Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko synnytyksestä selvitä ilman kipulääkkeitä?

Vierailija
12.03.2022 |

Jos tulee tilanne, että vauva syntyykin matkalla sairaalaan tai kotona, kuinka kipeää synnytys tekee? Pelottaa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosinainen ei tarvitse kipulääkkeitä. Suurin osa naisista on kuitenkin kipua kestämättömiä luusereita joiden kädestä täytyy pitää kiinni yms. vaikka synnytys on maailman luonnollisin asia. Miettikääpä sitä että suurin osa maailman lapsista syntyy ilman mitään kivunlievitystä.

Vierailija
22/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä säälittää miehesi joka vie sut sairaalaan, koska voin kuvitella, miten panikoit... Relaa ap

Meillä mies panikoi ja stressasi enemmän kuin minä 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsille allerginen siksi en niitä halua.

Vierailija
24/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt kahdessa ensimmäisessä synnytyksessä saamaan mitään lievittämään kipua. Molemmat synnytykset oli tosi nopeaita. Kivut oli kovat, mutta selvisin. Kolmanteen synnytykseen minut laitettiin kotoa ajoissa lähtemään sairaalaan. Sain spinaalipuudutteen. Siinäkin ponnistusvaiheessa oli kova kipu, mutta muuten sattui vähemmän. Mie sanoi jälkikäteen kahden ekan synnytyksen olleen hänellekin tosi rankat, kun joutui katsomaan kipuani sivusta.

Selviät kyllä, jos on pakko!

Vierailija
25/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosinainen ei tarvitse kipulääkkeitä. Suurin osa naisista on kuitenkin kipua kestämättömiä luusereita joiden kädestä täytyy pitää kiinni yms. vaikka synnytys on maailman luonnollisin asia. Miettikääpä sitä että suurin osa maailman lapsista syntyy ilman mitään kivunlievitystä.

Idiootti.

Vierailija
26/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3 lasta. Eka epiduraalilla, päättyi imukuppiin, kipu kovaa, mutta hallinnassa. Toisessa en tarvinnut epiduraalia, kipu oli hyvin siedettävää. Kolmannessa edes epiduraali ei riittänyt, supistukset oli tuskallisimpia ikinä!! Edes lapsen syliin saanti ei unohduttanut sitä tuskaa ja vieläkin muistan, kohta 4v aikaa.

Vierailija
27/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esikoista odotat?

Joo. Ap

Ei se niin nopeasti synny. Ehdit sairaalaan hyvin!

Vierailija
28/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vain lämpöpussi ja tens-laite. Selvisin hengissä synnytyksestä. Avautumisvaihe sattui hieman, ponnistusvaihe enemmän.

Vierailija
29/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, synnyttäminen on kamalaa.... Onnea vaan....

Joojoo, viljelkää niitä kauhutarinoita ja karmeita kokemuksia pelkästään. Synnytys voi olla myös varsin neutraali kokemus. Hyvin yksilöllistä millainen kokemus tulee!

Ikävästi vain ne negatiivisimmat kokemukset pysyvät pinnalla ja niitä huudellaan.

Ap:lle paljon tsemppiä tulevaan synnytykseen ja älä stressaa etukäteen. Luota itseesi ja kroppaasi.

Vierailija
30/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko vaihtoehtoja?

En ehtinyt saada mitään kipulääkityksiä kummankaan lapsen kohdalla. Kyllähän se harmitti ja varsinkin ekalla kerralla kauhistutti, kun kerrottiin, ettei enää ehdi mitään. Mutta siinä vaiheessa oli jo muutakin ajattelemista. Eka kipua lieventävä aine oli puudutus ennen tikkejä.

Vierailija
31/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, synnyttäminen on kamalaa.... Onnea vaan....

Joojoo, viljelkää niitä kauhutarinoita ja karmeita kokemuksia pelkästään. Synnytys voi olla myös varsin neutraali kokemus. Hyvin yksilöllistä millainen kokemus tulee!

Ikävästi vain ne negatiivisimmat kokemukset pysyvät pinnalla ja niitä huudellaan.

Ap:lle paljon tsemppiä tulevaan synnytykseen ja älä stressaa etukäteen. Luota itseesi ja kroppaasi.

Juuri näin. Mulla ei supistukset juuri sattuneet menkkakipuja enempää, vaikka tuntuivat kyllä. Ponnistumisvaiheen kipu oli kovempaa.

kommentin nro 31 kirjoittanut

Vierailija
32/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt viisi lasta alakautta. Näistä kaksi ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. Käyhän se kipeää mutta synnytyksessä se kipu on kuitenkin jotenkin "hyvää" kipua, sen kestää paremmin kuin jonkun muun kivun.

Tärkeintä on että ei taistele vastaan sitä kipua vaan yrittää pysyä rentona ja ikään kuin kellua siinä aallokossa. Tämän olen oppinut synnytettyäni useamman lapsen.

Vierailija
33/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillu levällään siinä makaat ja sormetat pilluasi muille. Olet siinä tavara auki ja valmis ottamaan seuraavan miehen kullin sisääsi nussittavaksi.

Vierailija
34/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi selvitä ja ihan hyvin. Itsellä kaikki kolme synnytystä ilman mitään lääkkeitä. Yhdessä kätilö sanoi että voidaan kohta miettiä jos jotain saisin mutta lapsi ehti syntyä ennen sitä. Ainoa mitä sain oli lämmitetty kauratyyny. Kaikki synnytykset olleet nopeita ja lapset tulleet kaikki ensimmäisellä ponnistuksella. 

Vierailija
35/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä sitä, että kipulääkkeitä on ollut vähemmän aikaa kuin ihmisiä. Jos ilman kipulääkkeitä ei olisi selvinnyt synnytyksestä, et sinäkään olisi asiaa täällä kyselemässä. En sano, että tyhmä keskustelun avaus, mutta harkitsematon nyt kuitenkin :)

Vierailija
36/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonat naiset selviävät - kun on pakko!

Me suomalaiset kermapyllyt saamme kyllä kivun lievitystä, sinä ja minä mukaan lukien. Olen kiitollinen että sain synnyttää lapseni nykypäivän Suomessa.

Vierailija
37/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos synnyttää ilman kipulääkitystä, niin tämän kipukokemuksen myötä äiti kiintyy lapseensa enemmän ja rakastaa häntä enemmän. Esim. Japanissa ei anneta kipulääkitystä synnytykseen.

Vierailija
38/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainut kivunlievitys oli "terapiapallo" eli jumppapallo jonka päällä istuin ennen ponnistusvaihetta. Vaikka olin sairaalassa ja synnytys käynnistettiin en kerennyt kipulääkettä saada. Kyllä selvisin. Luonto on aika ihmeellinen.

Vierailija
39/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen synnytyksessä kätilö luuli ettei vauva ole vielä tulossa, eikä muuta kuin ilokaasua ehdittykään enää antaa ennen kuin vauva syntyi. Helposti ja nopeasti meni, ei tullut repeämiä tai muutakaan ikävää. Kätilö oli jälkikäteen tosi pahoillaan, mutta itse en kyllä muista että olisi ollut sen kamalampaa kuin ekan kanssa, jolloin ehdin saada epiduraalin.

Vierailija
40/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme synnytystä takana. Ensimmäisessä ehdin saada epiduraalin,toisessa en mitään muuta kuin lämpötyynyn ja kolmannessa ilokaasua ihan lopussa ja lämpötyynyn. Kipu oli kyllä kova,mutta kuitenkin siedettävä..viimeiset supistukset ennen ponnistusvaihetta oli pahimpia. Ponnistus vaiheet oli etenkin näissä kahdessa viimeisimmässä tosi nopeat (10min ja 2min),joten niissä ei tarvinnut kauaa kipua kestää. Helpotti kun tiesi,että kohta on ohi.

Hyvä mieli jäi kaikista sunnytyksistä,kipu unohtui nopeasti..kyllä sinä selviät siitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi