Pim! Heräät aurinkoiseen sunnuntaiaamuun. Kelloradio näyttää päiväksi 13.3.2001
Lehdissä ja telkkarissa pääuutinen on lähestyvät Euroviisut
Ukrainassa ei sodita
Venäjällä on kaikki ihanasti rempallaan vanhaan malliin ja balalaikka soi
Ulkomaille pääsee vapaasti reisssaamaan
Pandemioista ei ole kuultukaan
Eurooppa näyttää edelleen Euroopalta
Siirtolaisaalto ei uhkaa valua Eurooppaan
Syyriassa tai muuallakaan Lähi-Idässä ei sodita (suuremmin)
Suomen talous on nousukiidossa ja Nokia takoo rahaa
Maaimaa ei uhkaa ilmastokriisi, ruokapula, lannoitepula, kuivuus jne.
Jonnet ei ole muuttuneet älypuhelinzombeiksi
Some ei hallitse ihmisten elämää
New Yorkissa seisoo WTC-tornit ylväinä siluetteina
Miten reagoit?
Kommentit (43)
Odottaisin innolla puolen vuoden päästä tapahtuvaa 9/11 terrori-iskua, jolloin maailma meni vähintäänkin yhtä sekaisin kuin nyt.
Ennen oli kaikki paremmin.
Tarkoittaako tämä, että olen vanha. Vanhat sanoi näin silloin kun olin nuori, 2001 😆
Miettisin pian tulevia häitä ja lähestyvää muuttoa kauas. Ammattipaperit tuoreena kourassa kohti tulevaa.
Nauttisin. Olin lukiossa ja tuosta seuraavat 10 vuotta olivat elämäni parasta aikaa.
Olisin surullinen, kun tietäisin et Poweri avataan ekaa kertaa vasta yli vuoden päästä, ja tosi pienimuotoisena.
Vierailija kirjoitti:
Eikä maailmassa ollut vihervassareita. Ihanaa!
Silloin oli aivan yhtä huonomuistisia ihmisiä kuin nykyisinkin. Ja niitä vihervassareita. Somalitkin olivat tulleet jo vuosikymmen aikaisemmin.
Odottaisin innolla seuraavaa päivää että pääsisi Anttilaan ostoksille <3
Elämä on juuri nyt aika täydellistä, yrittäisin liikaa varmaan päästä nykyiseen elämään pois sieltä vanhasta huonosta ja pilaisi kaiken. Ei kiitos.
Olisinko siis sama tyyppi kuin nyt vai olisiko tämä aikakone?
En tiiä. Kyllä pelottaisi olla siinä ajassa tietää mitä kaikkea on edessä.
Jos yrittäisin kertoa mitä tuleman pitää, kukaan ei uskoisi minua.
Itken ilosta. On vielä yli vuosi elämäni pilanneen miehen tapaamiseen. En muutakaan ulkomaille vaan keskityn elämääni Suomessa.
13.3.2001 oli tiistai. Olin varmaan aika ahdistunut ja mietin, että eipä tässä yhdessä päivässä enää keskiviikon yo-reaalia pelasteta. Luin kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Olisinko siis sama tyyppi kuin nyt vai olisiko tämä aikakone?
En tiiä. Kyllä pelottaisi olla siinä ajassa tietää mitä kaikkea on edessä.
Jos yrittäisin kertoa mitä tuleman pitää, kukaan ei uskoisi minua.
Olisit sinä itse ja nähnyt unta, jossa maailma on 2 vuotta kestäneen kulkutaudin kourissa, ilmasto tuhoutumassa, ihmiset muuttuneet hermoheikoiksi some-addikteiksi ja Euroopassa juuri alkanut mahdollinen 3. maailmansodan ensinäytös.
ap
Olisin aivan täpinöissäni. Tuleva vaimoni muutti silloin perässäni Suomeen Briteistä, jossa olin asunut vuoden 2000.
Varmaan purskahdan itkuun, olen taas raskaana ja koko kasvatustyö edessä. Ja vielä tuolloin väärän miehen kanssa, työura alussa, rahat vähissä, vuokralla....
Ei käy.