Miksi jotkut naiset eivät meikkaa edes juhliin?
Olen hämmästellyt tätä kovasti. Esimerkkinä tiedän yhden tosi kivan näköisen mimmin, joka ei meikkaa mutta on ilman meikkiäkin about saman tasoinen kuin moni meikkaava nainen. Olisi meikattuna siis aivan järjettömän kaunis, mutta siltikään ei meikkaa. Samoin hiuksiaan ei jaksa laittaa nätisti. Kauheaa haaskausta.
Kommentit (135)
Miksi pitäisi?
Mulla on kuiva iho + allergioita eli en todellakaan halua lätkiä mitään ylimääräistä pärstään.. Jos en kelpaa tällaisena ihmisille, niin se on heidän murheensa ja päänsärkynsä, ei mun..
Minä en halua pilata ihoani meikillä. Sitä paitsi näytän meikattuna jotenkin liian oudolta ja jotenkin hyökkäävältä. Kaunis kuulemma olisin, mutta en tykkää omasta ulkonäöstäni meikattuna.
Hiuksia toki yritän laittaa, mutta luonnonkiharat ja tosi kurittomat hiukset ei tahdo oikein pysyä kuosissa. Kotona voivat olla tosi nätit, mutta määränpäähäni päästyäni näytän taas ihan siltä kuin en olisi tehnyt niille yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:02"]
Minkä kaupungin mimmistä kyse?
[/quote]
Lahti ja lahden lähialueet
Ei vain kiinnosta, ei oo mun juttu. Olen nätti ilmankin. Tumma.
Mun ihosta tulee tosi ruma jos laitan meikkivoidetta. En kai osaa. Lisäksi kokeilin juuri eräänä päivänä ripsiväriä, niin näytin vain likaiselta. Meikistä tulee tosi tunkkainen olo.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:02"]
[/quote]
Lahti ja lahden lähialueet
[/quote]lol joku lahti
En meikkaa koska en halua. Ihan liian vaivalloista mulle. Enkä laita tukkaakaan. Mukana liehuu laittamattakin. N21
Tod.näk. koska osaa arvostaa jotain muutakin elämässään kuin juuri tätä.
Itse en ainakaan parane yhtään meikillä. Ripset on niin tuuheat että jos niihin laittaa ripsaria, niin ne menee vain ruman näköisesti klöntteihin. Kulmat on niin tummat että jos niihin laittaa väriä ne näyttää liian tummilta. Iho on ihan tasaisen värinen, ja meikkivoiteella sen pinta näyttää vain ruman jauhoiselta. Huuletkin on tummanpunaiset, joten huulipunassakaan ei ole järkeä, jos ei sitten halua jotain kirkkaan punaista väriä. Monet usein luulee että mulla on joku luonnollinen meikki, kun ei ole mitään.
Jos ei tavallisesti meikkaa, niin luuletko, että kotona olisi edes tarvikkeita, joilla voisi meikata? Saati että olisi sitä taitoa, että osaisi?
Mulla on hieman onnekkaat ja epäonnekkaat geenit. Isäni on puoliksi italialainen ja jostain syystä olen perinyt hänen tummat ja vahvat italiaanon kulmakarvansa. :D Samoin ripset on mustat ja pitkähköt.
Olen kuitenkin muilta osin niin stereotypinen suomalainen, että ihan itkettää. Kalmankalpea iho ja vaaleat hiukset. Todella kaunis yhdistelmä kun näyttää etteivät kulmani edes kuuluisi naamaani.
Meikkaaminen ja nyppiminen jotenkin korostaa tuota efektiä vielä enemmän, joten koitan pysytellä mahdollisimman luonnollisen näköisenä.
Noin kaunis nainen ei välttämättä halua näyttää yhtään kauniimmalta kuin muutenkin kaikki kyrpäjoosepit ovat heppi ojossa kopeloimassa. Luultavammin tuokin mimmi välillä miettii raastaisiko raastiraudalla naamaa pois jos sitten jätettäisiin rauhaan edes joskus. Varmaan tuo ensimmäinen vastaajakin on niitä kyrpäjooseppeja jotka heti kun kuulevat kauniista mimmistä ovat heti kyselemässä mihin voivat mennä läähättämään mimmin perään.
Ostakaa kauniita nukkeja ja meikatkaa niitä kauniiksi, ihmiset eivät ole mitään näyttelyesineitä joiden ainoa tehtävä olla muille mieliksi.
Mun mielestä haaskausta on se, jos ei tajuta kuinka kaunis se mimmi on naturellina.
Minua ahdistaa pukeutua juhliin kauniisti, koska satavarmasti joku on huohottamassa niskaan vaikka vain kävelisin kadulla/seisoisin bussipysäkillä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:10"]Noin kaunis nainen ei välttämättä halua näyttää yhtään kauniimmalta kuin muutenkin kaikki kyrpäjoosepit ovat heppi ojossa kopeloimassa. Luultavammin tuokin mimmi välillä miettii raastaisiko raastiraudalla naamaa pois jos sitten jätettäisiin rauhaan edes joskus. Varmaan tuo ensimmäinen vastaajakin on niitä kyrpäjooseppeja jotka heti kun kuulevat kauniista mimmistä ovat heti kyselemässä mihin voivat mennä läähättämään mimmin perään.
Ostakaa kauniita nukkeja ja meikatkaa niitä kauniiksi, ihmiset eivät ole mitään näyttelyesineitä joiden ainoa tehtävä olla muille mieliksi.
[/quote]
Öööö. Ok.
Heitä ei kiinnosta meikkaaminen? En ymmärrä, miksi nainen, joka ei vapaa-ajallakaan koe halua meikkaamiseen, meikkaisi sitten yhtäkkiä jotain juhlia varten. Minua ei nuorempana yhtään kiinnostanut meikkaaminen. En ollut ikinä opetellut meikkaamista ja juhlissakin kävin ilman meikkiä. Eikä ikinä tullut mieleenikään, että minun pitäisi vain sukupuoleni takia laittaa meikkiä juhliin! Sitten joskus 25-vuotiaana yhtäkkiä kiinnostuin meikkaamisesta ja sen jälkeen olenkin meikannut aina kun menen ovesta ulos. Kyllähän se naama näyttää kauniimmalta meikit päällä, mutta voi miten aikaavievää touhua se on! Ja ne kaikki pikkuputelit maksaa maltaita! Tällä hetkellä olen siinä vaiheessa, ettei meikkaaminen oikein kiinnosta enää. Olisi kivempi vain mennä au naturel, kun ei tarvitse välittää, onko maskarat levinnyt kasvoille. En ole enää uskaltanut täysin meikittömäksi ryhtyä. Jotenkin jopa kadun sitä, että koskaan aloitin meikkaamista. Jos en olisi aloittanut, minun ei tarvitsisi kokea sitä tunnetta, että minun on nyt pakko meikata etten näytä rumalta ja ettei joku tuttu näe ja huomaa, etten ole viitsinyt laittautua :(
Olen meikannut ja huolehtinut ulkonäöstäni tähän asti, mutta en ymmärrä, mitä merkitystä sillä on millekään tai kenellekään, joten päätin lopettaa itseni laittamisen.
Voi että kun kadehdin teitä :< itse aloin meikkaamaan jo 14-vuotiaana, kun ihoni alkoi mennä huonoksi (tavallista pahempi akne, joka riivasi vuosien ajan). kun joutui ihoa peittelemään ja puunaamaan, siirtyi luonnollisesti myös silmämeikkiin. en käyttäisi koskaan meikkiä, jos ei tarvisi. en usko, että kukaan käyttäisi, jos olisi luonnostaan nätti ja hyvä iho. kaikkia vaan ei ole siunattu ulkoisilla lahjoilla...