Ruuan hinta nousee, miten pärjäätte työmarkkinatuella?
ei riitä enää peruselämiseen mitenkään tuo työmarkkinatuki, muutenkaan..tähän lisäyksenä kun ruoan hinnat nousee...miten pärjäätte??
Kommentit (67)
Olen jo laihtunut kymmenen kiloa. Periaatteessa ihan hyvä. Harmittaa kyllä se, että kalaa ei ole varaa syödä, vaikka se terveellistä olisikin.
Olen töissä 8t vrk,5pv,vko.silti en saa mitn säästöön. En saa tukia mistään. Matalapalkka, sinkku. Kohta irtisanoudun, koska kaikki kallistuu ja ei kannata työnteko. Asia eri jos olisi parisuhde ja saman katon alla asuittas. Nähty ja koettu.
Kaurahiutaleista saa 3500 kcal alle 2 eurolla, vaikka niiden hinta tuplaantuisi. Eli kahden päivän kalorit alle 2€. Syön vaikka sitten pelkästään niitä laman aikana.
Miksi työttömällä pitäisi olla oikeus elää leveämmin kuin työssäkäyvä?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin riittää, kun ostaa sitä mihin on varaa eikä joka viikko sisäfilepihvejä ja takuumureita paisteja ja valmissörsseleitä.
Niija sit mä en saa ostaa maitotuotteita ja sit mä en saa ostaa venhätuotteita ja lopuks sama ku ei käy kaupas ollenkaa
Pärjään kyllä, koska en liiku koskaan asunnostani pois, en osta vaatteita, en harrasta mitään, mihin kuluisi kymppiä enempää kuukaudessa, eikä minulla ole lemmikkejä, perhettä tai kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo laihtunut kymmenen kiloa. Periaatteessa ihan hyvä. Harmittaa kyllä se, että kalaa ei ole varaa syödä, vaikka se terveellistä olisikin.
Mene pilkille?
Hyvin pärjään koska puoliso maksaa ruokalaskun.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ketjussa ole kyse työssäkäyjistä.
Herneitä, riisiä, öljyä, suolaa, sokeria, jauhoja.
Lidlistä nuo, lisäksi ruoka-apu.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tämmöisen repäisit? Kukaan ei puhunut tuommoisesta paitsi sinä.
Suolistosairauteni takia jouduin ketogeeniselle ruokavaliolle ja tulen toimeen äärestä vähällä syömisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin riittää, kun ostaa sitä mihin on varaa eikä joka viikko sisäfilepihvejä ja takuumureita paisteja ja valmissörsseleitä.
Niija sit mä en saa ostaa maitotuotteita ja sit mä en saa ostaa venhätuotteita ja lopuks sama ku ei käy kaupas ollenkaa
Ei ole kyse siitä, mitä saa ja mitä ei saa ostaa vaan siitä, miten on järkevää käyttää rahansa. Ei ole mitään järkeä tuhlata yhteen ateriaan suurinta osaa tuloista ja kituuttaa loppukuu. Luksukseen vaan nyt vaatii enemmän rahaa ja sen takia on luksusta, eikä jokapäivän juttu.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä 8t vrk,5pv,vko.silti en saa mitn säästöön. En saa tukia mistään. Matalapalkka, sinkku. Kohta irtisanoudun, koska kaikki kallistuu ja ei kannata työnteko. Asia eri jos olisi parisuhde ja saman katon alla asuittas. Nähty ja koettu.
Meinaat, että sinnittelet karenssin yli ja kun työttömyyspäivärahaa alkaa virrata niin saat siitä paremmin säästettyä kuin nykyisestä palkasta?
Eiköhän työhalut lisäänny jos ruuan hinta tuplaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ketjussa ole kyse työssäkäyjistä.
Totta, on kyse heistä, jotka eivät tee töitä. He opettelevat elämään sillä summalla, jonka saavat ja valitus seis. Ei ole pakko asua yksin, voi asua kimppakämpässä ja säästää asumiskuluissa, kaksioon mahtuu varsin hyvin 3 asumaan - eikä tarvitse olla samaa perhettä! Ruuat voi hakea leipäjonosta, aikaahan on.
Työssäkäyvät muuten maksavat työssäkäymättömien elatuksen.
Puuro pelkästään on jo ravitsevaa, terveellistä ja erittäin täyttävää. Ihmiset ovat ennenkin syöneet puuriapitääkseen nään poissa pitkiä aikoja, mutta nykyään jos on varaa voi puuton sekaan lisätä kotimaisia marjoja tuomaan väriä ja lisämakua.
Kyllä tässä on oppinut kiristämään vyötä tarpeen mukaan. Ei työttömät sen vähempää sopeudu kuin muutkaan, päinvastoin. Että sellaiset terveiset sinne pietariin.