Mitä ajattelet, jos joku sanoo "soitellaan"?
Kommentit (18)
Varmaankin ajattelisin, saakohan tässä polttaa, jos olen itse lähdössä pois. Jos joku lähtee mun luota pois, ajattelen varmaan, meen tupakalle samalla oven avauksella.
Kumpi soittaa ja koska? Pitääkö mun olla eka? Pitääkö olla jotain todella tärkeää asiaa, ennenkuin soitetaan, vai voiko soittaa ja rupatella mitä vaan? Kiinnostaako sitä kuulla, mitä tein ruuaksi ja kuinka muksun treenireissu meni? Entä jos se on vaan jotain, mitä sanotaan small talkina, ei tarkoita, että niin myös tapahtuu. Ainakaan kukaan ei ole soittanut, vaikka on sanonut, että soitellaan
Vierailija kirjoitti:
Kumpi soittaa ja koska? Pitääkö mun olla eka? Pitääkö olla jotain todella tärkeää asiaa, ennenkuin soitetaan, vai voiko soittaa ja rupatella mitä vaan? Kiinnostaako sitä kuulla, mitä tein ruuaksi ja kuinka muksun treenireissu meni? Entä jos se on vaan jotain, mitä sanotaan small talkina, ei tarkoita, että niin myös tapahtuu. Ainakaan kukaan ei ole soittanut, vaikka on sanonut, että soitellaan
Se soittaa ensin jolla on ensimmäisenä asiaa.
Se on sama kuin "ollaan yhteyksissä, jos ollaan."
"Soitellaan" on sopiva fraasi, kun ei ole mitään suunnitelmia tavata tai kuulla toisesta.
Soitellaan, sä sanoit kun yöhön lähdit pois
Mä sanon tuttaville aina palataan, kun haluan niistä eroon. Sitähän tuo soitellaankin on, ihan kohtelias tapa päättää keskustelu ja päästä ihmisestä eroon.
Vierailija kirjoitti:
"Soitellaan" on sopiva fraasi, kun ei ole mitään suunnitelmia tavata tai kuulla toisesta.
Nykyään vähän huono, kun lähinnä vaan yli 5-6kybäset soittelee mitä kuuluu-puheluita. Luonnotonta kuitenkin sanoa "viestitellään." 😃
No että jossaki kohtaa ollaan yhteydessä puhelimitse?
Vierailija kirjoitti:
Että kohtapa ne urkuharmoonit pauhaa!
:D Tänään soittelin huvikseni hieman urkuharmonia.
Mä ajattelen: niinpäniin, joopajoo ja jatkan tyynesti matkaa.
Ruotsiksi vi ses, tai vi hörs. Kuullostaa muuten aivan sairaan ärsyttävältä jos joku sanoo suomeksi että kuullaan! Vielä tuotakin ärsyttävämpi on pidä huolta.
Kun minä sanon tuttavalle,että soitellaan, ajattelen että minä soitan kun alkaa siltä tuntua tai on asiaa, tai vastaavasti toinen osapuoli "saa" soitella kun haluaa.
Todellakin toivon, että tämmöisen "soitellaan"-ihmisen kanssa yhteydenpito jatkuu.
Riippuu siitä, kuka sen sanoo. Jonkun kohdalla mietin että milloin palaillaan asiaan. Toisen kohdalla tiedän, että se oli vain kivasti sanottu.
Se on tapa erota ja ei tietoa ajan kohdasta , koska mahdollisuus tavata? Reilunpaa kuin lyödä lukkoon päivämääriä ja joutua ne perumaan.
Soitellaan tarkoittaa myös joskus, ettei koskaan ole edes aikomustakaan soittaa.
Että kohtapa ne urkuharmoonit pauhaa!