Kortisoli-arvosta, tietääkö kukaan, tärkeää?!
Sain tulokset mutta en vielä lääkärin kommenttia. Aamulukema oli 557 ja iltapv.arvo 117, (otettiin neljän jälkeen). Olen ollut erittäin sairas viime kuukausina, eikä vieläkään tiedetä että missä on vika :( Voisiko nuo lukemat näyttää jotain? Olisin maailman onnellisin ihminen jos saisin jonkun diagnoosin ja lääkehoidon tai jotain joka auttaisi minua. Saisin elämäni takaisin ja pystyisin mm. liikkua normaalisti. Kiitos jos joku vastaisi!
Kommentit (120)
Onko iltapäivä-arvo hieman matala? Jos olisi mitattu myöhemmin olisi vielä matalampi?
Onko sulle tehty kortisolista tuo ATCH mittaus? Ja mikä se B-12 arvo on?
Entä kilpirauhasarvot mitkä ne on?
Keliakia???Onko tutkittu ohutsuolen nukkua? Mitä sairauksia oot sairastanut lapsena??? Ja kuinka tarkkaan kilpirauhanen on tutkittu?????
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 16:44"]Yleisimmät sairaudet pitäisi olla pois suljettu? Neuron polilla käyty kuin myös osastolla jossa todettiin että sähkö kulkee ns. normaalisti lihaksissa. Kuvattu lanneranka, kaularanka ja pää. Ainoat arvot jotka tähän mennessä ei viitearvoissa olivat b6 ja b12. Olivat liian korkeat. Myös suolistossa voisi olla pientä tulehdusta. Selkäytimestä ei otettu näytettä eikä lihaksesta. Eikä jalkoja kuvattu. Jäi sanomatta että huimaus on myös välillä kovaa. Fibrosta myös puhuttu mutta ei kait se nyt vie lihaksia tähän kuntoon? Kotona olen ja yritän vaan pärjätä, perhe tuo ruoan jne... On tämä elämä vaan ikäväksi muuttunut! Vielä huhtikuussa kävelin kaupoilla vaikka silloin olikin jo kaikenlaisia oireita. Kortisolia ei ole tutkittu muulla tavoin.
ap
[/quote] Miksi selkäydintä ei ole tutkittu??? Multa tutkittiinpuutumisoiteiden vuoksi, kun olin neurolla...
Söin n.6v kilpir.vajaatoimintaan lääkkeitä ja reilut pari vuotta sitten ne lopetettiin kun lääkärit totesivat että parempi lopettaa kun sydän meni niin sekasin niistä. Arvot on kait ihan ok. T4v vissiin 14? ja tsh ihan ok, jotain 2.
Borrelioosi katsottu mutta sillä normaalilla testillä joka sitten ei muka näytäkkään totuutta? Kuka tietäis jostain toisesta testistä???
ap
Borrelioosi. Homealtistuskin aiheuttaa sekalaisia oireita.
Miksi söit Thyroxinia, vaikka arvosi normaalit.
Luuydin leukemiassa ja munuaisiin liittyvissä sairauksissa voidaan tavata korkeita b-12 vitamiini arvoja..mikä sulta ei o otettu selkäydin näytettä???
Vatsalaukun tähyst.tehty, oli ok. Suolistontähyst. odotan aikaa. Kilpirauhasta ei ole koskaan ultrattu tms. Neurolla sanoi että tuntuu vähän suurentuneelta mutta sitten totesi että johtuu varmaan siitä kun olen niin hoikka??? Kurkku tuntuu usein ahtaalta. ATCH mittausta ei ole tehty. Lapsena ja nuorena söin kuureja jatkuvasti kun kaikki tulehdukset olivat kimpussa. Asuntomme kunto ei ole paras mahdollinen mutta tuskin kaikkia oireita tekee jos olisi hometta. Muut perheenjäsen. kunnossa.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:35"]Söin n.6v kilpir.vajaatoimintaan lääkkeitä ja reilut pari vuotta sitten ne lopetettiin kun lääkärit totesivat että parempi lopettaa kun sydän meni niin sekasin niistä. Arvot on kait ihan ok. T4v vissiin 14? ja tsh ihan ok, jotain 2.
Borrelioosi katsottu mutta sillä normaalilla testillä joka sitten ei muka näytäkkään totuutta? Kuka tietäis jostain toisesta testistä???
ap
[/quote] Onko sun kilppari sitten lakannut toimimasta?.Tyroksiini kuolettaa normaalin kilpparin toimintaa...
T4v oli 9 kun alotettiin lääkitys...tsh oli kuitenkin normaali... Ei lääkärit näe mitään syytä miksi ottaa näytettä ytimestä?
ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:35"]Söin n.6v kilpir.vajaatoimintaan lääkkeitä ja reilut pari vuotta sitten ne lopetettiin kun lääkärit totesivat että parempi lopettaa kun sydän meni niin sekasin niistä. Arvot on kait ihan ok. T4v vissiin 14? ja tsh ihan ok, jotain 2.
ap
[/quote] Onko sun kilppari sitten lakannut toimimasta?.Tyroksiini kuolettaa normaalin kilpparin toimintaa...
[/quote] Kilpirauhanen voi selittää paljonkin sun oireita, en ymmärrä miksi sitä ei ole tutkittu tarkemmin, jos lääkäri on todennut sen suurentuneen. On mullakin ollut hashimoton thyreodiitti, ja....no en tiedä tuleeko siitä lihavaksi, mutta elimistö oli sekaisin kuin seinäkellolla. Ja ihminen voi olla joillakin, ei ne 100÷ pidä paikkaansa ne taulukot missä lukee että mitkä oireet on vajaa ja liiketoimintaa sairastavilla. Itse oon erittäin hoikka, ja mulla lievä kilpirauhasen vajaatoiminta.
Millon nuo sun oireet alkoivat? Sillon ku lopetit sen tyroksiinin syönnin?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:45"]T4v oli 9 kun alotettiin lääkitys...tsh oli kuitenkin normaali... Ei lääkärit näe mitään syytä miksi ottaa näytettä ytimestä?
ap
[/quote] No ne ottaa sen jokatapauksessa jossain vaiheessa sulta, ehdota sitä, sun terveydestään tässä on kyse.
Nuo nuoruutesi tulehdukset voisivat kertoa, että altistuit silloin homeelle.
Altistuksen seurauksena on voinut kehittyä autoimmuunitauti.
Et vieläkään kertonut miksi söit kilpirauhaslääkettä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:43"]Vatsalaukun tähyst.tehty, oli ok. Suolistontähyst. odotan aikaa. Kilpirauhasta ei ole koskaan ultrattu tms. Neurolla sanoi että tuntuu vähän suurentuneelta mutta sitten totesi että johtuu varmaan siitä kun olen niin hoikka??? Kurkku tuntuu usein ahtaalta. ATCH mittausta ei ole tehty. Lapsena ja nuorena söin kuureja jatkuvasti kun kaikki tulehdukset olivat kimpussa. Asuntomme kunto ei ole paras mahdollinen mutta tuskin kaikkia oireita tekee jos olisi hometta. Muut perheenjäsen. kunnossa.
ap
[/quote] Hoikka myös täällä ja kilpirauhanen normaalikokoinen.
Syöt pillereitä?????? Mitä merkkiä, itse lopettaisin niiden syönnin heti, jos oireilet noin. Oon kuullut liian monta esimerkkiä veritulpista mitä jotku pillerit voi aiheuttaa, mielialan vaihteluita, huonoa oloa jne ..Suosittelen lopettamaan, ellei niille oo mitään suurta lääkinnällistä tarkoitusta. Ja seuraa mitä tapahtuu..
Toinen juttu on lämpö, auttaako se niveliin vai ei? Eli kuuma kaurapussi mitä tapahtuu? Pillerit jättäisin myös ehdottomasti pois. Ja päänsäryn, käytkö fysioterapiassa, oletko hierotuttanut itseä vähään aikaan. Lihasjumit voi tehdä monenlaisia oireita jos on, voimattomuuden tunnetta ja jos on esim hermopinne vaikka ei vakava....Kokeile hierontaa myös ja onko ristiselkä/niskat/pohkeet m=>kipeät/jumissa, entä soiko korvissa? Kaikki tuollaiset vaikuttaa yleiseen vointiin..Tuli vielä mieleen hampaat, onko tarkastettu otettu kuvat? Päänsärkyjen, myös mahdollisten flunssien auheuttaja, varaa aika hammaslääkäriin jos on päänsärkyä, ja ottaa kuva missä katsotaan hermojen tilanne ja ettei ole mahdollisia reikiä, ja mitä "paikkoja" hampaisiin on käytetty....Tällasta tuli mieleen. Varaa aika ja tuo onnistuu helposti tuo hammaslääkäriaika. Tsemppiä tähän päivään :)
ME? Borrelioosi?