En tule mukaan synnytykseen, tyttöystävä kiukuttelee
Olen aivan suhteen alusta saakka tehnyt selväksi, että lapsia voin hankkia, mutta synnytyssaliin en tule, ota tai jätä. Nyt kun synnytyksen hetki lähenee, tyttöystäväni on kuitenkin alkanut ärhennellä ja kiukutella siitä, miten "hylkään" hänet. Olen ystävllisesti muistuttanut, että (a) synnytykseen voi ottaa toisenkin tukihenkilön ja (b) hänellä ei ole ollut missään vaiheessa mitään syytä olettaa minun tulevan. Tällä ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta.
Pakko myöntää, että noin lapsellinen käytös vähentää arvostustani häntä kohtaan. Ymmärrän, että synnytys jännittää, mutta miksi on pakko käyttäytyä noin epäreilusti? Voiko tällaisen kohtuuttomuuden laittaa hormonien tms. piikkiin, vai onko vastaavaa odotettavissa myöhemminkin?
Kommentit (496)
Tyhmä mies kun ei halua nähdä oman lapsensa syntymään.
Noin sanoi mieheni tuosta vierestä kun kuin hänelle tätä ketjua.
Nainen vaan haluaa että olet tukena..
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:15"] Ehkä hän ajatteli, ettet olisi niin tosissasi ettetkö muuttaisi mieltäsi ajan kuluessa. [/quote]Klassinen. "Siis mitä, etkö sä halua lapsia ollenkaan?? Mä luulin, että sä muuttaisit mielesi?? Miten sä voit olla niin itsekäs, että sä et muuta mieltäsi?" [/quote] Nimenomaan tuota tarkoitin. Joillakin ihmisillä (sukupuolesta riippumatta) on ihmeellinen oletus, että koska HÄN tahtoo jotain niin siten se asia tulee varmasti menemään, ennemmin tai myöhemmin. Todella raskasta, koska ihmisiä on erilaisia eikä kaikilla samat ajatukset tosiaankaan aina kohtaa... Se on ikävää, tottakai, mutta ei sitä voi ajatella että kyllä se toinen mielensä muuttaa koska MINÄ tahdon niin. T. 2
[/quote]
Yleensä ymmärtäisin tämän, mutta synnytyksen suhteen en. Millainen on parisuhde, jossa ei tueta toista tuollaisena hetkenä? Jos oma rakas käy läpi tuollaista, niin on äärimmäisen törkeää jättää huomiotta. Ja myös se tyttöystävän päätöksenteko voi muuttaa dramaattisesti silloin kun oikeasti tajuamassa mihin joutuu. Todella itsekästä, ap.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:25"]
Tyhmä mies kun ei halua nähdä oman lapsensa syntymään.
Noin sanoi mieheni tuosta vierestä kun kuin hänelle tätä ketjua.
[/quote]Mehesi mielipide on yhdentekevä, koska hän ei ole mitenkään osallisena koko kysymyksessä. Ymmärrän tietysti tietyn ihmistyypin tarpeen päästä kommentoimaan. -ap
Ap:lla ei ole mitään muuta syytä kuin se että pelkää että pyörtyy/oksentaa/itkee/käyttäytyy typerästi siellä salissa on näkee oman vaimokkeen kärsivän ja sitten oman lapsensa syntyvän, menee maine ja miehekkyys...
Minä en alkaisi lapsia tekemään tuollaisen nössön kanssa, jos minä uskallan synnyttää, niin pitää sen jolle sitä perillistä henkeni kaupalla teen, uskaltaa olla pitämässä kädestä kiinni, ei tarvi olla haarovälissä tuijottamassa, vaan siinä mun pään vieressä kannustamassa mua, ja olla "hengessä mukana" mun kärsimyksissä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:19"]
Ymmärrän hyvin tyttöystävääsi. Sinä poimit ne rusinat pullasta. Jätät sitten tyttöystäväsi yksin synnyttämään (synnytys voi kestää päiviäkin). Jätät hänet yksin hetkenä, jolloin tarvitsisi tukeasi.
[/quote]Jos ymmärrät hyvin tyttöystävääni, kerro sitten, miksi hän kiukuttelee asiasta, joka oli täydellisesti etukäteen tiedossa ja johon hän suostui omasta vapaasta tahdostaan. -ap
[/quote]
Koska hän ei tiennyt etukäteen, millaista on olla raskaana. Ihmisellä on oikeus muuttaa mieltään saatuaan tarkempaa tietoa tosiasioista. Hän ei enää hyväksy sitä, ettet sinä tue häntä vaikealla hetkellä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:19"]
Ymmärrän hyvin tyttöystävääsi. Sinä poimit ne rusinat pullasta. Jätät sitten tyttöystäväsi yksin synnyttämään (synnytys voi kestää päiviäkin). Jätät hänet yksin hetkenä, jolloin tarvitsisi tukeasi.
[/quote]Jos ymmärrät hyvin tyttöystävääni, kerro sitten, miksi hän kiukuttelee asiasta, joka oli täydellisesti etukäteen tiedossa ja johon hän suostui omasta vapaasta tahdostaan. -ap
[/quote]
Ehkä hänet yllätti ne tunteet, jota raskaus tuo tulleessaa. Se tila muuttaa ihmistä aika paljon. Synnytys on tilanne, josta.monille jää kamalia traumoja ja pelkotiloja ehkä koko loppuelämäksi. Herää kysymys, millainen ihminen ei tue toista sellaisessa tilanteessa.
Ero teille tulee.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:26"]
Todella itsekästä, ap.
[/quote]On itsekästä määritellä, mihin on valmis ja mihin ei, ja kommunikoida nämä rajat selvästi, ajoissa ja moneen kertaan? Mielenkiintoinen näkemys. Samalla logiikalla on myös itsekästä kieltäytyä tekemästä lasta toisen mieliksi. Lapsettomaksi jääminen kun voi olla vähintään yhtä traumaattista. -ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:18"]
Ap:n kannattaisi te3hdä kute nainen toivoo ja pitää naisestaan ja lapsestaan kiinni. Tuolla persoonalla ei hirveästi uusia naisia saada.
[/quote]
Ap tietää tämän (jos on yhdestä toisesta ketjusta "tuttu"). Hän on ollut rehellinen naiselle koko ajan, nyt nainen niittää sitä, mitä kylvi, eli uskoiko toisen puheita vai ei.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:43"]
Lisään: nainen päättää synnytyksestä (terveys kuitenkin ekana) sillä nainen siinä sen homman hoitaa. Naisen keho, hormonit ja tunteet. Miehet ei ikinä tule tajuamaan mitä se on, teillä on niin eri systeemit. Yrittäkää edes olla tukena, se on tehtävänne lapsen isänä.
[/quote]
Ei todellakaan ole isän tehtävä. Turha vaatia miehiltä mitään jos nainen on se joka päättää.
[/quote]
Ja miehen tehtävä on olla tekemättä lapsia jos ei ole valmis niihin tai olemaan asianmukainen kumppani lapsien äidille.
[/quote]
Älä jauha roskaa. Mies hoitaa miehen biologisesta lapsen teosta ja nainen naisen osuuden.
Nainen ei määrää mitä mies tekee tai ei tee. Sinulla on aivan sairas ajatusmaailma: pidät miehiä jonain naisen orjina joiden on tehtävä aina sitä mitä nainen haluaa ja mikä hyödyttää naisia.
Mutta onneksi asia ei niin ole. Jos haluat miesten olevan synnytyksessä mukana niin silloin pitää myös naisilta poistaa oikeus päättää onko lapsen isä synnytyksessä mukana.
[/quote]
Ei tuo ole määräämistä. On vaan asioita jotka hyvä mies tekee koska välittää. Tiedän että se tuntuu oudolta jos näkee vain päinvastaista mutta oikeasti, näitäkin löytyy. Rehellisesti hyviä miehiä.
Yhä: se on naisen valinta koska kyseessä on naisen ruumis ja vieläpä hyvin avuttomassa tilassa. Rakastava mies kuuntelee naistaan ja auttaa parhaansa mukaan oman lapsensa syntymässä. (Joskus ei voi osallistua mutta yritys lasketaan kyllä.)
[/quote]
Olet kyllä hemmetin itseäsi täynnä ja erittäin miesvihamielinen.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:52"]
Tämä ketju huokuu niin paljon naisvihaa, että ei todeksi uskoisi. Olen onnellinen, että minulla ei ole tuollaista miestä, jotka täällä kirjoittavat. Puhutaan oikeuksista, sopimuksista, petturuudesta. Missä on rakkaus, perhe, yhdessä tekeminen? Kylmäveristä sakkia ja lapsiparka syntymässä.
[/quote]
Perheessä ei ikinä valehdella tai rikota sovittua asiaan. Jos oikeasti rakastaa toista niin ei petä toista eikä lupaa asioita joita ei pidä. Yhdessä tekeminen? Kuuluuko tähän yhdessä sopiminen jonka nainen voi koska tahansa purkaa ja miehen pitää se hyväksyä? Onko se yhdessä tekemistä?
[/quote]Ei luoja! Etkö todellakaan koskaan ole valehdellut tai muuttanut mieltäsi missään asiassa? Oletpa aikamoinen. Kyllä ihmisellä on oikeus muuttaa mieltään.Ja ihmisen mieli muutuu monta kertaa tämän elämän aikana. Jos ei, on ihminen aika kehittymätön jos samat nuoruuden (typerätkin) mielipiteet kestää koko elämän.Ei tuollaisia sopimuksia voi osata nuorena tehdä kun tosi tilanne on ihan toinen. Itsekin vannoin nuorena,etten koskaan tee lapsia. Nyt olen iloinen ,että olen muuttanut mieleni.Mieheni oli varma,ettei koskaan uskaitaisi lähteä mukaan synnytykseen koska pelkä niin, mutta siellä vain oli(omasta tahdoitaan, en edes pyytänyt mukaan). Kyllä ihminen saa muuttaa mieltään. Täällä on kyllä niin kylmiä miehiä kommentoimassa,ettei tottakaan. Mutta ilmeisesti heillä ei ole vaimoa ,eikä omaa lasta.Eivät tiedä mistä puhuvat.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:18"]
Ap:n kannattaisi te3hdä kute nainen toivoo ja pitää naisestaan ja lapsestaan kiinni. Tuolla persoonalla ei hirveästi uusia naisia saada.
[/quote]
Tämä nyt oli naurettavin kommentti tässä ketjussa, tai no olen lukenut vain muutaman.
Millanen isä sinustakin tulee. Saapa äiti ainakin teidän erotessanne kertoa lapsille myöhemmin hyvän syyn erolle. Ei taia lapsetkaan tuommosta "isää" arvostaa enää sitten. Kasva aikuseksi poju. Jumankauta
Haluan lapsen vain jos mun ei tarvitse tulla synnytyssaliin. Wtf??? Aika hatarat perusteet on sulla lasten hankintaan. Miksi edes teet niitä?
Särähtää aika pahasti korvaan myös tuo, että tyttöystäväsi kiukuttelu vähentää sinun arvostustasi häntä kohtaan. Anteeks mitä? Ihmisillä on erilaisia vaiheita, ja on huonoja ja hyviä päiviä. Varsinkin raskaana ollessa tunteet ja mielipiteet menevät vuoristorataa, ja synnytyksen jälkeen mahdollisesti vielä enemmän. Jos naisellesi tulee raskaudenjälkeistä masennusta, niin hänen arvonsa sinun silmissäsi laskee kuin lehmän häntä, ja lopulta jätät sellaisen surkean ilkupillin? Vaikutat todella itsekkäältä ihmiseltä. hyi. Ei kaikesta tarvitse olla samaa mieltä, mutta täytyy löytyä ymmärrystä toisen heikkona hetkenä. tajuta ettei hänen persoonansa ole lopullisesti muuttunut. Jos et tätä ymmärrä, eroatte jo varmaan heti vauvavuotena.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:19"]
[/quote]
Ehkä hänet yllätti ne tunteet, jota raskaus tuo tulleessaa. Se tila muuttaa ihmistä aika paljon. Synnytys on tilanne, josta.monille jää kamalia traumoja ja pelkotiloja ehkä koko loppuelämäksi. Herää kysymys, millainen ihminen ei tue toista sellaisessa tilanteessa.
Ero teille tulee.
[/quote]
Ja en siis ollut tuo aiempi, jolta ap asiaa kysyi.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:26"]
Todella itsekästä, ap.
[/quote]On itsekästä määritellä, mihin on valmis ja mihin ei, ja kommunikoida nämä rajat selvästi, ajoissa ja moneen kertaan? Mielenkiintoinen näkemys. Samalla logiikalla on myös itsekästä kieltäytyä tekemästä lasta toisen mieliksi. Lapsettomaksi jääminen kun voi olla vähintään yhtä traumaattista. -ap
[/quote]
Katsos kun elämä ei ole peli, jonka säännöt voidaan kirjoittaa etukäteen.
En kyllä ois tehnyt lapsia tuollaisen itsekkään urpon kanssa tai edes jatkanut seurustelua, joten sikäli en ymmärrä ap:n tyttöystävää lainkaan. Ap kuulostaa todella inhottavalta ihmiseltä.
Kyllä mies voi olla rakastava, vaikkei naisen tarpeita orjailisikaan. Minustakin naisena kuulostaa pahalle vaatimukset miehiä kohtaan. Ei se, että mies ei kestä olla mukana synnytyksessä saa olla mikään miehen mittari. Ainoa millä on minusta väliä on rehellinen keskustelu parin välillä aiheesta ennen päätöksiä. Silloin pitäisi molempien voida olla tyytyväisiä, jos yhteisymmärrykseen päästään.
Miksi se ap:n nainen ei sanonut, että en sovi tätä, saatan muuttaa mieleni???