Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin järkyttävän jutun ystävä-miehestä..

Vierailija
15.08.2015 |

..enkä pääse tästä ajatuksesta mitenkään eroon enkä voi puhua tästä kenenkään kanssa (paitsi mieheni, mutta hän ei viitsi asiasta keskustella ja ymmärrän kyllä miksi), niin siksi avaudun nyt teille tästä! Pakko purkautua, eli;

Meillä on erittäin läheinen ystäväpiiri mihin kuuluu useampi pariskunta. Olemme kaikkien kanssa aika tasaisesti läheisiä, vaikka toiset tuntee hieman paremmin toisensa kuin toiset. No, tämä kyseinen pariskunta johon ystävä-mies kuuluu, on meille todella läheinen. Näemme viikoittain (ellei tule jotain esteitä, mutta ainakin pyrimme), näemme useimmiten isolla porukalla, mutta kuitenkin tätä pariskuntaa näemme eniten.

Tällä ystäväpariskunnalla on vuoden ikäinen poika. Heidän vauvauutinen oli aikanaan kaikille suuri yllätys (kukaan ei olisi uskonut että juuri heille, heidän suhteen ja suhdehistorian vuoksi, tulisi niin pikaisella aikataululla vauva kuin heille tuli). Heillä on kuitenkin tätä nykyä onnellinen ja toimiva perhe omakotitaloineen, autoineen ja koirineen.

Tämä mies petti avopuolisoaan hänen ollessa raskaana. Pariskunta oli tuoreeltaan saanut tietää raskaudesta kun mies lähti sitten ulos vanhan inttiporukkansa kanssa, oli baarista löytänyt jonkun tuiki tuntemattoman naisen ja vienyt tämän naisen inttikaverinsa asunnolle kaupungissa. He olivat harrastaneet seksiä ja tämä tuntematon nainen oli tullut raskaaksi. Eli miehellä oli samaan aikaan kaksi naista odottamassa hänelle lasta. Tuntematon nainen päätyi kuitenkin aborttiin ilman miehen painostusta (tai kuulin ainakin ettei mies painostanut), eli tuttavapariskunnan pojalla ei tiedettävästi ole nyt sitten sisarusta jos tuntematon toteutti abortin.

Ystävä-mies ei ole kertonut tästä koskaan kenellekään, mutta hiljattain minun miehelleni ja toisen tuttavapariskunnan miehelle. Minä taas olen ainoa nainen kuka asiasta tietää (olen todella utelias ja nyt kaduttaa että nyhdin tämän salaisuuden ulos miehestäni). On erittäin vaivaannuttavaa nähdä enää tätä kyseistä pariskuntaa. Katson heitä aivan eri tavalla, enkä osaa olla enää ns. normaalisti. Toki on hyvä ettei nainen tiedä, mutta samaan aikaan on kamalaa että esim. minä tiedän eikä hän. Ei ole todellakaan asiani kertoa tälle naiselle mitä tiedän, tapahtumasta on niin kauan jo että onkohan sillä edes merkitystä, mutta sitten taas mua pelottaa että jos nainen joskus saa tietää ja tietää minun tietäneen....... No, meneepä monimutkaiseksi, mutta tämä ahdistaa minua vaikkei asia mulle kuulu!

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Ap vielä perustelee miksi ei ole kertomassa naiselle;

Viestintuoja ammutaan aina. Vaikka ystävä-nainen ei varsinaisesti mulle suuttuisi, uskoisin että häntä ylpeänä ihmisenä hävettäisi niin paljon ettei enää voisi olla meidän seurassa kun me tiedetään hänen kipein salaisuutensa. Tiedättekö mitä tällä meinaan? Mikään ei olisi enää ennallaan. Ystävä-mies ei tietenkään antaisi miehelleni eikä minulle koskaan anteeksi, mikä meinaisi sitä että olisi todella ikävää järjestellä yhteisiä iltamia ja niin edelleen.

En myöskään halua murskata ystävä-naisen onnea. Hänellä on kaikki niin hyvin elämässä tällä hetkellä. Voisivathan he päästä tuosta yli (vaikea kuvitella, mies kuitenkin pettänyt raskaana olevaa naista saattamalla samalla toisen naisen raskaaksi), mutta eivät varmasti palaisi täysin ennalleen. Riitoja heillä olisi varmasti mikä ei ole kivaa lapsen parasta ajatellen tietenkään. Ystävä-naisen odotusajan muistot mustuisivat aivan täysin, hän muistaisi asiat aivan erilailla kuin nyt, alkaisi miettimään kuinka mies on ollut hymynaamaa vaikka on ollut petturi ja niin edelleen.

Toivon, että pääsisin itse tämän asian kanssa sinuiksi ja ettei juttu tulisi julki. Vaikka uutinen on meille tuore, se on pariskunnalle ns. vanha juttu, puolitoista vuotta vanha.

Vierailija
22/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä oli järkyttävää. Pettäminen on yleistä. Suakin on voitu pettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samantapsisessa tilanteessa. Tiesin ystäväpariskunnan miehen pettäneen vaimoaan. En kertonut vaimolle. Asia selvisi hänelle ajanoloon muutenkin. Neuvoisin pitämään asian omana tietonasi.

Vierailija
24/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tieto voi olla hyvinkin väärä , et ollut vieressä katsomassa käytiinkö ketun pesässä vai ei. Keskity pitämään oma pesä aktiivisena.

Vierailija
25/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin....

Vierailija
26/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:38"]

Mikä tässä oli järkyttävää. Pettäminen on yleistä. Suakin on voitu pettää.

[/quote]

Minuakin on elämässäni petetty juu, se ei ollut pointti viestissäni, olisi pitänyt vissiin alleviivata se mikä minua järkyttää.

Minua siis ahdistaa se ajatus, että nainen on täysin onnellinen pieni esikoinen sylissään, kun voisi olla mahdollista että toisella naisella samaan aikaan olisi hänen miehensä "esikoinen" sylissään muualla (ikäeroa näillä lapsilla olisi noin 3kk). Ja en todella tiedä tekikö vieras nainen aborttia, ei mieskään voi olla siitä varma kun ei kantanut mitään vastuuta. Sekin on mielestäni kamalaa, toista raskaana olevaa naista hoivaa ja toisen antaa hoitaa tilanteensa yksinään.

Ja se ahdistaa, että jos joskus "jään kiinni" siitä että olen tietänyt, niin meneekö meillä naisen kanssa välit :(

Vierailija
27/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle

Vierailija
28/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:46"]

Koska tieto voi olla hyvinkin väärä , et ollut vieressä katsomassa käytiinkö ketun pesässä vai ei. Keskity pitämään oma pesä aktiivisena.

[/quote]

Siis tämä ystäväpariskunnan mies kertoi tämän asian aivan itse suoraan minun miehelleni meidän kodissa, eli ainoa mahdollisuus tiedon vääryydestä olisi se, että mieheni keksisi päästä jotain näin sairasta ilman mitään syytä.

Vierailija
29/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:49"]

Ei kuulu sinulle

[/quote]

Kuten aloituksessa mainitsin, ei kuulukaan.

Halusin vain avautua, hirveää pitää tällaista tietoa itsellään.

En ikinä voisi kertoa tälle ystävänaiselle tätä uutista, en haluaisi aiheuttaa hänelle pahaa mieltä.

Vierailija
30/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo!

Vierailija
31/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se petturi on tuollainen hölösuu niin asia tulee pian ilmi. Tietäähän sen toisenkin tunnustuksen kuulleen miehen vaimo asiasta, ihan varmasti on udellut.

Vierailija
32/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:52"]

Provo!

[/quote]

No voi kun olisikin!

Mutta arvasin aloituksen tehdessäni, että tämä on niin kamala juttu ettei varmaan oteta tosissaan.. Ei se mitään.

Vierailija
33/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, miksi se sinua viavaa ja mikset voi olla heidän kanssaan kuin ennenkin? Elämässä sattuu ja tapahtuu. Mies voi olla hyvinkin pahoillaan tapahtuneesta. Juttu on ollutta ja menyttä. Ei sinun kuulu menettää yöuniasi tuon takia, asia ei kosketa sinua ollenkaan. Minusta miehesi teki törkeästi kun petti kaverinsa luottamuksen ja kertoi sinulle. Sinullekin olisi pitänyt riittää, kun miehesi sanoi varmaankin että on luvannut olla kertomatta. Siihen kohtaan pitää älytä lopettaa tiedon nyhtäminen. Jos olet tyypillinen juorueukko, mennä paukautat jutun miehen vaimolle ennemmin tai myöhemmin. 

Vierailija
34/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella on oikeus tietää! Kertoisin heti jos tuollaisen salaisuuden tietäisin. Tai oikeastaan pakottaisin petturin kertomaan itse.

Vierailija
35/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:57"]

No kun se petturi on tuollainen hölösuu niin asia tulee pian ilmi. Tietäähän sen toisenkin tunnustuksen kuulleen miehen vaimo asiasta, ihan varmasti on udellut.

[/quote]

Sen toisen miehen avopuoliso ei ollut meillä tällöin, eli ei välttämättä tiedä että täällä on jotain salaisuuksia jaettu ellei hänen miehensä ole avoimesti itse ottanut kotona asiaa puheeksi. Itse utelin siksi kun huomasin mieheni vakavan ilmeen (tiedän hänestä jos jotain on ns. sattunut) ja huomasin että tämä "petturimies" oli itkenyt, tai ainakin itkeneennäköinen oli. Siksi aloin vieraiden lähdettyä udella että mitä täällä on tapahtunut.

No, en kuitenkaan halua kysyä tuolta avopuolisolta joka mahdollisesti tietää, koska jos ei tiedäkään niin silloin joudun vielä kiperämpään tilanteeseen. Pointtina tässä on se, että haluaisin vain keskustella aiheesta, koska omalle kohdalle tai lähipiirille ei ole koskaan sattunut (tietääkseni) mitään tällaista kipeää.

Vierailija
36/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi haloo! Odotin jotain murhaa tai rajua väkivaltaa. Anna kuule asian olla ja ei kuulu sulle sen enempää. Se sikiökin on abortoitu niin jäljelle jää vain pettäminen. Aika moni pari ei edes eroa pettämisen takia. Kaikille se ei ole niin iso juttu.

Vierailija
37/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:52"]

Provo!

[/quote]

No voi kun olisikin!

Mutta arvasin aloituksen tehdessäni, että tämä on niin kamala juttu ettei varmaan oteta tosissaan.. Ei se mitään.
[/quote]

älä höpötä siinä! Tämä on provo!

Vierailija
38/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:58"]

En oikein ymmärrä, miksi se sinua viavaa ja mikset voi olla heidän kanssaan kuin ennenkin? Elämässä sattuu ja tapahtuu. Mies voi olla hyvinkin pahoillaan tapahtuneesta. Juttu on ollutta ja menyttä. Ei sinun kuulu menettää yöuniasi tuon takia, asia ei kosketa sinua ollenkaan. Minusta miehesi teki törkeästi kun petti kaverinsa luottamuksen ja kertoi sinulle. Sinullekin olisi pitänyt riittää, kun miehesi sanoi varmaankin että on luvannut olla kertomatta. Siihen kohtaan pitää älytä lopettaa tiedon nyhtäminen. Jos olet tyypillinen juorueukko, mennä paukautat jutun miehen vaimolle ennemmin tai myöhemmin. 

[/quote]

En ole yöuniani menettänyt, kiitos huolenpidostasi.

Tämä asia vaivaa minua vain kun olen heidän seurassaan ja he puhuvat lapsestaan tai raskausajasta tai yhteisestä onnestaan, mitä ikinä. Näin heitä tänään brunssilla ja siksi asia on jälleen mieleni pinnassa. Me jaetaan mieheni kanssa kaikki, niin lapselliselle kuin se kuulostaakin, ja siksi halusin tämän asian tietää (heti jälkikäteen tietty toivoin etten tietäisikään). Mieheni olisi toki pitänyt pitää salaisuus, mutta hän ei ole kertonut muille kuin minulle.

Mitä juoruiluun tulee, hienosta (en tiedä mistä revitystä) diagnoosistasi huolimatta, en juoruile asioita eteenpäin. Jos niin tekisin, miksi avautuisin täällä jos voisin mässäillä asialla ystävieni kanssa?

Vierailija
39/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:03"]

Voi haloo! Odotin jotain murhaa tai rajua väkivaltaa. Anna kuule asian olla ja ei kuulu sulle sen enempää. Se sikiökin on abortoitu niin jäljelle jää vain pettäminen. Aika moni pari ei edes eroa pettämisen takia. Kaikille se ei ole niin iso juttu.

[/quote]

Joillekin se on iso juttu! Sanotaanko että meidän piireissä tollainen toisen naisen paksuksi pistäminen samaan aikaan kun oma puoliso on raskaana, olisi aivan skandaali! Ymmärrän toki, että joissain piireissä tarvii aivan murha tapahtua ennen kuin toimintaa saa luvan kanssa paheksua. Ehkä tulemme erilaisista lähtökohdista ja ajattelemme siksi eri tavoin.

Vierailija
40/63 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo Ap! Ei ole ensimmäinen kerta kun miehet saavat avioliiton ulkopuolisia lapsia.

Itse sain tietää vasta kymmenenvuotiaana (suvun juoruämmältä), että minulla on samanikäinen siskopuoli jossain Suomessa. Isäni vahvisti asian, kun kysyin häneltä ihmeissäni. Olihan se shokki, mutta tälläistä elämä vain on.

Olet mielestäni täysin ulkopuolinen tuossa kuviossa, joten unohda koko asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän