Kuulin järkyttävän jutun ystävä-miehestä..
..enkä pääse tästä ajatuksesta mitenkään eroon enkä voi puhua tästä kenenkään kanssa (paitsi mieheni, mutta hän ei viitsi asiasta keskustella ja ymmärrän kyllä miksi), niin siksi avaudun nyt teille tästä! Pakko purkautua, eli;
Meillä on erittäin läheinen ystäväpiiri mihin kuuluu useampi pariskunta. Olemme kaikkien kanssa aika tasaisesti läheisiä, vaikka toiset tuntee hieman paremmin toisensa kuin toiset. No, tämä kyseinen pariskunta johon ystävä-mies kuuluu, on meille todella läheinen. Näemme viikoittain (ellei tule jotain esteitä, mutta ainakin pyrimme), näemme useimmiten isolla porukalla, mutta kuitenkin tätä pariskuntaa näemme eniten.
Tällä ystäväpariskunnalla on vuoden ikäinen poika. Heidän vauvauutinen oli aikanaan kaikille suuri yllätys (kukaan ei olisi uskonut että juuri heille, heidän suhteen ja suhdehistorian vuoksi, tulisi niin pikaisella aikataululla vauva kuin heille tuli). Heillä on kuitenkin tätä nykyä onnellinen ja toimiva perhe omakotitaloineen, autoineen ja koirineen.
Tämä mies petti avopuolisoaan hänen ollessa raskaana. Pariskunta oli tuoreeltaan saanut tietää raskaudesta kun mies lähti sitten ulos vanhan inttiporukkansa kanssa, oli baarista löytänyt jonkun tuiki tuntemattoman naisen ja vienyt tämän naisen inttikaverinsa asunnolle kaupungissa. He olivat harrastaneet seksiä ja tämä tuntematon nainen oli tullut raskaaksi. Eli miehellä oli samaan aikaan kaksi naista odottamassa hänelle lasta. Tuntematon nainen päätyi kuitenkin aborttiin ilman miehen painostusta (tai kuulin ainakin ettei mies painostanut), eli tuttavapariskunnan pojalla ei tiedettävästi ole nyt sitten sisarusta jos tuntematon toteutti abortin.
Ystävä-mies ei ole kertonut tästä koskaan kenellekään, mutta hiljattain minun miehelleni ja toisen tuttavapariskunnan miehelle. Minä taas olen ainoa nainen kuka asiasta tietää (olen todella utelias ja nyt kaduttaa että nyhdin tämän salaisuuden ulos miehestäni). On erittäin vaivaannuttavaa nähdä enää tätä kyseistä pariskuntaa. Katson heitä aivan eri tavalla, enkä osaa olla enää ns. normaalisti. Toki on hyvä ettei nainen tiedä, mutta samaan aikaan on kamalaa että esim. minä tiedän eikä hän. Ei ole todellakaan asiani kertoa tälle naiselle mitä tiedän, tapahtumasta on niin kauan jo että onkohan sillä edes merkitystä, mutta sitten taas mua pelottaa että jos nainen joskus saa tietää ja tietää minun tietäneen....... No, meneepä monimutkaiseksi, mutta tämä ahdistaa minua vaikkei asia mulle kuulu!
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:58"]En oikein ymmärrä, miksi se sinua viavaa ja mikset voi olla heidän kanssaan kuin ennenkin? Elämässä sattuu ja tapahtuu. Mies voi olla hyvinkin pahoillaan tapahtuneesta. Juttu on ollutta ja menyttä. Ei sinun kuulu menettää yöuniasi tuon takia, asia ei kosketa sinua ollenkaan. Minusta miehesi teki törkeästi kun petti kaverinsa luottamuksen ja kertoi sinulle. Sinullekin olisi pitänyt riittää, kun miehesi sanoi varmaankin että on luvannut olla kertomatta. Siihen kohtaan pitää älytä lopettaa tiedon nyhtäminen. Jos olet tyypillinen juorueukko, mennä paukautat jutun miehen vaimolle ennemmin tai myöhemmin.
[/quote]
Ja pettäminenkö ei ole törkeää?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:57"]
No kun se petturi on tuollainen hölösuu niin asia tulee pian ilmi. Tietäähän sen toisenkin tunnustuksen kuulleen miehen vaimo asiasta, ihan varmasti on udellut.
[/quote]
Sen toisen miehen avopuoliso ei ollut meillä tällöin, eli ei välttämättä tiedä että täällä on jotain salaisuuksia jaettu ellei hänen miehensä ole avoimesti itse ottanut kotona asiaa puheeksi. Itse utelin siksi kun huomasin mieheni vakavan ilmeen (tiedän hänestä jos jotain on ns. sattunut) ja huomasin että tämä "petturimies" oli itkenyt, tai ainakin itkeneennäköinen oli. Siksi aloin vieraiden lähdettyä udella että mitä täällä on tapahtunut.
No, en kuitenkaan halua kysyä tuolta avopuolisolta joka mahdollisesti tietää, koska jos ei tiedäkään niin silloin joudun vielä kiperämpään tilanteeseen. Pointtina tässä on se, että haluaisin vain keskustella aiheesta, koska omalle kohdalle tai lähipiirille ei ole koskaan sattunut (tietääkseni) mitään tällaista kipeää.
[/quote]
Auts mikä tilanne.. Ihan neuvoisin pitämään neutraalin linjan. Viestinviejät ammutaan aina, joten ei kannata suin päin mennä kertomaan. Sitä paitsi tuo petturimies (emme tiedä heidän suhteensa taustoja, joten senkään puolesta ei voi lonkalta tuomita) ansaitsisi kertoa itse mitä on tapahtunut. Hän ilmeisesti on alkanut tajuta perheensä menettämisen, ja sen takia on ahtaalla, joten parempi ettei siihen soppaan kukaan tunge ylimääräistä lusikkaa.
Sääliksi käy sitä naista, ja oikeasti naisena haluaisin tietää mitä on tapahtunut, jotta saisin vapauden valita tämän ja tuon väliltä. Se vain, että itse kolmantena kuulleena et voi mennä tuohon väliin kertomaan asiaa. Vaikea tilanne, mutta ole helpottunut, ettei se kosketa sinua. Musta kyllä tuntuu, että tuo juttu leviää vielä sen naisenkin korviin.:(
Jotenkin surullista, että kommenttien perusteella pettämistä pidetään näin normaalina ja arkisena asiana. En oikein ymmärrä tätä vihaa, jonka aloittaja saa niskaansa. Ei varmasti ole helppoa kantaa tommosta salaisuutta sisällä.
Kamalaa, että näin moni on sitä mieltä, et täytyy pitää vaan omista asioista huolta ja ei pitäisi välittää muista. Toki on hyvä miettiä, mitä kertoo eteenpäin ja mitä ei, mutta kyllä minä välittäisin, jos tietäisin, että ystävääni on petetty. Asia varmasti mietityttäisi minua ja voisi olla hankalaa pitää sellaista salaisuutta sisällä. Tsemppiä aloittajalle!