Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan pois Suomesta!

Vierailija
16.08.2015 |

Suomi ahdistaa kaikkine pikkusieluisine ihmisineen. Sääntöjä joka paikassa, mitättömiäkin. Elämää voi elää myös rennommin. Ihmiset vahtivat toisiaan. Kateus kalvaa.

Perhearvot on romutettu kokonaan, tasa-arvo on mennyt naisten voitoksi ja sen huomaa valitettavasti heikkoina miehinä.

Emme enää viihdy täällä. Suunnittelemme muuttoa Eurooppaan. Löytyisiköhän mielekkäämpi asuinpaikka Saksasta tai Italiasta?

Löytyykö kohtalotovereita?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap

Nyt putkeen yli 10 vuotta Etelä-Euroopassa asuneena (ja sitä ennen muutaman vuoden muissa Euroopan maissa) suosittelen eteläistä Eurooppaa. En koskaan viihtynyt Suomessa - jääkööt syyt erittelemättä - ja kun pääsin tk-eläkkeelle, liki välittömästi tuli muutto.

Hinnat ovat edullisia, asunnot hieman heikompitasoisia tai ainakin saa etsiä kauan hyvää, ihmiset ystävällisiä, kohteliaita ja iloisia, aurinko paistaa liki ympäri vuoden jne. Minua ei Suomi kiehdo, maa on muuttunut entistä huonompaan suuntaan viime vuosina.

Vierailija
42/46 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maitojunaan kirjoitti:

Hei ap

Nyt putkeen yli 10 vuotta Etelä-Euroopassa asuneena (ja sitä ennen muutaman vuoden muissa Euroopan maissa) suosittelen eteläistä Eurooppaa. En koskaan viihtynyt Suomessa - jääkööt syyt erittelemättä - ja kun pääsin tk-eläkkeelle, liki välittömästi tuli muutto.

Hinnat ovat edullisia, asunnot hieman heikompitasoisia tai ainakin saa etsiä kauan hyvää, ihmiset ystävällisiä, kohteliaita ja iloisia, aurinko paistaa liki ympäri vuoden jne. Minua ei Suomi kiehdo, maa on muuttunut entistä huonompaan suuntaan viime vuosina.

Etelä euroopasta on vain tulossa viidakko. Tähän päälle kun vielä ympätään tuleva lama, niin siellä ei asu pirukaan. Muista tämä viesti. Tuttuja asuu espanjassa vakituisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalinta on marketissa vauhkoova ylipainoinen, ohuthiuksinen ämmä, joka huutaa ja tiuskii huonoryhtiselle miehelleen. Kärry täynnä bissee ja makkaraa. Helvetin vastenmielistä.

Ja näitähän ei siis ole Saksassa, Italiassa tai varsinkaan Usassa?

Vierailija
44/46 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maitojunaan kirjoitti:

Hei ap

Etelä euroopasta on vain tulossa viidakko. Tähän päälle kun vielä ympätään tuleva lama, niin siellä ei asu pirukaan. Muista tämä viesti. Tuttuja asuu espanjassa vakituisesti.

Nyt en ymmärtänyt, mitä tarkoitat viidakolla? Eikö se viidakko ole pikemminkin Suomessa, vaikkakin ilmasto on kylmä siellä? Vai mitä viestisi tarkoittaa?

Vierailija
45/46 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, onneksi Italiassa mafia ei ole koskaan yrittänyt hyötyä muista ihmisistä. Ovat vaan niin lämpöisiä ja ihania mussukoita.

Vierailija
46/46 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut keskieuroopassa jo kymmenisen vuotta ja täällä on huonoja mutta myös todella hienoja juttuja: olen saanut töitä aina helposti ja suomen kielen osaaminen on ollut etu jolla saa työmarkkinoilla etulyöntiasemaa, riippuen toki siitä onko asuinmaassa kansainvälistä yritystoimintaa jne. Olen tehnyt kolme pitkää työsuhdetta eri työnantajille, kaikki työt ovat olleen vakituisia 6kk kokeiluajan jälkeen. Kaikissa töissäni olen ollut tekemisissä suomalaisten kanssa asiakaspalvelun tms merkeissä. Täällä kaikissa työpaikoissa maksetaan kaikille kaksinkertainen palkka joulukuussa. Ruoka on edullista ja tuoretta kun kasvaa lähellä (Suomeen joudutaan rahtaamaan lähes kaikki). Sää ollut aivan mahtava, vielä nytkin 20 asteen yläpuolella ja aurinkoista. Tässä vain muutamia esimerkkejä. Omasta puolestani voin sanoa että olen tyytyväinen että aikanaan lähdin Suomesta (reilu parikymppisenä vaihtoon, aupairiksi, Englantiin 5 tähden hotelliin tarjoilijaksi jne). Nykyinen työni on niin joustavaa että olemme kesät Suomessa ja teen työtä sieltä etänä. Takaisin tänne on ollut aina mukava palata etenkin nyt kun Suomen kesät on muuttuneet sateisiksi. Suosittelen kokeilemaan ulkomailla asumista jos kiinnostusta on, ei jää harmittamaan ainakaan myöhemmin :)