Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni ostaa lapselleen uuden toppapuvun joka talvi?

Vierailija
30.09.2006 |

Tuli vain mieleeni, kun äitini kanssa eilen keskustelin asiasta ja kerroin kuinka kalliita kunnon (laadukkaat) puvut nykyään ovat, niin hän kysyi, että " No miksi ette käytä sitä viimevuotista pukua" ...No minä siihen, että " eihän sitä nyt voi samaa pukua toista talvea käyttää" ja mietinkin oikein että kaikki tuntemani lapselliset ostavat ainakin leikki-ikäisilleen joka talvi uudet puvut, mutta toisaalta miksi ei? Olen jotenkin ajatellut, että ne " lussahtaa" niin, ettei ne kestä kylmää ja kosteutta enää niin hyvin.

Ostatko sinä joka vuosi uuden puvun?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yleensä kun haalari on liian iso, se roikkuu haaroista eli haittaa liikkumista. Ja lisäksi saattaa liian isona pidettäessä kulua niin ettei sitten enää sopivana ole mitään

pidettävää.

Vierailija
22/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tälläkin äidillä taitaa olla vain vauva, tai sitten et välitä lapsesi liikkumiskyvystä tai terveydestä???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka talvi on ostettu uusi puku.

Vierailija
24/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka talvi on tapana ostaa uusikin. Siellä ei kukaan ilkeile takkivuorista. Mutta lapsen ainoa jokapäiväinen vaate, sen pitää kestää ainakin kaksi vuotta, jos sortuu ostamaan joka vuosi uuden puvun, on ihan tyhmä. Näinkö se oikeasti menee???

Vierailija
25/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siihen tyyliin. Viime talvena poika käytti alkutalven edellisvuoden 86-senttistä ja lopputalven uutta 92-senttistä. Nyt tuo 92-senttinen laitetaan aluksi, mutta lopputalveksi on jo ostettu tehtaanmyymälästä Remun haalari 98-senttinen (tai siis kaksi - meillä on joka kokoa ollut kaksi, selkeyttää tilannetta kovasti kun hoidosta tultua voi vaihtaa kuivan ja puhtaan haalarin illan pihaleikkeihin ja toisen siistiä seuraavaa päivää varten).

Vierailija
26/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa rahan kulutusta jos entiset toppavaatteet mahtuu päälle niin tietenki käytät ne loppuun ja sitten vasta ostat uudet.

Vierailija
27/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi että lapsi " ei suostuisi pukemaan" niitä!

Vierailija
28/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa kirjoitteli, että lapselle ostetaan 86, 92 ja 98cm puvut (tai jotain sinne päin). Itse olen ostanut vain joka toista kokoa, ei ne ole liian suuria ja mahtuu hyvin kaksi talvea. Esim. tänään ostin 90 cm pojalle 98 cm Remun, ei ollut liian suuri,mutta mahtuu varmana kaksi talvea. Lapset muuten kasvavat taaperoiän jälkeen vuodessa keskimäärin 7 cm vuodessa. Ja laadukkaat puvut kyllä kestävät hyvinä kaksi talvea. Meillä yksi Rasavil-haalari ollut käytössä jopa neljä talvea (kahdella lapsella siis, koko 86 cm) ja vieläkin näyttää uudelta. Pestä ei vaan turhaan kannata, eikä likaa hylkivää pintaa tarvitsekaan. On kokemusta monista haalareista, mutta tuo sikamaisen hintainen Rasavil (alennuksesta tosin) on ehdottomasti ollut paras.

Vierailija
29/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten jonkun pitää tulla kertomaan minun 4-vuotiaalleni, että tänä vuonna on jo nyt mennyt kiintiö pahasti yli...

Vierailija
30/33 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on nyt 5-vuotias.

Tytölle ei enää mitään pukuja osteta, mutta uuden takin saa joka vuosi. Itselleni ostan myös.

Vierailija
31/33 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran oli alkuvuodesta vanha puku, heti valitti kylmää... joten sillonkin ei kun uuden puvun ostoon

Vierailija
32/33 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joku tuossa kirjoitteli, että lapselle ostetaan 86, 92 ja 98cm puvut (tai jotain sinne päin). Itse olen ostanut vain joka toista kokoa, ei ne ole liian suuria ja mahtuu hyvin kaksi talvea.

Poika kasvaa sykäyksissä. Eli en olisi voinut ostaa hänelle 92cm puku viime vuonna alkutalvesta, olisi hukkunut kun oli n. 82cm ja sitten se alkoi kuitenkin mennä pieneksi lopputalvesta. Nyt on 94cm ja en voi kuvitella ostavani 104cm haalaria ja koko talvea ei mene tuolla 92cm haalarilla, joten on ostettava 98cm lisäksi. Säilyyhän ne haalarit seuraavalle lapselle (meillä esikoinen kyseessä siis). Joku selviää joka toisella koolla, me ei selvitä ainakaan vielä.

t. Se joka ilmoitti ostavansa joka kokoa.

Vierailija
33/33 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täksi talveksi olen ostanut puvun ainoastaan vauvalle. Muille sisaruksille 2v, 4v ja 6v mahtuu vielä viime talvena ostettu puku, joten en näe mitään tarvetta ostaa uusia pukuja kun vanhatkin ovat vielä täysin käyttökelpoisia ja hyväkuntoisia. Uusi puku ostetaan vasta kun vanha jää pieneksi.