Miksi jotkut naiset eivät meikkaa edes juhliin?
Olen hämmästellyt tätä kovasti. Esimerkkinä tiedän yhden tosi kivan näköisen mimmin, joka ei meikkaa mutta on ilman meikkiäkin about saman tasoinen kuin moni meikkaava nainen. Olisi meikattuna siis aivan järjettömän kaunis, mutta siltikään ei meikkaa. Samoin hiuksiaan ei jaksa laittaa nätisti. Kauheaa haaskausta.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:02"]
Minkä kaupungin mimmistä kyse?
Lahti ja lahden lähialueet
lol joku lahti
Lol! Meillä Espoossa helsinkiläinen 35 v DI nainen töissä joka ei meikkaa. Onneks kuitenkin yks mies joka meikkaa senkin edestä, niin kai se on tasapeli?
Onhan se Laura Birnkin kaunis siinä kuvassa mitä jaella netissä aina kun puhe suomalaisuudesta suomalaisista naisista. Ole muuta kun ripsiväriä
Ei oo jaksanu opetella moista 😃
Jotkut naiset haluaa olla rumia joten siksi ne ei meikkaa eikä laihduta ylimääräisiä kiloja pois.
Meinaa välillä oksennusta tulla suuhun kun näen ruman naisen.
M28
Vierailija kirjoitti:
Tajuaakohan naisrotu koskaan miten paljon meikit kusettavat ennen kaikkea itseään.
Kyllä, ainakin taloudellisesti ajateltuna. Oma laskelmani, (lopetin meikkaamisen 20 vuotiaana): jos lasken, että olisin laittanut erilaisiin meikkeihin, meikinpoistoaineisiin ja kasvorasvoihin ja muihin kosmetiikkatuotteisiin vaikka 500 euroa vuodessa, mikä lienee aika maltillinen arvio (50e/kk), olisi minulla mennyt niihin rahaa 30 x 500 euroa... 15'000...
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset haluaa olla rumia joten siksi ne ei meikkaa eikä laihduta ylimääräisiä kiloja pois.
Meinaa välillä oksennusta tulla suuhun kun näen ruman naisen.
M28
Katotaanpa parin kymmen vuoden päästä, kun olet M48, että minkä verran tulee nuorille naisille oksennusta suuhun, kun teikäläisen näkevät!
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Mulla on kuiva iho + allergioita eli en todellakaan halua lätkiä mitään ylimääräistä pärstään.. Jos en kelpaa tällaisena ihmisille, niin se on heidän murheensa ja päänsärkynsä, ei mun..
luonnollisuus on kaiken parasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuaakohan naisrotu koskaan miten paljon meikit kusettavat ennen kaikkea itseään.
Kyllä, ainakin taloudellisesti ajateltuna. Oma laskelmani, (lopetin meikkaamisen 20 vuotiaana): jos lasken, että olisin laittanut erilaisiin meikkeihin, meikinpoistoaineisiin ja kasvorasvoihin ja muihin kosmetiikkatuotteisiin vaikka 500 euroa vuodessa, mikä lienee aika maltillinen arvio (50e/kk), olisi minulla mennyt niihin rahaa 30 x 500 euroa... 15'000...
Minulle meikkaaminen on harrastus, ja monet harrastukset kuitenkin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50/kk, tsiisus. Viidellä kympillä saa yli vuoden arkimeikin (ripsari, kulmakynä, peitevoide, puuteri, kajal ja huulikiilto, marketin maxfactor-tasolla).
Hyvä ettei meikkaa. Onhan se nyt hassua naamioitua joksikin muuksi kuin on. Miten se eroaa valehtelusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle meikkaaminen on harrastus, ja monet harrastukset kuitenkin maksaa.
Näin! Meikkaaminen on sitä naisten omaa aikaa. Minä käyn puolestani pubissa bissellä ja se on minun omaa aikaa.
Meikkaavat naiset eivät uskalla olla omia itseään rumat ne ovat jotka vaatteilla koreilee ja meikkaa
Meikkien kanssa tuli läträttyä pitkään. Kunnes tajusin, että senkin ajan voi käyttää paremmin. En ole ajatellut, että häiritsen muita ihmisiä meikittömänä.
Moneen vastaukseen liittyen heräsi kysymys: Miksi pitäisi olla kaunis?
Eikö voi olla oma itsensä? Mitä kauneus edes on? Minulle se ei ole meikki naamassa. Ajatus meikistä on jopa jollain tapaa ällöttävää. Miksi pilata puhdas iho?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla ne meikit kusettavat naista itseään? Kyllähän se nainen nyt herranjestas tietää miltä näyttää ilman meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Heitä ei kiinnosta meikkaaminen? En ymmärrä, miksi nainen, joka ei vapaa-ajallakaan koe halua meikkaamiseen, meikkaisi sitten yhtäkkiä jotain juhlia varten. Minua ei nuorempana yhtään kiinnostanut meikkaaminen. En ollut ikinä opetellut meikkaamista ja juhlissakin kävin ilman meikkiä. Eikä ikinä tullut mieleenikään, että minun pitäisi vain sukupuoleni takia laittaa meikkiä juhliin! Sitten joskus 25-vuotiaana yhtäkkiä kiinnostuin meikkaamisesta ja sen jälkeen olenkin meikannut aina kun menen ovesta ulos. Kyllähän se naama näyttää kauniimmalta meikit päällä, mutta voi miten aikaavievää touhua se on! Ja ne kaikki pikkuputelit maksaa maltaita! Tällä hetkellä olen siinä vaiheessa, ettei meikkaaminen oikein kiinnosta enää. Olisi kivempi vain mennä au naturel, kun ei tarvitse välittää, onko maskarat levinnyt kasvoille. En ole enää uskaltanut täysin meikittömäksi ryhtyä. Jotenkin jopa kadun sitä, että koskaan aloitin meikkaamista. Jos en olisi aloittanut, minun ei tarvitsisi kokea sitä tunnetta, että minun on nyt pakko meikata etten näytä rumalta ja ettei joku tuttu näe ja huomaa, etten ole viitsinyt laittautua :(
Olen aina luullut, että juhlat ovat vapaa-aikaa...
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:33"]Voi että kun kadehdin teitä :< itse aloin meikkaamaan jo 14-vuotiaana, kun ihoni alkoi mennä huonoksi (tavallista pahempi akne, joka riivasi vuosien ajan). kun joutui ihoa peittelemään ja puunaamaan, siirtyi luonnollisesti myös silmämeikkiin. en käyttäisi koskaan meikkiä, jos ei tarvisi. en usko, että kukaan käyttäisi, jos olisi luonnostaan nätti ja hyvä iho. kaikkia vaan ei ole siunattu ulkoisilla lahjoilla...
Heu, nyt, ei kyllä pidä paikkaansa! Minulle meikkaaminen on suuri intohimo ja 98% aamuista nautin meikkaamisesta. Minulle se on tapa korostaa persoonaani, viimeistellä asu..
Muutenkin, mitä enemmän luin kommentteja, sitä enemmän tulin siihen tulokseen, että ne jotka eivät meikkaa, jättävät sen tekemättä siksi, etteivät osaa kunnolla. EN sano, että kaikkien pitäisi, tai ei pitäisi meikata, minulle kun on se ja sama missä kuosissa teidän naamanne on, mutta klönttiripset ja meikkivoide tunkkauttamassa ihoa kuulostaa kyllä siltä, ettei vaan osata...
N23
Komppaan.
Meikkaaminen on kivaa.
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50/kk, tsiisus. Viidellä kympillä saa yli vuoden arkimeikin (ripsari, kulmakynä, peitevoide, puuteri, kajal ja huulikiilto, marketin maxfactor-tasolla).
En ole hintoja paljon kaupoissa katsellut, kun kuljen meikkihyllyjen ohi pysähtymättä. Arvio perustuu naistenlehdissä annetuihin hintoihin, mm erilaiset tuote- ja hintavertailut jutut.
Vierailija kirjoitti:
Voi että kun kadehdin teitä :< itse aloin meikkaamaan jo 14-vuotiaana, kun ihoni alkoi mennä huonoksi (tavallista pahempi akne, joka riivasi vuosien ajan). kun joutui ihoa peittelemään ja puunaamaan, siirtyi luonnollisesti myös silmämeikkiin. en käyttäisi koskaan meikkiä, jos ei tarvisi. en usko, että kukaan käyttäisi, jos olisi luonnostaan nätti ja hyvä iho. kaikkia vaan ei ole siunattu ulkoisilla lahjoilla...
Kyllä me luonnostaan nätit ja hyväihoiset meikataan myös. Se on kivaa itsensä ilmaisua.
Itse sinä sen aloituksessa kerroit: ei tarvitse, kun on riittävän kaunis ilmankin.
Tai sitten on sen verran hyvä itseluottamus, että ei tarvitse keinoaineita. Ehkä olet havainnut, että samoilla naisilla ei ole myöskään täyteaineita siellä sun täällä.
Tai sitten ovat oikeastaan miehiä.