Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi tatuoinnit ovat niin suosittuja?

Vierailija
16.08.2015 |

Mistä johtuu että nykyään on yleisempää olla tatuoitu kuin tatuoimaton?

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tatuoinnit ovat tapa kantaa muistoja sekä rakkaitani iholla. Joskus lapsen kuvia on säilötty medaljongissa, nykyään ne ikuistetaan ihoon :-)

Vierailija
82/94 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on neljän lapseni kuvat iholla sekä parin exän nimeäkin.

Vaarini kuva on pohkeessa ja mummoni toisessa.

Kuvilla on minulle "Syvällinen merkitys".

Toki myös kaksi koiraani "Toinen jo edesmennyt" ovat ihollani.

Jotkut vaan on niin Coool ! kuten mä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatuoinneista on tullut muoti-ilmiö, joka toivottavasti menis jo ohi. Tatuoinnit on rumia ja tyylittömiä ja ehdottoman wt.

Vierailija
84/94 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:50"]Mullakin on neljän lapseni kuvat iholla sekä parin exän nimeäkin.

Vaarini kuva on pohkeessa ja mummoni toisessa.

Kuvilla on minulle "Syvällinen merkitys".

Toki myös kaksi koiraani "Toinen jo edesmennyt" ovat ihollani.

Jotkut vaan on niin Coool ! kuten mä.
[/quote]:DD Oikeesti? Mahdat näyttää huvittavalta

Vierailija
85/94 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:44"]

Kun olin lapsi, tatuointeja oli vain vankilassa olleilla. En koskaan voisi ottaa tatskaa, minusta ne ovat tahroja ihmisessä ja suurin osa ihmisistä katuu niitä jossakin vaiheessa.

taitavat olla jotain persoonan pönkittämistä. Aina mietin, mitä sitten vanhuksina ja mummuina ja vaareina ajattelevat. Mutta jokaisen oma asia. Itse en ota miestä jolla tatuointi, enkä ota koskaan sellaista itsekään.

[/quote]

Tulen olemaan hyvin onnellinen jos tatuointi on ainoa mietinnän aihe vanhuksena. Veikkaan, että useimmilla taitaa olla kuitenkin suuremmat murheet kuin se, miltä tatska näyttä ryppyisessä ihossa.

Vierailija
86/94 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei kysynyt tuomitsemismielessä vaan puhtaasta uteliaisuudesta.

Vierailija
87/94 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:20"]

Aineita joiden vaikutusta ei ole tutkittu ja osasta aineista on löytynyt jopa uraania. Maksavat ihan törkeästi poistaminen maksaa vielä enemmän. Miksi haluaisin moisen iholle? 

[/quote]

Vältteletkö myös veden juomista? Suomalaisessa talousvedessä uraanipitoisuudet ovat keskimäärin 1,25 μg/l, maailmanlaajuinen keskiarvopitoisuus 0,08 μg/l. Mietippä vielä, jos vetesi tuleekin porakaivosta eikä kunnan vesijohtoverkosta (jossa pitoisuudet myös 1,2 ), silloin saat aika annoksen uraania ja ties mitä.

Ai herrajumala, entäs pelkästään lyijy- ja kadmiumpitoisuudet yrttikasveissa? Tai ylipäätään lyijypitoisuudet hengitysilmassa, varsinkin Kymenlaaksossa. Niin ja tatuointimusteista on löydetty myös arseenia...arvaa missä muualla sitä on? Elintarvikkeissa.

Joo, tiedän että ei ole fiksua työntää kehoonsa aineita joita ei ole tutkittu pitkäaikaisessa käytössä ja jotka todennäköisesti ovat myrkyllisiä, mutta ei täällä enää voi välttää altistumasta pienille määrille uraania, elohopeaa yms. 

Vierailija
88/94 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suuremmat murheet". Miksi hankkia tarkoituksella niitä pienempiäkään ja vielä maksaa niistä?

Syöppäs nyt se rahkasi ja seuraa sitä aktiivisuusmittariasi. Sitten vaan Smoothiekone surraamaan ja salille.

Ja sitten suunnittelemaan uutta tatuointia...

Vierailija
89/94 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin koluttu aihe, annetaan olla. Muutama hullu tehtailee tatskaprovoja, muut varmaan ymmärtää, että ovat osa kulttuuria. Mulla kaks yl.opistotutkintoa ja tatskat. Olin lääkärillä jolla tatskat, samoin lähikaupan myyjällä. Annetaan jo olla.

Vierailija
90/94 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:08"]

Tämä on niin koluttu aihe, annetaan olla. Muutama hullu tehtailee tatskaprovoja, muut varmaan ymmärtää, että ovat osa kulttuuria. Mulla kaks yl.opistotutkintoa ja tatskat. Olin lääkärillä jolla tatskat, samoin lähikaupan myyjällä. Annetaan jo olla.

[/quote]

Annan olla sitten kun joku selittää mikä se idea tatuoinnin ottamiselle on. Miksi ihmiset ottaa tatuointeja? Lasketaan nyt tästä pois kännissä ja nuoruuden huumassa otetut tatskat.

Vierailija
91/94 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on sama peruste kuin kaikkiin muotilmiöihin.

80-luvulla "kaikilla" oli olkatoppaukset.

70-luvulla "kaikilla" oli Haisaappaat ja leveät lahkeet.

Nyt "kaikilla" on tatska. Ne olkatoppaukset ja haisaappaat tosin voi heittää komeroon kun muoti on ohi...

Eli vastaus on tatuointeja hankkii heikkoitsetuntoiset muiden perässä juoksevat lampaat...

Tiedän että totuus sattuu joihinkin mutta näin se vaan menee.

Vierailija
92/94 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:08"]

[/quote]

Annan olla sitten kun joku selittää mikä se idea tatuoinnin ottamiselle on. Miksi ihmiset ottaa tatuointeja? Lasketaan nyt tästä pois kännissä ja nuoruuden huumassa otetut tatskat.

[/quote]

Minä otin tatuoinnin jokin aika sitten. Miksi? Elämässäni oli pitkä rankka jakso, joka on nyt takanapäin. Tatuointini symboloi minulle sitä, mitä opin tuona rankkana ajanjaksona. Vähän niinkuin "sota-arpi", mutta paljon kivampi katsella :) Olen työelämässä, korkeasti koulutettu, avioliitossa, harrastan liikuntaa.  En oikein ymmärrä, että miksi muilla on niin suuri tarve tuomita toisten ihokuvat. Niiden takana olevista tarinoista kun ei voi tietää. Syitä ja taustoja tatuoinnin ottamiselle on yhtä monta kuin on tatuoituja, ei sitä voi yleistää.

Vierailija
93/94 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä kerron miksi otetaan tatuointeja tälleen kärjistetysti:

a)kännitatuoinnit, muistona esimerkiksi Thaimaan matkasta. Kuvan aiheina yleensä perhoset, tähdet tai tekstit.

b) statukselle pönkitystä-tatuoinnit. Aiheina esim pääkallot, tribaalit, mustat "lieskat", kotka, alaston nainen. Yleensä ottajina bodarit tai oman elämänsä rokkitähdet. Kuvat sopii imagoon tai niistä vaan tykätään.

c) muisto- tatuoinnit. Aiheina yleensä kissa, koira, anoppi, äiti, lapsi tai maailman paras olut. Rakas muistelun kohde kulkee aina mukana. Kunnioitus kuvan aihetta/persoonaa kohtaan.

d) syvälliset-tatuoinnit. Aiheina yleensä uskonto, ihmiset, merkkihenkilöt,eläimet jne. Kuvilla tuodaan esim. oma elämänkatsomus esille.

e) voiton merkki-tatuoinnit. Esim rintasyövän voittaneet.

Ja siis tarkoituksenani ei ole mollata ketään tatuoinnin ottanutta. Jokaisella on omat syyt ja perustelut tatuoinneilleen. Vaikka se olisikin vain se että "tatuointi on cool ja näyttää hyvälle" tai "haluan muistaa tämän hetken elämässä" tai "haluan peittää tämän arven ja kääntää tämän voitoksi". Itselläni syynä on se että kuvani kertovat eletystä elämästä ja muistoista ja se vain nyt kuuluu ihooni ja minuun sekä pidän tatuoinneista.

Vierailija
94/94 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:35"]Riippuu missä piireissä liikut. Ehkä elämänkoululaisten keskuudessa tatuoinnit yleisempiä, mitä tatuoimattomat.
[/quote]
Vankilassa on kaikilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi