Sietämätön pikkupomo töissä, voiko sille tehdä mitään?
Juoruaa, puhuu paskaa, haukkuu muita selän takana, kiusaa huomaamattomasti, suosii yhtä työntekijää, lista on loputon. Miten tuollaisesta hienovaraisesti tehdystä työilmapiirin pilaamisesta voisi tehdä lopun?
Kommentit (45)
Ongelma on sinun, vittupäisiä pikkupomoja on maailmassa enemmän kuin taivaalla tähtiä. Joten opettele kestämään tai ryhdy nuolemaan, jotta pääset suosikkeihin.
Katso että kukaan ei näe, nosta riveleistä seinälle ja ilmoita asiallisesti, että jollei touhu lopu vedät lättyyn niin ettei enää ikinä syö kiinteää ruokaa eikä kävele omin jaloin.
Älä anna sen häiritä. Tai tee siitä valitus ylemmälle taholle. Jos sen toiminnassa on oikeasti huomauttamista, sen oman pomon tehtävä on sitten puuttua asiaan. Olette ilmeisesti työkavereidesi kanssa samaa mieltä pomostanne? Jos pomo on kaikkien muiden mielestä ok, ja vain sinä näet ongelmia, niin siinä tapauksessa asia onkin tietysti ihan toinen….
Oman kokemukseni mukaan henkilöt, jotka nimittelevät esihenkilöitä pikkupomoiksi, ovat itse niitä työpaikan hankalia tyyppejä.
Kuulostaa oman työpaikkani yhdeltä pikkupomolta. Tähän mennessä kukaan ei ole pystynyt tuolle mitään koska on ylemmän portaan lellikki. Sairasta touhua. Välttelen niin paljon kuin pystyn ja minua ei haittaa vaikka puhuisi minusta mitä, kyseinen ihminen on niin kiero että se naurattaa. Enemmän minua huolettaa muut ihmiset joista varmasti puhuu ja joille tulee paha mieli siitä, tuo ihminen on savustanut jo monta työntekijää pois työpaikalta.
Pikkupomo-nimityksen saavat sellaiset esimiehet, jotka kuvittelevat itsestään ja omasta asemastaan liikoja. Esimiestaidot ovat olemattomat. Tälläiset pikkupomot juopuvat siitä varsin mitättömästä vallasta jota heillä on. Käytännössähän he ovat vain tiiminvetäjiä.
Etpä taida sinäkään olla paras mahdollinen alainen. Ja kuka tässä puhuu seläntakana?
Alentavaan sävyyn kutsut esimiestäsi "pikkupomoksi" ja teet jopa julkisuuteen yleisen keskustelun, jossa voi esimiestäsi haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Pikkupomo-nimityksen saavat sellaiset esimiehet, jotka kuvittelevat itsestään ja omasta asemastaan liikoja. Esimiestaidot ovat olemattomat. Tälläiset pikkupomot juopuvat siitä varsin mitättömästä vallasta jota heillä on. Käytännössähän he ovat vain tiiminvetäjiä.
Ajan oloon kersantilla on suurempi valta alokkaaseen kuin kenraalilla. Toimi sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Pikkupomo-nimitystä käyttävät yleensä työntekijät, jotka itse haluaisivat siihen "pikkupomon" paikalle.
Käytin sanaa "pikkupomo" koska kyseessä ei ole esimies. Hän vastaa tämän yhden toimipisteen toiminnasta, ei muuta. Ei kai tuo sana voi nyt olla niin ärsyttävä, että minua aletaan syytellä itse työilmapiirin pilaajaksi?
Oli miten oli, eniten ehkä ahdistaa selän takana haukkuminen. Tämä henkilö saattaa esimerkiksi kaivella esiin jonkun sometilin ja esitellä sieltä kuvia toisille pilkkaamismielessä. Tai kommentoida jonkun ulkonäköä hänen selkänsä takana yrittäen saada muut mukaan. Joskus yritän kommentoida niihin jotenkin että mitä kukaan ulkonäölleen voi, jotta tajuaisi lopettaa. Ei yleensä tajua. Pari työkaveria on sanonut, että helpompi olla töissä kun hän ei ole paikalla, joten en ole yksin mielipiteeni kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkupomo-nimitystä käyttävät yleensä työntekijät, jotka itse haluaisivat siihen "pikkupomon" paikalle.
Totta.
Pyh😁Pikkupomot ovat koiran virassa puun ja kuoren välissä. Henkilöstö tuo esiin epäkohtia ja ylempi johto kiristää tulosvastuuta. Ne joiden hermo ei tätä kestä, alkavat purkaa pahaa oloaan henkilöstöön. Nähty sen sata kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siitä kateudesta ja katkeruudesta, kun ei itse ole päässyt etenemään. Olen antanut huomautuksen työntekijälle, joka toistuvasti nimitteli esihenkilöitä alentuvaan sävyyn pikkupomoiksi. Olin siis itse näiden esihenkilöiden esihenkilö.
Vierailija kirjoitti:
Käytin sanaa "pikkupomo" koska kyseessä ei ole esimies. Hän vastaa tämän yhden toimipisteen toiminnasta, ei muuta. Ei kai tuo sana voi nyt olla niin ärsyttävä, että minua aletaan syytellä itse työilmapiirin pilaajaksi?
Oli miten oli, eniten ehkä ahdistaa selän takana haukkuminen. Tämä henkilö saattaa esimerkiksi kaivella esiin jonkun sometilin ja esitellä sieltä kuvia toisille pilkkaamismielessä. Tai kommentoida jonkun ulkonäköä hänen selkänsä takana yrittäen saada muut mukaan. Joskus yritän kommentoida niihin jotenkin että mitä kukaan ulkonäölleen voi, jotta tajuaisi lopettaa. Ei yleensä tajua. Pari työkaveria on sanonut, että helpompi olla töissä kun hän ei ole paikalla, joten en ole yksin mielipiteeni kanssa.
Ap
Täysin sopimaton tehtäväänsä. Ilmoitusta johtoportaalle tai työsuojeluun.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä itse asiassa voi. T. Asiasta huomautuksen antanut
Säilytä asialliset välit. Älä anna esihenkilöllesi mahdollisuutta takertua mihinkään tekemääsi. Pyydä perustelut, jos syyttää jostain, mikä ei ole totta. Turha antaa tunteiden viedä. Kärsit siitä enemmän kuin esihenkilösi.
olisiko narsisti? kannattaa nostaa kytkintä. yleensä ne nuolee esimiesten pyllyt niin puhtaiksi että vapaa ajalla ovat parhaita kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä itse asiassa voi. T. Asiasta huomautuksen antanut
Lisään vielä, että tuon henkilön käytös on kuvauksen perustella toki täysin sopimatojta, mutta jotta asia ei osu omaan nilkkaan, puhu itse täysin asiallisesti ja ensimmäiseksi lopeta tuon pikkupomo-nimityksen käyttäminen. Jos henkilö käyttäytyy epäasiallisesti, sano hänelle tästä. Kirjaa ylös kaikki epäasiallisuudet. Mikäli henkilö ei lopta epäasiallista käytöstä, kun siitä hänelle huomautetaan, vie asia hänen esihenkilönsä tietoon.
Suorittavassa portaassa pelkkänä alaisena on siitä hyvä olla että tollasten epäpätevien ja kieroilevien nilkkien uskottavuutta pystyy sopivilla peliliikkeillä alkaa nakertamaan sieltä ruohonjuuritasolta käsin. Kun muiden luotettavien alaisten kanssa saa jaettua pomon ketkuilut vähitellen juorurinkien kautta riittävän laajan yleisön tietoon niin uskoakseni vähitellen tiettyä valtaa siirtyy hiljalleen sinne suorittavaan portaaseen samalla kun alatason porsaspomo alkaa tajuta oman naurettavuutensa alaistensa silmissä ja samalla hikoilee työvuorolista- ja sijaishankintahelvetin kimpussa sekä alaisten ja oman esimiehistönsä ristipaineessa.
Ai että, melkeinpä odotan että loma tässä jonkin ajan päästä päättyy niin pääsee taas myyräntyöhön varsinaisen duunin lisäksi (jonka toki suoritan parhaani tehden jotta mulkkupomo ei pääse huomauttamaan ja käyttämään aseena mua vastaan).
Ainoa mitä voit tehdä on työpaikan vaihto.