Yritin listata asioita, joista luopuminen vähentäisi kuormitusta ja lisäisi rauhaa ja tyytyväisyyttä. Tajusin, että mieheni lukeutuu näihin.
En odottanut tätä, mutta tämä koko avioliitto tuntui kuuluvan näiden konmaritettavien riippakivien joukkoon. Kannattaisiko seurata intuitiota vai yrittää vielä silti?
Kommentit (25)
Niin eikö tuo ole se konmari-metodin edistynein leveli?
Toisaalta, helppous ja mielekkyys eivät ole sama asia. Ihmissuhteet vie puhtia, mutta niistä myös saa sisältöä.
En tosin tunne miestäsi, tai sinuakaan sen puoleen.
Konmarittaminen kannattaa aina. Minä aloitin omasta äidistäni.
Mä oon sua pienen askeleen jo edellä. Konmaritin tissuttelevan ja kuorsaavan ukon toiseen huoneeseen nukkumaan jo kesäkuussa.
Ah että tätä öistä rauhaa ja raikasta ilmaa! Nukun nykyisin lähes kuin pikkuvauva. :)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon. Huomasin tuon saman naisista kauan sitten.
Niin naisetkin huomasivat sinusta. Kaikki voittivat!
Vierailija kirjoitti:
Mä oon sua pienen askeleen jo edellä. Konmaritin tissuttelevan ja kuorsaavan ukon toiseen huoneeseen nukkumaan jo kesäkuussa.
Ah että tätä öistä rauhaa ja raikasta ilmaa! Nukun nykyisin lähes kuin pikkuvauva. :)
Tuohan on vasta alkua. Kai teillä sentään on päiväsaikaan edes jokin pätevä syy jatkaa yhdessä, esim. hyvä seksi.
Olihan se avoliitto ihan mukava, mutta näin jälkikäteen huomaan, että oli se myös vaivalloinen. Paljon kivempaa kun saa nukkua yksin isossa sängyssä juuri niin leveästi kuin tahtoo, valmistaa ruokaa vain itselleen (sehän riittää monta päivää!) eikä tarvitse olla jalat levällään jatkuvasti. Ei enää koskaan parisuhteeseen.
N36
Minä huomasin sen myös. Omassa kodissa on nyt ihana rauha ja siistiä. Hyvinvointini on myös kattavasti lisääntynyt ja nukun paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on vasta alkua. Kai teillä sentään on päiväsaikaan edes jokin pätevä syy jatkaa yhdessä, esim. hyvä seksi.
Asuntolaina on, vielä. Ja mun rahat. Ilman mun rahoja olis ukolla kohta kyllä ns. kusiset paikat.
Tämä kuulostaa nyt kauhealta, mutta tämän eron jälkeen seuraava konmaritettava on äitini. Huono omatunto alati, kun en käy aktiivisesti katsomassa enää, mutta hän vei elämänvoimani. Kai sitä joutui priorisoimaan itsensä, jos jomman kumman joutuu asettamaan etusijalle. Lapseni asetan toki itseni edelle, mutta niin päin sen minusta kuuluu mennäkin luonnollisesti.
Tavallista naisille kokea parisuhde riippakivenä lasten teon jälkeen.
Elämänlaatuni parani täysin, kun erosin. Pystyin elämään ja hengittämään vapaasti. Olin jatkuvassa jännitystilassa ja odotin puolison kommentteja ja paheksuntaa asioihini. Hän ei pitänyt työstäni, ei ystävistäni eikä siitä mitä tein. Lapsille rähisi ja oli kireä. Eron seurauksena myös talouteni parani. Ex oli energia- ja rahasyöppö.
Vierailija kirjoitti:
Heräät parin tunnin välein itkuisena?
Monesti ottaa itsestäänselvyytenä sen mitä itsellä on ja huomaa vain huonot puolet. En nyt teidän liitosta tietenkään mitään tiedä, mutta kyllä pitkällä avioliitolla yleisesti aikamoisia hyviäkin puolia on. Kumppanuus, seksi, turva, raha-asiat, lasten ehjä koti, mitä näitä nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Monesti ottaa itsestäänselvyytenä sen mitä itsellä on ja huomaa vain huonot puolet. En nyt teidän liitosta tietenkään mitään tiedä, mutta kyllä pitkällä avioliitolla yleisesti aikamoisia hyviäkin puolia on. Kumppanuus, seksi, turva, raha-asiat, lasten ehjä koti, mitä näitä nyt on.
Hyvällä parisuhteella on nuo edut, huono taas heikentää elämänlaatua.
Vierailija kirjoitti:
Ei kulunut minun avioliittoon kumppanuus, seksi, turva tai hyvä rahatilanne. Tuskin lapsillakaan oli mukava olla. Ero ratkaisi kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Pitkässä liitossahan on tyypillisesti kaikista vähiten seksiä, jopa vähemmän kuin sinkulla. Yst. terv. nimim. Viimeksi joulukuussa.
Heh, kai sen noinkin vois pahantahtoinen lukea, mut toiset vauvathan vetää unta 10-12 h putkeen, kun ovat oppineet nukkumaan eikä nälkä vaivaa. Että semmoinen vauva. :)
Onneksi olkoon. Huomasin tuon saman naisista kauan sitten.