Miksi jotkut naiset eivät meikkaa edes juhliin?
Olen hämmästellyt tätä kovasti. Esimerkkinä tiedän yhden tosi kivan näköisen mimmin, joka ei meikkaa mutta on ilman meikkiäkin about saman tasoinen kuin moni meikkaava nainen. Olisi meikattuna siis aivan järjettömän kaunis, mutta siltikään ei meikkaa. Samoin hiuksiaan ei jaksa laittaa nätisti. Kauheaa haaskausta.
Kommentit (135)
Eihän se mitään tuhlausta ole jos kerran on kaunis nyt. Meikki saattaa vain huonontaa tuollaisen ihmisen ulkonäköä.
Nelonen jatkaa.
Mulla on suht pitkät ja mustat silmäripset. Kulmakarvat on mustat. Tuo on sinänsä aika hassua, koska ihoni on mallia kalkinvalkoinen (toki kesällä rusketun, mutta silloin ihoni on "normaalin ihmisen värinen" eikä täysin ruskea).
En myöskään käytä hajuvesiä (=hajusteallergia) ja hiuksiinkaan en käytä muuta, kun shampoota. En lakkoja tms.
Mielestäni ihmiset ovat kauneimmillaan ilman meikkiä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:10"]
Noin kaunis nainen ei välttämättä halua näyttää yhtään kauniimmalta kuin muutenkin kaikki kyrpäjoosepit ovat heppi ojossa kopeloimassa. Luultavammin tuokin mimmi välillä miettii raastaisiko raastiraudalla naamaa pois jos sitten jätettäisiin rauhaan edes joskus. Varmaan tuo ensimmäinen vastaajakin on niitä kyrpäjooseppeja jotka heti kun kuulevat kauniista mimmistä ovat heti kyselemässä mihin voivat mennä läähättämään mimmin perään.
Ostakaa kauniita nukkeja ja meikatkaa niitä kauniiksi, ihmiset eivät ole mitään näyttelyesineitä joiden ainoa tehtävä olla muille mieliksi.
[/quote]
Mahtava kirjoitus! Piristävä, ja todennäköisesti aivan totta.
Ihmeellisintä meikkauksessa on se että ainakin Survivor tv ohjelmassa naiset ovat usein kauniita.. ja sitten kun ne on juryssä tai viimeisessä jaksossa .. pahimmillaan yhtäkkiä rumia. Tuskinpa kyse on studio valoista kun tämä ilmenee jo siellä juryssä. (tosin juryssä ei nyt vielä ihan sale mutta viimeistää vikassa reunion jaksossa)
Voisi melkein kysyä että laittaako joku ammattilainen ne kuntoon itse ohjelmaan .. vai onko ihan "naturel" ... Olen ohjelmaa seurannut ~15 vuotta ja sama ilmiö vaan toistuu joka kaudella. Muutama poikkeus tietty on..
https://movieluchaholic.files.wordpress.com/2014/11/parvati-shallow-survivor-13240279-346-500.jpg
http://cdn3.sbnation.com/imported_assets/591149/stephenie-lagrossa_l.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/a6/f3/e4/a6f3e4b2dc081a48b6e80af3f926af83.jpg
Viimekauden parivaljakko (onkohan suomessa tullut edes vielä) oli kyllä viihdyttävää seurattavaa.
Miksi miehet eivät meikkaa edes juhliin? Kulttuuriin ei tietystikään kuulu vahva värimeikki miehelle, mutta ihon virheitä tasaava pohja ja ehkä kulmakarvojen siistiminen ja muotoilu, plus katsetta terästävä silmämeikki tekisi monesta miehestä aika lailla paremman näköisen.
Tukasta puhumattakaan, sitäkin voi värjätä ja muotoilla että näyttää huolitellulta ja siltä, että on edes vähän panostanut ulkonäköönsä saunan jälkeen.
En jaksa, varsinkaan poistaa sitä meikkiä, mut varmaankin taas aloitettava sekin homma töihin palatessa ettei näytä ihan haudasta nousseelta.
Kaikkia ei kyllä se meikki tosiaan pue, edes välttämättä ammattilaisen laittamana. Olin viime vuonna häissä joiden morsian olisi ollut paljon kauniimpi esim. ilman huulipunaa, se (väri, ehkä ei muutenkaan) ei vain sopinut yhtään viivahuuliinsa
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:33"]Voi että kun kadehdin teitä :< itse aloin meikkaamaan jo 14-vuotiaana, kun ihoni alkoi mennä huonoksi (tavallista pahempi akne, joka riivasi vuosien ajan). kun joutui ihoa peittelemään ja puunaamaan, siirtyi luonnollisesti myös silmämeikkiin. en käyttäisi koskaan meikkiä, jos ei tarvisi. en usko, että kukaan käyttäisi, jos olisi luonnostaan nätti ja hyvä iho. kaikkia vaan ei ole siunattu ulkoisilla lahjoilla...
[/quote]
En tiedä minkä ikäinen olet, mutta itse olen yli 40v. ja kärsin yhä aknesta. Meikkaamisen lopetin n. 10 vuotta sitten, kun ei vaan enää jaksanut ja meikkipohja ei pysynyt hyvänä koko päivää, joten päivän lopuksi naama oli läikikäs ja kiiltelevä, ei hyvä. Naamani on kuin petolinnun perse, mutta mitäs siitä. Jos jotakuta häiritsee akneni ja punoittava ihoni, niin se on hänen ongelma. Kaikki konstit vuosien varrella koitettu parantamiseen, mut kun ei, niin ei. Tuleehan niitä epätoivon hetkiä ajoittain, mutta yritän olla stressaamatta. Pystypäin kuljen kadulla, eikä ainakaan vielä kukaan ole tullut kommentoimaan.
Äitini ei ole koskaan meikannut ja olisi tosi outoa, jos meikkaisi. On tummapiirteinen ja ollut aina kaunis ilman meikkiäkin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:33"]Voi että kun kadehdin teitä :< itse aloin meikkaamaan jo 14-vuotiaana, kun ihoni alkoi mennä huonoksi (tavallista pahempi akne, joka riivasi vuosien ajan). kun joutui ihoa peittelemään ja puunaamaan, siirtyi luonnollisesti myös silmämeikkiin. en käyttäisi koskaan meikkiä, jos ei tarvisi. en usko, että kukaan käyttäisi, jos olisi luonnostaan nätti ja hyvä iho. kaikkia vaan ei ole siunattu ulkoisilla lahjoilla...
[/quote]
Heu, nyt, ei kyllä pidä paikkaansa! Minulle meikkaaminen on suuri intohimo ja 98% aamuista nautin meikkaamisesta. Minulle se on tapa korostaa persoonaani, viimeistellä asu..
Muutenkin, mitä enemmän luin kommentteja, sitä enemmän tulin siihen tulokseen, että ne jotka eivät meikkaa, jättävät sen tekemättä siksi, etteivät osaa kunnolla. EN sano, että kaikkien pitäisi, tai ei pitäisi meikata, minulle kun on se ja sama missä kuosissa teidän naamanne on, mutta klönttiripset ja meikkivoide tunkkauttamassa ihoa kuulostaa kyllä siltä, ettei vaan osata...
N23
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:54"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:33"]Voi että kun kadehdin teitä :< itse aloin meikkaamaan jo 14-vuotiaana, kun ihoni alkoi mennä huonoksi (tavallista pahempi akne, joka riivasi vuosien ajan). kun joutui ihoa peittelemään ja puunaamaan, siirtyi luonnollisesti myös silmämeikkiin. en käyttäisi koskaan meikkiä, jos ei tarvisi. en usko, että kukaan käyttäisi, jos olisi luonnostaan nätti ja hyvä iho. kaikkia vaan ei ole siunattu ulkoisilla lahjoilla... [/quote] Heu, nyt, ei kyllä pidä paikkaansa! Minulle meikkaaminen on suuri intohimo ja 98% aamuista nautin meikkaamisesta. Minulle se on tapa korostaa persoonaani, viimeistellä asu..
[/quote]
Sama juttu. Pidän ulkonäöstäni ilman meikkiä, mutta on hauskaa luoda meikillä erilaisia lookkeja.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:08"]
Mun ihosta tulee tosi ruma jos laitan meikkivoidetta. En kai osaa. Lisäksi kokeilin juuri eräänä päivänä ripsiväriä, niin näytin vain likaiselta. Meikistä tulee tosi tunkkainen olo.
[/quote]
Sama täällä. No ripsiväri vielä menettelee, jos yhtään enempää laittaa niin koko aika on olo, että pitäis päästä pesemään kasvot.
Mulla on hyvä iho, tummat piirteet ja korkeat poskipäät. En tarvitse meikkiä ja olen meikittä paljon kauniimpi, vaikka ammattilaisten käsissäkin minua on meikattu jonkin verran.
Meikkaan esiintymisiin ja gaala- yms juhliin mutta synttäreille, illanistujaisiin, perhejuhliin en meikkaa. Joskus meikkaan esim häihin ihan vain koska koen että minulta odotetaan meikkaamista (osa naisista tuntuu ajattelevan että on epäkunnioittavaa ilmestyä arvokkaisiin juhliin ilman pakkelia).
Huulipunasta ja kynsilakasta pidän, niitä saatan laittaa jos on aikaa ja huvittaa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:09"]
Jos ei tavallisesti meikkaa, niin luuletko, että kotona olisi edes tarvikkeita, joilla voisi meikata? Saati että olisi sitä taitoa, että osaisi?
[/quote]
Kyllä mulla ainakin on :D En meikkaa arkena, mutta yleensä jos lähden illanviettoon tai juhliin, niin meikkaan. En todellakaan osaa loihtia mitään silmämeikkejä enkä omista luomivärejä, mutta kyllä mä nyt osaan meikkivoidetta laittaa, vähän kajaalia, ripsiväriä, valokynää ja ehkä poskipunaa. Toki meikit pääsee aina vanhenemaan ja käytän niin vanhoja että monet varmasti kauhistuis. Sitten kun ripsiväri alkaa haista pahalle niin on aika ostaa uusi :D
Laitatteko te meikkaamattomat naiset sitten kulmia, vai ovatko ne luonnontilassa?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:12"]
Laitatteko te meikkaamattomat naiset sitten kulmia, vai ovatko ne luonnontilassa?
[/quote]
Värjään ripset ja kulmat noin kolmen viikon välekn, ja kulmat siistin päivittäin.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:12"]Laitatteko te meikkaamattomat naiset sitten kulmia, vai ovatko ne luonnontilassa?
[/quote]
Joskus harvoin siistin. Olen varsinaisesti muotoillut kulmiani joskus teininä varmaan viimeks. Mutta nyt tuntuu olevan valloillaan myös naturellimpi kulmamuoti kuin silloin.
T. 35
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:12"]
[/quote]
Nypin hajakarvoja pois, mutta mulla on luonnostaan todella hyvän muotoiset kulmat, joten niitä ei tarvi muotoilla. (Kulmakarvat onkin minussa asia jota ihmiset eniten kadehtii)
Nuorena en meikannut. Aloitin yli kolmekymppisenä silloin tällöin meikkaamaan. Nyt olen lähemmäksi nelikymppinen ja käytän lähinnä ripsaria ja peitän näpyt peitepuikoilla. Juhliin laitan lisäksi puuteria ja poskipunaa (mineraalimeikkejä). Nuorena välittänyt finneistäkään.
Miksi? Johtunee naisen mallista. Äitini on kaunis, muttei meikkaa. Äiti kritisoi aina vahvasti ulkonäkökeskeisyyttä. Isoveli taas oli minulle idoli, ja hänen mielestään meikitön nainen oli paras. En koskaan ajatellut, että minun pitäisi meikata. Koko ajatus ahdisti, että "pitkääkö minunkin aloittaa", kun luokkakaverit aloittivat. No päätin, että ei tarvitse. Jos ollaan rehellisiä, suorastaan halveksin meikkaamista. Pidin sitä halpana miesten miellyttämisenä. Minusta oli ällöttävä ajatus, että naiset meikkaavat huuliaan siksi, että kiihottuessaan naisen huulet sekä ylhäällä että alhaalla punehtuvat. Minusta he kulkivat kadulla vagina naamassa... Olin todella mustavalkoinen ja ehdoton ajattelussani. Tunsin, että meikkaaminen veisi itsearvostuksestani jotakin pois.
Minulla on ollut myös tuuri siinä, että perin äitini geenit. Vaikka finnejä puskeekin, olen kauniiksi kehuttu. Ehkä olisin saattanut meikata nuorena, jos olisin jotenkin kärsinyt ulkonäöstäni Nyt vanhemmiten kiinnitän ulkonäköön enemmän huomiota, koska sen säilyminen ei ole enää itsestäänselvyys. Nyt siis vähän meikkaankin enkä halveksi ulkonäköön panostamista, kunhan se ei mene yli. Nuoruuden ehdottomuus jäi tosiaan sinne nuoruuteen. Mutta muistan, että vastustin aktiivisesti sitä, että naisen kuuluu olla kaunis. Inhosin esim. sitä, että aina kun joku poika vaikka kertoi, millainen hänen tyttöystävänsä on, hän sanoi ensin aina kaunis, sitten vasta muut ominaisuudet. Minun oli vaikea kestää tätä omissakaan poikaystävissä. Toki ulkonäöllä on parinvalinnassa väliä, mutta silti tunsin oloni joskus esineeksi. En oikein vieläkään tajua tätä ulkonäkökeskeisyyttä enkä sitä, että kauniita joskus kadehditaan. Niin karmeita kokemuksia oli jo varhaisteininä vanhempien miesten puolelta, että tuntui kuin nimenomaan kauneus veisi ihmisarvon. Että miksi vielä esineellistää itseään lisää meikeillä tai paljastavilla vaatteilla, ajattelin. Kauneudessa on hyvätkin puolensa, mutta on paljon huonojakin erityisesti nuorena, kun ei ymmärrä vielä mistään mitään miehen tai naisen seksuaalisuudessa ja on pakotettu kohtaamaan tilanteita, joihin ei ole mitenkään valmis.
Tuli sekava teksti, mutta siis: 1) malli kotoa, 2) kauneudesta saa myös kärsiä, 3) tuntui aikanaan tosi pahalta ajatus siitä, että pitäisi pyrkiä miellyttämään miehiä seksuaalisesti koko olemuksellaan koko ajan. Välimuotoja en osannut nähdä.
Mäkin olen hyvin tumma, ja omaan sellaiset piirteet että erotun massasta ilmankin. Nuorena joskus meikkasin mutta enää 20 vuoteen ei ole viitsinyt. Joidenkin ei tarvitse...Sinä, jonka italialaiselta isältä peritty vain mustat kulmat ja ripset, ja muuten vaalea, kuulostaa aika hauskalta. Sun ei ainakaan tarvitse meikata, efekti on varmaan makea muutenkin. Itse tiedän esim. puoliksi etiopilaisia, joilla tummat silmät ja ihokin vähän, mutta ihan VAALEAT kiharat hiukset. Tosi kivoja yhdistelmiä.