Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

epäsuhta lasten kotioloissa eron jälkeen- isän luona hauskempaa

Vierailija
16.08.2015 |

muutin pois aivan mahdottoman miehen luota keväällä. Hän jäi vanhaan asuntoon ja lapset ovat siellä kirjoilla koska hänelle se oli taloudellisesti mahdollista. Olen ollut lasten kanssa kotona monta vuotta ja pääasiassa hoitanut heidät mutta koska ex on kohtalainen isä niin meillä on yhteishuoltajuus. Nyt kuitenkin lapset eivät mielellään tulisi minun luokseni koska ei ole telkkaria, tietokonetta, uima-allasta, omia huoneita ja kavereita pihassa. Isän luona saa joka päivä muroja ja nakkeja ja pastaa kun minä yritän pitää kiinni terveellisestä ruokavaliosta. Isällä on auto jolla käydään reissuilla ja retkillä ja ostetaan leluja ja matkamyistoja. Tuntuu kuin lapset olisivat unohtaneet minut ja huolenpitoni ja materia ajaa edelle tarpeesta olla lähelläni ja asua kanssani. Kauhea olo. Olen yrittänyt tehdä pieniä hankintoja pikkuhiljaa mutta hidasta se on. Ja avioliittoon en voinut jäädä koska mies kiusasi ja alisti minua törkeästi. Mikä neuvoksi?

Kommentit (234)

Vierailija
181/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:26"]

Älkää kiltit riidelkö minun ketjussa. Lähdin liitosta koska mies oli minua kohtaan vuosikausia todella kylmä, tyly ja kontrolloiva. Hän määräsi mitä saan tai en saa katsoa televisiosta, milloin saan vastata puhelimeen ja miten voin olla yhteydessä perheeseeni. Hän puuttui ääniin joita kuuluu syödessäni tai asentoihin joissa seison. Hoidin yksin kodin ja valvomiset lasten kanssa ym. kurjat asiat ja hän keskittyi pitämään lasten kanssa hauskaa. Kaikki johdonmukaisuus, kurinpito ja rauhallinen ja jämäkkä läsnäolo oli minun harteillani. Hän joko hassutteli ja pelleili tai sitten huusi kurkku suorana ja pakeni paikalta. Varmasti lapset etenkin esikoinen kokevat minut tylsänä kurinpitäjänä joka ei vie hotellireissuille ja uimarannalle vaan tuputtaa porkkanoita ja pyytää siivoamaan likapyykit pyyykkikoriin. Ja kävimme useita kertoja pariterapiassa ilman mitään muutosta parempaan. ap

[/quote]

Pahoittelen kun tilttasin Naisvihaajalle. Sattui vain toinen ketju putkeen mihin se tuli mesomaan ja hokemaan ja kiusaamaan ja paloi hihat. Tarkoitus ei ollut riidella sun ketjussa. :/

Muista aina tuollaisen miehen kanssa dokumentoida mitä tapahtuu. Mitä on luvattu ja mitä käytännössä tehty. Kirjoita samalla päiväkirjaa jos voit ja pidä huoli itsestäsi. Älä anna periksi, noin pienet lapset eivät yksinkertaisesti osaa tehdä vielä oikeita valintoja.

Tietääkö kukaan onko laillista syöttää pienille lapsille vain 'herkkuja'? Onko se lasun paikka, oikeasti?

[/quote]

Et voi olla tosissasi? Ei lastensuojelu määrittele lasten ruokavaliota.

Et voi tosissasi uskoa AP:n tarinaa?

[/quote]

En tiedä minkä sääntöjen mukaan Lastensuojelu toimii. Ehkä kamala ruokavalio on asiallinen syy sanoa jotain.

Miksen uskoisi, tuollaista tapahtuu joka päivä.

Vierailija
182/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:24"]

Valitettava totuus saattaa olla se, että mies yrittää "ostaa" lapsia puolelleen. Näyttää, että hän on "se kivempi ja parempi" vanhempi, kuin äiti. Etenkin, jos historianne on ollut myrskyisä.

[/quote]

En ymmärrä tätä kommenttia. Omille lapsille ei saisi ostaa mitään, jos toinen vanhempi ei siihen kykene? Miksi kummassa ei? Eihän se isän vika ole, ettei äiti ole älynnyt kouluttautua ja hankkia sellaista työtä, josta saa rahaakin. Ja jos haluaa yhteishuoltajuuden, niin viikko-viikkosysteemihän se paras lapsille on. Eikö se ap:lla toteudu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:46"]Hei, naisvihaaja, lopeta jo. Hanki apua, alkaa olla sen tason vihaa että huolestuttaa mitä saatat tehdä naisille ihan naamatusten.

Kuinka helvetin paljon aikaa sulla oikein menee tähän paskaan? Ihan vaan kun hoet muutamaa lausetta ja nimittelet naisia ilman mitään järkeä? Vai oletko tuppisuu oikeiden ihmisten läsnäollessa ja on pakko yrittää saada huomiota internetistä?
[/quote]Tätä olen minäkin ihmetellyt. Tällä palstalla olen ihan ensimmäistä kertaa huomannut jatkuvasti olevani vihan kohde ihan vain koska olen nainen.

Vierailija
184/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:48"]

Älkää kiltit riidelkö minun ketjussa. Lähdin liitosta koska mies oli minua kohtaan vuosikausia todella kylmä, tyly ja kontrolloiva. Hän määräsi mitä saan tai en saa katsoa televisiosta, milloin saan vastata puhelimeen ja miten voin olla yhteydessä perheeseeni. Hän puuttui ääniin joita kuuluu syödessäni tai asentoihin joissa seison. Hoidin yksin kodin ja valvomiset lasten kanssa ym. kurjat asiat ja hän keskittyi pitämään lasten kanssa hauskaa. Kaikki johdonmukaisuus, kurinpito ja rauhallinen ja jämäkkä läsnäolo oli minun harteillani. Hän joko hassutteli ja pelleili tai sitten huusi kurkku suorana ja pakeni paikalta. Varmasti lapset etenkin esikoinen kokevat minut tylsänä kurinpitäjänä joka ei vie hotellireissuille ja uimarannalle vaan tuputtaa porkkanoita ja pyytää siivoamaan likapyykit pyyykkikoriin. Ja kävimme useita kertoja pariterapiassa ilman mitään muutosta parempaan. ap

[/quote]

Pahoittelen kun tilttasin Naisvihaajalle. Sattui vain toinen ketju putkeen mihin se tuli mesomaan ja hokemaan ja kiusaamaan ja paloi hihat. Tarkoitus ei ollut riidella sun ketjussa. :/

Muista aina tuollaisen miehen kanssa dokumentoida mitä tapahtuu. Mitä on luvattu ja mitä käytännössä tehty. Kirjoita samalla päiväkirjaa jos voit ja pidä huoli itsestäsi. Älä anna periksi, noin pienet lapset eivät yksinkertaisesti osaa tehdä vielä oikeita valintoja.

Tietääkö kukaan onko laillista syöttää pienille lapsille vain 'herkkuja'? Onko se lasun paikka, oikeasti?

[/quote]

[/quote]voisitko jo häipyä tästä ketjusta. En ole ensimmäinen joka on pyytänyt sua poistumaan.

Vierailija
185/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä olet nyt vain miehesi pitkäaikaisen henkisen väkivallan jälkitunnelmissa vielä. Hän on saanut sinut uskomaan, että sinussa on kaikki vika ja hän on kiva, ja mitälie.

Lapset arvostavat turvallisuutta ja rajoja. Olet ollut heidän pääasiallinen hoitaja ja varmastikin olet turvallisimn vanhempi heidän elämässä. En usko yhtään, että jotkut tavarat ja lomat vaikuttaa siihen. Tuo on kaikki pelkoja sinun päässä, ja lähtee siitä miten mies on tuhonnut itsetuntosi. Miksi muuten suostuit siihen 50/50 systeemiin? Ja pokkaa on miehellä, ettei edes siitä pidä kiinni. Kertoo hänestä.

Rauhoitu niin lapsetkin ovat rauhallisia. Pidä kiinni tapaamisista. Älä suostu siihen että 8-vuotias "päätti" ettei tule. Sanot miehelle että tuot sen nyt vaan. Lapselle sanot että vanhemmat on näin yhdessä sopineet teidän parhaaksi.

Vierailija
186/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:36"]

Kauheaa. Sun täytyy saada lapset sieltä itsellesi. Miehesi opettaa heille, että toisten kyykyttäminen on ok. Nyt vasta tajuan, mistä teillä on kysymys. Pahoittelut että suhtauduin kuin olisit liian kireä hirviö. Tuota kuviota oli jossain määrin omillakin vanhemmillani kyllä, btw. 

38

[/quote]

Etkai sinä nyt usko AP:n selityksiä? Hän yrittää saada itsensä näyttämään pyhimykseltä jota paha mies kiusaa.

[/quote]

Mene pois tästä ketjusta naisvihaaja. Aiheutat kaikille pahaa oloa.

Vierailija
187/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:07"]

Onko niin että lapset on isällä kirjoilla vaikka se ei edes tarvi asumistukea ym. Olisko sulla enemmän rahaa käytössä jos lapset olis sulla kirjoilla ja saisit tukea. Joku sellainenkin säännön tapainen suositus on että eron jälkeen olisi hyvä molemmilla vanhemmilla olla suht samanlainen elintaso. Että jos miehellä on hulppea koti ja sulla joku yksiön rähjä, niin mies osallistuisi enemmän lasten hankintoihin ja voisi sen pelikonsolin lapsille hankkia. Onko sulla millaset välit exän kanssa? Voisitteko yhdessä miettiä ratkaisua asioihin. Ja 8 v on aika pieni päättämään ettei tule äidille.

[/quote]

Tämä teksi on varmaan vastenmielisin mitä olen koskaan lukenut tällä keskustelupalstalla.

Eli pitäisi käyttää lapsia tulonlähteenä? Tajuatko minkälainen ihmissaasta tekee noin? Että miehen pitäisi vielä lasten lisäksi elättää AP:kin? Aivan älytön ehdotus.

Mistä sinun kaltaisiasi ihmisiä oikein ryömii? Ex-mies JA LAPSET ovat vain keinoja hankkia rahaa kun itse on niin patalaiska että ei viitsi edes omia lapsia elättää.

[/quote]

Ei ole kyllä lähellekään vastenmielisin narsistinen miehenryöstöpuhe, mikä ei tosin ole mikään ansio. Kyllähän täällä noita akkoja (freudian pun maybe semi-intended) pyörii, joiden mielestä mies on etenkin eron jälkeen lähinnä robottiin verrattava hyödyke.

Vierailija
188/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:36"] Kauheaa. Sun täytyy saada lapset sieltä itsellesi. Miehesi opettaa heille, että toisten kyykyttäminen on ok. Nyt vasta tajuan, mistä teillä on kysymys. Pahoittelut että suhtauduin kuin olisit liian kireä hirviö. Tuota kuviota oli jossain määrin omillakin vanhemmillani kyllä, btw.  38 [/quote]   Etkai sinä nyt usko AP:n selityksiä? Hän yrittää saada itsensä näyttämään pyhimykseltä jota paha mies kiusaa. [/quote] Tämä on myös exäni mielipide, minä ärsytän ja provosoin. Jos yritän pitää puoliani olen nalkuttava ja valittava paska. Jos myöntelen että vika on minussa olen lapatossu ja nahjus. Käyn kolmatta vuotta terapiassa koska epäilen omaa mielenterveyttäni ja olen ihan valmis uskomaan että vika on minussa. Kaikkeni olen kuitenkin yrittänyt. ap

[/quote]

Sitä on mahdoton tietää. Sinänsä uskon sua, mutta monilla on varmaan omia kokemuksia, joissa asiat ei ole niin kuin toinen osapuoli väittää. Omassa kodissani äiti oli aikamoinen marttyyri. Isä oli kuulemma kaverivanhempi, tunnekylmä, itsekäs ja mitä lie. Totuus kuitenkin on, että ei isä antanut hölmöillä yhtään sen enempää kuin äiti. Toki hän olisi voinut olla tiukempi joissain pikkujutuissa, mutta hän sentään oli reilu, toisin kuin äiti. Isäni ei myöskään altistanut lapsia aikuisten jutuille, äitini taas tukeutui minuun hänen ja isäni riitojen jälkeen kun olin vielä todella pieni. Mustamaalasi myös isää minulle. Isä ei koskaan tehnyt tuollaista ja senkin takia arvostin häntä enemmän, kun hän ei yrittänyt kääntää minua äitiä vastaan.

Vierailija
189/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo pakotti minut lähtemään yhteisestä kodista. Hyvää hyvyyttäni suostuin siihen että osituksessa kämpän hinta pistettiin reilusti alakanttiin, lähinnä sen takia ettei lasten pääasiallisessa kodissa ole liian niukkaa, lapset kun jäi rouvalle kiitos sossun suoran painostuksen (kuule jos sä tästä rupeat riitelemään niin häviät kuitenkin ja lapset tässä vain kärsii).

Vaan sitten rouva "yllättäen" saikin reilun ennakkoperinnön, jolla kuittasi osituksen ja heti sen jälkeen vaatikin elareiden "kohtuullistamista" - siis nostoa ja saihan se ne. Nyt tilanne on se, että exä asuu mukavasti, edullisesti ja todella väljästi omakotitalossa, minä kerrostalokaksiossa. Käytännössä kaikki liikenevä raha menee kolmen muksun ruokkoihin, kun lapset tulee käymään niin rahaa ei ole mihinkään. Tämä siitä huolimatta että saan ihan kohtuupalkkaa. Exälle taas riittää mainiosti osa-aikatyö olemattomien asuinkustannusten, lapsilisien ja ruokkojen ansiosta. Ja tätä on tiedossa seuraavat 10 vuotta.

Välillä vituttaa niin että veri hyytyy.

Vierailija
190/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]voisitko jo häipyä tästä ketjusta. En ole ensimmäinen joka on pyytänyt sua poistumaan.
[/quote]

Sinäkö määrittelet kuka saa keskustella?

Vierailija
191/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo AP, olit vuosikausia huonossa liitossa ja valitsit itse osasi = kotona olemisen ja sitä kautta huonomman toimeentulon. Eli kyse on siis omista valinnoistasi, jotka varmasti ovat vaikuttaneet myös lapsiin. Minäkään en oikein niele tätä pahaex tarinaa vaan kääntäisin sen peilin myös toisinpäin.

Jokainen on vastuussa omasta elämästään, myös sinä Ap. Ja tilanne lasten suhteen voi muuttua, joten miksi et antaisi kuherruskuukauden mennä ohi? ja eikö pääasia ole lasten tyytyväisyys ja onni pitkällä tähtäimellä?

Aika pieni juttu tuo ruokailu siinä mielessä, vaikka tavallaan tärkeä asia onkin. Eli jos olet rakastava vanhempi, älä yritä kilpailla isän kanssa vaan toimit sinun tavallasi. Mutta eksän syyllistämistä en näe tässä rakentavana, jos haluat hyvän suhteen lapsiisi, olkoonkin mimmoinen kusipää sinun näkövinkkelistäsi käsin tahansa.

Myös kynnysmatot valitsevat roolinsa ellei kyseessä ole lapsuudesta lähtöisin oleva trauma. Ja silloinkin sen roolin voi muuttaa ja pitääkin aikuisena, jos ei halua saman kaavan toistuvan parisuhteessa ja muussa elämässä hamaan tappiin asti. Uhrit vetävät puoleensa hyväksikäyttäjiä, niin se vaan menee ja toistepäin.

Vierailija
192/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana sun tehtävä on vain kestää se, että tietyssä iässä lapset laittavat suuren painoarvon materialle ja "kivalle". No tottakai laittavat, se on lasten tehtävä ja aikuisten kuuluu asettaa heille rajat, vaikkei sillä suosiota saisikaan. Jos ajatuksesi on, että sinun pitää materialla kilpailla lasten suosiosta, niin et ole ymmärtänyt vanhemman roolia kovin hyvin.

Vierailija
193/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Jätä sekopäiden kommentit omaan arvoonsa. Kyl se karma heille opettaa.. Tää on sun exän vika kosto. Olet vahvoilla, lapsi tarvitsee äitiä, mutta ilman isää pärjää kyllä. Ala napakaksi ja inhottavaksi, isä on katkera kun pystyit lähtemään, siitä tässä kyse. Vaikuttaa miutenkin yksinkertaiselta, kun ei osaa kasvattaa ja tarjota turvallista ympäristöä. Laita kaikki tapahtumat ylös ja sitten vaan lastenvalvojalle viestiä, jos kouluhommista ym luistetaan niin myös lasua. Olet Äiti, voitat tämä jutun kyllä <3

Vierailija
194/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:55"]

Älä suostu siihen, että lapset jäävät isälleen.

[/quote]

Ei se ole AP:n suostumisesta kiinni, vaan siitä päättää käräjäoikeus elleivät vanhemmat pääse sopuun. Jos toinen lapsista on jo tokaluokkalainen, niin sosiaaliviranomaiset kuulevat häntäkin.

Vierailija
195/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on että olin vuosikausia huonossa liitossa, en uskaltanut lähteä. Mietin miten pärjään, jäänkö loppuelämäkseni yksin, mitä naapuritkin sanovat. Ajatelkaa. Olen siinä mielessä aivan yhtä lailla syyllinen kuin miehenikin. Uskon että pärjään, luotan siihen että asiat helpottuvat vähitellen. Eilen tuli musta hetki ja pohjakosketus, tarvitsin jostain anonyymisti jotain mielipiteitä tilanteesta. Meillä on exäni kanssa sama koulutus mutta vaikka en olisikaan ollut vuosia kotona niin en silti olisi edennyt kovin hyväpalkkaisiin töihin. Ehkä vähän parempaan kuin mitä nyt. Olen saanut kesän mittaan muutaman satasen säästöön ja syksyn mittaan ostetaan edes se telkkari.

ap

Vierailija
196/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:51"]

Olet vahvoilla, lapsi tarvitsee äitiä, mutta ilman isää pärjää kyllä. Olet Äiti, voitat tämä jutun kyllä <3

[/quote]

Kyllä sitä lapsia kasvaa ihan ilman äitiäkin pärjäten. Kun lapset riitelevät vanhemmuudesta oikeuksissa, niin äidit voittavaat 2/3 tapauksista ja isät 1/3. Ruotsissa suhdeluku on 50/50. Tuo "olet äiti, joten voitat" on myytti, eikä pidä paikkaansa. Parempi sopia kuin riidellä, jos haluaa että kaikki voittavat.

Vierailija
197/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja sossut arvostaa "isillä saa jätskii, valvoo ja uusii lelui eikä oo sääntöi". Äiti voittaa, jokainen sos.alan ihminen näkee, et kyse on vieraannuttamisesta. Melkein lasun paikka.

Vierailija
198/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaahan niitä lapsia orponakin, dummie. Mut lapsi TARVITSEE äidin, isä on kiva lisä.

Vierailija
199/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samoja asioita pari vuotta sitten kun erosin miehestä, joka halusi kontrolloida jopa pukeutumistani, hiuksiani, milloin saan nukkua ja syödä, missä ja miten. Voimia sinulle, osaat ja jaksat.

Hän olisi halunnut lapset myös puoleksi ajaksi. Varmaan se oli kosto ja yritys pitää minua otteessa. Pelkäsin vaikka mitä, ja että jos lapset haluavatkin olla hänellä. Kun en antanut periksi, nyt siitä ei ole ollut enää mitään puhetta ja elämä on tasaantunut. Telkkarin sain sukulaisilta, samoin polttopuita. Parissa vuodessa olen pikkuhiljaa onnistunut säästämäänkin, niin että nyt tehtiin eka ihan oikea lomaretkikin. Lasten kanssa on ollut mukavaa, kun ei ole enää sitä painostavaa ilmapiiriä. Käyvät isällään koska sovitusti, mutta vaikka siellä on kaikki isot telkkarit ja muut, kotona he silti viihtyvät.

Vierailija
200/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:58"]

Kasvaahan niitä lapsia orponakin, dummie. Mut lapsi TARVITSEE äidin, isä on kiva lisä.

[/quote]

Mitä sinä minua alat nimittelemään? Oletko jotenkin sivistymätön?

Lapsi kasvaa ilman kumpaa vaan vanhempaansa ja tarvitsee molemmat. Tutustu lapsipsykologian tutkimuksiin vanhempien merkityksestä lapselle ennen kuin kirjoitat tänne lisää jotain vanhakantaisen asenteellista.