Miten teillä vietetään isänpäivää?
Me harrastetaan ympäri vuoden luonnossa liikkumista ja retkeilyä. Nyt bongasin kohtuullisen matkan päässä meiltä luontopolun, jota ei olla vielä kuljettu. Polun varrella on laavu, jonne tilasin meille valmiiksi toimitetuina vähän ruokaa ja herkkuja. Ja jottei ylläri paljastuisi, pakkaan mukaan makkarat ja kahvia/kaakaota, jota sitten nuotiolla paistetaan ja keitetään nokipannukahvit. Olen varma, että mies ilahtuu tästä, koska hän ei koskaan toivo mitään tavaroita lahjaksi vaan aina toiveena "jotain kivaa koko perheen voimin".
Kommentit (29)
Onneksi isäni on kuollut ajat sitten ja itse en ole isä, niin voi olla noteeraamatta koko turhakkeen.
Kuulostaapa kivalta ap!
Itse olen sunnuntaina töissä. Lapset varmaan hoitavat isälleen aamiaisen ja lounaan. Itse teen sitten jonkin hyvän kolmen ruokalajin päivällisen. Illalla varmaan kasataan juustotarjotin ja pelataan lautapelejä koko perhe.
Omaa isää minulla ei enää ole.
Ruoaksi tortilloja ja kakku. Pieni lahja (kalsareita tai jotain), lasten tekemiä kortteja ja suikkari aamulla jos ehtii ennen lasten heräystä.
t. mallivaimo
Aamulla lapset antavat isälleen päiväkodissa tekemänsä kortit ja yhdessä ostamamme lahjan. Aamupala pitkän kaavan mukaan, sen jälkeen uimahallireissu tai ulkoilua ja iltapäivällä isänpäivälounaalle ravintolaan, johon tulevat myös mieheni vanhemmat sekä mieheni sisko perheineen. Oman isän hauta toisella puolellaa maata, joten hänelle systytän illalla kynttilän ja juon hänen muistokseen lasillisen viiniä.
Soitan isälleni ja toivotan hyvää isänpäivää.
Eiköhän vaimo harrastane samaa henkistä väkivaltaa kuin muinakin päivinä.
Mieheni ja lasteni isä menehtyi huhtikuussa, joten käymme hautausmaalla viemässä kynttilöitä. Mieheni vanhemmat eivät halua olla kanssamme juurikaan tekemisissä, mutta lapset ehkä kuitenkin soittavat onnittelupuhelun papalleen. Mun isä kuoli jo yli 20 vuotta sitten, hänen muistokseen sytytän kynttilän.
Mieluiten ohittaisin koko isänpäivän, mutta päiväkodissa ja koulussa lasten piti väkrätä onnittelukortit, mikä tuntui pahalta kun ei heillä ole ketään, jolle niitä antaa.
Ostan miehelle kaupasta kakun, saa itse valita mieleisen. Vien miehen ulos syömään, mutta koska mies ei tykkää varsinaisen isänpäivän ruuhkasta, käydään sitten alkuviikosta. Tietenkin toivotan miehelle hyvää isänpäivää. Lapset varmaan soittavat isälleen.
Hyvää ruokaa ja leffoja..ei olla ulkona liikkuvia ihmisiä, arkisin saa ihan tarpeeksi liikkua työssä..oma isäni töissä
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ja lasteni isä menehtyi huhtikuussa, joten käymme hautausmaalla viemässä kynttilöitä. Mieheni vanhemmat eivät halua olla kanssamme juurikaan tekemisissä, mutta lapset ehkä kuitenkin soittavat onnittelupuhelun papalleen. Mun isä kuoli jo yli 20 vuotta sitten, hänen muistokseen sytytän kynttilän.
Mieluiten ohittaisin koko isänpäivän, mutta päiväkodissa ja koulussa lasten piti väkrätä onnittelukortit, mikä tuntui pahalta kun ei heillä ole ketään, jolle niitä antaa.
Täällä tuntematon liikuttui tästä viestistä. En löydä sanoja, joten toivon että laittamani sydänemoji tässä näkyy 💜
Lapsi menee isänsä luo viikonlopuksi ja minä käyn oman isäni haudalla. En vieläkään totu ajatukseen, että isää ei ole, vaikka hänen kuolemastaan on pian 10 vuotta.
Vien isäni haudalle kynttilän. Tytär varmaan muistaa isäänsä ( avopuolisoani) jotenkin.
Tehdään lapsen kanssa isälle herkkuaamupala ja annetaan hänelle pieni lahja. Käydään isänpäivälounaalla ravintolassa ja iltapäivällä tehdään jotain kivaa yhdessä.
Omat isät meillä molemmilla kuolleet, ja puoliso ei ole isä itse. Ajatukset on läheisen kaveriperheen luona, siellä vietetään viimeistä isänpäivää.
Isänpäivä on ihan turha päivä, ei sitä tarvitse viettää. Äitienpäivää vain.
Vien haudalle ruusun ja kynttilän. Muistelen häntä.
Ei mitenkään. Olen eronnut, asun yksin.