Sisustustrendit joita inhoat?
*Carpe Diem. Joskus olin ihan kyllästynyt kun joka paikassa oli carpe diem, carpe diem, carpe diem. Verhoissa, pussilakanoissa, tyynyissä, säilytysrasioissa, kynttilänalusissa, patalapuissa yms. Onneksi tuo pahin carpe diem -villitys on mennyt jo ohi mutta kyllä niitä vieläkin joissain kaupoissa näkee. Enimmäkseen siirtyneet jo kirppareille.
*Pöllöt. Oli kivoja siihen asti kunnes niistäkin tuli täyttä massaa jota on tungettu joka paikkaan. Kaikki korut, t-paidat, pyyhkeet, yms pelkkää pöllöä. Pahimpaan pöllövillitysaikaan kaveri otti pöllötatuoinnin. Ei hitto.
*Sisustustekstit ja -kirjaimet. Jokainen on varmasti nähnyt näitä imeliä Love Live Laugh -tarroja seinillä ja H O M E sisustuskirjaimia.
Kommentit (107)
Maalaisromanttinen tyyli kaikkinen hörselöineen ja kunnostamattomine vanhoine kalusteineen, joista maali karisee ja näyttävät muutenkin epäsiisteiltä. Minulla ei ole mitään vanhoja huonekaluja vastaan, päin vastoin, mutta ne pitää kunnostaa ja puhdistaa. Eripariset ruokapöydän tuolit - mukamas hauska juttu. Juu, ei!
Musta-valko-harmaa sisustus ilman verhoja, mattoja ja seinätekstiilejä. Kalseaa on! Sisustustarrat kuvine ja teksteineen eivät lämmitä.
Nykyään edelleen muodissa olevat tehosteseinät päälle hyökkäävine kuviotapetteineen.
Oudolta tuntuu, kun nykyään näkee usein, että sänky on sijoitettu niin, että pääpuoli on ikkunan alla. Onko ikkuna todella niin tiivis, ettei veto tunnu?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:05"]
Pitääkö tästä samasta aiheesta avata monta ketjua per viikko?
Ja aina samat jutut kuin edellisessä. Tänne pitäisi nämä muutamat ketjut nostaa etusivulle "stickyiksi", kuten monilla muilla forumeilla, ettei tarvitse jauhaa samoja juttuja uudestaa ja uudestaan.
[/quote]
Minä en viitsi kirjoittaa, kun tiedän olevani kirjoittaja numero 498: kukaan ei enää vaivaudu lukemaan ajatuksiani ja keskustelun viritteleminen on ihan turhaa, kun alkupään ihmiset ovat jo ehtineet muuttaa sisustusmakuaan ja saada pari lastakin sitten viime kirjoittaman.
Tekstit, tähdet ja muka-vanhat jutut. Itse tykkään väreistä ja 60- ja 70-luvun muotoilusta.
Harmaa, etenkin tehosteseinä tai keittiönkaapit.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:39"]
*Carpe Diem. Joskus olin ihan kyllästynyt kun joka paikassa oli carpe diem, carpe diem, carpe diem. Verhoissa, pussilakanoissa, tyynyissä, säilytysrasioissa, kynttilänalusissa, patalapuissa yms. Onneksi tuo pahin carpe diem -villitys on mennyt jo ohi mutta kyllä niitä vieläkin joissain kaupoissa näkee. Enimmäkseen siirtyneet jo kirppareille.
*Pöllöt. Oli kivoja siihen asti kunnes niistäkin tuli täyttä massaa jota on tungettu joka paikkaan. Kaikki korut, t-paidat, pyyhkeet, yms pelkkää pöllöä. Pahimpaan pöllövillitysaikaan kaveri otti pöllötatuoinnin. Ei hitto.
*Sisustustekstit ja -kirjaimet. Jokainen on varmasti nähnyt näitä imeliä Love Live Laugh -tarroja seinillä ja H O M E sisustuskirjaimia.
[/quote]
Inhoan trendejä. Laumasieluisuutta.Piste.
Persikanväri jota nyt "pitää" yhdistää vaaleaan puuhun ja metsänvihreään. Tuolle vielä nauretaan vuosien päästä.
Minä en inhoa mitään sisustuksessa. Valitsen omaan kotiini sellaista, joka miellyttää minua/meitä ja muut saavat ihan vapaasti sisustaa omalla tavallaan. Ylipäätään pyrin siihen, etten arvostele toisten ulkonäköä tai vaatteita (joskaan en aina siinä onnistu).
Makuja on monenlaisia ja olisi aika lapsellista kuvitella, että omani olisi ainoa oikea.
- seinälautaset tyyliin heljä-liukko sundström. hyi helvata.
- kaikki muumiaiheinen: astiat, tekstiilit, tapetit
- bukleematot by sotka/anttila/tms
- laskosverhot
-lasikuitutapetti (jos haluat joskus eroon, ainoa siisti vaihtoehto on rakentaa uusi seinä)
- lasitiili
- vessan tai kylppärin kaakelointi, jossa alaosa on erilainen kuin yläosa ja niiden välissä vielä joku kuvioboordi
- maalaisromantiikka. pahimmillaan koko kämppä täynnä ihqua sohvalamppua, lyhtyä ja kippoa, kuppia, tekstitaulua, tähtityynyä ja röyhelöä. tylsää ja persoonatonta. vaikea kuvitella miestä asumaaan näihin taloihin.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:01"]täytyy sanoa etten vieläkään tiedä täysin varmasti mitä tuo carpe diem tarkoittaa
[/quote]
Öh... Tartu hetkeen?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:45"]Sisustukset, joissa ei ole mitään omaa, kaikki on kopioitu sisustuslehdistä tai blogeista. Ei näy sisustushistoriaa, kaikki uusitaan lyhyin välein, ei ole lipastoa 90-luvulta tai sohvaa viime vuosikymmeneltä. Asujien persoonallisuus tai kiinnostuksen kohteet eivät näy mitenkään. Mitään ylimääräistä ei ole näkyvillä, ei sanomalehteä tai unohtunutta kahvikuppia. Rikkaimuri päivystää kahvipöydän vieressä ja vieraan tiputtamat muruset imuroidaan salamavauhtia pois.
[/quote]
Tosin itselläni sisustuksessa on pelkkää modernin näköistä kamaa, kun en tykkää ysärikasari-stylestä yhtään, mutta minulla avainsana on ajattomuus. Esim. eräs rakas huonekaluni näyttää ihan tänä vuonna ostetulta, vaikka lähestyy 10 vuoden ikää. Se on se mitä haen takaa omassa sisustuksessani.
Musta ja valkoinen. Yäk! Tuntuu olevan muotia, että kaikki huonekalut mustaa ja valkoista, ihan hirveän näköistä. Musta-valko-väritys keittiössä kaikkein pahin.
Vallila kankaat on kyllä ihan järkyttävän susirumia. Ottaisin ennemmin vaikka kaikki Gantin tähtikuviotuotteet kuin yhtäkään Vallilan verhoa tai liinaa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:15"]
Sohvan päätyihin asetettuja torkkuhuopia
[/quote]
Missäs niitä huopia pitäisi säilyttää? :D
Kuvailkaa oma kotinne mahdollisimman tarkkaan. Niin minäkin tiedän sitten millainen kodin pitää olla. Kotini on nyt haukuttu maanrakoon. Mutta kumma juttu. Aina kun tulee uusia vieraita käymään, ovat haltioissaan. Eikä siitä että kotini olisi ruma tai mauton. Ovat mykistyneitä kauneudesta. Tai sitten ovat näyttelijöitä.
Tällä hetkellä suurin inhokkini on "vanhaa kunnioittaen remontoidut talot", joissa ei ole jäljellä mitään vanhaa. Vanhojen lautalattioiden tilalle on asennettu laminaatit, seinille tehostetapettia ja kakluunit on poistettu tilaa viemästä. Näiden lisäksi vielä sisustus Ikeasta niin varmasti näyttää vanhaa kunniottavalta ja persoonalliselta.
Lisäksi minua ahdistavat tilat, jotka ovat niin minimalistisia, että kaikuvat. Tosin toinen ääripääkään ei ole hyvä. Muutamalla tuttavallani on koti niin täynnä kaiken maailman kukkapöytää ja sisustustikasta että asunnossa joutuu pujottelemaan.
Sitten olisi joskus kiva nähdä sisustusohjelmissa persoonallisia koteja, joissa kaikki ei ole sitä valkoista ruskealla tai harmaalla tehostevärillä. Oma opiskelijaboksini olisi kuin kauhuelokuvasta noiden rinnalla, sillä sisutukseni on pelkkää eriparihuonekalua ja asuntoon sopimattomia värejä.
Mummolatyyli. Ryijyt ja räsymatot, joita on sohvienkin päällä. Monen väriset keittiön tuolit. Legovärit ja värit ylipäänsä sikinsokin. Pikku tilpehööri. Ylenpalttinen persoonallisuus, itse tehdyt valaisimet. Virkatut tai kudotut sohvatyynyt, huonekalut kierrätyskeskuksesta.
Feikkitiili. Oli se sitten kylppärissä, makkarissa tai keittiönvälitilassa. Feikkitiili tapetit kuuluu samaan kastiin, hrr.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:37"]
parkettien maalaamista piiloon
[/quote]
Mitä ihmettä? Mitä tämä on, nevahöörd? Miksi?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:45"]
Sisustukset, joissa ei ole mitään omaa, kaikki on kopioitu sisustuslehdistä tai blogeista. Ei näy sisustushistoriaa, kaikki uusitaan lyhyin välein, ei ole lipastoa 90-luvulta tai sohvaa viime vuosikymmeneltä. Asujien persoonallisuus tai kiinnostuksen kohteet eivät näy mitenkään. Mitään ylimääräistä ei ole näkyvillä, ei sanomalehteä tai unohtunutta kahvikuppia. Rikkaimuri päivystää kahvipöydän vieressä ja vieraan tiputtamat muruset imuroidaan salamavauhtia pois.
[/quote]
Osa meistä muuttaa niin paljon ettei mitään "sisustushistoriaa" ole sen takia olemassa.
Mä olen muuttanut aikuisena viiden eri maan sisällä useita kertoja, eikä mulla ole mitään pysyviä huonekaluja yms.
En vaan voi raahailla jotain kaappeja maasta toiseen ja asunnosta toiseen jatkuvasti. Koen muutenkin ahdistavana tuollaisen kippo ja kuppi elämän, ei mulla ole edes mitään todellista mielenkiintoa sisustukseen, joten ihan mielellään olen nytkin sisustanut moderneilla italialaisilla huonekaluilla ihan koko asunnon.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:37"]
Maalaisromatikkaa, isoja ja avaria keittiöitä, spa-osastoja, toimivia kuraetäisiä, liukumäkiä ja majoja lastenhuoneessa, uima-altaita, paljuja, trampoliineja, Unikko-kuosia, parkettien maalaamista piiloon, puutasoja, jääpalakoneita pakastimessa, lehtipinoja joka paikassa, Fatboy-säkkituoleja, kaasugrillejä, lasitettuja verantoja.
[/quote]Taisi mennä lapsiperheiden tunteisiin tämä lista.