Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kortisoli-arvosta, tietääkö kukaan, tärkeää?!

Vierailija
16.08.2015 |

Sain tulokset mutta en vielä lääkärin kommenttia. Aamulukema oli 557 ja iltapv.arvo 117, (otettiin neljän jälkeen). Olen ollut erittäin sairas viime kuukausina, eikä vieläkään tiedetä että missä on vika :( Voisiko nuo lukemat näyttää jotain? Olisin maailman onnellisin ihminen jos saisin jonkun diagnoosin ja lääkehoidon tai jotain joka auttaisi minua. Saisin elämäni takaisin ja pystyisin mm. liikkua normaalisti. Kiitos jos joku vastaisi!

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:45"]

T4v oli 9 kun alotettiin lääkitys...tsh oli kuitenkin normaali... Ei lääkärit näe mitään syytä miksi ottaa näytettä ytimestä?

Sentraalinen hypotyreoosi. Tällöin potilas tulee lähettää erikoissairaanhoitoon arvioon, voi johtua esim. laajemmasta aivolisäkkeen vajaatoiminnasta. 

ap

[/quote]

Vierailija
22/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:45"]

T4v oli 9 kun alotettiin lääkitys...tsh oli kuitenkin normaali... Ei lääkärit näe mitään syytä miksi ottaa näytettä ytimestä?

ap

[/quote] Sentraalinen hypotyreoosi. Tällöin potilas tulee lähettää erikoissairaanhoitoon arvioon, voi johtua esim. laajemmasta aivolisäkkeen vajaatoiminnasta. 

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 18:51"]

Ja kysymys onko munuaisten vajaatoiminta suljettu pois?

[/quote]

eihän suomalainen julkinen sektori taida edes tuntea moista sairautta..

Vierailija
24/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 14:54"]Olen syönyt magnesiumia aina välillä, tuntuu että sekin meinaa vatsaa sekoittaa. Ja tosiaan viimeksi se arvo ok. Pillereitä olen syönyt jotain 2 vuotta ja niissä pitäisi olla aika vähän hormoneita muihin merkkeihin verrattuna (Cerazette). Aloitettiin ne siitä syystä kun ovulointii oli niin kivuliasta, kesti pari viikkoa kivut ja tuli helposti kystiä. Ja vuodot olivat kovat. Endoa ei ole löytynyt. Mutta noiden pillerien olisi tarkoitus lopettaa vuodot kokonaan, ei kyllä ole loppuneet mutta helpompaa on ollut. Ravitsemusterapeutillakin tuli käytyä mutta ei nähnyt mitään hälyyttävää ruokavaliossani vaikka itse koen syömiset aika niukoiksi.

Taustoista voisin kertoa sen verran että. Vatsa on vaivannut vauvasta lähtien. Aikuisena alkoi selkä, niska tms. kivut vaihtelevasti. Olkapää oli tulehtuneena yli vuoden. Tämä vaiva onneksi helpottanut viime kuukausina. Tammikuussa oikeastaan kaikki suuremmat oireet iskivät päälle. Kova huimaus joka kesti lähes 3kk. Korvaoireita ja päänsärkyä riitti. Voimakasta pahoinvointia joka helpotti iltaa kohden. Keltaista ripulointia oli useampana viikkona. Flunssa maaliskuussa. Huhtikuu oli suht ok kuukausi vaikka väsymystä, voimattomuutta olikin jo. Sitten toukokokuussa kroppa ei enää jaksanutkaan toimia. Kaikki rasitus kävi jalkoihin ja käsiin. Lihasnykinät alkoivat. Tuolloin vielä aamut olivat pahimpia ja iltaa kohden jalat jaksoivat paremmin. Nyt toisinpäin ollut. Viikko viikolta oireet pahenivat ja pyörätuoli tuli kuvioihin. Nyt sitten vain käydään vessassa ja ollaan sängyssä. Pidempään en pysty istua kun alkaa kiristää, polttaa, sattumaan jalkoihin.

ap

[/quote] Ap ymmärrätkö, että huono olosi voi osaksi johtua nuista pillereistä? Se voi olla mahdollista...Toki emme voi tietää,itse lopettaisin antamasta "keholle" kaiken ylimääräisen - siinä vaiheessa, jos kärsisin vastaavista oireista kuin sinä, siis jos on piilevä mahdollisuus että e-pillerit voi tehdä jotain nuista oireista....

Vierailija
25/120 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kiitos taas vastauksista. En ole ollut ns. parhaimmillani. Ei pelitä vaihteeksi kädet, sormet kunnolla, koko kropasta veto veks. Hyviä vinkkejä ja arvioita olen saanut!!! Nyt pakko lopetella... Käyn kyllä sivustolla uudestaan kun parempi olla.

ap

Vierailija
26/120 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hashimoton thyreodiitti? Voisiko olla jotain tuollaista. Mitä erilaisia kokeita pitäisi ottaa kilpirauhasesta tai siis verikokeita? Kun vain ne 2 arvoa katsottu joskus toukokuussa...(tsh,t4v). Onko sisätautilääkäri se joka näistä tajuaa jotain? Miten ihmeessä saisin yleislääkäriltä lähetteen kokeisiin???

ap

Vierailija
27/120 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsailijat voisi mennä muualle :( Mun elämä, on yhtä helv.nykyään. Toivottavasti ette itse sairastu näin pahoin koskaan!!!

Tuo home-asiakin on käynyt mielessä. Yksi tuttu on täysin vakuuttunut että meillä olisi hometta ja että oireeni johtuisi siitä. Että olisin niin pahoin altistunut hermomyrkylle? Mutta aika hurjaltahan tuo tuntuisi jos näin olisi. Ja lääkäreiden mukaan ei ole mahdollista... Olemme muuttamassa jonkin ajan päästä. Saa nähdä onko mitään vaikutusta. Tuo Cityterveys oli hyvä vinkki! Täytyykin asiaa selvittää. Kiitos taas vastauksista.

ap

Vierailija
28/120 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 08:11"]Vitsailijat voisi mennä muualle :( Mun elämä, on yhtä helv.nykyään. Toivottavasti ette itse sairastu näin pahoin koskaan!!!

Tuo home-asiakin on käynyt mielessä. Yksi tuttu on täysin vakuuttunut että meillä olisi hometta ja että oireeni johtuisi siitä. Että olisin niin pahoin altistunut hermomyrkylle? Mutta aika hurjaltahan tuo tuntuisi jos näin olisi. Ja lääkäreiden mukaan ei ole mahdollista... Olemme muuttamassa jonkin ajan päästä. Saa nähdä onko mitään vaikutusta. Tuo Cityterveys oli hyvä vinkki! Täytyykin asiaa selvittää. Kiitos taas vastauksista.

ap
[/quote] Hei aiotko lopettaa ne pillerit? Erikoista on jos et ai jo, etkä halua nähdä että voiko osa oireista tosiaan aiheutua niistä. Sitten kannattaa todellakin nyt syödä nuita vitamiineja jne. mitä täällä onnneuvotte, jos et halua syödä, sekin on sun omalla vaomalla, itse suosittelisin käyttämään vielä karkeata merisuolaa ja tosiaan tarkkailemaan itse omaa suolan saantia, mutta jos ei syö hyvin, niin sekin on sunnvastuulla. Myös c-vitamiinia voi nauttia tarpeeksi, plus kokeile sitä seleeniä ja b6 vitamiinia. Mutta jos e mt omalla vastuulla, oletan että et halua silloin katsoa miten vointi voisin muuttua. Ai niin magnesium oli se yks myös. Ja jos se maha menee ripulille niin sitten lopetat hetkeksi. Nauti hiilareita ja protskuja. Ja ihan oikeasti ihan itse voit vaikuttaa, sanomalla lääkärille omatoimisesti, että hei nyt ei oo kaikki olo, haluan, minä vaadin lisätutkimuksia. Ei oo tarkoitus pomppia kenenkään silmille, mutta minä ap haluan tämän lääkärin mielipiteen, jos et sano,en voi asialle mitään, asiat voi esittää siinä valossa että juttu kuulostaa kohteliasta, ei pitäis olla töykeätä siis ja oo omatoiminen itse, esitä lääkärille omia kantoja? Miks et saisi esittää omaa mielipidettä mikä vaivaa? Itse , ellei kyllä ilmaisen. Enää en kirjota tähän ketjuun, koska vinkit on loppu. Tee, toimi, älä alistu sille että et saa apua.

Vierailija
29/120 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 22:55"]Tässä oireista/sairauksista, joita homemyrkyt voivat aiheuttaa (kaikille ei tule tietenkään kaikkia, lista Homepakolaisten sivuilta, muiltakin sivuilta löytyy tällaisia listoja) . Jotenkin kuulostat siltä, että olet jossain vaiheessa altistunut. Syy voi tietenkin olla joku muukin. Todella harvoin ihmiset ymmärtävät kuinka paljon huono sisäilma ihmiseen vaikuttaa. ♡
>
Tämä oire- ja sairauslista on työstetty tämänhetkisen tutkimustiedon sekä ihmisten kuvaamien oireiden pohjalta. Yksityiskohtaisempaa tietoa kohdissa myytit ja tutkimustietoa.

Oireet:

Hengitystieoireet - yskä, limannousu, hengenahdistus, hengityksen vinkuna, kipu hengitysteissä, nenän ärsytys, tukkoisuus, nuha, nenäverenvuoto, käheys, kurkun kuivuus, poskionteloiden kirvely, suukivut

Yleisoireet ja neurologiset oireet - kuume, poikkeuksellinen väsymys, päänsärky, huimaus, pahoinvointi, keskittymisvaikeudet, muistihäiriöt, ärtyisyys, kiukunpuuskat, hermostuneisuus, ylivilkkaus, aloitekyvyttömyys, hengityskatkot, nukahtamisvaikeudet, heräily, sydämentykytys, rytmihäiriöt, epänormaali hikoilu/palelu, nivelkivut, lihaskivut, lihasheikkous, luusäryt, selkäkivut, kouristelu, lihasnykinät, oksentelu, pistely, raajojen puutumiset ja tunnottomuudet, kielen tunnottomuus, huulten tunnottomuus, kipu kainaloissa, vapinat, kasvojen turvotus ja punaisuus, korkea verenpaine ja muut sydän- ja verisuonioireet, migreeni, älykkyysosamäärän laskeminen ja vaikeus suoriutua neuro-kognitiivisista toiminnoista

Iho, silmä- ja limakalvo-oireet - nokkosrokko, urtikaria, ihottuma, mustelmataipumus, ihon kutina, paiseet, paukamat, ihomuutokset, silmäoireet, silmänpaineen nousu, näköhäiriöt, näkökentän sumentuminen, allerginen silmätulehdus, näön heikkeneminen, hajuaistin herkistyminen, limakalvojen rikkoutuminen (myös suoliston ja sukupuolielinten alueella), virtsatie-oireet/-tulehdukset, virtsankarkailu, yökastelu, korvaoireet, kuulon heikkeneminen, hiusten lähtö

Suolisto-oireet (hyvin yleisiä) - pahoinvointi, suolistokouristukset, suoliston limakalvon rikkoutuminen, vatsakivut, ripuli, verinen uloste, ruoka-intoleranssit ja allergiat, keliakia, vilja-intoleranssi

Hormonaaliset/aineenvaidunnalliset oireet/muut vakavat yleisoireet - keskenmenot ja sikiöepämuodostumat, hedelmällisyyden aleneminen, maidon eritys (synnyttämättömillä naisilla), kystat ja myoomat, kuukautiskipujen paheneminen, erilaiset gynekologiset vaivat, vakavat sairaudet vastasyntyneillä, muutokset rasva-aineenvaihdunnassa ja veren hyytymistekijöissä, jatkuvat verenvuodot, luiden haurastuminen, luuytimen toiminnan häiriöt, imusolmukkeiden toiminnan häiriöt, sisäiset verenvuodot, kilpirauhasen toiminnan häiriöt, aivopaiseet, immuunijärjestelmän häiriöt, autoimmuunisairaudet

Sairaudet:

-hengitystieinfektiot: poskiontelotulehdukset, keuhkoputkentulehdukset, flunssat
-homepölykeuhko eli alveoliitti, ODTS, keuhkokuume, pikkulasten verenvuotokeuhkokuume
-erilaiset allergiat ja muut pitkäaikaiset haitat kuten ruokaintoleranssit, hajuste- ja kemikaaliherkkyys, herkistyminen sähkölle
-astma, allerginen nuha
-erilaiset reumat
-suolistosairaudet kuten haavainen paksusuolen tulehdus ja Chronin tauti
-erilaiset kudos- ja elinvauriot
-sieni-infektiot
-haimavauriot
-diabetes
-epilepsia
-maksa- ja munuaisvauriot
-syövät
-alzheimerin tauti ja autismi
[/quote]

Vai että oikein autismi... Hirveää hölynpölyä. Pitäkää foliohatuistanne kiinni!

Vierailija
30/120 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:05"]Huomenta. Täällä taas röhitään kurkkua selväksi, jotain limaa kurkussa toisaalta tosi kuiva kurkku. Nieleminen inhottavan tuntuista aamupalan jälkeen. Huono olo. Tämmöistä tämä on vähän vähän väliä. Kiristys jalassa, jaloissa aamulla ei niin pahaa mutta tekee tuloaan. Ei ole ollut kuumeilua, pientä turvotusta välillä sormissa ja kipua niissä. Aurinko ei tartu juuri ollenkaan minuun. Olen tosi kalpea ja verisuonet kuultaa joka paikasta. Kuumaa lämpöä en siedä ollenkaan kun en juurikaan hikoile mitä nyt aamuöisin jos oikein alhaalle paineet menee. Hiuksia lähtee ja finnejä tulee olkapäihin ja selkään urakalla? Vaikka iho muuten tullut kuivaksi. Alkoholia en ole pystynyt käyttämään vuosikausiin, tulen niin sairaaksi siitä. Rytmihäiriöitä on päivittäin mutta sydämen pitäisi olla kunnossa.

Lääkkeitä syön suht vähän. Cerazetteja päivittäin, Gavisgoneja päivittäin närästykseen, ja sitten Panadolia tarpeen mukaan. Allergioita tosiaan on paljon. Helpompi sanoa mitä syön yleensä. Lakt.maitotuotteita, perunaa, porkkanaa, riisiä, vehnää, kauraa, mustikoita, kurkkua, salaattia vähän, voita/levitteitä, kaikkea lihaa ja sitten niitä apteekin nutridrinkkejä joissa vitamiineja ja kaloreita. C-vitamiinia ei ole mitattu, d-vitamiini oli ok.

Kuukautiset on mitä on pillereiden aikana. Saattaa kestää parikin viikkoa kerrallaan. Hb on kuitenkin ihmeen hyvä, yli 130. Yksi lääkäri sanoi että mulla on kuin astronautin veriarvot, niin hyvät ovat! Mutta miksi sitten olen näin sairas ja huonompaan kuntoon vain mennyt :( Ja se kyllä ihmetyttää että miksi oloni vaihtelee niin kamalan paljon? Saman päivän aikana voin olla oksennus kurkussa päivään asti ja iltapv. yleensä helpottaa. Huimaus voi olla ihan kamlaa tai stten ei. Voimattomuus voi olla niin kovaa etten jaksa käsiä liikuttaa. On kuin kaulasta alaspäin olisin halvaatunut tai jotain! Onneksi kaikki oireet eivät ole aina samaan aikaan päällä. Ajoittain myös päätä särkee ihan mojovasti kun taas sitten ei säre moneen päivään.

Tuntuu siltä kuin saisin jotain liikaa tai sitten liian vähän. En tajua. Yö on kuitenkin toistaiseksi parasta aikaa. Taju on pois 4-5 tuntia kunnes aamuyöllä alkaa heräily, mahan kurina ja röyhtäily, ilmaa tosi paljon. Ihan aamusta ei kipua heti ole vasta kun lähden liikenteeseen. Ja sitten voimistuukin se kamala paha olo. syön kuitenkin vaikka kuinka tekee pahaa...

ap

[/quote]

Ainakin sulla tuntuu olevan ihan poikkeuksellisen paljon aikaa miettiä joka ikistä pikkukolotusta ja ruumiintoimintoasi... Mitäpä jos kokeilisit tehdä jotain ihan muuta välillä?

Vierailija
31/120 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi aamu telkkarissa haastateltiin jotain tutkijaa/ylilääkäriä homesairauksista. Aika karua tekstiä tuli. Ei saisi vähätellä asiaa, on vakava juttu. Home on oikeasti myrkkyä.

Vierailija
32/120 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 08:33"]Yksi aamu telkkarissa haastateltiin jotain tutkijaa/ylilääkäriä homesairauksista. Aika karua tekstiä tuli. Ei saisi vähätellä asiaa, on vakava juttu. Home on oikeasti myrkkyä.
[/quote]

Joo. Varmasti on ja esim hengitystieoireet ovat ihan todellisia. Mutta luitko tuon listan? Ei herätä luottamusta jos lähes kaikki sairaudet voi laittaa homeen piikkiin. Vähän sähköallergialta kuulostaa - on kivempi löytää ulkoinen syy mt ongelmilleen kuin myöntää ne...

Vierailija
33/120 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on aikaa miettiä vaivoja kun on sängyssä ja kipeänä. Ja yritän vain vastailla ja kertoa kaikista oireista joita on ollut ja tullut. Jos joku keksisi mistä olisi kyse. Haluan vain elämäni takaisin. Se ei varmaankaan ole liikaa pyydetty? Nyt alan lepäämään kun otti niin koville aamupesut.

ap

Vierailija
34/120 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 08:38"]Juu, on aikaa miettiä vaivoja kun on sängyssä ja kipeänä. Ja yritän vain vastailla ja kertoa kaikista oireista joita on ollut ja tullut. Jos joku keksisi mistä olisi kyse. Haluan vain elämäni takaisin. Se ei varmaankaan ole liikaa pyydetty? Nyt alan lepäämään kun otti niin koville aamupesut.

ap
[/quote]

Me kaikki röyhtäillään, meillä on limaa kurkussa (juuri itse niistin nenän), jalkaa kiristää ja monesti kättäkin, eilen minua huimasi pariin kertaan... En silti usko että kaikilla näillä "oireilla" on yhteinen nimittäjä, ja itse asiassa pidän itseäni täysin terveenä. Sinulla veikkaan ongelman olevan psyyken puolella.

Vierailija
35/120 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

DM1???

Vierailija
36/120 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja me kaikkihan joudutaan pyörätuoliin pikkuvaivojemme takia, eikös niin?

Vierailija
37/120 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 08:58"]Ja me kaikkihan joudutaan pyörätuoliin pikkuvaivojemme takia, eikös niin?
[/quote]

Psyyke voi myös viedä pyörätuoliin; psykosomaattiset vaivat ovat "todellisia" vaikka syy löytyy muualta kuin fysiologiasta. Ennemmin kyllä yritin sanoa että nuo pikkuvaivat eivät todennäköisesti liity syyhyn jonka takia olet pyörätuolissa. Esim masennus saattaa sen sijaan herkistää tarkkailemaan itseään tuolla tavoin.

Vierailija
38/120 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 08:38"] yritän vain vastailla ja kertoa kaikista oireista joita on ollut ja tullut. Jos joku keksisi mistä olisi kyse. ap

[/quote]

Voisitko luetella ne oireet, joita sinulla ei ole. Sitten ihan varmasti av-raati löytää syyn sairauksiisi.

Vierailija
39/120 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Mielestäni olen kertonut, tarkoituksella hyvin tarkasti oireistani joita on ollut jo pidemmän aikaa. Jotain sidekudossairautta lääkärit epäilevät mutta tosiaan ei vieläkään tietoa että mitä voisi olla. Ja on epäilty että voisi olla useampi sairaus puhjennyt samoihin aikoihin. Oma ja toistenkin mielenterv. tässä kyllä on koetuksella kun ei asiat etene ja kunto laskee samaan aikaan. Toistaiseksi pää on kestänyt mutta tulevaisuudesta kuka tietää. On vain pakko jaksaa päivästä toiseen ja uskoa että tämä painajainen loppuu vielä. Tänään sattui sellainen asia että kotipalv.ei tullutkaan ketään. Joku moka heiltä. Olisin jäänyt ilman ruokaa ja apua pidemmäksi aikaa jos en olisi saanut tutulta apua. Ei tuntunut kovinkaan kivalta. Mutta näillä mennään.

ap

Vierailija
40/120 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on usein myös niin, että jos tulee jokin uusi outo oire itselle, ja lääkärit eivät usko niin sitten sitä vasta alkaakin tutkailemaan omia oireita vaan lisää... eli ei aina se liika oireiden itsetutkiskelu, johdu mielenterveys syistä, vaan siitä, että ei tunne voivansa hyvin eikä lääkärit usko.

Tarpeeksi kauan, kun lääkärit hokevat, että ei sulla ole mitään, se johtuu vaan väsymyksestä tai masennuksesta....siitä se masennus sitten viimein tuleekin, kun on yksin asiansa kanssa.

Itselläkin meni outojen oireiden vuoksi 5-vuotta ns hukkaan, kun lääkärit epäilivät oireita ja päätyivät vaan siihen, että asia on tunne-puolella. Oli siinä sitten muutamilla lekureilla ihmettelemistä, kun kerroin, että löytyikin iso aivolisäkekasvain, ja ne hormoniarvotkaan eivät olleet niin hyvät, mitä moni lekuri oli alunperin mulle paasanneet.

Kyllä siitä koko oire- ja hoitorumbasta jäljelle jäi paha uupumus ja luottamus meni tk-lääkäreihin..

En tiedä osasinko selittää tarpeeksi hyvin, mutta toivottavasti ymmärsitte mun pointin....;)