Lapsipuoli tuli kotiin äidiltään - käsissä ja kasvoissa mustelmia
Olen siis esiteini-ikäisen pojan äitipuoli. Olemme asuneet yhdessä jo kahdeksan, pian yhdeksän vuotta. Poika viettää meillä suurimman osan ajastaan, käy äitinsä luona yleensä vain muutaman kerran kuukaudessa, joskus jopa harvemmin. Hän kutsuu minua äidiksi, mutta niin myös biologista äitiään.
Poika tuli siis tänään takaisin äitinsä luota. Huomasin heti, että käsissä ja kasvoissa oli mustelm(i)a. Huolestuin, ja kysyin, mitä hänelle on tapahtunut. Poika vastasi, että ei mitään, kuinka niin?
Ensiksi ajattelin, että lasta on ihan varmasti pahoinpidelty äitinsä luona. Olen tavannut kyseistä naista muutamia kertoja, ja hän vaikuttaa ihan miellyttävältä ja älykkäältä ihmiseltä, vaikka onkin tiukka kasvattaja (lapsi on esim. aiemmin valitellut, että joutuu tekemään paljon enemmän kotitöitä äitinsä luona, kuin meillä, ja että joutuu menemään nukkumaan tasan tietyltä kellonajalta. Kännykällä ei saa olla). Lapsen isäpuolen olen tavannut vain kerran, hänestä en tiedä muuta kuin nimen.
Sitten tulin kuitenkin ajatelleeksi, että jos lapsi on vaan tapellut pikkusisarustensa kanssa (tyttö on pikkukoululainen, poika leikki-ikäinen). Tämäkin tuntuu ihan järkeenkäyvältä ajatukselta. Mutta pystyisikö pieni lapsi lyömään niin kovaa, että tulisi paljon mustelmia käsiin ja yksi iso päähän?
Olen koittanut kysellä mieheltäni, mitä mieltä hän on. Hän on sanonut uskovansa poikaa - asiaan ei liity mitään ihmeellistä. Minua kuitenkin hieman ihmetyttää. Poika ei ole sellainen, joka saisi herkästi mustelmia.
Mitä tekisitte minun tilanteessani?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:40"]Väännä omia penskoja, jos haluat hyysätä. Tuo asia ei kuulu sinulle pätkääkään, äitiPUOLI. [/quote] Minulla ja miehelläni on kyllä yksi yhteinen lapsi, toinen tulossa. Ap
[/quote]
No paapo ja hyysää sitä omaa persehedelmääsi, niin siitä kasvaa vielä yhtä loistava paskavammainen idiootti kuin itse olet.
[/quote]
Lapsenhakkaajako siellä puolustelee omia nyrkin iskujaan, vittu mikä sairas ämmä olet
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:41"] [quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:40"]Väännä omia penskoja, jos haluat hyysätä. Tuo asia ei kuulu sinulle pätkääkään, äitiPUOLI. [/quote] Minulla ja miehelläni on kyllä yksi yhteinen lapsi, toinen tulossa. Ap [/quote] No paapo ja hyysää sitä omaa persehedelmääsi, niin siitä kasvaa vielä yhtä loistava paskavammainen idiootti kuin itse olet. [/quote] Mikä sinua vaivaa? Olen vain huolestunut mieheni lapsesta. Ap
[/quote]
Ei vaan kiillotat omaa kilpeäsi.
Kysy äidiltä. Jos olisi kyse meidän lapsista, syyksi löytyisi ihan selkeä syy. Esim. kerran pojat veti hippaa vähän turhan railakkaasti. Toinen juoksi edessä ja mäiskäisi oven kiinni, toinen tuli perässä ja juoksi oveen pahki. Ei varmaan olisi kertonut äitipuolelle, koska kotona jo tuli sapiskaa tuollaisesta riehumisesta. Komean mustelman sai otsaan.
Täällä on taas joku joka ei osaa puhua asiallisesti ja kunnioittavasti.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:52"]Kysy äidiltä. Jos olisi kyse meidän lapsista, syyksi löytyisi ihan selkeä syy. Esim. kerran pojat veti hippaa vähän turhan railakkaasti. Toinen juoksi edessä ja mäiskäisi oven kiinni, toinen tuli perässä ja juoksi oveen pahki. Ei varmaan olisi kertonut äitipuolelle, koska kotona jo tuli sapiskaa tuollaisesta riehumisesta. Komean mustelman sai otsaan.
[/quote]
Ehkä tämäkin kannattaisi. Tosin emme ole äidin kanssa niin hyvissä väleissä (ei meillä siis ole mitään riitaa tms., emme vain ole tutustuneet toisiimme).
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:52"]Kysy äidiltä. Jos olisi kyse meidän lapsista, syyksi löytyisi ihan selkeä syy. Esim. kerran pojat veti hippaa vähän turhan railakkaasti. Toinen juoksi edessä ja mäiskäisi oven kiinni, toinen tuli perässä ja juoksi oveen pahki. Ei varmaan olisi kertonut äitipuolelle, koska kotona jo tuli sapiskaa tuollaisesta riehumisesta. Komean mustelman sai otsaan. [/quote] Ehkä tämäkin kannattaisi. Tosin emme ole äidin kanssa niin hyvissä väleissä (ei meillä siis ole mitään riitaa tms., emme vain ole tutustuneet toisiimme). Ap
[/quote]
Voithan silti kysyä ihan ystävällisesti, eikä heti lasulla uhkailemalla. Ystävällisesti keskustelemalla pääsee usein paljon pidemmälle, kuin uhkailemalla.
Mikset voi kysyä siltä naiselta itse? Suora puhe parempi kuin selän takana toiminta. Juttele myös miehen ja pojan kanssa lisää.
Luuletko ettei kukaan osaa epäillä sinua ilmon tekijäksi? Kiva luottamus perheessä, ei kuule varmaan paranna mitään välejä..
Pakota kertomaan totuus. Kerro vaikka joku esimerkki miten pahasti seuraavalla kerralla voi käydä jos joku pahoinpitelee... Pakota! Kyllä sä huomaat sitten kun totuus tulee lapsen suusta oli se sitten nykyinen totuus tai joku muu.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:13"]
Olen siis esiteini-ikäisen pojan äitipuoli. Olemme asuneet yhdessä jo kahdeksan, pian yhdeksän vuotta. Poika viettää meillä suurimman osan ajastaan, käy äitinsä luona yleensä vain muutaman kerran kuukaudessa, joskus jopa harvemmin. Hän kutsuu minua äidiksi, mutta niin myös biologista äitiään. Poika tuli siis tänään takaisin äitinsä luota. Huomasin heti, että käsissä ja kasvoissa oli mustelm(i)a. Huolestuin, ja kysyin, mitä hänelle on tapahtunut. Poika vastasi, että ei mitään, kuinka niin? Ensiksi ajattelin, että lasta on ihan varmasti pahoinpidelty äitinsä luona. Olen tavannut kyseistä naista muutamia kertoja, ja hän vaikuttaa ihan miellyttävältä ja älykkäältä ihmiseltä, vaikka onkin tiukka kasvattaja (lapsi on esim. aiemmin valitellut, että joutuu tekemään paljon enemmän kotitöitä äitinsä luona, kuin meillä, ja että joutuu menemään nukkumaan tasan tietyltä kellonajalta. Kännykällä ei saa olla). Lapsen isäpuolen olen tavannut vain kerran, hänestä en tiedä muuta kuin nimen. Sitten tulin kuitenkin ajatelleeksi, että jos lapsi on vaan tapellut pikkusisarustensa kanssa (tyttö on pikkukoululainen, poika leikki-ikäinen). Tämäkin tuntuu ihan järkeenkäyvältä ajatukselta. Mutta pystyisikö pieni lapsi lyömään niin kovaa, että tulisi paljon mustelmia käsiin ja yksi iso päähän? Olen koittanut kysellä mieheltäni, mitä mieltä hän on. Hän on sanonut uskovansa poikaa - asiaan ei liity mitään ihmeellistä. Minua kuitenkin hieman ihmetyttää. Poika ei ole sellainen, joka saisi herkästi mustelmia. Mitä tekisitte minun tilanteessani?
[/quote]
Olisko vaan ottanut ensimmäiset känninsä ja toikkaroinut humalassa!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:40"]Väännä omia penskoja, jos haluat hyysätä. Tuo asia ei kuulu sinulle pätkääkään, äitiPUOLI. [/quote] Minulla ja miehelläni on kyllä yksi yhteinen lapsi, toinen tulossa. Ap
[/quote]
No paapo ja hyysää sitä omaa persehedelmääsi, niin siitä kasvaa vielä yhtä loistava paskavammainen idiootti kuin itse olet.
[/quote]
Mikä sinua vaivaa? Olen vain huolestunut mieheni lapsesta.
Ap