Miksi jotkut naiset eivät meikkaa edes juhliin?
Olen hämmästellyt tätä kovasti. Esimerkkinä tiedän yhden tosi kivan näköisen mimmin, joka ei meikkaa mutta on ilman meikkiäkin about saman tasoinen kuin moni meikkaava nainen. Olisi meikattuna siis aivan järjettömän kaunis, mutta siltikään ei meikkaa. Samoin hiuksiaan ei jaksa laittaa nätisti. Kauheaa haaskausta.
Kommentit (135)
Ajatellaan asiaa näin. Olette varmaan joskus nähneet todella tökerösti ja huonosti meikattuja naisia tuolla liikenteessä. Paksu kerros väärän väristä mitä lie puuteria(tms?), väärän väristä luomiväriä, ripsarit klimppeinä ripsissä ja loput varisseena poskille, väärin rajatut huulet jne. Olisin juuri sen näköinen jos laittaisin meikkiä naamaani, koska en ole saanut harjoitusta asiaan koskaan enkä omaa yhtään värisilmää. Lisäksi se meikki ei pysyisi naamassani, koska minua alkaisi kutittamaan ja todennäköisesti rapsuttelisin niitä kutiavia kohtia jolloin meikki niiltä kohdin lähtisi pois. Sepäs vasta olisikin nättiä?
On kaikkien etu, että en meikkaa. Koskaan. Kulmakarvat käyn nypityttämässä ammattilaisella, että en ihan Brezneviltä näytä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Leonid_Bre%C5%BEnev
Tajuaakohan naisrotu koskaan miten paljon meikit kusettavat ennen kaikkea itseään.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:11"]
Tuskinpa kyse on studio valoista kun tämä ilmenee jo siellä juryssä. (tosin juryssä ei nyt vielä ihan sale mutta viimeistää vikassa reunion jaksossa)
[/quote]
Kyse on kuvankäsittelystä.
Mä en oo mikään kaunis mutta en vaan ymmärrä miksi pitäisi meikata. ei mun mies tai lapsetkaan meikkaa juhliin. tai isäni. miksi minunkaan pitäisi? kahden x-kromosomin vuoksi?
Mä en osaa meikata, eikä ole välineitä. En viitsi ostaa yhtä juhlaa varten aina uusia meikkejä kun ne jää käyttämättä kuitenkin.
Olen itsekin hämmästellyt tätä kovasti. Esimerkkinä tiedän yhden tosi kivan näköisen kundin, joka ei meikkaa mutta on ilman meikkiäkin about saman tasoinen kuin moni meikkaava mies. Olisi meikattuna siis aivan järjettömän komea, mutta siltikään ei meikkaa. Samoin hiuksiaan ei jaksa laittaa nätisti. Kauheaa haaskausta.
Mä ymmärrän ja kunnioitan sitä ettei monet halua meikata eivätkä viihdy meikissä. Silti välillä kun näkee just näitä meikittömiä kaunottaria niin sormet oikeen syyhyää että pääsis itse meikkaamaan heidät ja katsoa millainen ilmestys saataisiin aikaan :) meikillä kun voi korostaa parhaita puolia.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:12"]
Laitatteko te meikkaamattomat naiset sitten kulmia, vai ovatko ne luonnontilassa?
[/quote]
Nypin silloin tällöin
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:01"]
Olen hämmästellyt tätä kovasti. Esimerkkinä tiedän yhden tosi kivan näköisen mimmin, joka ei meikkaa mutta on ilman meikkiäkin about saman tasoinen kuin moni meikkaava nainen. Olisi meikattuna siis aivan järjettömän kaunis, mutta siltikään ei meikkaa. Samoin hiuksiaan ei jaksa laittaa nätisti. Kauheaa haaskausta.
[/quote]
Meikki tekee ihmisestä rumemman ei kauniimman.
Miksi pitäisi tunkea jotain hemmetin maalia naamaan? Mielummin sitä katsoo oikeata ihmistä kuin jotain maalattua variksen pelätintä.
Ovat fyysisesti tai henkisesti liian väsyneitä meikkaamaan tai eivät yksinkertaisesti tykkää käyttää meikkiä. Jotkut ihmiset eivät siedä sitä tunnetta, kun naamalla on jotain ylimääräistä.
Itse kyllä rakastan laittautua juhliin.
Itse en osaa meikata joten jätän sen muille jotka eivät näytä Pelle Hermannilta meikattuaan. :D
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse, kun on tummat piirteet ja hyvä luusto kasvoissa. Näytän vaan liian laitetulta meikattuna enkä halua turhaa huomiota.
Huutista.
En meikkaa koska näyttäisin vielä rumemmalta. Ei tunnu kivalta kun tuijotetaan vielä enemmän kuin että ei olisi meikkiä.
Kaikilla av-mammoilla on tummat piirteet, pitkät mustat ripset, tuuheat kulmakarvat ja tasainen iho.
En osaa meikata. Näyttäisin varmaan karmealta. Meikkivoidetta laitan joskus naaman punaisuutta peittämään, mutta sekin alkaa kiiltelemään, koska hikoilen niin paljon. Vaihdevuodet pistää naaman ihan märäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei vain kiinnosta, ei oo mun juttu. Olen nätti ilmankin. Tumma.
Ei tummat oo kauniita 🙋
Miksi pitäisi? Minä meikkaan, mutta olisi ideaali tilanne, ettei kokisi tarvetta ollenkaan.
Saattaa olla esim. lestadiolainen tai sitten vaikka niin kaunis, että meikit melkeinpä rumentaa erottuessaan. Liika meikki on aina tyylitöntä ja jotkut eivät tarvitse ollenkaan.
En tarvitse, kun on tummat piirteet ja hyvä luusto kasvoissa. Näytän vaan liian laitetulta meikattuna enkä halua turhaa huomiota.