epäsuhta lasten kotioloissa eron jälkeen- isän luona hauskempaa
muutin pois aivan mahdottoman miehen luota keväällä. Hän jäi vanhaan asuntoon ja lapset ovat siellä kirjoilla koska hänelle se oli taloudellisesti mahdollista. Olen ollut lasten kanssa kotona monta vuotta ja pääasiassa hoitanut heidät mutta koska ex on kohtalainen isä niin meillä on yhteishuoltajuus. Nyt kuitenkin lapset eivät mielellään tulisi minun luokseni koska ei ole telkkaria, tietokonetta, uima-allasta, omia huoneita ja kavereita pihassa. Isän luona saa joka päivä muroja ja nakkeja ja pastaa kun minä yritän pitää kiinni terveellisestä ruokavaliosta. Isällä on auto jolla käydään reissuilla ja retkillä ja ostetaan leluja ja matkamyistoja. Tuntuu kuin lapset olisivat unohtaneet minut ja huolenpitoni ja materia ajaa edelle tarpeesta olla lähelläni ja asua kanssani. Kauhea olo. Olen yrittänyt tehdä pieniä hankintoja pikkuhiljaa mutta hidasta se on. Ja avioliittoon en voinut jäädä koska mies kiusasi ja alisti minua törkeästi. Mikä neuvoksi?
Kommentit (234)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:43"]Vähän epäilen, miten kauhean hyvä isä on ihminen jolla on taipumus kontrolloida ja alistaa. Ap voi tietysti yrittää parhaansa, mutta tuossa tilanteessa pitää viime kädessä olla lojaali lapsille, ja antaa heille tukea ja empatiaa.
[/quote]
Tuohan on ihan arkipäivää monille miehille vähintään lievemmässä mittakaavassa. Nainen nalkuttaa ja alistaa kommenteilla kuin mies ei osaa siivota jne ja jättää ja ottaa lapset. Mutta se on vain oikein koska nainen on aina oikeassa ja mies ei vaan osaa , mies ei miellytä ja mies on sika muutenkin.
[/quote]
Mutta miksi miehet sitten tappaa ja pahoinpitelee naisia niin paljon enemmän?
[/quote]
Ei liity mitenkään siihen että naiset nalkuttaa ja alistaa. Koneisto vielä tukee sitä.
[/quote]
Vähän julma ajatus että naisia saa tappaa ja hakata poikkipuolisesta sanasta.
[/quote]
Sanoinko niin vai hakkaako päässäsi omat levyt hoosiannaa?
[/quote]
Aika lailla koet naiset täysin pahoina, suorastaan hirviöinä. Ja sitten et vastaa kysymykseen miksi naiset kärsii niin paljon enemmän miesten käsissä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:01"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:35"]Vaimo pakotti minut lähtemään yhteisestä kodista. Hyvää hyvyyttäni suostuin siihen että osituksessa kämpän hinta pistettiin reilusti alakanttiin, lähinnä sen takia ettei lasten pääasiallisessa kodissa ole liian niukkaa, lapset kun jäi rouvalle kiitos sossun suoran painostuksen (kuule jos sä tästä rupeat riitelemään niin häviät kuitenkin ja lapset tässä vain kärsii). Vaan sitten rouva "yllättäen" saikin reilun ennakkoperinnön, jolla kuittasi osituksen ja heti sen jälkeen vaatikin elareiden "kohtuullistamista" - siis nostoa ja saihan se ne. Nyt tilanne on se, että exä asuu mukavasti, edullisesti ja todella väljästi omakotitalossa, minä kerrostalokaksiossa. Käytännössä kaikki liikenevä raha menee kolmen muksun ruokkoihin, kun lapset tulee käymään niin rahaa ei ole mihinkään. Tämä siitä huolimatta että saan ihan kohtuupalkkaa. Exälle taas riittää mainiosti osa-aikatyö olemattomien asuinkustannusten, lapsilisien ja ruokkojen ansiosta. Ja tätä on tiedossa seuraavat 10 vuotta. Välillä vituttaa niin että veri hyytyy. [/quote] Hienoa että sulta riittää silti sympatiaa Aplle jolla on asiat pahemmin. [/quote] Jaa että missä mielessä pahemmin? [/quote] Miten sulta meni se henkinen väkivalta ja kontrollointi pätkä ohi? Yrittää manipuloida lapsia hylkäämään? Apn selkeästi hieman alhainen itsetunto?
[/quote]
Lukutaito hukassa. Vaimo PAKOTTI lähtemään yhteisestä kodista. Mitä se on muuta kuin väkivaltaa? Ja mitä vittua sinä muka tiedät minun henkisestä tilastani, häh?
[/quote]
Et sanonut mitään fyysisestä väkivallasta. Miten poliisit reagoi? Hakkaako lapsia kanssa? Olen pahoillani mutta et tosiaankaan maininnut mitään väkivallasta ja pelossa elämisestä.
[/quote]
Oliko AP:n tapauksessa tällaisessa puhetta?
Juuri niin, sekä fyysinen että henkinen väkivalta miestä kohtaan on aliarvoiutua!
[/quote]
Miksi sulla on tarve tällä juuri tälläisen ketjuun tulla julistamaan kuinka paljon pahemmin sulla on asiat, kun selkeästi kuulee että sä olet pääosin vaan katkera ja vihainen.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:43"]Vähän epäilen, miten kauhean hyvä isä on ihminen jolla on taipumus kontrolloida ja alistaa. Ap voi tietysti yrittää parhaansa, mutta tuossa tilanteessa pitää viime kädessä olla lojaali lapsille, ja antaa heille tukea ja empatiaa.
[/quote]
Tuohan on ihan arkipäivää monille miehille vähintään lievemmässä mittakaavassa. Nainen nalkuttaa ja alistaa kommenteilla kuin mies ei osaa siivota jne ja jättää ja ottaa lapset. Mutta se on vain oikein koska nainen on aina oikeassa ja mies ei vaan osaa , mies ei miellytä ja mies on sika muutenkin.
[/quote]
[/quote]
Ei liity mitenkään siihen että naiset nalkuttaa ja alistaa. Koneisto vielä tukee sitä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Aika lailla koet naiset täysin pahoina, suorastaan hirviöinä. Ja sitten et vastaa kysymykseen miksi naiset kärsii niin paljon enemmän miesten käsissä.
[/quote]
Ohitat siis henkisen väkivallan?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:01"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:35"]Vaimo pakotti minut lähtemään yhteisestä kodista. Hyvää hyvyyttäni suostuin siihen että osituksessa kämpän hinta pistettiin reilusti alakanttiin, lähinnä sen takia ettei lasten pääasiallisessa kodissa ole liian niukkaa, lapset kun jäi rouvalle kiitos sossun suoran painostuksen (kuule jos sä tästä rupeat riitelemään niin häviät kuitenkin ja lapset tässä vain kärsii). Vaan sitten rouva "yllättäen" saikin reilun ennakkoperinnön, jolla kuittasi osituksen ja heti sen jälkeen vaatikin elareiden "kohtuullistamista" - siis nostoa ja saihan se ne. Nyt tilanne on se, että exä asuu mukavasti, edullisesti ja todella väljästi omakotitalossa, minä kerrostalokaksiossa. Käytännössä kaikki liikenevä raha menee kolmen muksun ruokkoihin, kun lapset tulee käymään niin rahaa ei ole mihinkään. Tämä siitä huolimatta että saan ihan kohtuupalkkaa. Exälle taas riittää mainiosti osa-aikatyö olemattomien asuinkustannusten, lapsilisien ja ruokkojen ansiosta. Ja tätä on tiedossa seuraavat 10 vuotta. Välillä vituttaa niin että veri hyytyy. [/quote] Hienoa että sulta riittää silti sympatiaa Aplle jolla on asiat pahemmin. [/quote] Jaa että missä mielessä pahemmin? [/quote] Miten sulta meni se henkinen väkivalta ja kontrollointi pätkä ohi? Yrittää manipuloida lapsia hylkäämään? Apn selkeästi hieman alhainen itsetunto?
[/quote]
Lukutaito hukassa. Vaimo PAKOTTI lähtemään yhteisestä kodista. Mitä se on muuta kuin väkivaltaa? Ja mitä vittua sinä muka tiedät minun henkisestä tilastani, häh?
[/quote]
Et sanonut mitään fyysisestä väkivallasta. Miten poliisit reagoi? Hakkaako lapsia kanssa? Olen pahoillani mutta et tosiaankaan maininnut mitään väkivallasta ja pelossa elämisestä.
[/quote]
Juuri niin, sekä fyysinen että henkinen väkivalta miestä kohtaan on aliarvoiutua!
[/quote]
Miksi sulla on tarve tällä juuri tälläisen ketjuun tulla julistamaan kuinka paljon pahemmin sulla on asiat, kun selkeästi kuulee että sä olet pääosin vaan katkera ja vihainen.
[/quote]
Sanoinko että minulla on huonosti? Ymmärrätkö sanomisiasi?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:36"] Kauheaa. Sun täytyy saada lapset sieltä itsellesi. Miehesi opettaa heille, että toisten kyykyttäminen on ok. Nyt vasta tajuan, mistä teillä on kysymys. Pahoittelut että suhtauduin kuin olisit liian kireä hirviö. Tuota kuviota oli jossain määrin omillakin vanhemmillani kyllä, btw. 38 [/quote] Etkai sinä nyt usko AP:n selityksiä? Hän yrittää saada itsensä näyttämään pyhimykseltä jota paha mies kiusaa. [/quote] Tämä on myös exäni mielipide, minä ärsytän ja provosoin. Jos yritän pitää puoliani olen nalkuttava ja valittava paska. Jos myöntelen että vika on minussa olen lapatossu ja nahjus. Käyn kolmatta vuotta terapiassa koska epäilen omaa mielenterveyttäni ja olen ihan valmis uskomaan että vika on minussa. Kaikkeni olen kuitenkin yrittänyt. ap
[/quote]
Sitä on mahdoton tietää. Sinänsä uskon sua, mutta monilla on varmaan omia kokemuksia, joissa asiat ei ole niin kuin toinen osapuoli väittää. Omassa kodissani äiti oli aikamoinen marttyyri. Isä oli kuulemma kaverivanhempi, tunnekylmä, itsekäs ja mitä lie. Totuus kuitenkin on, että ei isä antanut hölmöillä yhtään sen enempää kuin äiti. Toki hän olisi voinut olla tiukempi joissain pikkujutuissa, mutta hän sentään oli reilu, toisin kuin äiti. Isäni ei myöskään altistanut lapsia aikuisten jutuille, äitini taas tukeutui minuun hänen ja isäni riitojen jälkeen kun olin vielä todella pieni. Mustamaalasi myös isää minulle. Isä ei koskaan tehnyt tuollaista ja senkin takia arvostin häntä enemmän, kun hän ei yrittänyt kääntää minua äitiä vastaan.
[/quote]
Juuri näin. Turha luulla että AP kertoo koko totuutta. Hän yrittää saada itsensä näyttämään hyvältä ja miehen pahalta.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:35"]
Toivottavasti lasten hankkimista harkitsevat lukevat tämän ketjun tarkkaan. Tällaista se vanhemmuus voi olla, vaikka tekisit kaiken oikein. Harkitse, josko jäisit sittenkin lapsettomaksi.
[/quote]
en tiedä onko lasten hankkimisessa mitään vikaa mutta lähtökohtaisesti pitää ymmärtää, että lapset eivät ole omaisuutta, eivätkä tahdottomia, vaan heillä on alusta asti heidän oma vajavainen tahtonsa (meidän aikuistenkin on useimmiten vajavainen, harva on "valmis" edes kuollessaan...).
ehdottomuus mielipiteissä ei ole koskaan hyvä eikä varsinkaan lastenkasvatuksessa. Mielestäni ap tekee turhaan itsestään epäsuositun omien lastensa edessä ihmeellisillä "ei saa syödä pastaa" "ei saa katsoa tv:tä" Kenellä tahansa on varaa ostaa kotiinsa tv, siitä ei siis voi olla kyse, vaan täysin turhasta periaatteesta.
Veikkaan että ap on masentunut ja lapsilta on liikaa vaadittu lohduttaa masentunutta vanhempaa. Masennus ko. tilanteessa on ymmärrettävää ja normaalia, mutta ap:n pitää hoitaa itsensä kuntoon, jotta jaksaa olla tavallinen äiti. Tavallinen ei anna kaikkea periksi, mutta toki hyväksyy lapsille myös jotain hauskaa sekä itsensä kanssa että toisen vanhemman kanssa. Lastenkin elämä on rankkaa, joten kyllä siitä on lupa yrittää tehdä mukavaa piirretyillä elokuvilla, huvipuistokäynnillä kerran kesässä, jäätelöllä joka toinen päivä ja myöhäisillan kuutamouinnilla pari kertaa kesässä jne... ei näistä kukaan kasva kieroon!
Ap tuntee itsensä huijatuksi. Hoiti lapsia (marttyyrina) raskaat vauva ja taaperovuodet ja nyt äijä ottaa itselleen kermat kakun päältä. Olisin minäkin äijälle helvetin katkera, mutta ei pitäisi lasten kautta kostaa... Omaisuuden ositus asap eli HETI ja sen jälkeen myös äidin luokse mukavuuksia lapsille kohtuudella. Omia lapsiaan sitä rakastaa ehdoitta, mutta lapset eivät samalla tavalla ymmärrä ehdotonta rakkautta... He tulevat tajuamaan lapsuutensa kuviot myöhemmin, jälkikäteen. Ap:na myös nauttisin siitä vapaudesta mikä hänellä on niillä viikoilla kun lapset ovat isällään. Käyttäisin sen oman elämän järjestämiseen ja omaan hyvinvointiin niin että jaksaisin olla vähän relampi äiti (tinkimättä silti peruskasvatuksesta). Isä tekee väärin sitä en kiistä, mutta ap voi ratkaista vanhemmuuden ja elämän vain omalta osaltaan hyväksi ja onnistuneeksi. Lapset eivät myöskään ole mitään tampioita. 8-v kyllä jo ymmärtää että esim. vaatimukset hampaiden pesusta, koulutehtävien hoitamisesta jne. ovat rakkautta nekin. Äidin sämpylät ja kävelylenkki metsään tai uimaretki järvelle, lapset kyllä nauttivat niistä. Raha ei koskaan korvaa oikeaa läsnäoloa, mutta masentuneena on vaikea jaksaa nauttia ja hassutella lasten kanssa. Masentunut pitäytyy helposti vain kurin ja järjestyksen ylläpitoon, koska ei ole itsellä sitä iloa jota voisi lasten kanssa jakaa. Kuri toimii vain jos sen rinnalla kulkee myös elämästä nauttiminen.
[/quote]
Mistä kehitit tuon että Ap kostaa lapsien kautta? Miehellä nöyttää olevan se puoli hallinnassa.
Ja kaikilla ei oikeasti ole varaa telkkariin. Ihan oikeasti. Se on täysin mahdollista.
[/quote]
Jokaisella Suomen aikuisella kansalaisella on varaa telkkariin. Jopa pelkillä sossu tuloilla
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:50"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:01"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:35"]Vaimo pakotti minut lähtemään yhteisestä kodista. Hyvää hyvyyttäni suostuin siihen että osituksessa kämpän hinta pistettiin reilusti alakanttiin, lähinnä sen takia ettei lasten pääasiallisessa kodissa ole liian niukkaa, lapset kun jäi rouvalle kiitos sossun suoran painostuksen (kuule jos sä tästä rupeat riitelemään niin häviät kuitenkin ja lapset tässä vain kärsii). Vaan sitten rouva "yllättäen" saikin reilun ennakkoperinnön, jolla kuittasi osituksen ja heti sen jälkeen vaatikin elareiden "kohtuullistamista" - siis nostoa ja saihan se ne. Nyt tilanne on se, että exä asuu mukavasti, edullisesti ja todella väljästi omakotitalossa, minä kerrostalokaksiossa. Käytännössä kaikki liikenevä raha menee kolmen muksun ruokkoihin, kun lapset tulee käymään niin rahaa ei ole mihinkään. Tämä siitä huolimatta että saan ihan kohtuupalkkaa. Exälle taas riittää mainiosti osa-aikatyö olemattomien asuinkustannusten, lapsilisien ja ruokkojen ansiosta. Ja tätä on tiedossa seuraavat 10 vuotta. Välillä vituttaa niin että veri hyytyy. [/quote] Hienoa että sulta riittää silti sympatiaa Aplle jolla on asiat pahemmin. [/quote] Jaa että missä mielessä pahemmin? [/quote] Miten sulta meni se henkinen väkivalta ja kontrollointi pätkä ohi? Yrittää manipuloida lapsia hylkäämään? Apn selkeästi hieman alhainen itsetunto? [/quote] Lukutaito hukassa. Vaimo PAKOTTI lähtemään yhteisestä kodista. Mitä se on muuta kuin väkivaltaa? Ja mitä vittua sinä muka tiedät minun henkisestä tilastani, häh? [/quote] Et sanonut mitään fyysisestä väkivallasta. Miten poliisit reagoi? Hakkaako lapsia kanssa? Olen pahoillani mutta et tosiaankaan maininnut mitään väkivallasta ja pelossa elämisestä.
[/quote]
Poliisihan nauraa miehelle jos mies soittaa että vaimo nauraa. Ne ihan oikeasti nauraa päin naamaa. Itse asiassa hätäkeskus ei edes ota tuollaista ilmoitusta vastaan. Ilmoittavat vaan että hoida asiasi.
Se on nähty niin monta kertaa.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:16"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:29"]Tuon ap:n kannakta ikävä tilanne, mutta pitäisikö.tässä ajatella eniten lasten etua ja mielipidettä? Ap kuitenkin itse.päätti lähteä kotoa pois. Tuntuu kurjalta, että lapset haluaa olla isällään ja viihtyy siellä, mutta koska ap haluaa itselleen olemista lasten kanssa, niin lapset pakotetaan sinne. Vaikka siis ap se juuri tuon perheen hajoitti. Naapurissa asui aviopari ja ekaluokkalainen lapsi. Erosivat ekaluokan jälkeisenä kesänä. Sen lapsen isä oli ottanut selvää, että vuoden päästä.lapsen mielipiteellä on suuri painoarvo ja mies piti selvänä, että hän saa silloin huoltajuuden. [/quote] Mies hajotti perheen olemalla henkisesti väkivaltainen.
[/quote]
Sinulla on vain AP:n sana siitä. Luuletko ihan oikeasti että AP kertoo totuuden? Koska se olisi ensimmäinen kerta ihmiskunnan historiassa.
Koko tämä ketju on perustettu sitä varten että AP yrittää saada itselleen sympatiaa ja nostattaa sillä omaa surkeaa egoaan.
Olen kuullut lukemattomat kerrat AP:n kaltaisia tarinoita eikä koskaa yksikään ole pitänyt paikkaansa.
[/quote]
Ok. Jos naisen kokema väkivalta ei KOSKAAN ole totta, eikä sellaista kokemusta pidä koskaan kuunnella vakavasti, kertoisitko mikä tekee miehestä samassa tilanteessa vakavammin otettavan? Ovatko kaikki naiset mielestäsi vain pelkkiä valehtelijoita? Käytätkö sinäkin kenties turvakodeista sanaa "turhakoti", nehän ovat vain paikkoja, joihin naiset ryntäävät kerjäämään huomiota, vaikka todellista tarvetta ei ole?
Jasså, Ruhan Pertti taas riehumassa Vauva:lla...
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:43"]Vähän epäilen, miten kauhean hyvä isä on ihminen jolla on taipumus kontrolloida ja alistaa. Ap voi tietysti yrittää parhaansa, mutta tuossa tilanteessa pitää viime kädessä olla lojaali lapsille, ja antaa heille tukea ja empatiaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ohitat siis henkisen väkivallan?
[/quote]
Sinä ohitit täysin tämän ketjun alkuperäisen kirjoittajan kärsimän henkisen väkivallan. Luulisi että sinulta olisi herunut pari rohkaisevaa sanaa hänelle mutta ilmeisesti naisten ongelmat ei ole ollenkaan samaa luokkaa kuin sun. ja jos ne muuta väittää niin valehtelee.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:50"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sanoinko että minulla on huonosti? Ymmärrätkö sanomisiasi?
[/quote]
Ignorasit Apn täysin. Koska sulla on kurjemmin, tietty. Kun naiset.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:36"] Kauheaa. Sun täytyy saada lapset sieltä itsellesi. Miehesi opettaa heille, että toisten kyykyttäminen on ok. Nyt vasta tajuan, mistä teillä on kysymys. Pahoittelut että suhtauduin kuin olisit liian kireä hirviö. Tuota kuviota oli jossain määrin omillakin vanhemmillani kyllä, btw. 38 [/quote] Etkai sinä nyt usko AP:n selityksiä? Hän yrittää saada itsensä näyttämään pyhimykseltä jota paha mies kiusaa. [/quote] Tämä on myös exäni mielipide, minä ärsytän ja provosoin. Jos yritän pitää puoliani olen nalkuttava ja valittava paska. Jos myöntelen että vika on minussa olen lapatossu ja nahjus. Käyn kolmatta vuotta terapiassa koska epäilen omaa mielenterveyttäni ja olen ihan valmis uskomaan että vika on minussa. Kaikkeni olen kuitenkin yrittänyt. ap
[/quote]
Sitä on mahdoton tietää. Sinänsä uskon sua, mutta monilla on varmaan omia kokemuksia, joissa asiat ei ole niin kuin toinen osapuoli väittää. Omassa kodissani äiti oli aikamoinen marttyyri. Isä oli kuulemma kaverivanhempi, tunnekylmä, itsekäs ja mitä lie. Totuus kuitenkin on, että ei isä antanut hölmöillä yhtään sen enempää kuin äiti. Toki hän olisi voinut olla tiukempi joissain pikkujutuissa, mutta hän sentään oli reilu, toisin kuin äiti. Isäni ei myöskään altistanut lapsia aikuisten jutuille, äitini taas tukeutui minuun hänen ja isäni riitojen jälkeen kun olin vielä todella pieni. Mustamaalasi myös isää minulle. Isä ei koskaan tehnyt tuollaista ja senkin takia arvostin häntä enemmän, kun hän ei yrittänyt kääntää minua äitiä vastaan.
[/quote]
Juuri näin. Turha luulla että AP kertoo koko totuutta. Hän yrittää saada itsensä näyttämään hyvältä ja miehen pahalta.
[/quote]
sä et yhä tiedä miten tää palsta homma toimii?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:43"]Vähän epäilen, miten kauhean hyvä isä on ihminen jolla on taipumus kontrolloida ja alistaa. Ap voi tietysti yrittää parhaansa, mutta tuossa tilanteessa pitää viime kädessä olla lojaali lapsille, ja antaa heille tukea ja empatiaa. [/quote] Tuohan on ihan arkipäivää monille miehille vähintään lievemmässä mittakaavassa. Nainen nalkuttaa ja alistaa kommenteilla kuin mies ei osaa siivota jne ja jättää ja ottaa lapset. Mutta se on vain oikein koska nainen on aina oikeassa ja mies ei vaan osaa , mies ei miellytä ja mies on sika muutenkin. [/quote] Mutta miksi miehet sitten tappaa ja pahoinpitelee naisia niin paljon enemmän? [/quote] Ei liity mitenkään siihen että naiset nalkuttaa ja alistaa. Koneisto vielä tukee sitä. [/quote] Vähän julma ajatus että naisia saa tappaa ja hakata poikkipuolisesta sanasta. [/quote] Sanoinko niin vai hakkaako päässäsi omat levyt hoosiannaa? [/quote] Aika lailla koet naiset täysin pahoina, suorastaan hirviöinä. Ja sitten et vastaa kysymykseen miksi naiset kärsii niin paljon enemmän miesten käsissä. [/quote] Ohitat siis henkisen väkivallan? [/quote] Sinä ohitit täysin tämän ketjun alkuperäisen kirjoittajan kärsimän henkisen väkivallan. Luulisi että sinulta olisi herunut pari rohkaisevaa sanaa hänelle mutta ilmeisesti naisten ongelmat ei ole ollenkaan samaa luokkaa kuin sun. ja jos ne muuta väittää niin valehtelee.
[/quote]
...ja jos ne on sitä väkivaltaa vähän kokeneet, niin itse ovat sen aiheuttaneet miestä provosoimalla ja kaiken kokemansa myös siten ansainneet. Hänhän kirjoitti, että jos ap:n teksti olisi totta, se olisi "ensimmäinen kerta ihmiskunnan historiassa", siitä huolimatta että pelkästään Suomessa kuolee joka ainoa vuosi 20-35 naista nykyisen tai entisen puolisonsa tappamana, miesten kohdalla vastaava luku on 3-6. Virossa tilanne on vielä pahempi.
Ainoastaan miesten kokema väkivalta tulisi tuon kommentoijan mielestä oikeasti ottaa vakavissaan, naiset kun ovat pelkkiä huomiohuoria ja valehtelijoita...
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:29"]Tuon ap:n kannakta ikävä tilanne, mutta pitäisikö.tässä ajatella eniten lasten etua ja mielipidettä? Ap kuitenkin itse.päätti lähteä kotoa pois. Tuntuu kurjalta, että lapset haluaa olla isällään ja viihtyy siellä, mutta koska ap haluaa itselleen olemista lasten kanssa, niin lapset pakotetaan sinne. Vaikka siis ap se juuri tuon perheen hajoitti. Naapurissa asui aviopari ja ekaluokkalainen lapsi. Erosivat ekaluokan jälkeisenä kesänä. Sen lapsen isä oli ottanut selvää, että vuoden päästä.lapsen mielipiteellä on suuri painoarvo ja mies piti selvänä, että hän saa silloin huoltajuuden. [/quote] Mies hajotti perheen olemalla henkisesti väkivaltainen.
[/quote]
Sinulla on vain AP:n sana siitä. Luuletko ihan oikeasti että AP kertoo totuuden? Koska se olisi ensimmäinen kerta ihmiskunnan historiassa.
Koko tämä ketju on perustettu sitä varten että AP yrittää saada itselleen sympatiaa ja nostattaa sillä omaa surkeaa egoaan.
Olen kuullut lukemattomat kerrat AP:n kaltaisia tarinoita eikä koskaa yksikään ole pitänyt paikkaansa.
[/quote]
Menit nyt ihan täysin uusiin harha sfääreihin. Heh, no en mä ole yllättynyt, näki heti sun jutuista päälle mihin suuntaan tää menee. Kaikki naiset on hirviöitä!!!1 pelastikin ken voi!!!3
Missähän vaiheessa olet kaatanut pahimmat myrkyt sisältäsi tänne että pystyt nukkumaan ihan oman itse kanssa? Ja huomenna sama uudelleen. Ja uudelleen.
En olisi yllättynyt jos jatkat samaa hommaa vuodesta toiseen.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:35"]
Toivottavasti lasten hankkimista harkitsevat lukevat tämän ketjun tarkkaan. Tällaista se vanhemmuus voi olla, vaikka tekisit kaiken oikein. Harkitse, josko jäisit sittenkin lapsettomaksi.
[/quote]
en tiedä onko lasten hankkimisessa mitään vikaa mutta lähtökohtaisesti pitää ymmärtää, että lapset eivät ole omaisuutta, eivätkä tahdottomia, vaan heillä on alusta asti heidän oma vajavainen tahtonsa (meidän aikuistenkin on useimmiten vajavainen, harva on "valmis" edes kuollessaan...).
ehdottomuus mielipiteissä ei ole koskaan hyvä eikä varsinkaan lastenkasvatuksessa. Mielestäni ap tekee turhaan itsestään epäsuositun omien lastensa edessä ihmeellisillä "ei saa syödä pastaa" "ei saa katsoa tv:tä" Kenellä tahansa on varaa ostaa kotiinsa tv, siitä ei siis voi olla kyse, vaan täysin turhasta periaatteesta.
Veikkaan että ap on masentunut ja lapsilta on liikaa vaadittu lohduttaa masentunutta vanhempaa. Masennus ko. tilanteessa on ymmärrettävää ja normaalia, mutta ap:n pitää hoitaa itsensä kuntoon, jotta jaksaa olla tavallinen äiti. Tavallinen ei anna kaikkea periksi, mutta toki hyväksyy lapsille myös jotain hauskaa sekä itsensä kanssa että toisen vanhemman kanssa. Lastenkin elämä on rankkaa, joten kyllä siitä on lupa yrittää tehdä mukavaa piirretyillä elokuvilla, huvipuistokäynnillä kerran kesässä, jäätelöllä joka toinen päivä ja myöhäisillan kuutamouinnilla pari kertaa kesässä jne... ei näistä kukaan kasva kieroon!
Ap tuntee itsensä huijatuksi. Hoiti lapsia (marttyyrina) raskaat vauva ja taaperovuodet ja nyt äijä ottaa itselleen kermat kakun päältä. Olisin minäkin äijälle helvetin katkera, mutta ei pitäisi lasten kautta kostaa... Omaisuuden ositus asap eli HETI ja sen jälkeen myös äidin luokse mukavuuksia lapsille kohtuudella. Omia lapsiaan sitä rakastaa ehdoitta, mutta lapset eivät samalla tavalla ymmärrä ehdotonta rakkautta... He tulevat tajuamaan lapsuutensa kuviot myöhemmin, jälkikäteen. Ap:na myös nauttisin siitä vapaudesta mikä hänellä on niillä viikoilla kun lapset ovat isällään. Käyttäisin sen oman elämän järjestämiseen ja omaan hyvinvointiin niin että jaksaisin olla vähän relampi äiti (tinkimättä silti peruskasvatuksesta). Isä tekee väärin sitä en kiistä, mutta ap voi ratkaista vanhemmuuden ja elämän vain omalta osaltaan hyväksi ja onnistuneeksi. Lapset eivät myöskään ole mitään tampioita. 8-v kyllä jo ymmärtää että esim. vaatimukset hampaiden pesusta, koulutehtävien hoitamisesta jne. ovat rakkautta nekin. Äidin sämpylät ja kävelylenkki metsään tai uimaretki järvelle, lapset kyllä nauttivat niistä. Raha ei koskaan korvaa oikeaa läsnäoloa, mutta masentuneena on vaikea jaksaa nauttia ja hassutella lasten kanssa. Masentunut pitäytyy helposti vain kurin ja järjestyksen ylläpitoon, koska ei ole itsellä sitä iloa jota voisi lasten kanssa jakaa. Kuri toimii vain jos sen rinnalla kulkee myös elämästä nauttiminen.
[/quote]
Mistä kehitit tuon että Ap kostaa lapsien kautta? Miehellä nöyttää olevan se puoli hallinnassa.
Ja kaikilla ei oikeasti ole varaa telkkariin. Ihan oikeasti. Se on täysin mahdollista.
[/quote]
Jokaisella Suomen aikuisella kansalaisella on varaa telkkariin. Jopa pelkillä sossu tuloilla
[/quote]
Ei. Joskus ihmisillä on tärkeämpiä juttuja mitkä pitää ostaa ennenkuin kun tv.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:50"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:01"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:35"]Vaimo pakotti minut lähtemään yhteisestä kodista. Hyvää hyvyyttäni suostuin siihen että osituksessa kämpän hinta pistettiin reilusti alakanttiin, lähinnä sen takia ettei lasten pääasiallisessa kodissa ole liian niukkaa, lapset kun jäi rouvalle kiitos sossun suoran painostuksen (kuule jos sä tästä rupeat riitelemään niin häviät kuitenkin ja lapset tässä vain kärsii). Vaan sitten rouva "yllättäen" saikin reilun ennakkoperinnön, jolla kuittasi osituksen ja heti sen jälkeen vaatikin elareiden "kohtuullistamista" - siis nostoa ja saihan se ne. Nyt tilanne on se, että exä asuu mukavasti, edullisesti ja todella väljästi omakotitalossa, minä kerrostalokaksiossa. Käytännössä kaikki liikenevä raha menee kolmen muksun ruokkoihin, kun lapset tulee käymään niin rahaa ei ole mihinkään. Tämä siitä huolimatta että saan ihan kohtuupalkkaa. Exälle taas riittää mainiosti osa-aikatyö olemattomien asuinkustannusten, lapsilisien ja ruokkojen ansiosta. Ja tätä on tiedossa seuraavat 10 vuotta. Välillä vituttaa niin että veri hyytyy. [/quote] Hienoa että sulta riittää silti sympatiaa Aplle jolla on asiat pahemmin. [/quote] Jaa että missä mielessä pahemmin? [/quote] Miten sulta meni se henkinen väkivalta ja kontrollointi pätkä ohi? Yrittää manipuloida lapsia hylkäämään? Apn selkeästi hieman alhainen itsetunto? [/quote] Lukutaito hukassa. Vaimo PAKOTTI lähtemään yhteisestä kodista. Mitä se on muuta kuin väkivaltaa? Ja mitä vittua sinä muka tiedät minun henkisestä tilastani, häh? [/quote] Et sanonut mitään fyysisestä väkivallasta. Miten poliisit reagoi? Hakkaako lapsia kanssa? Olen pahoillani mutta et tosiaankaan maininnut mitään väkivallasta ja pelossa elämisestä.
[/quote]
Poliisihan nauraa miehelle jos mies soittaa että vaimo nauraa. Ne ihan oikeasti nauraa päin naamaa. Itse asiassa hätäkeskus ei edes ota tuollaista ilmoitusta vastaan. Ilmoittavat vaan että hoida asiasi.
[/quote][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:02"]
[/quote]
[/quote]
Ja tämä tekee Apn ongelmat valheeksi kuinka?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:56"]Ap on kuitenkin se jättäjä tässä ja nyt tiedämme ainoastaan hänen versionsa. [/quote] Niinpä, mutta se voi olla samalla myös täysin totta. Kyllä fiksu ihminen osaa myös kuvailla asioita objektiivisesti ja monet asiat on myös faktoja, ei mielipiteitä tmv. Siinä tapauksessahan ap:n kertoma on "totta". Ihme juttu että tätä ei tunnu kukaan ymmärtävän... vai onko sitten oletuksena että ihmiset automaattisesti valehtelevat, liioittelevat tmv. Minä en ainakaan tee niin enkä usko että enemmistö muutenkaan toimii niin.
[/quote]
Kyllä ihmiset valehtelevat kun he kertovat syistä miksi avioliitto päättyi. Vielä enemmän silloin kun tapellaan lapsesta. Silloin keksitään ihan omiakin jatkuvasti.
Todennäköisesti tämä ketju ei ole edes valehtelua vaan täysi provo. Keksitty päästä ja ihmiset menee siihen ihan täysillä.
Kuuluu sarjaan: Mies ei anna minun mennä ulos eikä tavata kavereita...
tai että mies ei anna minulle rahaa ketjut.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:16"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:42"]
[/quote]
[/quote]
Ok. Jos naisen kokema väkivalta ei KOSKAAN ole totta, eikä sellaista kokemusta pidä koskaan kuunnella vakavasti, kertoisitko mikä tekee miehestä samassa tilanteessa vakavammin otettavan? Ovatko kaikki naiset mielestäsi vain pelkkiä valehtelijoita? Käytätkö sinäkin kenties turvakodeista sanaa "turhakoti", nehän ovat vain paikkoja, joihin naiset ryntäävät kerjäämään huomiota, vaikka todellista tarvetta ei ole?
[/quote]
Ja miten selität nämä järkyttävät määrät naisia jotka kuolee miesten käsissä? Ruumiit ei valehtele? Entäs ne miespuoliset lapset jotka kertoo siitä kuinka isi pahoinpiteli äitiä, nekin valehtelee? (Arvaan että sanot jotain siihen suuntaan että äiti aivopesi että sai erossa lapset tms.) entäs ne aikuiset miehet jotka kertoo samaa?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:56"]Ap on kuitenkin se jättäjä tässä ja nyt tiedämme ainoastaan hänen versionsa. [/quote] Miksi sun mielestä täysin uskottavalta kuulostava tarina on automaattisesti epäilyttävä kun sen kertoo nainen? Ettet vaan olisi hieman ennakkoluuloinen?
[/quote]
Uskottavalta? Et voi olla tosissasi?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:02"]
[/quote]
En sanonut mitään fyysisestä väkivallasta koska sitä ei ollut. On ihmisiä jotka tekee elämästä hyvin näppärästi helvettiä ihan ilman käsiksi käymistä.
[/quote]
Ihan kuin ois menty ympäri ja palattu Apn ongelmaan....