Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo työtilanne

Vierailija
17.08.2015 |

Eli aloitin viikko sitten uuden työn joka alkaa kuukauden koulutuksella. Tulin kuumeeseen viime to eli olin to ja pe poissa. Pomoni sanoi minulle että jos olen yhtään enemmän koulutuksesta pois, pitää miettiä jatkoa. Koska jöään niin paljon jälkeen eikä heillä ole resursseja kouluttaa ylityötunteina/koulutusmateriaaleja ei saa kotiin. 

Nyt olen 38,5 asteen kuumeessa vieläkin. Eli mitä tehdä, mennä töihin ja riskeerata että saa vielä pahemman kuumeen vai soittaa töihin ja toivoa etteivät he potkase mua ulos koeajalla?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy lääkärissä ja pyydä saikkulappu ja jos tulee potkut niin käräjille koska se olisi siten laiton irtisanominen! mut mikäli tuo on unelmiesi työpaikka niin sinuna ottaisin puranaa  ja menisin koulutukseen

Vierailija
42/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 jatkaa: Tiedän kyllä ihmisiä, jotka ovat päättäneet, että he eivät ole mitään saikuttajia vaan näyttävät kaikille, että heillä on korkea työmoraali. Parikin on saanut kantapään kautta oppia, että viikon sairausloma kuumeen takia olisi ehkä sittenkin ollut pienempi paha kuin kuukauden loma sydänlihastulehduksen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, haluatko jatkaa tuossa työpaikassa? Jos, niin sitten menet vaikka kuumeessa.

Vierailija
44/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:40"] Kuka haluaa työpaikalleen saikuttajan? Miten joku voi olla kuumeessa keskellä lämpimintä kesää? Mites syksyn räntäilmoilla ja talvella flunssapiikissä, sä saat kaikki mahdolliset ja mahdottomat pöpöt -ja saikutat! [/quote] Ääliö. Ihminen on kuumeeseen sairastuttuaan sairaslomalla. Eikö tämä sinun maailmassasi ole normaalia? Luuletko oikeasti että kesähelle suojaa bakteereilta ja viruksilta?  [/quote] En luule mutta työelämä on niin hektistä nykyään, säästöjä säästöjen perään, että saikuttajat tulee kalliiksi. Paikallaolevat tekee töitä saikuttajankin edestä, jo sovitut työvuorot menee uusiksi, paikallaolevien arki menee uusiksi (esim. lasten päiväkotivuorot muuttuu...) ja paineet lisääntyy, tulokseen on päästävä. Sano mua ääliöksi, mutta olen näitä saikuttajia työpaikalla nähnyt piipahtavan ja rasittavia ovat. Nuori työvoima etenkin on nykyään niin raihnaista; selkä pragaa, mieli murtuu, vatsahaava iskee, allergia vie työkyvyn, kynsi katkeaa...

[/quote]

Todella tylyä niputtaa kaikki samaan nippuun ja kutsua halveksivasti saikuttajiksi. Aivan niin kuin kaikki olisivat vain laiskoja tyhjistä valittajia. Joidenkin ihmisten terveys vain sattuu olemaan huonompi kuin toisten, eivätkä he sille mitään mahda. Usko pois, ei se 39 asteen kuumeessa kotona makaaminen ole mitään herkkua, paljon mieluummin sitä olisi terveenä ja töissä.
[/quote]
Nuorten kädettömyyteen lisään tuon että ei tiedetä miten sairaana toimitaan! Uusi työpaikka, koulutusajalla ei todennäköisesti ole oikeutta työterveyteen eli kaupungin terveyskeskukseen tai yksityiselle, tämän voi tarkistaa pomolta. Työpaikalla pitää olla AINA todistus sairaudesta. Vaikka pom ei sitä vaatisikaan niin on se todistus fiksua viedä. Miksi kysellä a AV: ltä jos oma järki toimii.