Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tule mukaan synnytykseen, tyttöystävä kiukuttelee

Vierailija
15.08.2015 |

Olen aivan suhteen alusta saakka tehnyt selväksi, että lapsia voin hankkia, mutta synnytyssaliin en tule, ota tai jätä. Nyt kun synnytyksen hetki lähenee, tyttöystäväni on kuitenkin alkanut ärhennellä ja kiukutella siitä, miten "hylkään" hänet. Olen ystävllisesti muistuttanut, että (a) synnytykseen voi ottaa toisenkin tukihenkilön ja (b) hänellä ei ole ollut missään vaiheessa mitään syytä olettaa minun tulevan. Tällä ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta.

Pakko myöntää, että noin lapsellinen käytös vähentää arvostustani häntä kohtaan. Ymmärrän, että synnytys jännittää, mutta miksi on pakko käyttäytyä noin epäreilusti? Voiko tällaisen kohtuuttomuuden laittaa hormonien tms. piikkiin, vai onko vastaavaa odotettavissa myöhemminkin?

Kommentit (496)

Vierailija
281/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti lastasi, äläkä itseäsi. Kuulostaa siltä ettet oo saanut rakkautta aikoinaan. Haluatko todella siirtää kierteen lapsellesi?

Vierailija
282/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:17"]

Ohis, mutta olisi ihan mielenkiinnosta kiva tietää, miksi et halua mukaan?

[/quote] Ja vittuako se sinulle kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:19"]Ymmärrän hyvin tyttöystävääsi. Sinä poimit ne rusinat pullasta. Jätät sitten tyttöystäväsi yksin synnyttämään (synnytys voi kestää päiviäkin). Jätät hänet yksin hetkenä, jolloin tarvitsisi tukeasi. [/quote] Mutta eikö ap tehny asiaa jo ennen raskautta selväksi? Sitäpaitsi en tajua mitä virkaa miehistä edes on synnärillä? Mitenniin jää yksin? Miksei ota vaikka äitiä/siskoa/ystävää mukaan? T.4 lapsen äiti, jonka mies oli vain ensimmäisessä synnytyksessä mukana. Siinä huomattiin, että miehellä oli huono olla/tylsää/ei muuta apua kuin "kutsu hoitaja/tuo lasi vettä" tms. Myöhemmin päädyttiin ettei enää tarvi tulla mukaan synnytyksiin. Joka kerta tuli heti vauvan synnyttyä sairaalaan, toi karkkia ja limsaa, lehden. Katsoi vauvaa sillä aikaa, kun kävin suihkussa ym. Kotona laittoi paikat kuntoon, kävi kaupassa, hoiti nuorimmaisia.

[/quote]

aivan! olen ihan samaa mieltä kanssasi! nykyään naiset puhuvat vain " synnytys on niiiin vaarallista, pelottavaa ja kauheaa" herranen aika. ei ole mitään luonnollisempaa kuin synnytys! Ja siellä ei todellakaan ole yksin, hoitajat siellä on apuna. minun mieheni kylläkin halusi olla mukana synnytyksissä ja se oli mukavaa, mutta ymmärrän täysin miehet jotka eivät halua.  terv. 23v kahden lapsen äiti
[/quote]
No ei ole hoitajat koko aikaa. Kätilö käy laittamassa tipan ja käyrät kuntoon. Ja lähtee menemään. Soittokello sentään näytetään. Ei isoissa sairaaloissa kätilö voi päivystää yhden synnyttäjän vierellä koko aikaa.
[/quote]

Kun synnytin yksin, niin mielestäni hoitaja oli liiankin läsnä. Varsinkin viimeisimmässä synnytyksessä. Yleensä soitin kelloa vain, kun halusin lisää epiduraalia. Katselin telkkua, kuuntelin musiikkia, juttelin skypessä ja puhelimessa, surffailin netissä.. ja kun kivut paheni, niin makasin sykkyrässä ihan itseeni sulkeutuneena kunnes tultiin sanomaan, että nyt voi ponnistaa. Opiskelijaa ehdotettiin pitämään seuraa minulle avautumisvaiheessa. En mielestäni ollut yksin kuin pieniä hetkiä ja silloin en olisi seuraa halunnutkaan.

Vierailija
284/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:30"]

Millanen isä sinustakin tulee.

[/quote]

Millainen oli omasi, tai isoisäsi? Määritteletkö heidätkin sen mukaan, olivatko synnytyksessä mukana vai eivät?

Vierailija
285/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:21"]

Tässä ketjussa kun on lukenut näitä naisten mielipiteitä ja vastauksia on helppo ymmärtää miehiä, jotka eivät halua suhdetta vaan ainoastaan one night stooreja. Miksi katsella jotain kieroa, epärehellisyyttä ja itsekkyyttä pursuavaa ämmää?

[/quote]

Naista pelottaa synnytys ja haluaa lapsen Isän mukaan sittenkin=itsekäs ja epärehellinen? Melko lailla synnytys on epäitsekkäin tekö minka voi tehdä. Mielenmuuttaminen ei ole epärehellistä.

Hanki apua sun ongelmaan oikeasti. Toi on tosi huolestuttavaa naisvihaa.

Vierailija
286/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:12"]

Minäkään en ikimaailmassa menisi mukaan synnytykseen. Mitä se minun läsnäoloni siellä auttaa? Ja toisekseen, mitenhän seksihalut saa herätettyä, kun olet todistanut vaimon seksielinten repeilyä ja venymistä. Ei mitenkään.

[/quote]

Heikoissa kantimissa on sun rakkaus ja halut. Nainen ei ole vain sun seksihalujen kohde. Se että noin ison tapahtuman kuin lapsen syntymän pystyt/kehtaat tiivistää siihen että 'vaimo ei ole enää seksikäs sillä hetkellä eikä nyt voi panna enää IKINÄ!11' kertoo kaiken susta ihmisenä ja miehenä.

Ehkä sillä pienellä shokilla on tehtävänsä kun taukoa olisi hyvä pitää seksin suhteen se puoli vuotta muutenkin?

Vierailija
287/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:14"]

Ap:n kommentteja lukiessa meni kylmät väreet selkää pitkin. Niin kylmä suhtautuminen lapsen tuloon tulee ilmi rivien välistä.

Sanoit että sinulle olisi ok, jos naisesi olisi päättänyt olla tekemättä lapsia kanssasi tämän synnytysasian vuoksi. Onko siis niin ettei lapsi ole sinun puoleltasi toivottu, vaan olet vain suostunut siihen naisen pyynnöstä? Oletko yksi niitä miehiä, joka jättää lapsen- ja kodinhoidon naisen vastuulle, koska nainen niitä lapsia alunperinkin halusi? Toivottavasti ette ole menneet tekemään näistäkin asioista jotain järjetöntä sopimusta, ettehän?

[/quote]

Minusta tämä juurikin kertoo päinvastaista. Sitä, että itsellä on jokin suuri este, olla olematta läsnä synnytyksessä. Ylitsepääsemätön tällähetkellä tai aikataululla. Mutta ap antaa tyttöystävälleen vapauden päättää itse - olla vapaa. Se on suurta rakkautta. Ap kuulostaa siltä, että tietää itse, mihin pystyy ja on valmis päästämään tyttöystävästään tarvittaessa irti, mikäli hän kokee tilanteen hankalana. Se ei minusta kerro mitään arjen sujuvuudesta, kotitöiden jaosta tai etenkään siitä, onko lapsi toivottu apn osalta. Minusta kulostaa nimenomaan siltä, että hän tietää omat rajoitteensa ja on valmis kantamaan seuraukset omasta rajoitteestaan. (mahdollisen eron, mahdollisen lapsettomuuden...) Vaikuttaa minusta hyvinkin kunnioittavalta ja rakastavalta puolisolta. Lapsen tullen täytyy toki pystyä rikkomaan omia rajoja monellakin tavalla, mutta on silti tärkeää tuntea ja tiedostaa omat rajat. Pysytellä niiden tuntumassa tavalla, jolla voi mahdollistaa terveen ja hyvän, onnellisen elämän. 

Vierailija
288/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:30"]Millanen isä sinustakin tulee. Saapa äiti ainakin teidän erotessanne kertoa lapsille myöhemmin hyvän syyn erolle. Ei taia lapsetkaan tuommosta "isää" arvostaa enää sitten. Kasva aikuseksi poju. Jumankauta
[/quote]
Ai se on paska faija kuka ei mee synnytykseen mukaan kuuntelee eukkonsa kitinää ja valitusta kun kaikki tehdään väärin?
[/quote]
"kuka ei mee" :D

Vierailija
289/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:34"]

Olen itsekin nainen ja tämän ketjun myötä olen jälleen kerran hämmentynyt siitä, miten epäloogisia, itsekkäitä ja tunteiden vietävissä suuri osa naisista tuntuu olevan.

[/quote]

Tosi kiva miten sun silmissä me muut ja meidän synnytyspelot ja huolet on 'epäloogisuutta' ja 'itsekkyyttä'. Kun eihän siihen edes kuole enää (paitsi kuolee), eikä se satu kun sullakaan ei sattunut (??) ja kun on lääkkeet (jos ne saa) ja kun sinne saa kyllä jonkun muun mukaan (entä jos ei? entä jos haluaa sinne sen puolison, kumppanin, sen jonka pitäisi olla tuki ja turva kurjina hetkinä?)

Kun sinä olen niin erikoinen etkä ollenkaan niinkuin muut naiset!! (http://theodysseyonline.com/niagara/why-need-eliminate-phrase-im-not-like-other-girls/116279)

Vierailija
290/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:12"]Minäkään en ikimaailmassa menisi mukaan synnytykseen. Mitä se minun läsnäoloni siellä auttaa? Ja toisekseen, mitenhän seksihalut saa herätettyä, kun olet todistanut vaimon seksielinten repeilyä ja venymistä. Ei mitenkään.
[/quote]
Ei tarvitse mennä sinne jalkoväliin kyttäämään vaan siihen vaimon viereen ja vaikka pitää kädestä kiinni. Näin omani on tehnyt ja halunnut seksiä heti kun olen itse ollut siihen valmis. Itse kieltänyt kaikissa 3:ssa synnytyksessä miestä menemästä sinne alapäähän kurkkimaan. Toki aikuinen fiksu mieheni tietää että se alapää kyllä palautuu siitä synnytyksestä eikä häntä pienet venymisen näkemiset olisi hetkauttanut suuntaan eikä toiseen. Tosin mulla ollut helpot ja nopeat synnytykset ja mieheni ensimmäisellä kerralla tokaisi "ei sen noin helppoa pitänyt olla" Monella miehellä on tosi epärealistinen kuva koko synnytyksestä. Ei siellä mitkään suolenpätkät lentele tms. Tai huudeta niin kuin elokuvissa. (Toki jotkut mutta ei kaikki)

Vierailija
291/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita ite synnyttää pillustas 3-4 kilojen järkäle ja elämäs ihminen sanoisi ettei aio tulla synnytykseen ees mukaan. Kunto asshole. Pieni vaiva sinulta mennä synnytykseen mukaan. Luoja mikä ääliö

Vierailija
292/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:04"]Häpeä !

Kouluta ämmäsi äläkä valita. Vai kumpi teistä se nainen on ?
Meilläpäin miehet on miehiä ja minun sana on laki josta ei edes keskustella.

[/quote] ja miehuudestaan/naiseudestaan epävarmat lähettävät just näitä provoviestejä..

Vierailija
293/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kerta pantu beibi alulle niin eiköhän ole kohtuullista että molemmat on sitä vastassa heti alusta. Repeilee mitä repeilee mutta uudesta ainutlaatuisesta ihmisestä on kysymys! Vaikee tajuta mitään muuta. Ja jos sen näkemisen jälkeen seksi ei kiinnosta, syy on takuulla muualla

Vierailija
294/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:34"]

Olen itsekin nainen ja tämän ketjun myötä olen jälleen kerran hämmentynyt siitä, miten epäloogisia, itsekkäitä ja tunteiden vietävissä suuri osa naisista tuntuu olevan.

[/quote]

Minäkin olen nainen ja hämmästynyt siitä, miten leimaat ihmisiä epäloogisiksi. Minä, joka myös huudan loogisuuden perään, pidän hyvinkin mahdollisena sitä, että synnytyksen lähestyessä mieli muuttuu jos on aikoinaan ennen asian käsittämistä ollut sitä mieltä että pärjää synnytyksessä yksin. Pidän elämänsä rakkaimman ja tärkeimmän ihmisen mukaan ottamista synnytykseen jopa hyvin loogisena vaihtoehtona. 

Vierailija
295/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:21"]

Tässä ketjussa kun on lukenut näitä naisten mielipiteitä ja vastauksia on helppo ymmärtää miehiä, jotka eivät halua suhdetta vaan ainoastaan one night stooreja. Miksi katsella jotain kieroa, epärehellisyyttä ja itsekkyyttä pursuavaa ämmää?

[/quote]

Naista pelottaa synnytys ja haluaa lapsen Isän mukaan sittenkin=itsekäs ja epärehellinen? Melko lailla synnytys on epäitsekkäin tekö minka voi tehdä. Mielenmuuttaminen ei ole epärehellistä.

Hanki apua sun ongelmaan oikeasti. Toi on tosi huolestuttavaa naisvihaa.
[/quote]

Ai toi on naisvihaa, kun vain todetaan mitä ämmät täällä kirjoittelee, ja itse juuri vastauksellasi ilmoitit kannattavasi tuota ed.mainittua kieroilua, epärehellisyyttä ja itsekkyyttä? Eli jos noita ei hyväksy tai kannata, niin sitten hoitoon.

Kiitti, sain viestistäsi päivän parhaat naurut.

Vierailija
296/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lapseni syntymät on kauneinta mitä olen koskaan elämässäni nähnyt. Onneksi olen saanut olla näissä kaikissa mukana. Aloittajan toivoisin tulevan järkiinsä ja menevän vessan peilin eteen mittaamaan munansa.

T: M35

Vierailija
297/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:19"]Ymmärrän hyvin tyttöystävääsi. Sinä poimit ne rusinat pullasta. Jätät sitten tyttöystäväsi yksin synnyttämään (synnytys voi kestää päiviäkin). Jätät hänet yksin hetkenä, jolloin tarvitsisi tukeasi. [/quote] Mutta eikö ap tehny asiaa jo ennen raskautta selväksi? Sitäpaitsi en tajua mitä virkaa miehistä edes on synnärillä? Mitenniin jää yksin? Miksei ota vaikka äitiä/siskoa/ystävää mukaan? T.4 lapsen äiti, jonka mies oli vain ensimmäisessä synnytyksessä mukana. Siinä huomattiin, että miehellä oli huono olla/tylsää/ei muuta apua kuin "kutsu hoitaja/tuo lasi vettä" tms. Myöhemmin päädyttiin ettei enää tarvi tulla mukaan synnytyksiin. Joka kerta tuli heti vauvan synnyttyä sairaalaan, toi karkkia ja limsaa, lehden. Katsoi vauvaa sillä aikaa, kun kävin suihkussa ym. Kotona laittoi paikat kuntoon, kävi kaupassa, hoiti nuorimmaisia.

[/quote]

aivan! olen ihan samaa mieltä kanssasi! nykyään naiset puhuvat vain " synnytys on niiiin vaarallista, pelottavaa ja kauheaa" herranen aika. ei ole mitään luonnollisempaa kuin synnytys! Ja siellä ei todellakaan ole yksin, hoitajat siellä on apuna. minun mieheni kylläkin halusi olla mukana synnytyksissä ja se oli mukavaa, mutta ymmärrän täysin miehet jotka eivät halua.  terv. 23v kahden lapsen äiti
[/quote]

Synnytys on täysin luonnollista Niinkuin kuolemakin.

Vierailija
298/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:05"] Itsehän olin mukana jo esikoisen syntymässä 80 luvun legendaarisella Haidekenilla. Tämä tilanne oli minulle ja vaimollekin uusi mutta niin se taisi olla henkilökunnallekin. Tuntui että heillä ei ollut mitään valmiuksia kohtaamaan salissa muita miespuolisia kuin lääkäreitä. Siellä oli siis melko suuri synnytyssali toki oli ainakin yksi erillishuone jonka saimme täysin pyytämättä käyttöömme. Tosin epäilen että sitä pyysi joku salin muista synnyttäjistä. Ajat oli jo muuttuneet 1990 luvulla ja oli ihan normaalia miehen mukana oleminen, tosin en tainnutkaan olla tämän viimeisimmän lapsen biologinen isä. [/quote] Se on Heideken. Eikä kommenttisi oikeastaan kuulu tähän keskusteluun ollenkaan.  [/quote] Hainekeniksi sitä sanottiin

[/quote]

No nyt sulla menee jo synnytyslaitokset ja olutmerkit sekaisin. Ja se olutkin kirjoitetaan Heineken. Kyllä alkeelliseenkin yleissivistykseen kuuluu jonkinlainen käsitys saksan ääntämyksestä.

Vierailija
299/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:12"]Minäkään en ikimaailmassa menisi mukaan synnytykseen. Mitä se minun läsnäoloni siellä auttaa? Ja toisekseen, mitenhän seksihalut saa herätettyä, kun olet todistanut vaimon seksielinten repeilyä ja venymistä. Ei mitenkään.
[/quote]

Mieheni oli mukana synnytyksessä ja katseli kyllä kaiken n
Enkä aikonut saada pidettyä pois kimpustani kotona. Ei mennyt mieheltä seksihalut, todellakaan.

Vierailija
300/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:17"]

Ohis, mutta olisi ihan mielenkiinnosta kiva tietää, miksi et halua mukaan?

[/quote] Ja vittuako se sinulle kuuluu?
[/quote]

Asia on kyllä niin että jos sinulla olisi hyvä syy, niin kertoisit sen kyllä.
Nyt et kehtaa.