Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outo työtilanne

Vierailija
17.08.2015 |

Eli aloitin viikko sitten uuden työn joka alkaa kuukauden koulutuksella. Tulin kuumeeseen viime to eli olin to ja pe poissa. Pomoni sanoi minulle että jos olen yhtään enemmän koulutuksesta pois, pitää miettiä jatkoa. Koska jöään niin paljon jälkeen eikä heillä ole resursseja kouluttaa ylityötunteina/koulutusmateriaaleja ei saa kotiin. 

Nyt olen 38,5 asteen kuumeessa vieläkin. Eli mitä tehdä, mennä töihin ja riskeerata että saa vielä pahemman kuumeen vai soittaa töihin ja toivoa etteivät he potkase mua ulos koeajalla?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jollakin operaattorilla töissä ja vielä vuokrafirman kautta?

Vierailija
22/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet tehnyt viikonlopun ajan? Sun pitää joka tapauksessa hakea sairauslomatodistus. Dähän olet jo päättänyt, ettet mene sinne enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep puhelinkeskus on kyseessä ja vuokrafirman kautta. Työsopimus ei kyllä vuokrafirmalle.

Vierailija
24/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko joillain vai samoja kokemuksia?

Vierailija
25/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tällaiseenko ihmiset nykyisin suostuu, mihin orjuuttamiseen.

Vierailija
26/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet töihin ha sairastutat muutkin koulutuksessa olevat, eiköhän pomo sitten usko. 

Vierailija
27/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 06:46"]No ei sairastuminen voi olla este sille. On laitonta irtisanoa sairastuisen takia koeajalla.
[/quote]

Koeajalla voi irtisanoa ilman syytä.

Vierailija
28/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin työehtosopimusta. Sairauden tai muut epäreilun syyn takia ei saa

Vierailija
29/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 08:02"]

Katoin työehtosopimusta. Sairauden tai muut epäreilun syyn takia ei saa

[/quote]

Ei niin saakaan, mutta syyksi on helppo sanoa vaikka että ei sovellukaan kyseiseen työhön.

Vierailija
30/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä harvinaisen toope esimies!

Jos työsuhde päätetään nyt, niin esimies joutuu joka tapauksessa rekryämään paikallesi jonkun toisen. Tämä toinen tulisi koulutuksen alkaessa olemaan jäljessä koulutuksissa vähintään kaksi viikkoa. Näin siis, vaikka paikkaasi olisi ollut joku potentiaalinen hakija, joka pystyisi aloittamaan työt tältä istumalta.

Toiseksi, sairaan työntekijän pitäminen ilmastoidussa avokonttorissa - varsinkin, jos nyt olisi jo tarkoitus olla tuplaluuresissakin kuuntelemassa, olen itse saanut  kerran streptokokkiangiinan opastettavalta, joka ei kyllä itse vielä tiennyt töissä ollessaan sairastuneensa  - tietää esimiehelle paljon lisätöitä pahimmillaan kuukaudeksi, kun hän joutuu kyselemään ihmisiä ylitöihin sijaistamaan sairastuneita. Tavoitteisiin pääsyn voi joka tapauksessa unohtaa, jos esim. kymmenen hengen tiimistä on  kaksikin työntekijää pois vuorollaan kukin muutaman päivän kahden viikon ajan. Ne on laskettu niin tiukoille.

Eli tässä tapauksessa järkevä esimies suorastaan kehottaisi sinua menemään lääkäriin - tauti, jossa kuume jatkuu viikonlopun yli kun voi olla myös jotain kausiflunssaa vakavampaa.

Vierailija
31/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, menitkö vai et? Todella vaikea tilanne! Toivottavasti pomosi ymmärtää, eihän nyt tuossa kunnossa voi töissä olla.

Vierailija
32/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa työpaikalleen saikuttajan? Miten joku voi olla kuumeessa keskellä lämpimintä kesää? Mites syksyn räntäilmoilla ja talvella flunssapiikissä, sä saat kaikki mahdolliset ja mahdottomat pöpöt -ja saikutat!

Vierailija
33/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita esimiehelle ja kysy, mitä pitäisi tehdä. Käy myös työterveydessä sh:lla tai lääkärillä, että saat todistuksen sairaudestasi. Lisäksi viisi päivää kestänyt korkea kuume alkaisi vaatia jo lisätutkimuksia. T. sh

Vierailija
34/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne. Ymmärrän että sairaana ei saa mennä töihin. Mutta työnantaja on todennäköisesti tehnyt erityisjärjestelyjä koulutuksen ajaksi. Nyt siellä on kouluttaja, joka pyörittelee peukaloitaan. Kyllähän työnantajalla pyörii väistämättä mielessä että tämä ihminen on jo toisena päivänä saikulla, mitenköhän jatkossa? Pahalta näyttää kannaltasi. Töihin on tulijoita pilvin pimein. 

Vierailija
35/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:40"]

Kuka haluaa työpaikalleen saikuttajan? Miten joku voi olla kuumeessa keskellä lämpimintä kesää? Mites syksyn räntäilmoilla ja talvella flunssapiikissä, sä saat kaikki mahdolliset ja mahdottomat pöpöt -ja saikutat!

[/quote]

Ääliö. Ihminen on kuumeeseen sairastuttuaan sairaslomalla. Eikö tämä sinun maailmassasi ole normaalia?

Luuletko oikeasti että kesähelle suojaa bakteereilta ja viruksilta? 

Vierailija
36/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:40"]

[/quote]

Ääliö. Ihminen on kuumeeseen sairastuttuaan sairaslomalla. Eikö tämä sinun maailmassasi ole normaalia?

Luuletko oikeasti että kesähelle suojaa bakteereilta ja viruksilta? 
[/quote]
En luule mutta työelämä on niin hektistä nykyään, säästöjä säästöjen perään, että saikuttajat tulee kalliiksi. Paikallaolevat tekee töitä saikuttajankin edestä, jo sovitut työvuorot menee uusiksi, paikallaolevien arki menee uusiksi (esim. lasten päiväkotivuorot muuttuu...) ja paineet lisääntyy, tulokseen on päästävä. Sano mua ääliöksi, mutta olen näitä saikuttajia työpaikalla nähnyt piipahtavan ja rasittavia ovat. Nuori työvoima etenkin on nykyään niin raihnaista; selkä pragaa, mieli murtuu, vatsahaava iskee, allergia vie työkyvyn, kynsi katkeaa...

Vierailija
37/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kirjoituksista nyt vasn valitettavasti sai sen kuvan, ettei ap kovin innoissaan tuosta työpäaikasta ole tai ainakin hän toivoi, että kaikki kirjoitukset olisivat luokkaa "et tietenkään mene, voi raukkaa".

Jos sinun on helppo työllistyä muualle, niin ei tuolla varmaan niin väliä ole. Jos työpaikat taas ovat kiven alle, niin menisin vaikka pää kainalossa.

Vierailija
38/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sinulla sairauslomatodistus ensimmäisestä sairauspäivästä alkaen? Viides päivä kuumeessa ja luume vain nousee, tuo on jo jotain vakavampaa kuin kesäflunssa. Nyt mars lääkäriin tai mene tuossa kunnossa töihin/koulutukseen, jossa olotilasi varmasti nähdään ja passitetaan lääkäriin tai työterveyshoitajalle.

Vierailija
39/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 06:50"]Mut mittasin nyt ja mulla on 39 astetta. Eihä näin ees voi olla siellä.
[/quote]
Ei auta. Nyt on vaan pakko mennä.

Vierailija
40/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:40"] Kuka haluaa työpaikalleen saikuttajan? Miten joku voi olla kuumeessa keskellä lämpimintä kesää? Mites syksyn räntäilmoilla ja talvella flunssapiikissä, sä saat kaikki mahdolliset ja mahdottomat pöpöt -ja saikutat! [/quote] Ääliö. Ihminen on kuumeeseen sairastuttuaan sairaslomalla. Eikö tämä sinun maailmassasi ole normaalia? Luuletko oikeasti että kesähelle suojaa bakteereilta ja viruksilta?  [/quote] En luule mutta työelämä on niin hektistä nykyään, säästöjä säästöjen perään, että saikuttajat tulee kalliiksi. Paikallaolevat tekee töitä saikuttajankin edestä, jo sovitut työvuorot menee uusiksi, paikallaolevien arki menee uusiksi (esim. lasten päiväkotivuorot muuttuu...) ja paineet lisääntyy, tulokseen on päästävä. Sano mua ääliöksi, mutta olen näitä saikuttajia työpaikalla nähnyt piipahtavan ja rasittavia ovat. Nuori työvoima etenkin on nykyään niin raihnaista; selkä pragaa, mieli murtuu, vatsahaava iskee, allergia vie työkyvyn, kynsi katkeaa...

[/quote]

Todella tylyä niputtaa kaikki samaan nippuun ja kutsua halveksivasti saikuttajiksi. Aivan niin kuin kaikki olisivat vain laiskoja tyhjistä valittajia. Joidenkin ihmisten terveys vain sattuu olemaan huonompi kuin toisten, eivätkä he sille mitään mahda. Usko pois, ei se 39 asteen kuumeessa kotona makaaminen ole mitään herkkua, paljon mieluummin sitä olisi terveenä ja töissä.