epäsuhta lasten kotioloissa eron jälkeen- isän luona hauskempaa
muutin pois aivan mahdottoman miehen luota keväällä. Hän jäi vanhaan asuntoon ja lapset ovat siellä kirjoilla koska hänelle se oli taloudellisesti mahdollista. Olen ollut lasten kanssa kotona monta vuotta ja pääasiassa hoitanut heidät mutta koska ex on kohtalainen isä niin meillä on yhteishuoltajuus. Nyt kuitenkin lapset eivät mielellään tulisi minun luokseni koska ei ole telkkaria, tietokonetta, uima-allasta, omia huoneita ja kavereita pihassa. Isän luona saa joka päivä muroja ja nakkeja ja pastaa kun minä yritän pitää kiinni terveellisestä ruokavaliosta. Isällä on auto jolla käydään reissuilla ja retkillä ja ostetaan leluja ja matkamyistoja. Tuntuu kuin lapset olisivat unohtaneet minut ja huolenpitoni ja materia ajaa edelle tarpeesta olla lähelläni ja asua kanssani. Kauhea olo. Olen yrittänyt tehdä pieniä hankintoja pikkuhiljaa mutta hidasta se on. Ja avioliittoon en voinut jäädä koska mies kiusasi ja alisti minua törkeästi. Mikä neuvoksi?
Kommentit (234)
Peräkammarinpojan analyysi:
ap: Kuulostaa siltä että luottamus/kunnioitus puuttuu. Tuo kuvailemasi suhde on samantapainen kuin suhde äitiini, molemmat hyvin kontrolloivia ja herkkiä joilla taipumusta perfektionismiin. Halutaan tehdä asiat omalla tavalla eikä kumpikaan lähde ehdottelemaan että sovittaisiin jotain työnjakoja tms.
Jos suhde olisi vasta alussa ehdottaisin katsomaan koirakuiskaajan kaikki kaudet niin että saa välillä paussille, siinä on paljon neuroottisia koiria ja suomalaisissa neuroottisia lienee poikkeuksellisen paljon. Asia ei yleensä näy päälle ihan helposti mutta jotkut koirat 'peilaavat' omistajaansa niin kuin ohjelmassa selitetään. Oma arvio asiasta on että koirat tulkitsevat ihmisen äänensävyä kenties enemmän kuin koirakuiskaaja antaa ymmärtää - reagoin itse ihmisiin samalla tavalla kuin neuroottiset koirat - jos joku puhuu turhautuneesti/jännittyneesti niin se saa minut helposti ylireagoimaan vastaavilla tunteilla. Olen aika varma että suuri osa nuorista naisista on samanlaisia ja siksi etsivät tietynlaisia miehiä jotka ovat erittäin itsevarmoja jne että eivät aiheuta noita neuroottisen ihmisen ylireagoivia tunnevasteita.
Arvioni siis on että mies on myös neuroottinen (kuin minä) ja varmaan haluaa naisesta vastaavia ominaisuuksia kuin mitä naiset etsivät miehestä - käytännössä kuitenkin nuo koirakuiskaajassa painotetut tunteidenhallintataidot vain täytyy opetella molempien mikäli molemmat on neuroottisia ettei homma lähde lapasesta ja lisäksi kaikesta tulee sopia kirjallisesti ettei tule turhautumista epäselvyyksien vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:01"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:35"]Vaimo pakotti minut lähtemään yhteisestä kodista. Hyvää hyvyyttäni suostuin siihen että osituksessa kämpän hinta pistettiin reilusti alakanttiin, lähinnä sen takia ettei lasten pääasiallisessa kodissa ole liian niukkaa, lapset kun jäi rouvalle kiitos sossun suoran painostuksen (kuule jos sä tästä rupeat riitelemään niin häviät kuitenkin ja lapset tässä vain kärsii). Vaan sitten rouva "yllättäen" saikin reilun ennakkoperinnön, jolla kuittasi osituksen ja heti sen jälkeen vaatikin elareiden "kohtuullistamista" - siis nostoa ja saihan se ne. Nyt tilanne on se, että exä asuu mukavasti, edullisesti ja todella väljästi omakotitalossa, minä kerrostalokaksiossa. Käytännössä kaikki liikenevä raha menee kolmen muksun ruokkoihin, kun lapset tulee käymään niin rahaa ei ole mihinkään. Tämä siitä huolimatta että saan ihan kohtuupalkkaa. Exälle taas riittää mainiosti osa-aikatyö olemattomien asuinkustannusten, lapsilisien ja ruokkojen ansiosta. Ja tätä on tiedossa seuraavat 10 vuotta. Välillä vituttaa niin että veri hyytyy. [/quote] Hienoa että sulta riittää silti sympatiaa Aplle jolla on asiat pahemmin. [/quote] Jaa että missä mielessä pahemmin? [/quote] Miten sulta meni se henkinen väkivalta ja kontrollointi pätkä ohi? Yrittää manipuloida lapsia hylkäämään? Apn selkeästi hieman alhainen itsetunto?
[/quote]
Lukutaito hukassa. Vaimo PAKOTTI lähtemään yhteisestä kodista. Mitä se on muuta kuin väkivaltaa? Ja mitä vittua sinä muka tiedät minun henkisestä tilastani, häh?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:32"]
Miten tuolla on asian kanssa mitenkään tekemistä?
Sitä paitsi naiset käyttävät väkivaltaa suhteissa enemmän kuin miehet. Naiset myös hakkaavat lapsiaan enemmän kuin miehet.
Mutta noikaan ei kuulu tekstiin johon SINÄ vastasit.
Noilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että tämän ketjun aloittaja ei kirjoita totta.
Joo, ei. Kaikki tutkimus aiheesta sanoo päinvastaista. Ihan kaikki.
Hanki apua ja mene nyt jo pois. Jos tämö posti on valhetta, mitä helvettiä sä täällö vingut, mee lukeen jotain muuta. Ainoa syy olla täällä nöin innokkaana on jos sa haluat että jollekin tulee sun paskasta paha mieli.
Sinä et päätä kuka mitäkin tekee. Mene itse pois!
Mutta kun mä en käyttäydy huonosti enkä kiusaa ketään. Sulle on kerrottu useaan otteeseen että voisit poistua. ...meinaa että sua ei haluta tänne enää.
Palstafemakoille kaikenlainen naisten kritisointi on huonoa käytöstä ja naisvihaa. Keskustele niitten kanssa..
Ja kirjoittaja joka on sitä mieltä että kyseessä on vain yksipuolinen kuvaus tapahtumista: tottahan se on. Exällä olisi eri näkemys asioista vaikka joitakin törkeyksiä hän on eron jälkeen pahoitellutkin.Olen varmasti nalkuttanut, ollut väsynyt, ollut turhan tiukka monta kertaa. Olen epävarma itsestäni, olen melkoisen ankea persoona. Olen suuttunut, ollut vihainen ja haukkunutkin häntä. Sen voin kuitenkin sanoa että tahallani en ole exää koskaan kiusannut tai yrittänyt vaikeuttaa hänen elämäänsä. Olen aina toiminut niin että hänellä olisi hyvä olla, olen pyrkinyt ottamaan hänet huomioon.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 03:13"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:50"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:25"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:56"]Ap on kuitenkin se jättäjä tässä ja nyt tiedämme ainoastaan hänen versionsa. [/quote] Miksi sun mielestä täysin uskottavalta kuulostava tarina on automaattisesti epäilyttävä kun sen kertoo nainen? Ettet vaan olisi hieman ennakkoluuloinen? [/quote] Uskottavalta? Et voi olla tosissasi? [/quote] Okei, AVn kaltaiset palstat toimii niin että jos sua ei kiinnosta tai arvelet provoksi, sä voit lueskella jotain muuta! Ne jotka osallistuu keskusteluun lähtee siitä ajatuksesta että APn tarina on totta. Tai että asia on viihteellinen filosofian ajatusleikki. Harvinaisia poikkeuksia on tietty mutta järkevästi kirjoitettuja tarinoita ei ole tarkoitus epäillä eikä varsinkaan kohdella avun pyytäjää paskasti tarkoituksena vahingoittaa. Aina voi jättää väliin ja jos useat ihmiset kehottavat poistumaan ketjusta, olisi syytä pohtia mitä tekee väärin.
[/quote]
Aloittajan vastuulla on pystyä todistamaan väitteensä ja antamaan kunnon pitäviä selityksiä kyselyihin.
Tämä on keskustelupalsta jonka tarkoituksena on keskustella loogisesti asioista ja perustuen faktoihin ja todisteisiin.
Tämä ei ole pikkulasten viihdepalsta vaan aikuisten ihmisten keskustelupalsta.
[/quote]
Palstat ei yhäkään toimi noin ja ainoastaan tyhmät kertoo liikaa itsestään netissä. Ja ihmisillä ei ole mitään velvollisuuksia miellyttää sua täällä. Herää jo todellisuuteen.
Olen häikäistynyt että pystyit kirjoittamaan tuon pätkän ilman että pää repesi. Valehtelet tieten tahtoen faktoista, käyttäydyt huonosti ja epäloogisesti, kiusaat porukkaa heti kun haistat että jollain on valmiiksi kurja olo? Sä et voi edes puhua aikuisuudesta vielä.
[/quote]
Silloin on ihan turha luulla että kukaan uskoo ihmistä joka ei todista väitteitään mitenkään. AP keksii jonkun sairaan tarinan jolla hän saa sääliä.
[/quote]
No vastauksista päätellen moni uskoo täällä. Ei siinä että sillä olisi väliä, kun tää on ihan vaan vauva.fin palsta. Äideille, vanhemmille, ihmisille jotka haluaa apua ja auttaa. Ketään ei kiinnosta sun salaliitto teoriat.
ihan oikeasti, sä otat tämän palstan ihan liian vakavasti, ei tosiaankaan kenenkään pidä mitään todisteita sulle esittelemään. Jos et tykkää niin sä meet tekemään muuta. Mikä on niin vaikeaa käsittää? Eikö sulla ole muuta tekemistä ollenkaan? Ei elämää? Ei kykyä käyttää internetiä oikein?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 03:14"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:52"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:41"]
Sitä paitsi naiset käyttävät väkivaltaa suhteissa enemmän kuin miehet. Naiset myös hakkaavat lapsiaan enemmän kuin miehet.
Noilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että tämän ketjun aloittaja ei kirjoita totta.
Hanki apua ja mene nyt jo pois. Jos tämö posti on valhetta, mitä helvettiä sä täällö vingut, mee lukeen jotain muuta. Ainoa syy olla täällä nöin innokkaana on jos sa haluat että jollekin tulee sun paskasta paha mieli.
Mutta kun mä en käyttäydy huonosti enkä kiusaa ketään. Sulle on kerrottu useaan otteeseen että voisit poistua. ...meinaa että sua ei haluta tänne enää.
Kukaan ei halua sinua minnekkään
Jos se auttaa sua päästämään irti tästä palsta kiusaamis ongelmasta niin saat vapaasti uskoa näin. Ei haittaa yhtään.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 06:09"]Olen yrittänyt kertoa asioita valikoiden etten tule tunnistetuksi vaikka eipä kai se ole mahdollista. Arastelen silti. Minulle riittää että itse tiedän onko kirjoittamani totta vai ei. Jotkut ovat kuitenkin reagoineet kuin se olisi ja se reaktio antaa minulle voimia koska olen niin uskomattoman yksin. En ole tehnyt rikosilmoitusta. Tuntuisi oudolta soittaa poliisille että mies herätti kesken unien, mies oli ilkeä, mies viivytteli tahallaan lähtöä että myöhästyimme. Se on sellaista hienovaraista kiusantekoa joka tuntuu hirveältä mutta josta ei oikein saa otetta. En ole ostanut tv:tä vielä koska puolet palkastani menee vuokraan. Sitten terapia, ruoka, vakuutukset ja sähkö ja vesi ja bussilippu. Lapsilla erityisruokavalioita joten ruokaan menee rahaa. Lapsilisä käännettiin miehelle koska hän maksaa hoitomaksut. Kohta tulee harrastuslaskuja. Ja olen yrittänyt ostaa pakollisia kuten huonekaluja ja pyykkikoneen. Ensimmäisen kuukauden pyykkäsin käsin.
ap
[/quote]
Täysin ymmärrettävää. Yritä kestää. Kyllä se siitä.
Ja voin kertoa että kyynel silmässä olen kannustavia viestejä lukenut ja todella saanut niistä tsemppiä ja voimia. Tiedän että tälle palstalle mahtuu trolleja ja keksittyjä satuja mutta ainakin tässä tapauksessa tukea ja myötätuntoa osoittaneiden luottamus kannatti ja he tekivät oikealle ihmiselle oikeassa pulassa paljon hyvää. <3 kiitos.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:41"]
Palstafemakoille kaikenlainen naisten kritisointi on huonoa käytöstä ja naisvihaa. Keskustele niitten kanssa..
Ihan ajallaan taas: nimittelyä ja harhaisia päätelmiä, ja loppukaneettina passiivisagressiivinen vinkaisu.
Tää on se kohta kun sä et pärjää enää edes omasta mielestäsi.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:31"]Ja kirjoittaja joka on sitä mieltä että kyseessä on vain yksipuolinen kuvaus tapahtumista: tottahan se on. Exällä olisi eri näkemys asioista vaikka joitakin törkeyksiä hän on eron jälkeen pahoitellutkin.Olen varmasti nalkuttanut, ollut väsynyt, ollut turhan tiukka monta kertaa. Olen epävarma itsestäni, olen melkoisen ankea persoona. Olen suuttunut, ollut vihainen ja haukkunutkin häntä. Sen voin kuitenkin sanoa että tahallani en ole exää koskaan kiusannut tai yrittänyt vaikeuttaa hänen elämäänsä. Olen aina toiminut niin että hänellä olisi hyvä olla, olen pyrkinyt ottamaan hänet huomioon.
ap
[/quote]Ap, tulet selviämään varmasti. Vaikutat vilpittömältä ja hyvältä ihmiseltä. Jatka siellä terapiassa ja ota muutenkin vastaan kaikki mahdollinen apu. Veikkaan että olet luonteeltasi juuri sellainen ylikiltti, helposti syyllistyvä ihminen jollaisen miehesi tapainen ihminen yleensä valitsee alistettavakseen.
Tuo tässä ketjussa häiriköinyt ihminen häiriköi täällä jatkuvasti yleensäkin, älä välitä hänen jutuistaan.
Voi kunpa voisin auttaa sinua jotenkin konkreettisesti, ansaitset todellakin elämääsi jotain muuta kuin mitä olet joutunut kokemaan.
Ap, voimia täältä. Älä keskity nyt niin paljon siihen että kaikilla muilla on varmasti hyvä olla. Uskon että se on sinun heikkoutesi ja vie sinulta voimat (minulta myös). Sinun pitää oppia asettamaan rajat itsen ja muun maailman välille, vähän enemmän kuorta.
Älä sovi enää mitään uusia myönnytyksiä miehen kanssa kahden. Sinä olet nyt jo pahassa alakynnessä, kun et edes lapsilisiä saa, ja muutenkin nuo tapaamisasiat ja kaikki, ja mies on virittänyt tuon tapaamisen noin siksi ettei joutuisi maksaan sulle mitään, ja että nöyryyttäisi sinua, kun olet köyhyydessä, ja yrittää viedä sinulta lasten huomion, kun tietää että se on sinulle kaikki millä on merkitystä. (minulla yritti samaa, en suostunut 50/50). Jos hän ei tähän asti ole ollut huolehtiva isä, olet naiivi jos luulet että hän nyt yhtäkkiä muuttuu, hänellä on muut motiivit tuohon tapaamisasiaan, ja isoin on elarit.
Hän on nyt ajanut (ja sinä suostunut) sinut tilanteeseen jossa et saa lapsilisää etkä sen yksinhuoltajakorotusta. Jos lapset olisi kirjoilla sinulla, saisit sen sillä perusteella.
Lakkaa suojelemasta tuota miestä. Kirjoituksistasi vieläkin paistaa, että haluaisit että kaikki olisi kavereita ja kaikilla menisi kivasti. Tuollaisen miehen kanssa erotessa niin ei voi tehdä. Pidä puolesi. Puhu ystäville, äidille, siskoille suoraan, pyydä apuja. Hienotunteisuuden ja salailun aika on ohi. Nyt on kyse sinun ja myös lasten selviytymisestä.
Äläkä välitä tuosta häiriköstä, hän jostain syystä haluaa kylvää netin täyteen pahaa oloa muille. Veikkaan että hänellä täytyy itsellä olla tosi paha olla.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:41"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:32"]
Miten tuolla on asian kanssa mitenkään tekemistä? Sitä paitsi naiset käyttävät väkivaltaa suhteissa enemmän kuin miehet. Naiset myös hakkaavat lapsiaan enemmän kuin miehet. Mutta noikaan ei kuulu tekstiin johon SINÄ vastasit. Noilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että tämän ketjun aloittaja ei kirjoita totta.
Joo, ei. Kaikki tutkimus aiheesta sanoo päinvastaista. Ihan kaikki. Hanki apua ja mene nyt jo pois. Jos tämö posti on valhetta, mitä helvettiä sä täällö vingut, mee lukeen jotain muuta. Ainoa syy olla täällä nöin innokkaana on jos sa haluat että jollekin tulee sun paskasta paha mieli. Sinä et päätä kuka mitäkin tekee. Mene itse pois! Mutta kun mä en käyttäydy huonosti enkä kiusaa ketään. Sulle on kerrottu useaan otteeseen että voisit poistua. ...meinaa että sua ei haluta tänne enää. Palstafemakoille kaikenlainen naisten kritisointi on huonoa käytöstä ja naisvihaa. Keskustele niitten kanssa.. Ihan ajallaan taas: nimittelyä ja harhaisia päätelmiä, ja loppukaneettina passiivisagressiivinen vinkaisu. Tää on se kohta kun sä et pärjää enää edes omasta mielestäsi.
Noin se naisen mieli toimii. Mitätöidään kaikki miesten sanominen jos ei miellytä itseä ja/tai kanssasisaria. Nainen kun uhriutuu jo valmiiksi.
Pahan olon häirikkö, mene pois.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 03:14"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:52"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:41"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:32"]
Miten tuolla on asian kanssa mitenkään tekemistä? Sitä paitsi naiset käyttävät väkivaltaa suhteissa enemmän kuin miehet. Naiset myös hakkaavat lapsiaan enemmän kuin miehet. Mutta noikaan ei kuulu tekstiin johon SINÄ vastasit. Noilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että tämän ketjun aloittaja ei kirjoita totta.
Joo, ei. Kaikki tutkimus aiheesta sanoo päinvastaista. Ihan kaikki. Hanki apua ja mene nyt jo pois. Jos tämö posti on valhetta, mitä helvettiä sä täällö vingut, mee lukeen jotain muuta. Ainoa syy olla täällä nöin innokkaana on jos sa haluat että jollekin tulee sun paskasta paha mieli. Sinä et päätä kuka mitäkin tekee. Mene itse pois! Mutta kun mä en käyttäydy huonosti enkä kiusaa ketään. Sulle on kerrottu useaan otteeseen että voisit poistua. ...meinaa että sua ei haluta tänne enää. Kukaan ei halua sinua minnekkään Jos se auttaa sua päästämään irti tästä palsta kiusaamis ongelmasta niin saat vapaasti uskoa näin. Ei haittaa yhtään.
Mene nyt jo herkkis mäkeen täältä. Lapsellista kun aikuinen vinkuu "yhyy mua kiusataan".
Se vittu oo mitään kiusaamista jos asioista keskustelee ja vaatii todistetta ja tietoa!
Nimittely, kiroilu, ja saman toistaminen ei ole lähelläkään keskustelua. Palsta ei toimi tavalla miten sä kuvittelet. Eikö yhtään ihmetytä miksi ketään muuta ei rassaa kun sua? Miksi sinä yksin riehut täällä ja vaadit 'kuitteja' asioista?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:41"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:32"]
Joo, ei. Kaikki tutkimus aiheesta sanoo päinvastaista. Ihan kaikki. Hanki apua ja mene nyt jo pois. Jos tämö posti on valhetta, mitä helvettiä sä täällö vingut, mee lukeen jotain muuta. Ainoa syy olla täällä nöin innokkaana on jos sa haluat että jollekin tulee sun paskasta paha mieli. Sinä et päätä kuka mitäkin tekee. Mene itse pois! Mutta kun mä en käyttäydy huonosti enkä kiusaa ketään. Sulle on kerrottu useaan otteeseen että voisit poistua. ...meinaa että sua ei haluta tänne enää. Palstafemakoille kaikenlainen naisten kritisointi on huonoa käytöstä ja naisvihaa. Keskustele niitten kanssa.. Ihan ajallaan taas: nimittelyä ja harhaisia päätelmiä, ja loppukaneettina passiivisagressiivinen vinkaisu. Tää on se kohta kun sä et pärjää enää edes omasta mielestäsi.
Noin se naisen mieli toimii. Mitätöidään kaikki miesten sanominen jos ei miellytä itseä ja/tai kanssasisaria. Nainen kun uhriutuu jo valmiiksi.
Heh, 'uhriutua'. Mietinkin että mihin tuo jäi, yleensä toistat sitä paljon aikaisemmin.
Paras osa tossa on se kun sä täysin mitään huomaamatta käytät tuota sanaa samalla kun valitat siitä että olet kaiken uhri.:D Voitto kotiin, ei tuosta voi enää mennä alemmas!
Lapsellista kun aikuinen mies jatkaa omaa nöyryytystään loputtomiin, päivästä toiseen. Nähty jo, kerää ittes ja poistu. Hävisit jo useita sivuja sitten kun et osannut vastata yhteenkään kysymykseen.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 03:14"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:52"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:41"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:32"]
Joo, ei. Kaikki tutkimus aiheesta sanoo päinvastaista. Ihan kaikki. Hanki apua ja mene nyt jo pois. Jos tämö posti on valhetta, mitä helvettiä sä täällö vingut, mee lukeen jotain muuta. Ainoa syy olla täällä nöin innokkaana on jos sa haluat että jollekin tulee sun paskasta paha mieli. Sinä et päätä kuka mitäkin tekee. Mene itse pois! Mutta kun mä en käyttäydy huonosti enkä kiusaa ketään. Sulle on kerrottu useaan otteeseen että voisit poistua. ...meinaa että sua ei haluta tänne enää. Kukaan ei halua sinua minnekkään Jos se auttaa sua päästämään irti tästä palsta kiusaamis ongelmasta niin saat vapaasti uskoa näin. Ei haittaa yhtään.
Mene nyt jo herkkis mäkeen täältä. Lapsellista kun aikuinen vinkuu "yhyy mua kiusataan".
Se vittu oo mitään kiusaamista jos asioista keskustelee ja vaatii todistetta ja tietoa!
No, sä yrität kovasti, mutta lähinnä tulee mieleen pikkulapsi leikkikentällä. Tönit ja uhoat ja sitten pillität räkä poskella kun sua tönitään takaisin. Ja sitten menet kantelemaan, kun sun pitäis saada riehua rauhassa ja muut ei saa reagoida.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:07"]
Onko niin että lapset on isällä kirjoilla vaikka se ei edes tarvi asumistukea ym. Olisko sulla enemmän rahaa käytössä jos lapset olis sulla kirjoilla ja saisit tukea. Joku sellainenkin säännön tapainen suositus on että eron jälkeen olisi hyvä molemmilla vanhemmilla olla suht samanlainen elintaso. Että jos miehellä on hulppea koti ja sulla joku yksiön rähjä, niin mies osallistuisi enemmän lasten hankintoihin ja voisi sen pelikonsolin lapsille hankkia. Onko sulla millaset välit exän kanssa? Voisitteko yhdessä miettiä ratkaisua asioihin. Ja 8 v on aika pieni päättämään ettei tule äidille.
[/quote]
Tämä teksi on varmaan vastenmielisin mitä olen koskaan lukenut tällä keskustelupalstalla.
Eli pitäisi käyttää lapsia tulonlähteenä? Tajuatko minkälainen ihmissaasta tekee noin? Että miehen pitäisi vielä lasten lisäksi elättää AP:kin? Aivan älytön ehdotus.
Mistä sinun kaltaisiasi ihmisiä oikein ryömii? Ex-mies JA LAPSET ovat vain keinoja hankkia rahaa kun itse on niin patalaiska että ei viitsi edes omia lapsia elättää.
[/quote]
Tämä on saanut monen lusmun av mamman alapeukun. Heille oma lapsikaan ei merkitse mitään muuta kuin tulolähdettä. Töitähän he eivät tee mutta sitä varten on mies jolta voi pummia rahaa vaikka mies olisi ex.
[/quote]
Jos liittoon on persaukisena tultu, niin persaukisena siitä myös lähdetään. PISTE.
Vaikeeta se on. Olen mies ja lapsi viihtyi eromme jälkeen hyvinkin luonani, kun yritin järjestää kaikenlaista kivaa toimintaa ja yhdessäoloa. Ehkä mulla oli myös paremmat taloudelliset resurssit silloin. Myöhemmin alkoi kaverit kiinnostaa enemmän ja viihtyvyys parani äidillään. Olin toki siitä harmissani mutta yritin kestää.
Sen jälkeen äitinsä löysi uuden kumppanin ja äidin kiinnostus lapseen lopahti täydellisesti. Tuntui todella pahalta lapsen puolesta, kun halusi olla äidillään kavereiden vuoksi, mutta äiti ei välittänyt lapsesta enää ollenkaan. Olin todella avuton siinä tilanteessa. Eikä siihen ammatti-ihmisetkään tunnu ratkaisua löytävän.
Olen yrittänyt kertoa asioita valikoiden etten tule tunnistetuksi vaikka eipä kai se ole mahdollista. Arastelen silti. Minulle riittää että itse tiedän onko kirjoittamani totta vai ei. Jotkut ovat kuitenkin reagoineet kuin se olisi ja se reaktio antaa minulle voimia koska olen niin uskomattoman yksin. En ole tehnyt rikosilmoitusta. Tuntuisi oudolta soittaa poliisille että mies herätti kesken unien, mies oli ilkeä, mies viivytteli tahallaan lähtöä että myöhästyimme. Se on sellaista hienovaraista kiusantekoa joka tuntuu hirveältä mutta josta ei oikein saa otetta. En ole ostanut tv:tä vielä koska puolet palkastani menee vuokraan. Sitten terapia, ruoka, vakuutukset ja sähkö ja vesi ja bussilippu. Lapsilla erityisruokavalioita joten ruokaan menee rahaa. Lapsilisä käännettiin miehelle koska hän maksaa hoitomaksut. Kohta tulee harrastuslaskuja. Ja olen yrittänyt ostaa pakollisia kuten huonekaluja ja pyykkikoneen. Ensimmäisen kuukauden pyykkäsin käsin.
ap