epäsuhta lasten kotioloissa eron jälkeen- isän luona hauskempaa
muutin pois aivan mahdottoman miehen luota keväällä. Hän jäi vanhaan asuntoon ja lapset ovat siellä kirjoilla koska hänelle se oli taloudellisesti mahdollista. Olen ollut lasten kanssa kotona monta vuotta ja pääasiassa hoitanut heidät mutta koska ex on kohtalainen isä niin meillä on yhteishuoltajuus. Nyt kuitenkin lapset eivät mielellään tulisi minun luokseni koska ei ole telkkaria, tietokonetta, uima-allasta, omia huoneita ja kavereita pihassa. Isän luona saa joka päivä muroja ja nakkeja ja pastaa kun minä yritän pitää kiinni terveellisestä ruokavaliosta. Isällä on auto jolla käydään reissuilla ja retkillä ja ostetaan leluja ja matkamyistoja. Tuntuu kuin lapset olisivat unohtaneet minut ja huolenpitoni ja materia ajaa edelle tarpeesta olla lähelläni ja asua kanssani. Kauhea olo. Olen yrittänyt tehdä pieniä hankintoja pikkuhiljaa mutta hidasta se on. Ja avioliittoon en voinut jäädä koska mies kiusasi ja alisti minua törkeästi. Mikä neuvoksi?
Kommentit (234)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:41"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:32"]
Miten tuolla on asian kanssa mitenkään tekemistä? Sitä paitsi naiset käyttävät väkivaltaa suhteissa enemmän kuin miehet. Naiset myös hakkaavat lapsiaan enemmän kuin miehet. Mutta noikaan ei kuulu tekstiin johon SINÄ vastasit. Noilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että tämän ketjun aloittaja ei kirjoita totta.
Joo, ei. Kaikki tutkimus aiheesta sanoo päinvastaista. Ihan kaikki. Hanki apua ja mene nyt jo pois. Jos tämö posti on valhetta, mitä helvettiä sä täällö vingut, mee lukeen jotain muuta. Ainoa syy olla täällä nöin innokkaana on jos sa haluat että jollekin tulee sun paskasta paha mieli. Sinä et päätä kuka mitäkin tekee. Mene itse pois! Mutta kun mä en käyttäydy huonosti enkä kiusaa ketään. Sulle on kerrottu useaan otteeseen että voisit poistua. ...meinaa että sua ei haluta tänne enää. Palstafemakoille kaikenlainen naisten kritisointi on huonoa käytöstä ja naisvihaa. Keskustele niitten kanssa.. Ihan ajallaan taas: nimittelyä ja harhaisia päätelmiä, ja loppukaneettina passiivisagressiivinen vinkaisu. Tää on se kohta kun sä et pärjää enää edes omasta mielestäsi.
Noin se naisen mieli toimii. Mitätöidään kaikki miesten sanominen jos ei miellytä itseä ja/tai kanssasisaria. Nainen kun uhriutuu jo valmiiksi.
Heh, 'uhriutua'. Mietinkin että mihin tuo jäi, yleensä toistat sitä paljon aikaisemmin.
Paras osa tossa on se kun sä täysin mitään huomaamatta käytät tuota sanaa samalla kun valitat siitä että olet kaiken uhri.:D Voitto kotiin, ei tuosta voi enää mennä alemmas!
Et sitten ymmärrä mitä eroa on olla uhri ja itse etukäteen uhriutua? Ei kyllä yllätä tosiaan, että tajua eroa.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 03:14"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:52"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:41"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:32"]
Miten tuolla on asian kanssa mitenkään tekemistä? Sitä paitsi naiset käyttävät väkivaltaa suhteissa enemmän kuin miehet. Naiset myös hakkaavat lapsiaan enemmän kuin miehet. Mutta noikaan ei kuulu tekstiin johon SINÄ vastasit. Noilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että tämän ketjun aloittaja ei kirjoita totta.
Joo, ei. Kaikki tutkimus aiheesta sanoo päinvastaista. Ihan kaikki. Hanki apua ja mene nyt jo pois. Jos tämö posti on valhetta, mitä helvettiä sä täällö vingut, mee lukeen jotain muuta. Ainoa syy olla täällä nöin innokkaana on jos sa haluat että jollekin tulee sun paskasta paha mieli. Sinä et päätä kuka mitäkin tekee. Mene itse pois! Mutta kun mä en käyttäydy huonosti enkä kiusaa ketään. Sulle on kerrottu useaan otteeseen että voisit poistua. ...meinaa että sua ei haluta tänne enää. Kukaan ei halua sinua minnekkään Jos se auttaa sua päästämään irti tästä palsta kiusaamis ongelmasta niin saat vapaasti uskoa näin. Ei haittaa yhtään.
Mene nyt jo herkkis mäkeen täältä. Lapsellista kun aikuinen vinkuu "yhyy mua kiusataan".
Se vittu oo mitään kiusaamista jos asioista keskustelee ja vaatii todistetta ja tietoa!
No, sä yrität kovasti, mutta lähinnä tulee mieleen pikkulapsi leikkikentällä. Tönit ja uhoat ja sitten pillität räkä poskella kun sua tönitään takaisin. Ja sitten menet kantelemaan, kun sun pitäis saada riehua rauhassa ja muut ei saa reagoida.
Tietääkseni ei ole riehumista jos vaatii todisteita. Voiko olla lyömättä yli vaikka oletkin nainen? Pystytkö keskittymään lukemaasi?
Hei, ihan tosi. Trollaaja vaikenee kun sille ei vastaa eikä siihen reagoi. On ihan turha pilata ketju jankkauksella. Vaikka kirjoittaisit mitä, et saa trolli-petterin mielipidettä kääntymään tai lamppua aivokoppaan hänelle syttymään.
Ja toinen asia: lopettakaa nuo tuhatlainaukset!! Mobiililla on aika h******n v-mäistä selata niitä, varsinkin kun uuden kommentin asiapitoisuus on aina täysi nolla.
Ap:lle tsemppiä. Lapset oireilee eroa, ehkäpä käsittävät asian niin, että äiti on "hylännyt". Mutta jos miehesi on ollut tuollainen hirviö kun kerrot, ovat lapset taatusti tietoisia asiasta. Nyt olet vain se aikuinen ja pidät tapaamisista kiinni. Lapset kokeilee rakastaako äiti heitä niin paljon että todella haluaa heidät luokseen vaikka he juonittelisivatkin. Lisäksi jos mies on tuollainen alistava ja manipuloiva, lapset eivät varmasti uskalla hänelle näyttää todellisia tunteitaan (vihaa, ärtymystä, pelkoa). Miestä ei koskaan kannata lapsille haukkua, koska kyse on heidän isästään. Voit vain todeta yleisesti että ketään ei saa haukkua. Lapset ovat varmasti kuulleet kun mies on haukkunut ja alistanut sinua, ja osaavat kyllä vetää johtopäätökset asiasta ihan itse.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:59"]Käykäähän perheneuvolassa tms. Nyt kuulostaa siltä, että kummaltakin on vanhemmuus hukassa. Mies ilmeisesti tahallaan antaa lasten pyörittää palettia tarjoamalla heille paljon mukavaa virikettä. Onko heillä rajoja ja rakkautta lainkaan? Sinä taas annat periksi ja jätät kasvattamatta. Lapset kärsivät tuosta pitkällä aikavälillä vaikka mies tuskin kauaa jaksaa esittää. [/quote]Millä tavalla antaa periksi ja jättää kasvattamatta. Eikö tässä tapauksessa ollut juuri päinvastoin ja siksi lapset ainakin vielä tässä vaiheessa saattavat valita paikan jossa saa tehdä ja syödä mitä lystää ja saa muutenkin mitä lystää.
[/quote] Kenen aikuisen mielestä lasten kasvattamista on se, että lapset saa syödä mitä lystää ja tehdä mitä lystää? Ja lapset "saa" valita kumman vanhemman luona haluavat olla? Tuolla tekniikalla ei kyllä tervepäisiä lapsia kasvateta! Eihän pienten lasten kuulu valita kenen luona ollaan, aivan liian isoja päätöksiä sysätä lasten hartioille! Molempien vanhempien kanssa ollaan, jos huoltajuus on jaettu, eikä se päätös kuulu lapsille että missä ollaan ja milloinkin. Sairasta!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 00:49"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 00:41"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 00:25"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:48"] [quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:43"]Ehkä teidän olisi pitänyt ja ehkä.pitäisi vieläkin korjata se avioliittonne. Sinä vaan muutit pois, vaikka mies ei olisi halunnut erota. Olisit patistanut sen jonnekin pariterapiaan. [/quote] Mies kohteli Aptä huonosti. Ei siitä parane patistamalla. [/quote] Kyse on lasten voinnista, ei äidin. Voiko miesvihaaja tätä ymmärtää? [/quote] Lasten vointi on aina yhteydessä äidin vointiin. Pahoinpitelet siis naisia myös fyysisesti? Onko tämä uusi asia vai onko peruja jo lapsuuden kodista? Isi hakkasi äitiä ja se on sinusta äidin syy? [/quote] Keski nyt aiheeseen vaan [/quote] Mä ole niin pahoillani että sun isi oli noin paska.
[/quote]
Itse olet paska
Älkää kiltit riidelkö minun ketjussa. Lähdin liitosta koska mies oli minua kohtaan vuosikausia todella kylmä, tyly ja kontrolloiva. Hän määräsi mitä saan tai en saa katsoa televisiosta, milloin saan vastata puhelimeen ja miten voin olla yhteydessä perheeseeni. Hän puuttui ääniin joita kuuluu syödessäni tai asentoihin joissa seison. Hoidin yksin kodin ja valvomiset lasten kanssa ym. kurjat asiat ja hän keskittyi pitämään lasten kanssa hauskaa. Kaikki johdonmukaisuus, kurinpito ja rauhallinen ja jämäkkä läsnäolo oli minun harteillani. Hän joko hassutteli ja pelleili tai sitten huusi kurkku suorana ja pakeni paikalta. Varmasti lapset etenkin esikoinen kokevat minut tylsänä kurinpitäjänä joka ei vie hotellireissuille ja uimarannalle vaan tuputtaa porkkanoita ja pyytää siivoamaan likapyykit pyyykkikoriin. Ja kävimme useita kertoja pariterapiassa ilman mitään muutosta parempaan.
ap
Eikö ne lasten kaverit voi tulla kyläilemään myös ap:n luokse?
Kauheaa. Sun täytyy saada lapset sieltä itsellesi. Miehesi opettaa heille, että toisten kyykyttäminen on ok. Nyt vasta tajuan, mistä teillä on kysymys. Pahoittelut että suhtauduin kuin olisit liian kireä hirviö. Tuota kuviota oli jossain määrin omillakin vanhemmillani kyllä, btw.
38
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:34"]Eikö ne lasten kaverit voi tulla kyläilemään myös ap:n luokse?
[/quote]
Voivat tulla ja esikoisen kaverit ovat tulleetkin. Matkaa on noin kilometri mutta paras kaveri ei jaksa itse kulkea vaan vanhempiensa pitäisi kuskata. Meidän poika menee kyllä väliä itse.
ap
Lapset siis arvostavat mielestäsi (liikaa) materiaa....
Miksi sinä AP muuten menit yhteen juuri tämän miehen kanssa?
Onko sattumaa, että hänellä on rahaa ja elintasoa.... liekö lapset perineet SINULTA rakkauden elintasoon...
41v m
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:26"]
Älkää kiltit riidelkö minun ketjussa. Lähdin liitosta koska mies oli minua kohtaan vuosikausia todella kylmä, tyly ja kontrolloiva. Hän määräsi mitä saan tai en saa katsoa televisiosta, milloin saan vastata puhelimeen ja miten voin olla yhteydessä perheeseeni. Hän puuttui ääniin joita kuuluu syödessäni tai asentoihin joissa seison. Hoidin yksin kodin ja valvomiset lasten kanssa ym. kurjat asiat ja hän keskittyi pitämään lasten kanssa hauskaa. Kaikki johdonmukaisuus, kurinpito ja rauhallinen ja jämäkkä läsnäolo oli minun harteillani. Hän joko hassutteli ja pelleili tai sitten huusi kurkku suorana ja pakeni paikalta. Varmasti lapset etenkin esikoinen kokevat minut tylsänä kurinpitäjänä joka ei vie hotellireissuille ja uimarannalle vaan tuputtaa porkkanoita ja pyytää siivoamaan likapyykit pyyykkikoriin. Ja kävimme useita kertoja pariterapiassa ilman mitään muutosta parempaan. ap
[/quote]
Pahoittelen kun tilttasin Naisvihaajalle. Sattui vain toinen ketju putkeen mihin se tuli mesomaan ja hokemaan ja kiusaamaan ja paloi hihat. Tarkoitus ei ollut riidella sun ketjussa. :/
Muista aina tuollaisen miehen kanssa dokumentoida mitä tapahtuu. Mitä on luvattu ja mitä käytännössä tehty. Kirjoita samalla päiväkirjaa jos voit ja pidä huoli itsestäsi. Älä anna periksi, noin pienet lapset eivät yksinkertaisesti osaa tehdä vielä oikeita valintoja.
Tietääkö kukaan onko laillista syöttää pienille lapsille vain 'herkkuja'? Onko se lasun paikka, oikeasti?
Olimme teineistä saakka yhdessä, ja menin naimisiin vakaana aikeenani olla hänen kanssaan elämäni loppuun saakka. En ole rahojen takia häntä valinnut vaan ura- ja palkkakehitys on hänellä tapahtunut kotivuosieni aikana.
ap
Älkää kiltit riidelkö minun ketjussa. Lähdin liitosta koska mies oli minua kohtaan vuosikausia todella kylmä, tyly ja kontrolloiva. Hän määräsi mitä saan tai en saa katsoa televisiosta, milloin saan vastata puhelimeen ja miten voin olla yhteydessä perheeseeni. Hän puuttui ääniin joita kuuluu syödessäni tai asentoihin joissa seison. Hoidin yksin kodin ja valvomiset lasten kanssa ym. kurjat asiat ja hän keskittyi pitämään lasten kanssa hauskaa. Kaikki johdonmukaisuus, kurinpito ja rauhallinen ja jämäkkä läsnäolo oli minun harteillani. Hän joko hassutteli ja pelleili tai sitten huusi kurkku suorana ja pakeni paikalta. Varmasti lapset etenkin esikoinen kokevat minut tylsänä kurinpitäjänä joka ei vie hotellireissuille ja uimarannalle vaan tuputtaa porkkanoita ja pyytää siivoamaan likapyykit pyyykkikoriin. Ja kävimme useita kertoja pariterapiassa ilman mitään muutosta parempaan. ap
[/quote]
Tsemppiä! Minulla oli samanlainen tilanne ja nytkin mies on se pääasiallinen "viihdyttäjä" ja annan asian ollakin niin. Lapset saavat elää siellä kuin pellossa, hampaita ei pestä ja valvotaan miten halutaan, isä vie heitä lintsille ja muutakin hauskaa. No, minun luona hampaat pestään säännöllisesti kuri on kovempaa ja vaadin osallistumaan kodin hoitoon sekä puutun käytöstapoihin ja kouluasioihin (mihin mies ei todellakaan osallistu), yritän pitää ruokavalion muunakin kuin eineksinä. En jaksa miehelle naputtaa, vaikka on pilannut jo lasten hampaatkin (kiillevaurioita), ei vaan mennyt perille vaikka olet useasti vannottanut pitämään limut järjellisissä määrissä. Lapset kapinoivat, mutta minä olen kuitenkin se johon turvaudutaan sairastuessa ja mielen ollessa matalalla ja tunnen että lapsilla on turvallisempi olo kun on rajat. Älä luovuta, vaan vaadit lapset (kavereista huolimatta) itsellesi silloin kun on sinun vuoro, he oppivat rytmiin kyllä. Miehesi on manipuloiva kuspää!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:34"]
Eikö ne lasten kaverit voi tulla kyläilemään myös ap:n luokse?
[/quote]
Mitä ne siellä tekee kun siellä ei ole viihdykkeitä?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:36"]
Kauheaa. Sun täytyy saada lapset sieltä itsellesi. Miehesi opettaa heille, että toisten kyykyttäminen on ok. Nyt vasta tajuan, mistä teillä on kysymys. Pahoittelut että suhtauduin kuin olisit liian kireä hirviö. Tuota kuviota oli jossain määrin omillakin vanhemmillani kyllä, btw.
38
[/quote]
Etkai sinä nyt usko AP:n selityksiä? Hän yrittää saada itsensä näyttämään pyhimykseltä jota paha mies kiusaa.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:36"]
38
[/quote]
Etkai sinä nyt usko AP:n selityksiä? Hän yrittää saada itsensä näyttämään pyhimykseltä jota paha mies kiusaa.
[/quote]
Tämä on myös exäni mielipide, minä ärsytän ja provosoin. Jos yritän pitää puoliani olen nalkuttava ja valittava paska. Jos myöntelen että vika on minussa olen lapatossu ja nahjus. Käyn kolmatta vuotta terapiassa koska epäilen omaa mielenterveyttäni ja olen ihan valmis uskomaan että vika on minussa. Kaikkeni olen kuitenkin yrittänyt.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:48"]
[/quote]
Pahoittelen kun tilttasin Naisvihaajalle. Sattui vain toinen ketju putkeen mihin se tuli mesomaan ja hokemaan ja kiusaamaan ja paloi hihat. Tarkoitus ei ollut riidella sun ketjussa. :/
Muista aina tuollaisen miehen kanssa dokumentoida mitä tapahtuu. Mitä on luvattu ja mitä käytännössä tehty. Kirjoita samalla päiväkirjaa jos voit ja pidä huoli itsestäsi. Älä anna periksi, noin pienet lapset eivät yksinkertaisesti osaa tehdä vielä oikeita valintoja.
Tietääkö kukaan onko laillista syöttää pienille lapsille vain 'herkkuja'? Onko se lasun paikka, oikeasti?
[/quote]
Et voi olla tosissasi? Ei lastensuojelu määrittele lasten ruokavaliota.
Et voi tosissasi uskoa AP:n tarinaa?
Toki kotivuosina hoidin itsestäänselvästi kodin ja lapset. Sen jälkeen ehdin jo olla useamman vuoden töissä edelleen hoitaen kaiken. Ja vaikka yhteisellä päätöksellä jäin kotiin niin kiitosta en siitä koskaan saanut. Mies arvosteli että tiskikone on väärin täytetty ja pyykit väärin ripustettu ja hän ei sellaista paskaa syö mitä olin ruoaksi laittanut. Ja kuulemma loisin kotona hänen rahoillaan. Ja ette usko miten paljon toivon että tämä olisi keksittyä tarinaa... :(
ap
Lapsen Kaverilla kilometrin matka eikä jaksa tulla sitä??!!
Ja lapsilla ei ole tarpeeksi virikkeitä?!!
Mitä ihmettä te ihmiset oikein ajattelette? Täytyykö lapsilla olla koko ajan jotain virikkeitä ja aikuisen tuottamia. Ei.
Voi hyvä Sylvi!
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 03:14"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:52"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:41"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:32"]
Joo, ei. Kaikki tutkimus aiheesta sanoo päinvastaista. Ihan kaikki. Hanki apua ja mene nyt jo pois. Jos tämö posti on valhetta, mitä helvettiä sä täällö vingut, mee lukeen jotain muuta. Ainoa syy olla täällä nöin innokkaana on jos sa haluat että jollekin tulee sun paskasta paha mieli. Sinä et päätä kuka mitäkin tekee. Mene itse pois! Mutta kun mä en käyttäydy huonosti enkä kiusaa ketään. Sulle on kerrottu useaan otteeseen että voisit poistua. ...meinaa että sua ei haluta tänne enää. Kukaan ei halua sinua minnekkään Jos se auttaa sua päästämään irti tästä palsta kiusaamis ongelmasta niin saat vapaasti uskoa näin. Ei haittaa yhtään.
Mene nyt jo herkkis mäkeen täältä. Lapsellista kun aikuinen vinkuu "yhyy mua kiusataan".
Se vittu oo mitään kiusaamista jos asioista keskustelee ja vaatii todistetta ja tietoa!
No, sä yrität kovasti, mutta lähinnä tulee mieleen pikkulapsi leikkikentällä. Tönit ja uhoat ja sitten pillität räkä poskella kun sua tönitään takaisin. Ja sitten menet kantelemaan, kun sun pitäis saada riehua rauhassa ja muut ei saa reagoida.
Ap pyysi kauniisti ettettetappelisi hänen ketjussaan, mutta sinä se vaan et usko.