Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin järkyttävän jutun ystävä-miehestä..

Vierailija
15.08.2015 |

..enkä pääse tästä ajatuksesta mitenkään eroon enkä voi puhua tästä kenenkään kanssa (paitsi mieheni, mutta hän ei viitsi asiasta keskustella ja ymmärrän kyllä miksi), niin siksi avaudun nyt teille tästä! Pakko purkautua, eli;

Meillä on erittäin läheinen ystäväpiiri mihin kuuluu useampi pariskunta. Olemme kaikkien kanssa aika tasaisesti läheisiä, vaikka toiset tuntee hieman paremmin toisensa kuin toiset. No, tämä kyseinen pariskunta johon ystävä-mies kuuluu, on meille todella läheinen. Näemme viikoittain (ellei tule jotain esteitä, mutta ainakin pyrimme), näemme useimmiten isolla porukalla, mutta kuitenkin tätä pariskuntaa näemme eniten.

Tällä ystäväpariskunnalla on vuoden ikäinen poika. Heidän vauvauutinen oli aikanaan kaikille suuri yllätys (kukaan ei olisi uskonut että juuri heille, heidän suhteen ja suhdehistorian vuoksi, tulisi niin pikaisella aikataululla vauva kuin heille tuli). Heillä on kuitenkin tätä nykyä onnellinen ja toimiva perhe omakotitaloineen, autoineen ja koirineen.

Tämä mies petti avopuolisoaan hänen ollessa raskaana. Pariskunta oli tuoreeltaan saanut tietää raskaudesta kun mies lähti sitten ulos vanhan inttiporukkansa kanssa, oli baarista löytänyt jonkun tuiki tuntemattoman naisen ja vienyt tämän naisen inttikaverinsa asunnolle kaupungissa. He olivat harrastaneet seksiä ja tämä tuntematon nainen oli tullut raskaaksi. Eli miehellä oli samaan aikaan kaksi naista odottamassa hänelle lasta. Tuntematon nainen päätyi kuitenkin aborttiin ilman miehen painostusta (tai kuulin ainakin ettei mies painostanut), eli tuttavapariskunnan pojalla ei tiedettävästi ole nyt sitten sisarusta jos tuntematon toteutti abortin.

Ystävä-mies ei ole kertonut tästä koskaan kenellekään, mutta hiljattain minun miehelleni ja toisen tuttavapariskunnan miehelle. Minä taas olen ainoa nainen kuka asiasta tietää (olen todella utelias ja nyt kaduttaa että nyhdin tämän salaisuuden ulos miehestäni). On erittäin vaivaannuttavaa nähdä enää tätä kyseistä pariskuntaa. Katson heitä aivan eri tavalla, enkä osaa olla enää ns. normaalisti. Toki on hyvä ettei nainen tiedä, mutta samaan aikaan on kamalaa että esim. minä tiedän eikä hän. Ei ole todellakaan asiani kertoa tälle naiselle mitä tiedän, tapahtumasta on niin kauan jo että onkohan sillä edes merkitystä, mutta sitten taas mua pelottaa että jos nainen joskus saa tietää ja tietää minun tietäneen....... No, meneepä monimutkaiseksi, mutta tämä ahdistaa minua vaikkei asia mulle kuulu!

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:21"]

Haloo Ap! Ei ole ensimmäinen kerta kun miehet saavat avioliiton ulkopuolisia lapsia.

Itse sain tietää vasta kymmenenvuotiaana (suvun juoruämmältä), että minulla on samanikäinen siskopuoli jossain Suomessa. Isäni vahvisti asian, kun kysyin häneltä ihmeissäni. Olihan se shokki, mutta tälläistä elämä vain on.

Olet mielestäni täysin ulkopuolinen tuossa kuviossa, joten unohda koko asia.

[/quote]

Äh, miksei kukaan ymmärrä mun pointtia!

Pointtini ei ole se ettei tällaista tapahtuisi ikinä missään koskaan, tai että tämä asia kuuluisi minulle, tai että juoruilisin asian nyt eteenpäin, ei! Mun pointti on se että joudun elämään tällaisen tiedon kanssa ja esittää tietämätöntä aina kun näen kyseisen pariskunnan, mikä on usein!

No, olisi pitänyt arvata että "vauvapalsta ei petä koskaan", jätän tämän ketjun kun ihmisillä ei ole sisälukutaitoa.

Kiitos.

Ap.

Vierailija
42/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:26"]

Haloo Ap! Ei ole ensimmäinen kerta kun miehet saavat avioliiton ulkopuolisia lapsia.

Itse sain tietää vasta kymmenenvuotiaana (suvun juoruämmältä), että minulla on samanikäinen siskopuoli jossain Suomessa. Isäni vahvisti asian, kun kysyin häneltä ihmeissäni. Olihan se shokki, mutta tälläistä elämä vain on.

[/quote]

Pointtini ei ole se ettei tällaista tapahtuisi ikinä missään koskaan, tai että tämä asia kuuluisi minulle, tai että juoruilisin asian nyt eteenpäin, ei! Mun pointti on se että joudun elämään tällaisen tiedon kanssa ja esittää tietämätöntä aina kun näen kyseisen pariskunnan, mikä on usein!

No, olisi pitänyt arvata että "vauvapalsta ei petä koskaan", jätän tämän ketjun kun ihmisillä ei ole sisälukutaitoa.

Kiitos.

Ap.

[/quote]

Sitä tilannetta kutsutaan aikuistumiseksi. Joudut pitämään sisälläsi ikäviä asioita jotta et satuttaisia muita ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vaan sanoa et pidä mielessä et muija saattaa tietää pettämisestä. Ehkä se on annettu anteeksi ja unohdettu. 

Vierailija
44/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on myös vaihtoehto, että myös petetyksi tullut nainen tietää asian (tämän raskausaikana tapahtuneen pettämisen), mutta ei halua puhua siitä kenellekään, ei edes läheisille ystävilleen.

Mitä hyödyttää asian vatvominen tai esiinkaivaminen nyt? Ihmisillä on elämissään paljon asioita, jotka he pitävät salaisuuksina. Jokaisella on oma elämänsä.

Vierailija
45/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa ystäväpariskunta olikin vain avoliitossa. Ei kukaan voi olettaa että avoliitossa oltaisiin samalla vakavuudella yhdessä kuin avioliitossa. Tuolloin mahdollinen toinen lapsi ei olisi edes avioliiton ulkopuolinen, eli mitä Ap meuhkaa?? Tuokin nainen jonka kanssa mies sai lapsen on vain tyttöystävä.

Vierailija
46/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:42"]

Haluan vaan sanoa et pidä mielessä et muija saattaa tietää pettämisestä. Ehkä se on annettu anteeksi ja unohdettu. 

[/quote]

Mies sanoi ettei ole kertonut puolisolleen eikä kerro, siksi avautui ystävilleen kun ei voinut kantaa yksin syyllisyyttä pidempään. Toki on tuon jälkeen voinut muuttaa mieltään ja kertoa, tästä miehen avautumisesta on alle pari kuukautta.

En ole "kaivanut asiaa esiin nyt" vaan ystävä-mies "vatvoi ja kaivoi asian esiin nyt", sitä en tiedä miksi.

Vierailija
47/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:33"]..enkä pääse tästä ajatuksesta mitenkään eroon enkä voi puhua tästä kenenkään kanssa (paitsi mieheni, mutta hän ei viitsi asiasta keskustella ja ymmärrän kyllä miksi), niin siksi avaudun nyt teille tästä! Pakko purkautua, eli;

Meillä on erittäin läheinen ystäväpiiri mihin kuuluu useampi pariskunta. Olemme kaikkien kanssa aika tasaisesti läheisiä, vaikka toiset tuntee hieman paremmin toisensa kuin toiset. No, tämä kyseinen pariskunta johon ystävä-mies kuuluu, on meille todella läheinen. Näemme viikoittain (ellei tule jotain esteitä, mutta ainakin pyrimme), näemme useimmiten isolla porukalla, mutta kuitenkin tätä pariskuntaa näemme eniten.

Tällä ystäväpariskunnalla on vuoden ikäinen poika. Heidän vauvauutinen oli aikanaan kaikille suuri yllätys (kukaan ei olisi uskonut että juuri heille, heidän suhteen ja suhdehistorian vuoksi, tulisi niin pikaisella aikataululla vauva kuin heille tuli). Heillä on kuitenkin tätä nykyä onnellinen ja toimiva perhe omakotitaloineen, autoineen ja koirineen.

Tämä mies petti avopuolisoaan hänen ollessa raskaana. Pariskunta oli tuoreeltaan saanut tietää raskaudesta kun mies lähti sitten ulos vanhan inttiporukkansa kanssa, oli baarista löytänyt jonkun tuiki tuntemattoman naisen ja vienyt tämän naisen inttikaverinsa asunnolle kaupungissa. He olivat harrastaneet seksiä ja tämä tuntematon nainen oli tullut raskaaksi. Eli miehellä oli samaan aikaan kaksi naista odottamassa hänelle lasta. Tuntematon nainen päätyi kuitenkin aborttiin ilman miehen painostusta (tai kuulin ainakin ettei mies painostanut), eli tuttavapariskunnan pojalla ei tiedettävästi ole nyt sitten sisarusta jos tuntematon toteutti abortin.

Ystävä-mies ei ole kertonut tästä koskaan kenellekään, mutta hiljattain minun miehelleni ja toisen tuttavapariskunnan miehelle. Minä taas olen ainoa nainen kuka asiasta tietää (olen todella utelias ja nyt kaduttaa että nyhdin tämän salaisuuden ulos miehestäni). On erittäin vaivaannuttavaa nähdä enää tätä kyseistä pariskuntaa. Katson heitä aivan eri tavalla, enkä osaa olla enää ns. normaalisti. Toki on hyvä ettei nainen tiedä, mutta samaan aikaan on kamalaa että esim. minä tiedän eikä hän. Ei ole todellakaan asiani kertoa tälle naiselle mitä tiedän, tapahtumasta on niin kauan jo että onkohan sillä edes merkitystä, mutta sitten taas mua pelottaa että jos nainen joskus saa tietää ja tietää minun tietäneen....... No, meneepä monimutkaiseksi, mutta tämä ahdistaa minua vaikkei asia mulle kuulu!
[/quote]No olipa järrrrrkyttävääää. Ihan tavallista!

Vierailija
48/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on käsissäsi vuosisadan juoru. Sinuna kuristäisin nimettömänä rahaa tuolta äijältö. Maksa niin ja niin paljon tai kerron kaikille/vaimolle.. Ja sit ku on maksanut niin hetken päästä kerron silti kjääähhh!!! :D

Vierailija
49/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:19"]Sulla on käsissäsi vuosisadan juoru. Sinuna kuristäisin nimettömänä rahaa tuolta äijältö. Maksa niin ja niin paljon tai kerron kaikille/vaimolle.. Ja sit ku on maksanut niin hetken päästä kerron silti kjääähhh!!! :D
[/quote] Sairasta yrittää tehdä rahaa toisten kriisillä.

Vierailija
50/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juttu, anna olla. Jatka omaa elämääsi ja anna toisten jatkaa omaansa.

Vierailija
51/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:19"]Sulla on käsissäsi vuosisadan juoru. Sinuna kuristäisin nimettömänä rahaa tuolta äijältö. Maksa niin ja niin paljon tai kerron kaikille/vaimolle.. Ja sit ku on maksanut niin hetken päästä kerron silti kjääähhh!!! :D [/quote] Sairasta yrittää tehdä rahaa toisten kriisillä.

[/quote]

No eihän tämä mikään kriisi ollut vaan ihan tavallinen asia! AV raati on näin päättänyt!

Vierailija
52/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:'D Aina näitä vitun "dramaattisia" tarinoita. Haukotus...

Vierailija
53/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:29"]

Vanha juttu, anna olla. Jatka omaa elämääsi ja anna toisten jatkaa omaansa.

[/quote]

Alle 2kk sitten paljastettu juttu, totta, aivan muinaishistoriaa!! Move on!!!

Vierailija
54/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:46"]

Koska tieto voi olla hyvinkin väärä , et ollut vieressä katsomassa käytiinkö ketun pesässä vai ei. Keskity pitämään oma pesä aktiivisena.

[/quote]

Siis tämä ystäväpariskunnan mies kertoi tämän asian aivan itse suoraan minun miehelleni meidän kodissa, eli ainoa mahdollisuus tiedon vääryydestä olisi se, että mieheni keksisi päästä jotain näin sairasta ilman mitään syytä.
[/quote]

Asia ei kuulu sinulle mitenkään, piste. Et sinä ole ystäviesi moraalinvartija. Älä todellakaan sotkeudu toisten asioihin.

Vierailija
55/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se asia ap:lle kuuluu, kun on asian kuullut. Jännä miten kaikki automaattisesti kommentoi "ei kuulu sulle".

Joo totta, kannattaa miettiä onko järkevää kerto asiasta, koska ei tosiaan voi olla varma onko edes totta. Ehkä itse kertoisin silloin jos kahden kesken tämän naisen kanssa tällainen tulisi puheeksi. Jos vaimo esim epäilisi jotain tms... Kertoisin vaan, että tällaisen asian olen kuullut, en tiedä pitääkö paikkansa. Mutta ensin pitäisi tietää haluaako vaimo ylipäänsä tietää mahdollisesta pettämisestä, koska ihme kyllä, kaikki ei halua.. Elävät mielummin valheessa.

Vierailija
56/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulos: te kaikki muut tiedätte paitsi nainen itse, jota asia eniten koskettaa. Sinuna ottaisin kundit puhutteluun ja kertoisin asiasta. Mä ainakin haluaisin tietää, ihan todella todella haluaisin. Ja miten perkeleen rotta on että ampuu sisälle yhdenillanjutussa, ei vittu.. 

Vierailija
57/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:26"]

[/quote]

Kiitos.

Ap.

[/quote]

Esittää tietämätöntä?

Et voi kuitenkaan tietää pariskunnan väleistä mitään.

Vierailija
58/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mokomasta asiasta noin tuhottoman pitkä aloitus. Eihän siitä puuttunut enää kuin sukuselvitys. Parilla kolmella virkkeellä olisi asia selvinnyt tyyliin: Tuttava mies petti raskaana olevaa avovaimoaan. Mies oli niin tyhmä, ettei käyttänyt ehkäisyä ja hoito pamahti paksuksi. Teki tiettävästi abortin. Avovaimo ei tiedä asiasta vieläkään.

Logiikkakin petää, kun kuvailet, miten avovaimo on lapsi sylissa ja toisaalla voisi olla myös vieras nainen miehen esikoinen sylissään, jos ei olisi tehnyt aborttia. Ei se vieraan naisen lapsi olisi ollut miehen esikoinen, koska sehän oli pantu alulle siinä vaiheessa, kun pariskunta jo tiesi odottavansa lasta. Sille naiselle se toki olisi ollut esikoinen.

Lopeta jankkaaminen ja ala elää omaa elämääsi.

Vierailija
59/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:33"]

Kyllähän se asia ap:lle kuuluu, kun on asian kuullut. Jännä miten kaikki automaattisesti kommentoi "ei kuulu sulle".

Joo totta, kannattaa miettiä onko järkevää kerto asiasta, koska ei tosiaan voi olla varma onko edes totta. Ehkä itse kertoisin silloin jos kahden kesken tämän naisen kanssa tällainen tulisi puheeksi. Jos vaimo esim epäilisi jotain tms... Kertoisin vaan, että tällaisen asian olen kuullut, en tiedä pitääkö paikkansa. Mutta ensin pitäisi tietää haluaako vaimo ylipäänsä tietää mahdollisesta pettämisestä, koska ihme kyllä, kaikki ei halua.. Elävät mielummin valheessa.

[/quote]

Siinä meillä on oikea kyökkipsykologi, hah.

Ap pakotti miehensä asian, jota ei olisi pitänyt kertoa. Ap:n on ihan turha itkeä asiaa, saati sekaantua asiaan millään lailla. Ap:n rangaistus on se, että hän joutuu nyt itse elämään tämän tiedon kanssa. Ei aina kannattaisi olla utelias...

Pettäjämies kärvistelee nyt omantunnontuskiensa kanssa. Hänen lapsensa äiti eli avovaimo on kenties onnellisimmillaan elämässään. Kenen mielestä ap:llä on mitään oikeutta missään tilanteessa mennä sorkkimaan toisten elämää? Minusta ei edes siinä tilanteessa, että petetty nainen häneltä jotain kysyy.

Saattaa olla, että tämä liitto jatkuu ihan onnellisena vuosikausia, mies on kenties ottanut opikseen ja panostaa täysillä suhteeseen. Se, mitä petetty nainen ei tiedä, ei voi häntä satuttaa. 

Olen itse kohdannut vastaavan tilanteen, eli minulle selvisi vahingossa ystäväni miehen pettäneen häntä. En puhunut ystävälleni asiasta koskaan, tämä tapahtui reilusti yli kymmenen vuotta sitten ja pariskunta on edelleenkin yhdessä. Vaikuttavat jopa onnellisilta. En usko miehen pettäneen sen jälkeen. Jos olisin avannut suuni, olisi se saattanut olla liiton loppu. Ja taas olisi yksi nainen jäänyt yksinhuoltajaksi ja lapset joutuneet elämän kahden kodin elämää.

Minä pidin asian omana tietonani, koska kertoessani olisin tavallaan ottanut vastuun heidän elämästään, mikä ei todellakaan minulle kuulu. Ajan kanssa opin elämään tietoni kanssa, eikä se vaivannut minua heidän seurassaan. 

Vierailija
60/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikäeroa sisaruspuoleeni juuri sen 3 kk. Joskus tekisi mieli soittaa heille ja paljastaa, ettei se ihana isäsi sinusta pelkän verisiteen takia välitä. En ole viitsinyt. (Sen siis tiedän heistä, ettei ole perheelleen kertonut)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän