Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruuan hinta nousee, miten pärjäätte työmarkkinatuella?

mina
13.03.2022 |

ei riitä enää peruselämiseen mitenkään tuo työmarkkinatuki, muutenkaan..tähän lisäyksenä kun ruoan hinnat nousee...miten pärjäätte??

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vinkumista. Töitä on yllin kyllin. Jos et viitsi mitään tehdä, et uudelleenkouluttautua, et kelpuuta mitään, et laita yritystä pystyyn, yksinkertaisesti et voi muka yhtään mitään elantosi eteen tehdä, et silloin tosiaan syö pihviä ja lohta päivittäin. Et edes viikottain.

Työttömällä ei muuta ole kuin aikaa. Metsät, meret ja järvet on täynnä ilmaista ruokaa. Kun vaan viitsii niitä hyödyntää. Jos et viitsi, oma häpeä. Ai niin,mutta kun jokaisen työttömän selkä on kipeä, sormet reuman runtelemat, matka on liian pitkä... Aina löytyy selitys.

Jostain syystä minä en kelpaa edes ilmaiseksi töitä tekemään.

Niin, ja noista metsien antimista: Niitä voi kerätä vasta sitten, kun tietää, missä niitä on, ja milloin niitä voi kerätä. Ihan joka metsässä ei ole marjoja, eikä sieniä. Erilaisissa metsissä kasvaa eri marjoja, ja esim. mustikka ja puolukka kypsyvät ihan eri aikaan. Eli jos menet mustikka-aikaan sellaiseen metsään, missä kasvaa puolukkaa, siellä ei ole kuin raakileita. Minä menin viime syksynä puolukka-aikaan metsään, jossa en ollut koskaan ennen käynyt. Oli paljon mustikan varpuja, mutta ei ensimmäistäkään puolukkaa. Mutta enköhän ensi kesänä jotain marjapaikkoja tästä lähistöltä löydä.

Vierailija
62/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vinkumista. Töitä on yllin kyllin. Jos et viitsi mitään tehdä, et uudelleenkouluttautua, et kelpuuta mitään, et laita yritystä pystyyn, yksinkertaisesti et voi muka yhtään mitään elantosi eteen tehdä, et silloin tosiaan syö pihviä ja lohta päivittäin. Et edes viikottain.

Työttömällä ei muuta ole kuin aikaa. Metsät, meret ja järvet on täynnä ilmaista ruokaa. Kun vaan viitsii niitä hyödyntää. Jos et viitsi, oma häpeä. Ai niin,mutta kun jokaisen työttömän selkä on kipeä, sormet reuman runtelemat, matka on liian pitkä... Aina löytyy selitys.

Jostain syystä minä en kelpaa edes ilmaiseksi töitä tekemään.

Niin, ja noista metsien antimista: Niitä voi kerätä vasta sitten, kun tietää, missä niitä on, ja milloin niitä voi kerätä. Ihan joka metsässä ei ole marjoja, eikä sieniä. Erilaisissa metsissä kasvaa eri marjoja, ja esim. mustikka ja puolukka kypsyvät ihan eri aikaan. Eli jos menet mustikka-aikaan sellaiseen metsään, missä kasvaa puolukkaa, siellä ei ole kuin raakileita. Minä menin viime syksynä puolukka-aikaan metsään, jossa en ollut koskaan ennen käynyt. Oli paljon mustikan varpuja, mutta ei ensimmäistäkään puolukkaa. Mutta enköhän ensi kesänä jotain marjapaikkoja tästä lähistöltä löydä.

Ristus sentään. Suomen metsät on täynnä marjoja ja sieniä. Samassa metsässä on hyviä ja huonoja paikkoja. Vähän pitää toki tajuta paikkaa vaihtaa ja vaivaa nähdä. Seistä pönöttämällä ämpäri harvoin täyttyy. Jos on niin tollo ettei onnistu mitään löytämään niin enpä tosiaan ihmettele miksei niitä työpaikkojakaan löydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeinta sopeutuminen tulee olemaan niille, jotka ovat tottuneet hyvään elintasoon. Kituuttamaan tottuneet osaavat jo homman, ja tekevät kulutukseensa vain pieniä muutoksia. Hyvään tottuneet saavat nyt opetella kulutusmuutoksia ihan tosissaan, tiedä vaikka pitäisi laittaa Bemari seisontaan. Apua, voiko siitä enää selvitä.

Vierailija
64/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työttömällä pitäisi olla oikeus elää leveämmin kuin työssäkäyvä?

Oletko L. Räty? Tienaako joku ihan oikeasti alle 3 800 kuukaudessa?

Vierailija
65/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää vain seurata mainoksia joka kaupasta ja juosta tarjousten perässä. Harkita jokainen ostos ja miettiä kaikelle korvaava halvempi tuote. Vähentää ostamista. Ei minua ruoan hinnan nousu huoleta, vaan asumiskulujen nousu (vuokra, vastike, sähkö, vesi, vakuutukset). Nehän ne on suurimmat menoerät eikä työttömyys niitä poista.

Kun voisikin tehdä noin. Minä en pysty poistumaan asunnostani, joten tarjousten perässä juokseminen ei onnistu. Onhan joissakin verkkokaupoissa tarjouksia, mutta ne ovat aina joitain marinoituja turskansiemeniä kolme purkkia kympillä, siis tuotteita, joita en rahakkaanakaan haluaisi. Verkkokaupan kuljetuksiin menee 10-12 euroa kerrallaan, ja kun ei pakastinta ole eikä tule, menu rajoittuu aika tavalla. Kaipaan niitä aikoja, kun pystyin kulkemaan kärryjen kanssa kaupassa, kaivelemaan tarjouslaareja ja muuttamaan ostoslistaa sen mukaan, mitä oli saatavilla. Nyt kuluu rahaa huomattavasti enemmän, vaikka kuinka yritän suunnitella.

Eikö sinulla ole ketään tuttua, naapuria tms. joka voisi tuoda sinulle ostokset? Itse toisin mielelläni ainakin jollekin, jos asuttaisiin lähekkäin. Pakastimia saa 50 eurolla, se pitemmän päälle kannattaisi hankkia, sillä saa kyllä huomattavaa säästöä.

Vierailija
66/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin riittää. En tosin välitä lihasta / pihveistä. Ostin just uuden telkkarinkin ja elän vaan kelan tuilla.

Ja mulla lemmikin eläinlääkäri kulut, riittää niihinkin.

Vierailija
67/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää vain seurata mainoksia joka kaupasta ja juosta tarjousten perässä. Harkita jokainen ostos ja miettiä kaikelle korvaava halvempi tuote. Vähentää ostamista. Ei minua ruoan hinnan nousu huoleta, vaan asumiskulujen nousu (vuokra, vastike, sähkö, vesi, vakuutukset). Nehän ne on suurimmat menoerät eikä työttömyys niitä poista.

Kun voisikin tehdä noin. Minä en pysty poistumaan asunnostani, joten tarjousten perässä juokseminen ei onnistu. Onhan joissakin verkkokaupoissa tarjouksia, mutta ne ovat aina joitain marinoituja turskansiemeniä kolme purkkia kympillä, siis tuotteita, joita en rahakkaanakaan haluaisi. Verkkokaupan kuljetuksiin menee 10-12 euroa kerrallaan, ja kun ei pakastinta ole eikä tule, menu rajoittuu aika tavalla. Kaipaan niitä aikoja, kun pystyin kulkemaan kärryjen kanssa kaupassa, kaivelemaan tarjouslaareja ja muuttamaan ostoslistaa sen mukaan, mitä oli saatavilla. Nyt kuluu rahaa huomattavasti enemmän, vaikka kuinka yritän suunnitella.

Eikö sinulla ole ketään tuttua, naapuria tms. joka voisi tuoda sinulle ostokset? Itse toisin mielelläni ainakin jollekin, jos asuttaisiin lähekkäin. Pakastimia saa 50 eurolla, se pitemmän päälle kannattaisi hankkia, sillä saa kyllä huomattavaa säästöä.

Ei minulla ole ketään. En kyllä ilkeäisi ketään edes pyytää, koska tavaroiden keräämiseen ja kuljettamiseen menee oma aikansa ja vaivansa. Ei sitä kovin usein kukaan tee hyvää hyvyyttään.

Pakastinta ei tänne saa tuoda, eikä kyllä kannata edes yrittää. Viime talvena minulta katkesivat sähköt toistakymmentä kertaa ilman näkyvää syytä. Sattuman kautta kävi ilmi, että naapuri oli hankkinut lisälämmittimen, joka katkoi sähköjä minulta, ei häneltä. Pistorasiatkin ovat niin vanhoja, että jotkut niistä on poistettu käytöstä tunkemalla niihin outoja metallipaloja esteeksi. En ole kokeillut, kulkeeko niissä sähkö, mutta ei näihin muihinkaan tee mieli tarjota ylimääräisiä sähkölaitteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi