Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri soittaa musiikkia päivät läpeensä, basso senkun jytisee! Saako päivällä häiritä naapureita?

Vierailija
13.03.2022 |

Nytkin kuuluu musiikin jytinä naapurista. Saako päivisin kuunnella musiikkia naapureita häiritsevästi monta tuntia? On se soittanut myöhään illallakin musiikkia, niistä on tehty valitus, ja vähän aikaa oli hiljaa, nyt on musiikki taas koventunut, ja kuuluu ihan mihin aikaan tahansa, päivällä ja illalla (yöllä) 23-24 aikaan.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenvikaiset kyylät pesiytyy tietenkin vauvapalstalle. Tämä on kyllä varsinainen ihmisjätteen kaatopaikka.

Näköjään kun sinäkin päätit tänne kirjoittaa.

Vierailija
42/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ammattimuusikot eivät harjoittele kerrostaloissa vaan työpaikalla tai muussa vastaavassa. Jos on pakko soittaa kotona, useimpien soittimien ääntä voi vaimentaa sordiinoilla ym.

Myös pianoon on olemassa vaimennuslaite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee vain valitus isännöitsijälle. Saatat jopa yllättyä, kuinka nopeasti häiriköinti loppuu, sillä isännöitsijällä saattaa olla jo tiedossa toinenkin valitus kyseisestä naapurista. Tuskin olet ainoa, jota musiikin huudatus häiritsee. Usein häiriköt saavat terrorisoida kohtuuttoman pitkään, kun ihmiset eivät vain kehtaa valittaa naapurista.

Monet ovat todella uskomattoman passiivisia ja haluttomia tai ainakin kyvyttömiä pitämään kiinni oikeuksistaan, kuten yörauhasta tai rauhallisesta kodista. Toivovat ilmeisesti, että joku muu hoitaa asian ilman, että heidän tarvitsee tehdä mitään. Ja sitten on sitä asennetta, että "muuta korpeen, jos et kestä elämisen ääniä" tms. 

Kaikkien niiden bilehäirikköjen ja mekastajien pitäisi muuttaa korpeen, kun eivät osaa elää ja asua ihmisten kanssa. Keskellä metsää voisivat huudattaa stereoita ja ölistä kännissä vaikka vuorokauden ympäri haittaamatta muiden elämää.

Vierailija
44/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ammattimuusikot eivät harjoittele kerrostaloissa vaan työpaikalla tai muussa vastaavassa. Jos on pakko soittaa kotona, useimpien soittimien ääntä voi vaimentaa sordiinoilla ym.

Mä soitin viulua ja voin kertoa, että sordiinosta huolimatta viulun ääni on todella kova.

Vierailija
45/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee vain valitus isännöitsijälle. Saatat jopa yllättyä, kuinka nopeasti häiriköinti loppuu, sillä isännöitsijällä saattaa olla jo tiedossa toinenkin valitus kyseisestä naapurista. Tuskin olet ainoa, jota musiikin huudatus häiritsee. Usein häiriköt saavat terrorisoida kohtuuttoman pitkään, kun ihmiset eivät vain kehtaa valittaa naapurista.

Monet ovat todella uskomattoman passiivisia ja haluttomia tai ainakin kyvyttömiä pitämään kiinni oikeuksistaan, kuten yörauhasta tai rauhallisesta kodista. Toivovat ilmeisesti, että joku muu hoitaa asian ilman, että heidän tarvitsee tehdä mitään. Ja sitten on sitä asennetta, että "muuta korpeen, jos et kestä elämisen ääniä" tms. 

Kaikkien niiden bilehäirikköjen ja mekastajien pitäisi muuttaa korpeen, kun eivät osaa elää ja asua ihmisten kanssa. Keskellä metsää voisivat huudattaa stereoita ja ölistä kännissä vaikka vuorokauden ympäri haittaamatta muiden elämää.

Mitä melua se on, jos huonosta äänieristyksestä johtuen, normaalilla voimakkuudella oleva musiikki tai tv kuuluu naapurin puolelle? Entä jos pissaaminenkin kuuluu naapuriin, miksi et silloin valita melusta?

Vierailija
46/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä soitin viulua ja voin kertoa, että sordiinosta huolimatta viulun ääni on todella kova.

Entäs sellainen voimakkaasti vaimentava ns. yösordiino. Itsellä kontrabassossa koko tallan päälle asetettava silta-sordiino, vaimentaa kyllä jousella soitettuna. Basson ääni ei ole voimakas mutta kantava.

Vierailija
47/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri kiusaa -hullu löysi heti ketjun.

Vierailija
48/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä takia täällä porukka ei voi hyväksyä sitä, että jos joku välillä kuuntelee musiikkia tai katsoo tv päiväsaikaan jos volyymi ei kuitenkaan ole täysillä ja siitä huolimatta kuuluisi naapuriin?

Eikö ole järjestyssäännöillä ja lailla mitään merkitystä, järjestyssäännöt ja laki hyväksyy hyvästä syystä musiikin ja tv:n kuuntelun kohtuudella kerros tai rivitaloissa? Minkä takia alat keksimään omat järjestyssäännöt ja kiusaamaan jos naapurin toiminta ei miellytä?

Enkä jaksaisi alkaa turhasta riidellä tai selittää niinkin itsestään selvää asiaa miksi musiikin kuuntelu tai tv:n katsominen ei ole kovin epänormaalia toimintaa!!! MISSÄ LUOLASSA ELÄÄ JOS AJATTELEE NÄIN

Vierailija
49/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kiusaa, niin totta helv siihen täytyy puuttua ! Koska KIUSAAMINEN aiheuttaa hirveät traumat. Sano mitä sanot, mutta näin se asia on. Se on ihan sama tapahtuuko sitä koulussa, työpaikalla, kotona jne. Se täytyy kitkeä aina pois

Vierailija
50/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kiusaa, niin totta helv siihen täytyy puuttua ! Koska KIUSAAMINEN aiheuttaa hirveät traumat. Sano mitä sanot, mutta näin se asia on. Se on ihan sama tapahtuuko sitä koulussa, työpaikalla, kotona jne. Se täytyy kitkeä aina pois

Vaikuttaa oikeasti just siltä, että sä olet se kiusaaja.

Vierailija
51/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, aiemmissa ketjuissahan tuo tyyppi on valittanut jopa naapurinsa aivastelusta. Eli kyseessä klassinen tapaus, jossa naapurista ei saa kuulua hiiskaustakaan, mutta itsellä on tietysti oikeus aiheuttaa mielin määrin ääntä.

Vierailija
52/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todistusaineiston kerääminen on uuvuttavaa. Pitää ottaa aikaa, kauan huudattaa ja mihin aikoihin. Toisaalta jos naapuri huudattaa niin silloin ei tarvitse itsekään sipistellä. Sen kuin vain nupit kaakkoon.

Mutta onhan tämä jo moneen kertaan todettu, että mölyapinan naapuri ei saa tehdä mitään äänekästä. Aina kun mölyapina kuulee naapurista jotain ääntä, niin ne ääntä aiheuttavat naapurit kostavat jotain...

Vierailija
53/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee minusta kiusaajan, jos ensinnäkin olen oikeiden arvojen puolella ja sanon että kiusaaminen on väärin? Mitä kiusaamista siinä on, kerta kerrostalossa asuessani tein näitä asioita klo 7-22 välille: imuroin, tiskaan, pesen pyykkiä, käyn suihkussa, kuuntelen musiikkia tai tv:tä normaalin puheen voimakkuudella muutaman tunnin ajan?

Ja haluan keskittyä elämään omaa elämääni ja annan myös muiden elää.

Mutta sitten mun tielle asettuu ihminen joka ei kestä mitään elämisen ääniä ja joka jostain syystä ajattelee, että musiikki ja tv ei ole normaalin elämisen ääntä vaikka varmasti jokainen näitä nykypäivänä harrastaa ja mun pitäisi käyttää kuulokkeita vaikka ne aiheuttaa mulle tinnitusta.

Minkä takia ei osaa yhtään joustaa ja tulla vastaan?

Vierailija
54/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee minusta kiusaajan, jos ensinnäkin olen oikeiden arvojen puolella ja sanon että kiusaaminen on väärin? Mitä kiusaamista siinä on, kerta kerrostalossa asuessani tein näitä asioita klo 7-22 välille: imuroin, tiskaan, pesen pyykkiä, käyn suihkussa, kuuntelen musiikkia tai tv:tä normaalin puheen voimakkuudella muutaman tunnin ajan?

Mutta sitten mun tielle asettuu ihminen joka ei kestä mitään elämisen ääniä ja joka jostain syystä ajattelee, että musiikki ja tv ei ole normaalin elämisen ääntä vaikka varmasti jokainen näitä nykypäivänä harrastaa ja mun pitäisi käyttää kuulokkeita vaikka ne aiheuttaa mulle tinnitusta.

Laita nyt korkki kiinni ja syö sinulle määrätyt lääkkeet.

Vierailija
55/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikin soittaminen ei ole normaalia elämisen ääniä, joten jos tapahtuu säännöllisesti, niin voit valittaa isännöitsijälle. Jos useampi naapuri valittaa, niin naapuri saa varoituksen.

Höpöhöpö. Kyllä saa soittaa pianoa kitaraa ja vaikka torvea tai rumpua. Ei päiväsaikaan tapahtuvaa harrastetoimintaa voi kieltää edes kerrostalossa

Toiset huomioon ottava kuitenkin käyttää kuulokkeita jos musiikkia tarvitaan "koko ajan".

Joku tunnin pianonsoitto kerran päivässä on pakko sietää, mutta ei sitäkään jos se on tunteja jatkuvaa.

Vierailija
56/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mitään joustamista ja vastaan tulemista, jos ainoastaan naapurisi joutuu sopeutumaan siihen, että sinä elät niin kuin ennenkin. Jos musiikkisi kuuluu noin hyvin naapuriin etkä voi käyttää kuulokkeita, niin mikset sinä jousta ja kuuntele sitä musiikkia vaikka vain joka kolmas päivä eikä joka päivä monta tuntia?

Vierailija
57/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se meteli häiritsee varmaan muitakin asukkaita. Yksin et voi muuta kuin sanoa häirikölle itselleen asiasta. Jos haluat tehdä kirjallisen valituksen isännöitsijälle siinä on PAKKO olla vähintään yksi muu naapurin nimi omasi lisäksi. Muuten isännöitsijä ei voi antaa varoitusta tai toimia muutenkaan.

Tämä on yleinen harhaluulo, jonka vallassa jotkut isännöitsijätkin ovat. Joskus häiriö todella kohdistuu vain yhteen huoneistoon, mutta kaikilla on oikeus yhtäläiseen asumisrauhaan. Toki kannattaa pyytää ainakin yksi naapuri tai joku muu kodin ulkopuolinen ihminen todistamaan häiriötilanne, niin ei olla vain sana sanaa vastaan. Jos isännöitsijä ei toimi, yhteys taloyhtiön hallitukseen, joka valvoo isännöitsijän toimintaa.

Jotkut isäännöitsijät ovat vain rahastajia, eivät muuta. Tai ovat jonkun asukkaan setiä tms. Haveksittu ammattiryhmä tämän vuoksi.

Vierailija
58/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napakka tutrpaanveto on ainut mikä toimii aina

Vierailija
59/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita nyt korkki kiinni ja syö sinulle määrätyt lääkkeet.

Älä ala sanomaan mulle, että laita korkki kiinni ja syö lääkkeet kun et tiedä edes käytänkö alkoholia. En käytä ja voidaan yhdessä lukea mitä järjestyssäännöt ja laki sanoo niin aukeaa sinullekkin että olen oikeassa! Se sallii nuo asiat mitä teen ja hyvästä syystä ja kaikille ja se syy on sellainen että _normaalin_ elämän on jokaisella onnistuttava, jotta eläminen ja oleminen ei mene liian ahtaaksi.

MINÄ SANON MINKÄ TAKIA NÄITÄ TÄMMÖISIÄ KESKUSTELUJA KÄYDÄÄN

1. Nämä tälläiset keskustelut, jotka koskee sitä mitä kerros ja rivitaloissa saa tehdä, ovat kuin kuuma peruna, koska jokaisen pitää saada huutaa oma mielipiteensä julki!

2. Jokainen ihminen tässä maailmassa haluaa, että tanssitaan enimmäkseen oman pillin mukaan.

3. Ihmisten itsekkyys on kasvanut todella paljon jos vertaa nykypäivää ja vaikka 80-lukua tai aikaa ennen sitä. Ollaan ilkeämpiä ja siihen lukeutuu myös se, että mitään ei haluta enää sietää mikä itseä ärsyttää, esimerkiksi äänet kerrostalossa!

4. Ihminen joka häiriintyy kaikesta, on todella viallinen ja hänen pitäisi hoitaa itsensä kuntoon. Kiusaaja on myös aina todella viallinen, on ihan eri asia kuunnella musiikkia kun haluaa itse nauttia siitä, sen sijaan että huudattaa sitä naapurille takaisin anto mielessä tai keksii jotain muita ääniä tilalle!

5. Ja kun itsekkyys on kasvanut huippuunsa, ei kiinnosta enää edes että mitä laki tai järjestyssäännöt sanoo, on PAKKO vaan saada se oma tahto läpi ja alkaa riitelemään siitäkin jos naapuri katsoo telkkaria pari tuntia päivässä ja sekin ärsyttää jos pissaamisen äänet kuuluu läpi, ei mitään suhteellisuuden tajua tai että osaisi keskittyä positiivisuuteen kun heikolle rakentamisen laadulle emme mitään mahda! Sitten ei koeta mitään häpeää siitä, että naapuri alistetaan oman tahdon alle, vaikka viimekädessä uhkailemalla väkivallalla.

6. Ennen 2000-lukua tälläisiä ongelmia ei edes ollut, nuoriso sai vapaammin pitää joskus juhlat kerrostalossa ja ei tullut mieleenkään että kukaan valittaisi tv:n kuuntelusta, musiikin kuuntelusta, radion kuuntelusta. Koska kuulokkeet eivät silloin olleet yleisiä ja hyvin pärjättiin ilman niitäkin. Nykyään suurin osa ihmisistä haluaa alistaa naapurin käyttämään kuulokkeita, kun yhtään ei siedetä naapurista tulevaa musiikkia tai tv ääntä, ei väliä sillä vaikka kuulokkeet aiheuttaisi joillekkin terveydellistä haittaa esim. tinnitusta. Se mikä sopii sulle, ei välttämättä muille

7. Missä on kompromissi jota yhteisö asuminen tarvitsee? kompromissin tulisi olla se, että kaikki saa välillä kuunnella musiikkia ja tv:tä ilman kuulokkeita kohtuudella, sitten on myös hiljaista aikaa jolloin hiljaisuudesta nauttivat henkilöt saa nauttia siitä hiljaisuudesta.

Vierailija
60/82 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaa läpeensä? Onko laittanut sinne nappikuulokkeet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi