Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisustustrendit joita inhoat?

Vierailija
16.08.2015 |

*Carpe Diem. Joskus olin ihan kyllästynyt kun joka paikassa oli carpe diem, carpe diem, carpe diem. Verhoissa, pussilakanoissa, tyynyissä, säilytysrasioissa, kynttilänalusissa, patalapuissa yms. Onneksi tuo pahin carpe diem -villitys on mennyt jo ohi mutta kyllä niitä vieläkin joissain kaupoissa näkee. Enimmäkseen siirtyneet jo kirppareille.

*Pöllöt. Oli kivoja siihen asti kunnes niistäkin tuli täyttä massaa jota on tungettu joka paikkaan. Kaikki korut, t-paidat, pyyhkeet, yms pelkkää pöllöä. Pahimpaan pöllövillitysaikaan kaveri otti pöllötatuoinnin. Ei hitto.

*Sisustustekstit ja -kirjaimet. Jokainen on varmasti nähnyt näitä imeliä Love Live Laugh -tarroja seinillä ja H O M E sisustuskirjaimia.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, mulla on ollu pallovalot jo vuosia, kun Ranskasta hommasin ne jo kauan ennen kuin ne tuli Suomeen...nyt pitää varmaan heivaa pois kun kaikki niitä vihaa niin trendikkäinä. Sama juttu monen muunkin jutun kanssa, oon vaan edellä aikaani :D

Vierailija
62/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki mitä tässä ketjussa on mainittu ovat omalla inhokkilistalla. Kierrätyspuusta ja kuormalavoista tehdyt kalusteet on ok ulkona, kuten myös puhkiruostuneet ämpärit jne.
Huonoa sisustusmakua parhaimmillaan/pahimmillan on se että sanotaan "mä harrastan sisutamista" ja se on käytännössä sitä että luetaan Kotivinkkiä ja tilataan jotain tyynynpäällisiä Hobby Hallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:05"] Voi itku, mulla on ollu pallovalot jo vuosia, kun Ranskasta hommasin ne jo kauan ennen kuin ne tuli Suomeen...nyt pitää varmaan heivaa pois kun kaikki niitä vihaa niin trendikkäinä. Sama juttu monen muunkin jutun kanssa, oon vaan edellä aikaani :D
[/quote]

Pallovalot on olleet ainakin kymmenen vuotta Suomessakin, joten etköhän voi jatkaa valojesi käyttöä ihan rauhassa niin kuin tähänkin asti :)

Vierailija
64/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 01:34"]

Sairaalasisustus eli valkoista korkeakiiltovalkoisella höystettynä vähän valkoisen sävyillä. "Piristykseksi" mustaa tai harmaata.

[/quote]

Nuo "kaiken pitää olla VALKOISTA" -ihmiset ovat lähes poikkeuksetta jollakin tavalla mieleltään sairaita. Ei tuollaista fetissiä oikein muullakaan selitetä. Ei se tunnu enää edes kodilta, kun 95 % talon huonekaluista on valkoisia.

Vierailija
65/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa, että inhoan, mutta ihmettelen kovasti tätä trendiä: miksi torkkupeitot täytyy asetella siten, että ne ovat puoliksi lattialla? Jos niitä täytyy levitellä, niin levitellään sitten sohvalle tai sängylle eikä lattialle.

Vierailija
66/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 01:33"]
Toinen juttu on noi superkeittiöt. Eräs välittäjä just kertoi, että pitää olla joku superluksuskeittiö kaikilla kilkkeillä, jossa ystävien kanssa tehdään ruokaa... ja kukaan ei nykyään käy enää kenelläkään kylässä ja pizzat haetaan lähi pizzeriasta närsittäväksi sinne superkeittiöön.:)
[/quote]
Puhu vaan omasta puolestasi. Meillä käy viikoittain vieraita joiden kanssa kokkaillaan vaikkapa sitä pizzaa. Mielestäni laadukas keittiö on kylppärin ohella asunnon järkevimpiä panostuskohteita.

Vierailija
67/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. usan lipun kuosi, ihan sama missä se on se on mun mielestä ruma, kengissä, tyynyissä, seinässä... 2. Kaikki teksitarrat ja tekstit sisustuksessa, just nää kaikki edellämainitut carpe diemit yms. 3. liika valkoisuus, kyllä valkoinen avartaa, mutta rajansa kaikella. 4. Muovimatto lattiat, näytä ei toivottavasti enään niinkää ole. 5. Sydän ja tähti kuosit. 6. Tehosteseinät, ihan sama onko maalia vai tapettia 7. Tapetit, varsinkin ns. liian värikkäät ja valtavilla kuvioilla. Onneksi oman kämpän saa sisutaa niin kuin haluaa :D

Vierailija
68/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljon näitä valkoista sisustusta inhoavia...

Minä taas tykkään valkoisesta sisustuksen perusvärinä (tyyliin katto, seinät, kaapistot makkarissa + keittiössä, lattiakin). Siihen on sitten nimittäin tosi helppo lisätä väriä erilaisilla värikkäillä elementeillä.

Erityisesti tykkään itse värikkäistä tauluista, joskus tyynyistä ja matoistakin, päiväpeitteistä jne.

Mutta jos keittiön kaapistot kirkuvat punaisina ja eteisen seinä on vihreä ja kylppärissä on tummanruskeat seinät keltaisilla kalankuvilla, niin sisustapa siinä sitten enää mitään muuta, kun jo seinät ja kaapit huutavat kaiken huomion itseensä.

Olen siksi itse pyrkinyt aina löytämään perusväreiltään vaaleita koteja, joita voi itse rikastuttaa väreillä. Vaalear sävyt takaavat usein myös sen, että kämppä menee seuraavassa myynnissä kaupaksi: löytyy nimittäin huomattavasti enemmän ihmisiä, jotka tykkäävät perusvaaleasta, kuin kirkkaina kiljuvista väreistä sisutuksen lähtökohtina. Ellen ole sitten ihan omituinen itse ;)

Vierailija
69/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:05"] Voi itku, mulla on ollu pallovalot jo vuosia, kun Ranskasta hommasin ne jo kauan ennen kuin ne tuli Suomeen...nyt pitää varmaan heivaa pois kun kaikki niitä vihaa niin trendikkäinä. Sama juttu monen muunkin jutun kanssa, oon vaan edellä aikaani :D [/quote] Pallovalot on olleet ainakin kymmenen vuotta Suomessakin, joten etköhän voi jatkaa valojesi käyttöä ihan rauhassa niin kuin tähänkin asti :)

[/quote]No tottakai jatkankin, ei mua oikeasti trendit liikauta. :) Ihan kymmentä vuotta en muista Suomessa noita nähneeni, mutta omani ovat joka tapauksessa vanhemmat. Ehkä olis aika siis muutenkin meikäläisen uudistua... :)

Vierailija
70/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:05"]

70-luvun retro. Inhoan oranssia, vihreää ja niitä suurikuvioisia verhoja. Inhoan kaikkea koko aikakaudessa. Sisustus, musiikki, pukeutuminen, politiikka... kaikki tuossa ajassa oli ihan hirveintä mitä voi olla.

[/quote]

Mä taas rakastan kaikkea tuota! <3

Vierailija
71/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten aakkosmukit.

Vierailija
72/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinätekstit. Oikeasti, en voi ymmärtää, aivan kamalaa ja teennäistä.

Vierailija
73/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli edellisessä kämpässä hieno tumma Merbau-parketti. Laitatettu about vuonna 2005. Ne olivat silloin ihan hienoja juu, ja minäkin ensin tykkäsin.

Sittemmin ostin kämpän, jossa vanha alkuperäinen lautalattia oli maalattu ruotsalaisten sisustuslehtien innoittamana kiiltovalkoisella. Mietin ensin että hmm.

Mutta on osoittautunut todella hyväksi valinnaksi lattiassa tuo väri: tuo hirmusti lisää tilantunnetta ja valoisuutta kämppään, siinä missä tumma lattia oli lopulta aina jotenkin kovin tunkkainen.

Jos saisin itse valita alusta alkaen, ottaisin tosin vaalean tai valkoisen sävyisen leveälautaisen parketin tai laminaatin vielä mieluummin. Tai kaikista mieluiten sen vanhan alkuperäisen lautalattian vaaleaksi petsattuna ja lakattuna.

Tuo kiiltovalkoinen kun ei anna mitään anteeksi: kaikki näkyy, niin kolhut, värierot, hiekanjyvät, harmaat villakoirat, tipahtaneet mustikat ym. Mutta ehdottomasti on parempi, kuin mikään tumma parketti!

Vierailija
74/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneeseen avautuvat keittiöt ja keittiösaarekkeet. Designhuonekalut, joiden nimi on sisustajalle tärkeämpää kuin toimivuus tai kauneus. Kokovalkoisuus. Musta sauna.

Vierailija
75/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en voi sietää vaaleita puulattioita :D

Vierailija
76/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:05"] Voi itku, mulla on ollu pallovalot jo vuosia, kun Ranskasta hommasin ne jo kauan ennen kuin ne tuli Suomeen...nyt pitää varmaan heivaa pois kun kaikki niitä vihaa niin trendikkäinä. Sama juttu monen muunkin jutun kanssa, oon vaan edellä aikaani :D [/quote] Pallovalot on olleet ainakin kymmenen vuotta Suomessakin, joten etköhän voi jatkaa valojesi käyttöä ihan rauhassa niin kuin tähänkin asti :)

[/quote]

Kauemminkin :) Ekassa omassa kämpässäni oli moiset, samoin lapsuudenkodissani ja tuosta on yli 20 vuotta aikaa. Tunnustan, että edelleen harrastan valosarjojen käyttöä muulloinkin kun jouluna.

Vierailija
77/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa sellainen on kaunista, josta itse oikeasti & aidosti tykkää :)

Jos tykkää niistä pallovaloista, niin miksi ihmeessä luopua niistä? Tai jos tähtikuviot on se oma juttu, niin viis Gant-kopioista.

Itsehän te siellä kodissanne asutte, joten sisutakaa se omannäköiseksenne ihan rohkeasti, olivat muut ihan mitä tahansa mieltä.

Tuo on jo sitten eri juttu, että mitä kodin isot pinnat ovat väreiltään. Vaikka kuinka itse tykkäisi neon-vihreästä, niin ei ehkä silti kannata hankkia vihertävää äärettömän kallista italialaista keittiötä.

Nimim. Neon- ja limen-vihreän välimaastosta olevan uutuuttaan kiiltävän keittiökaapiston juuri esittelyssä nähnyt - ei olisi kiva repiä ihan uutta design-keittiötä heti alas seiniltä...

Vierailija
78/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiösaarekkeet. Sopivat ehkä joihinkin kohteisiin, mutta nyt tuntuu, että niitä vaan pitää laittaa joka ikiseen ihq avokeittiöön vaikkei sopisikaan.

Vierailija
79/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:18"]Keittiökaapistot, joissa yläkaapisto puuttuu kokonaan, koska "keittiön pitää olla ilmava". Tai yläkaapisto on max. 20 cm korkuinen, jotta "säilyy tilan tuntua".

Ilmavuuksista viis, mutta minä tarvitsen keittiöön kaappeja ihan vain niin kuin astioiden ja ruoan säilytystä varten!

Ilmavuutta voi sitten harrastella muualla ihan tarpeeksi, vaikkapa pihamaalla.
[/quote]

Jos saisin itse rakentaa keittiön niin jättäisin yläkaapit pois, koska nykyään on tosi näppäriä laatikkosysteemejä ja INHOAN sitä, kun en näe kaapin perälle ja joudun hakemaan jakkaran saadakseni asian x-kaapista. Astioita meillä on vain käyttöön, joten niitä ei tarvitse säilöä kaappitolkulla. T. Lyhyt

Vierailija
80/107 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lätkäisty uuteen taloon (rakennettu 2005) pääosin kaikki keittiön tasot tummahkoa kiveä kiiltovalkoisten kaappien seuraksi. Erittäin hyvä! Myös tummapintainen liesi uppoaa nätisti.

Mutta: yksi keittiön tasoista oli sitten arkkitehdin viisaan väläyksen vuoksi pistettykin muista poiketen vaaleahkoksi puutasoksi, ja vieläpä sellaiseksi, joka imaisee itseensä kaiken mahdollisen (= ei mitään pinnoitetta). Aivan karmea!

Nyt meillä on sitten kaunista & kestävää tummaa kivitasoa + yksi seinänvierustallinen pehmennyttä puuta, joka on imaissut itseensä isännän mustat moottoriöljyt (jostain syystä sekoitteli niitä keittiössä...) + joka ikisen ruokalajin, hedelmän ja marjan sävyt, joita keittiössämme on ikinä käsitelty.

Ai niin. Lapset ovat myös saaneet kyseiseen tasoon värillisillä tusseilla erivärisiä jälkiä, kun tussi on uponnut puuhun paperin läpi. Itse välttelen koko tasoa, mutta mies & lapset hinkkaavat sitä jostain syystä joka päivä ihan vain huomaamattaan... eikä sillä enää mitään väliä olekaan, ei se tuosta enää karmeammaksi voi muuttua.