Viime päivinä huolestuttavan moni kirjoittelee tänne miten aikoo paeta juuri silloin kuin teitä tarvitaan
Itse henkilökohtaisesti en aijo, aijotko sinä?Saapumiserä ja sotilasarvo alle.
T. I/04 reservin kersantti
Kommentit (252)
Jaksatteko oikeasti vastailla tälle trollille? Vai käykö hän väittelyä enimmäkseen itsensä kanssa? Päivästä päivään tätä samaa: rajat suljetaan, ette pääse pois/teidät haetaan takaisin sodan keskelle, tutustukaa lakiin.
Vierailija kirjoitti:
Nuorten naisten otettua valta hallituksessa on asiat kyllä meneet täysin päin helve##iä. Intersektionaalisen feminismin riemuvoitto.
Ovatko he tämän Ukrainan sodankin aiheuttaneet vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvelvollisuus koskee jokaista 18–67-vuotiasta, jolla on kotikunta Suomessa.
Kun työvelvollinen saa kutsun, hänen täytyy ilmoittaa asuin- tai oleskelupaikkansa työvoimaviranomaiselle. Työvoimaviranomainen antaa työvelvolliselle työmääräyksen, johon on kirjattu mm. työtehtävä, työpaikka ja työtehtävän kesto.
Ja tämä koskee Suomessa myös naisia! Ukrainan laki on eri ja siksi sieltä naiset pääsevät pois. Täällä muös naisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli käytännössä työvelvollisuus, jos nainen ei ole käynyt armeijaa.
Se on jännä huomata, että omissa kavereissa lähtöä ovat suunnitelleet juurikin koko elämänsä yhteiskunnan rahoilla eläneet. Kun kerroin että Kela ei niitä tukia ulkomaille maksa ja että heilläkin on työvelvollisuus eli maasta ei voi poistua, alkoi hirveä älämöly miten voi olla näin kun kerran Ukrainastakin pääsi naiset pois. Meitä on hieman eri määrä tääll kuin ukrainalaisia ja jokaista tarvitaan poikkeisoloissa maata pyörittämään. Eli lopettakaa se omaan napaan tuijottaminen. Sinun henki ei ole yhtään sen arvokkaampi kuin jonkun toisen henki.
onneksi on c-paperit. ja työkyvyttömyyseläke. ei siis koske mua millään tavoin.
No voivoi. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä itsekin ja nainen ja kyllä koen, että koskee myös minua!
Kuinka työkyvytön voi tehdä työtä sodassa...? Etkö ole syystäkin eläkkeellä?
Pitäisi olla mielekäs asia jonka puolesta valmis kuolemaan.
Minä en lapsiani sotatilanteessa jättäisi jonkun vieraan hoiviin, joten en osallistuisi noihin pakollisiin kuvioihin mistään hinnasta. Teen niin kuin tykkään ja lähden ajoissa pois.
En rakasta Suomessa oikeastaan mitään muuta kuin perhettä, täysin valmis jättämään tämän plandian.
Kuulemma miehet ottaa pehmonallen, tikkarin ja pleikkarin mukaan ulkomaille.
Toivottavasti saadaan natosta oikeita miehiä, kun suomalaiset lähtee ulkomaille peiton alle piiloon.
Voidaan luovuttaa Suomi saman tien Venäjälle, he ottavat varmaan mielellään uudet asunnot itselleen, ainakin uudet omakotitalot.
Ei ole mitään puolustettavaa tässä maassa enää. Itsenäisyys viety jo. Rikkaiden ja muun eliitin omaisuutta ja asemaa en ala puolustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mihin laitatte lapset kun naiset ovat sotatöissä. Ovatko koulussa tavallisesti.
Sota tilanteessa on erityis olosuhteet.
Lukekaa netistä MAANPUOLUSTUS LAKI.
Olemme jokainen alle 67 vuotias velvollinen puollustamaan maatamme 🇫🇮.
Ja näinhän me teemme. Yhdessä olemme vahvoja.
Kuten olivat esi-isämme. Teemme parhaamme , olemme se velkaa heille, sekä lapsillemme ❣️
Me selviämme.
Luotan Suomen Puolustusvoimiin ja heidän ohjeisiin.
Olen juuri eläkkeelle jäänyt nainen. Enkä tiedä mitään miten pitää toimia, mutta teen mitä käsketään sodan aikana.
Ja lähden tekemään osuuteni Suomen puolesta, enkä peräänny, ellei niin Suomen puolustusvoimat voimat ohjeista niin tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Nyt !
Jos Suomeen tulee sota, täällä ei tarvita VELLIHOUSUJA !
Eivät esi idämmekään olleet PELKUREITA !
Nekin nyky nuoret jotka ovat nykyään SIVAREITA, olisivat SYNTYNEET VENÄLÄISINÄ, ellei esi isämme PUOLLUSTANEET maatamme useita vuosia,njedät talvet, todella rankoista olosuhteissa, ja huonoissa vaatteissa. Hävetkää maan petturi !
Siinä ei "rauhan aate ja ideologia lämmitä" kun VIHOLLINEN tykittää tulta päin kotiasi !
LUKEKAS NETISTÄ MAANPUOLUSTUS LAKI.
Jokainen alle 67 vuotias on PUOLLUSTUS VELVOLLINEN.
Myös naisille voidaan ohjeistaa tehtäviä.
Ihailen näitä nuoria naisia jotka menevät armeijaan vapaaehtoisina.
Itse olen 64 vuotias työkyvyttömyys eläkkeelle oleva ukko, armeijassa olin sinkomies.. ja aion lähteä heti puollustamaan maatamme, jos tilanne niin vaatii. Enkä peräänny. Pysyn kyllä nuorempien rinnalla ja taito on tallella. Sisulla mennään.
Yksi tuttu sivari syö kasvisruokaa, sillä menisi sodassa vatsa ripulille.
Mietin kyllä onko sillä mielenterveysongelmia, kun pää ei kestänyt armeijaa.
En mä ainakaan aio paeta. Tiedä sitte, onko keski-ikäisestä naisesta kamalasti apua, mutta yritetään.
Vierailija kirjoitti:
No, jos ehtii pois ennen sotaa niin tuskin kukaan tulee vanhoja ämmiä hakeen mistään
Jos tulee sota niin eläkkeiden maksu ulkomaille loppuu. Onnea työssä käymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin laitatte lapset kun naiset ovat sotatöissä. Ovatko koulussa tavallisesti.
Sota tilanteessa on erityis olosuhteet.
Lukekaa netistä MAANPUOLUSTUS LAKI.
Olemme jokainen alle 67 vuotias velvollinen puollustamaan maatamme 🇫🇮.
Ja näinhän me teemme. Yhdessä olemme vahvoja.
Kuten olivat esi-isämme. Teemme parhaamme , olemme se velkaa heille, sekä lapsillemme ❣️
Me selviämme.
Luotan Suomen Puolustusvoimiin ja heidän ohjeisiin.
Olen juuri eläkkeelle jäänyt nainen. Enkä tiedä mitään miten pitää toimia, mutta teen mitä käsketään sodan aikana.
Ja lähden tekemään osuuteni Suomen puolesta, enkä peräänny, ellei niin Suomen puolustusvoimat voimat ohjeista niin tekemään.
Se on alle 68.
Ihmisiä raivostuttaa se, että Nato-jäsenhakemusta on pantattu ja näin huononnettu turvallisuustilannettamme. Tästä voimme syyttää hallituspuolueita. Eihän hallituksemme jäsenistä suurin osa ole edes käynyt armeijaa.
Kokoomus saanee melkoisen kannatuksen vaaleissa.
Ei kenenkään henkeä saa asettaa vaaraan oman poliittisen tyhmyyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos ehtii pois ennen sotaa niin tuskin kukaan tulee vanhoja ämmiä hakeen mistään
Miksi loppuisi, eikä sellaista sääntöä edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa asuvat eläkeläiset voivat päästä tarjoilijoiksi.
Juuri kun tarvitaan?
Olisihan se mukava olla haluttu muutenkin kuin hätätilassa, mutta jos ei niin ei.
Ei meihin kannata tyytyä sodan uhatessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi loppuisi, eikä sellaista sääntöä edes ole.
Työeläkkeet maksetaan työssäkäyvien palkoista eli maksukin loppuu.
Siksi koska Suomen laki on erilainen kuin Ukrainan. Meillä on kaikilla maanpuolustusvelvollisuus. Vai miten muuten luulet viisimiljoonaisen kansan selviävän? Ukrainassa populaa on mitä, 45 miljoonaa? Kyllä sieltä voi osa lähteäkin.