitä hieman. Vai oliko joku muu tuossa viestissäni jotain ryhmää vastaan hyökkäämistä?
[/quote]
En jaksa kaivella viestejäsi, jotka olet itse unohtanut. Kaivatko siis meille viestisi mistä kaikki lähti liikkeelle, ja sitten voidaan analysoida se yhdessä? Ok?
[/quote]
Minä en voi tietää, mihin viittaat, jos et kerro sitä. Ei tarvitse kaivella, sen kun kelaat vain viestiketjua taaksepäin ja kopioit sen kohdan, johon viittaat, ja sitten keskustellaan.
[/quote]
[/quote]
Minusta alkaa nyt pahasti tuntua siltä, että sinulla loppui paukut, koska on aika absurdia pyytää minua etsimään sen kohdan, josta sinä olet minulle suuttunut. En tiedä, mikä se kohta on, joten en voi sitä "kaivella". Tässä ajassa, jonka olet käyttänyt tämän asian jankuttamiseen, olisit jo monta kertaa voinut kertoa minulle, minkä koit hyökkäävänä. Minä en voi valitettavasti tehdä sitä sinun puolestasi. Sinun täytyy opetella argumentoimaan ihan itse.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:00"] Säännöt antavat ylläpidolle oikeasti vapaat kädet poistaa kaiken, mikä ei itseä miellytä. Mm. "herjaava" ja "asiaton" ovat lähinnä määrittelykysymyksiä. Eikä tämä olisi ongelmia, jos ei olisi selkeästi nähtävissä, että tiettyjen aihepiirien kohdalla määrittely on tiukempaa! [/quote] Kauhean yllättävää, että sivuston ylläpitäjä saa itse määritellä säännöt, joiden puitteissa keskustelua käydään! [/quote] Höh. Tottakai saa. Mutta se, että säännöt heittelehtivät aihepiirin mukaan, kertoo karua kieltä ylläpitäjän omista intresseistä. Tämä ei ole laitonta, mutta ikävää se on.
[/quote]
Jos sä nyt luet tuon avauksen, niin siitä saattaa käydä ilmi, miksi juuri maahanmuutto on sellainen aihepiiri, että sitä koskevia keskusteluja halutaan rajoittaa. Lue avaus uudestaan, niin syy varmasti selviää.
[/quote]
Sulla on heikohko sisälukutaito.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:16"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:06"] Onko av nyt sitten ensimmäinen palsta, jolla kaikki keskustelu maahanmuutosta on kategorisesti kielletty? Tästä pitäisi jokin Kim Jong-un-mitali kyllä myöntää. [/quote] Ei ole. Luepa se avaus uudelleen. [/quote] Siinä kyllä esitettiin selkeä uhkaus, jos eivät mielipiteet muutu ainoaan "oikeaan" suuntaan. Monella muulla keskustelupalstalla on ennakkosensuuri, joka siivoaa väärät mielipiteet pois jo etukäteen.
[/quote]
Mä kopioin tähän nyt sen avauksen "Sääntöjä rikotaan nyt paljon, erityisesti maahanmuuttoa käsittelevissä keskusteluissa. Jos keskustelu ei pysy siistinä, ylläpito joutuu rajaamaan keskustelusta pois aihealueita, jotka aiheuttavat paljon keskustelusääntöjä rikkovia viestejä.
Käyttäjät ovat kysyneet, miksi ylläpito poistaa kokonaisia ketjuja yksittäisten viestien sijaan. Näin tapahtuu etenkin maahanmuuttoa käsittelevissä ketjuissa, koska pieni käyttäjäjoukko aloittaa samasta aiheesta lukuisia ketjuja, ja ketjuihin kertyy lähes yksinomaan käyttäjäsääntöjä rikkovia viestejä. Monissa maahanmuuttoa käsittelevissä ketjuissa kaikki tai lähes kaikki viestit ovat aloittajan itsensä kirjoittamia. Maahanmuuttoaiheisissa keskusteluissa on myös levitetty väärää tietoa, esimerkiksi muuntelemalla uutistekstejä." Poimi tästä ne kohdat, jotka askarruttavat.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:10"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:00"] Säännöt antavat ylläpidolle oikeasti vapaat kädet poistaa kaiken, mikä ei itseä miellytä. Mm. "herjaava" ja "asiaton" ovat lähinnä määrittelykysymyksiä. Eikä tämä olisi ongelmia, jos ei olisi selkeästi nähtävissä, että tiettyjen aihepiirien kohdalla määrittely on tiukempaa! [/quote] Kauhean yllättävää, että sivuston ylläpitäjä saa itse määritellä säännöt, joiden puitteissa keskustelua käydään! [/quote] Höh. Tottakai saa. Mutta se, että säännöt heittelehtivät aihepiirin mukaan, kertoo karua kieltä ylläpitäjän omista intresseistä. Tämä ei ole laitonta, mutta ikävää se on. [/quote] Jos sä nyt luet tuon avauksen, niin siitä saattaa käydä ilmi, miksi juuri maahanmuutto on sellainen aihepiiri, että sitä koskevia keskusteluja halutaan rajoittaa. Lue avaus uudestaan, niin syy varmasti selviää. [/quote] Sulla on heikohko sisälukutaito.
[/quote]
Ehkä voisit perustella tätä jotenkin, kiitos.
Tätä on niin odotettu. Kiitos ylläpito! :) Näkihän sen toki jo näistä rasistisista ketjuista, että muutama aloittaja niitä tehtaili ja vastaili omiin ketjuihinsa.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minusta alkaa nyt pahasti tuntua siltä, että sinulla loppui paukut, koska on aika absurdia pyytää minua etsimään sen kohdan, josta sinä olet minulle suuttunut. En tiedä, mikä se kohta on, joten en voi sitä "kaivella". Tässä ajassa, jonka olet käyttänyt tämän asian jankuttamiseen, olisit jo monta kertaa voinut kertoa minulle, minkä koit hyökkäävänä. Minä en voi valitettavasti tehdä sitä sinun puolestasi. Sinun täytyy opetella argumentoimaan ihan itse.
[/quote]
Sanoin sinulle, että se kohta josta sinulle suutuin oli se ensimmäinen kohta jonka kirjoitit. Kai sinä sen löydät? (jos olet mukamas unohtanut)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sanoin sinulle, että se kohta josta sinulle suutuin oli se ensimmäinen kohta jonka kirjoitit. Kai sinä sen löydät? (jos olet mukamas unohtanut)
[/quote]
Tätä et ole vielä sanonut. Olet ehkä ajatellut, mutta et kertonut minulle. Pyydän nyt, että vastaat tarkasti ja kerrot ihan yksityiskohtaisesti, mistä lauseesta/kohdasta loukkaannuit ja miksi. Tämä keskustelu ei mene eteenpäin, jos et tätä kerro etkä perustele. Minä en ole ajatustenlukija, ja kaiken lisäksi mun pitää lähteä tästä koneelta pois.
"Monissa maahanmuuttoa käsittelevässä ketjussa kaikki tai lähes kaikki viestit ovat aloittajan itsensä kirjoittamia." Tämähän jo tiedettiin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]