Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruuan hinta nousee, miten pärjäätte työmarkkinatuella?

mina
13.03.2022 |

ei riitä enää peruselämiseen mitenkään tuo työmarkkinatuki, muutenkaan..tähän lisäyksenä kun ruoan hinnat nousee...miten pärjäätte??

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon että jokainen pyhä työssäkäyvä kommentoija sairastuu vakavaan masennukseen.

Katsotaan sitten muuttuuko ajatukset ja suorastaan tyhmät kommentit asioista mistä ei tiedä mitään.

Oikeesti toivon 🙏

Vierailija
42/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

En mene tämän hallituskauden aikana. Toivoa sopii, että kansa viisastuu ja miettii tarkemmin ketä äänestää valtaan. Työnteko ei ole kannattavaa nyt, polttoaineet tyyriitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minulla yhtä pieni toi eläke kuin minimityöttömyystuki, ja just eilen mietin että täytyy ottaa tavaksi puuron syönti, että tekis joka pv vaikka aamulla ja illalla puuroo.

Tosin kallistuu viljatuotteetkin, mutta halvemmaksi se silti tulee syödä puuroa kuin että erikseen olis sitä ja tätä.

Hyvä aamu- ja iltapala tai vaikka ihan päiväateriakin mehukeiton kanssa. Puurojakin voi vaihdella.

Vierailija
44/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän työhalut lisäänny jos ruuan hinta tuplaantuu.

Työhaluja on mutta ei työpaikkoja.

Vierailija
45/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan hyvä, että ostovoima tuella vähenee. Tukien leikkauksesta olisi noussut vaan hitokseen haloota. Nyt tuo hoituu kuin itsestään. Mitä heikompi tuki, sen enemmän alkaa työnteko kannattaa.

Vierailija
46/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä, jotka miettivät jäävänsä työttömiksi... Meinaatteko, että meidän valtiolla on loputtomiin rahaa maksaa tukia, sitä nopeammin tuet tulee loppumaan mitä enemmän porukkaa jää töistä kotiin, koska ei kannata. Sitten paska osuukin tuulettimeen, kun kaikkia etuuksia pienennetään ja olette ihan omasta halusta jääneet työttömiksi. Harvassa maassa onnistuisi.

Jos joku jää työpaikasta pois, yleensä tilalle otetaan toinen. Työhaluisia on satoja tuhansia enemmän kuin työttömäksi haluavia. Logiikkasi ontuu eikä ole realistinen.

Vierailija
47/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois tästä ketjusta kultalusikka perseessä syntyneet joille isi ja äiti maksaa kaiken ,hommaa työt,takaa lainat ja jättää perinnöt.

Teillä elämä on niin helppoa pumpulia ja on niin helppoa arvostella meitä joilla aina ollut vaikeaa ja köyhää.

Vierailija
48/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

En mene tämän hallituskauden aikana. Toivoa sopii, että kansa viisastuu ja miettii tarkemmin ketä äänestää valtaan. Työnteko ei ole kannattavaa nyt, polttoaineet tyyriitä.

Eli sinäkin kannatat tukien puolittamista, tekee työnteosta kannattavampaa.

Vierailija
49/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä, jotka miettivät jäävänsä työttömiksi... Meinaatteko, että meidän valtiolla on loputtomiin rahaa maksaa tukia, sitä nopeammin tuet tulee loppumaan mitä enemmän porukkaa jää töistä kotiin, koska ei kannata. Sitten paska osuukin tuulettimeen, kun kaikkia etuuksia pienennetään ja olette ihan omasta halusta jääneet työttömiksi. Harvassa maassa onnistuisi.

Kuule kun vapaiden työpaikkojen määrä on edelleen se murto-osa työttömien määrästä. Sun paikallekos voin tulla? Vaikka heti.  

Höpöhöpö. Ei kelpaa marjanpoiminta, siivous, jäätelönmyynti, kassatyö, bussikuskin hommat, henk. koht avustajan työ, varhaiskasvatus, kouluavustajan työ, tarjoilijan työt... pulaa on tekijöistä, mutta kun suurin osa työttömistä kehtaa marista "ettei oo mun juttu"

Jos sun tuttavapiiriin kuuluu tuollaisia ihmisiä kannattaa ehkä hakeutua eri piireihin. Mun tuttavissa on muutamia työttömiä jotka tekis noista mitä tahansa jos kykenisi tai otettais. Työssä olevat on niitä jotka kummasti "näkee" joka puolella niitä työttömiä joille "mikään työ ei kelpaa". Eräs kouluttajakin sanoi ettei ole koskaan nähnyt yhtään työtöntä joka ei halua töihin. Ainoastaan kaltaisesi pahansuovat näitä näkee joka puolella.

Vierailija
50/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vain seurata mainoksia joka kaupasta ja juosta tarjousten perässä. Harkita jokainen ostos ja miettiä kaikelle korvaava halvempi tuote. Vähentää ostamista. Ei minua ruoan hinnan nousu huoleta, vaan asumiskulujen nousu (vuokra, vastike, sähkö, vesi, vakuutukset). Nehän ne on suurimmat menoerät eikä työttömyys niitä poista.

Vierailija
51/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä toivon että jokainen pyhä työssäkäyvä kommentoija sairastuu vakavaan masennukseen.

Katsotaan sitten muuttuuko ajatukset ja suorastaan tyhmät kommentit asioista mistä ei tiedä mitään.

Oikeesti toivon 🙏

Mä sairastuin. Sain minimituet, mutta en koskaan ajatellut, että sen tuen nyt tarvis riittää mihinkää muuhun kun pakollisiin asioihin. Olin kateellinen ystäville, että heillä oli varaa tehdä asioita, mutta toisaalta tajusin sen että he käyvät töissä. Sairaus helpotti jossain välissä ja hain töihin matalapalkka-alalle, jossa olin eka osapäiväisenä ja sitten täyspäiväisenä. Omat kokemukset oli se, että osaksi meinasin passivoitua, koska minulla ei ollut rytmiä eikä tarkoitusta. Sitten kun olin paremmassa kunnossa, niin menin mieluummin töihin kun jäin kotiin, jotta sain elämälleni jotain tarkoitusta. Palkka ja tuki olivat melkein saman verran.

Yleisesti ottaen masennukseen. Mulla se tulee olemaan aina osana itseäni, olen hyväksynyt sen, mutta osaksi ainakin itsellä masennuksen hallitsemiseen on se, että tekee jotain, ja siyä kautta tuntee itseään jollain tavalla tärkeäksi. Toki tiedän myös, että on kausia kun ei pääse sängystä, mutta henkilökohtaisesti minulla ainakin puhuttiin kuukausista.

Vierailija
52/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työttömällä pitäisi olla oikeus elää leveämmin kuin työssäkäyvä?

Kuka semmosta on vaatinut.

Työttömien ja eläkeläistenkin on kuitenkin syötävä, eli ostettava ruokaa.

Ihmiset voivat olla monella tapaa tarpeellisia ja arvokkaita muille ihmisille, vaikkeivat olisi töissä, tämä tuntuu unohtuvan.

Vierailija
53/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi työhaluja ja kokemusta

Ei kaikki duunia saa Katsos kuin 9.ekukunilmisduunarit

Kouluista harjoitellijat työkokeilijat JOILLE EI TARVIMAKSAA LIKSAA

Kuin pyydät tesinliksaa työkokemuslisät päälle vastaus ei ole VARAA

Vierailija
54/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään.

Minut _huijattiin_ kelan kautta opiskelemaan omaehtoisesti vaikka velkaa on sinne sun tänne.

(Olisi ollut toinenkin väylä opiskella).

En kadu opintojani alkuunkaan, mutta aika ### köyhästi sitä joutuu elämään.

Vierailija
55/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen nainen. Kalorinkulutukseni on siis hyvin pieni. 

Vierailija
56/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää vain seurata mainoksia joka kaupasta ja juosta tarjousten perässä. Harkita jokainen ostos ja miettiä kaikelle korvaava halvempi tuote. Vähentää ostamista. Ei minua ruoan hinnan nousu huoleta, vaan asumiskulujen nousu (vuokra, vastike, sähkö, vesi, vakuutukset). Nehän ne on suurimmat menoerät eikä työttömyys niitä poista.

Kun voisikin tehdä noin. Minä en pysty poistumaan asunnostani, joten tarjousten perässä juokseminen ei onnistu. Onhan joissakin verkkokaupoissa tarjouksia, mutta ne ovat aina joitain marinoituja turskansiemeniä kolme purkkia kympillä, siis tuotteita, joita en rahakkaanakaan haluaisi. Verkkokaupan kuljetuksiin menee 10-12 euroa kerrallaan, ja kun ei pakastinta ole eikä tule, menu rajoittuu aika tavalla. Kaipaan niitä aikoja, kun pystyin kulkemaan kärryjen kanssa kaupassa, kaivelemaan tarjouslaareja ja muuttamaan ostoslistaa sen mukaan, mitä oli saatavilla. Nyt kuluu rahaa huomattavasti enemmän, vaikka kuinka yritän suunnitella.

Vierailija
57/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne työhalut luo työpaikkoja ja/tai takaa sen, että töitä saa?

Vierailija
58/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömällä ei ole muuta kuin aikaa, joten osta kauraa suoraa viljelijältä ja sitten vasaralla hakkaa hiutaleiksi. Maksaa alle 10 snt/kg.

Vierailija
59/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne työhalut luo työpaikkoja ja/tai takaa sen, että töitä saa?

Varmaan sillä samalla mekanismilla, jolla työnantajat innostuivat hakemuksistani, kun aktiivimalli 1 leikkasi työmarkkinatukeani koko olemassaolonsa ajan.

Paitsi että eivät innostuneet. Työttömyys jatkuu kuudetta vuotta.

Vierailija
60/67 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin riittää, kun ostaa sitä mihin on varaa eikä joka viikko sisäfilepihvejä ja takuumureita paisteja ja valmissörsseleitä.

Työmarkkinatuella ei ole tähänkään mennessä sisäfileitä osteltu. Mutta enää ei osteta kasvihuoneessa kasvatettuja vihanneksiakaan, kuten kotimaista tomaattia tai tuorekurkkua.

Onneksi kaalia ja sipulia saa vielä kohtuulliseen hintaan, niin saa niitä vitamiinejakin jostain.

Se on vaan pakko muuttaa ruokailutottumuksia ympäristöystävällisempään suuntaan, kun nuo energiaintensiivisiä viljelymenetelmia vaativat vihannekset käyvät liian kalliiksi köyhän kukkarolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme