Viime päivinä huolestuttavan moni kirjoittelee tänne miten aikoo paeta juuri silloin kuin teitä tarvitaan
Itse henkilökohtaisesti en aijo, aijotko sinä?Saapumiserä ja sotilasarvo alle.
T. I/04 reservin kersantti
Kommentit (252)
Vierailija kirjoitti:
En aio paeta. Armeijaa en ole käynyt.
Olen 59-vuotias lääkäri, nainen.
Lääkäri olet ja tunnet tarvetta todistaa jotain trollille, joka inttää tätä samaa lukemattomissa eri ketjuissa.
En osallistu loisivien poliitikoiden sotiin.
Miksi saavat Ukrainasta paeta, mutta me naiset ei saatais lähteä täältä?
Aion lähteä pois Suomesta lasten kanssa.
Jokainen päättää itse mitä tekee. Ei kaikilla ole sotimistaitoja tai mahdollisuuksia olla avuksi.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs sinä täällä sitten itse loisit jos ei maanpuolustusvelvoite kiinnosta? Muuta vaikka Venäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan siitä syystä, että meillä on täällä erilainen perustuslaki kuin Ukrainassa. Ukrainassa on väkeä myös 55 miljoonaa eli pikkasen enemmän kuin meitä. Me tarvitsemme yhteiskunnan toimintojen ylläpitämiseen kaikki mahdolliset ihmiset, koska olemme pieni kansa. Jos miehet on rintamalla, niin kukahan sitä infraa hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Sama. Turhaa odotella apua tältä suunnalta. Ei ole päättäjiä kiinnostanut suomalaisten kohtalo tähänkään asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan siitä syystä, että meillä on täällä erilainen perustuslaki kuin Ukrainassa. Ukrainassa on väkeä myös 55 miljoonaa eli pikkasen enemmän kuin meitä. Me tarvitsemme yhteiskunnan toimintojen ylläpitämiseen kaikki mahdolliset ihmiset, koska olemme pieni kansa. Jos miehet on rintamalla, niin kukahan sitä infraa hoitaa?
Somput
Vierailija kirjoitti:
Jokainen päättää itse mitä tekee. Ei kaikilla ole sotimistaitoja tai mahdollisuuksia olla avuksi.
Ei päätä. Työvelvollisuuspaikka osoitetaan sinulle, sinä et sitä päätä. Kaikilla on paitsi neliraajahalvaantuneilla on jotain mahdollisuuksia olla avuksi. Osanet perunoita kuoria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somput
Ja kaikki muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei päätä. Työvelvollisuuspaikka osoitetaan sinulle, sinä et sitä päätä. Kaikilla on paitsi neliraajahalvaantuneilla on jotain mahdollisuuksia olla avuksi. Osanet perunoita kuoria?
Olen jo ulkomailla :3
No, jos ehtii pois ennen sotaa niin tuskin kukaan tulee vanhoja ämmiä hakeen mistään
Miten voi olla nin tyhmiä ihmisiä, että eivät osaa lukea puolustusvoimien sivuilta, miten sotatilanteessa toimitaan ? Kaikki 18- 60vuotiaat, armeijan käyneet joutuvat sotimaan. Naiset jäävät töihinsä, heillä on työvelvollisuus 67 vuotiaaksi saakka. Jokaista naista tarvitaan töihin, koska miehet ovat sotimassa. Suomesta ei lähdetä pakoon sodan syttyessä, koska olemme pieni kansa. Jokaista tarvitaan. Jos ei noudata työvelvoitetta, joutuu vankilaan.
Työttömät lusmut ja instapyllistelijät joutuvat työvelvoitteen pariin.
Nuorten naisten otettua valta hallituksessa on asiat kyllä meneet täysin päin helve##iä. Intersektionaalisen feminismin riemuvoitto.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla nin tyhmiä ihmisiä, että eivät osaa lukea puolustusvoimien sivuilta, miten sotatilanteessa toimitaan ? Kaikki 18- 60vuotiaat, armeijan käyneet joutuvat sotimaan. Naiset jäävät töihinsä, heillä on työvelvollisuus 67 vuotiaaksi saakka. Jokaista naista tarvitaan töihin, koska miehet ovat sotimassa. Suomesta ei lähdetä pakoon sodan syttyessä, koska olemme pieni kansa. Jokaista tarvitaan. Jos ei noudata työvelvoitetta, joutuu vankilaan.
Fiksut lähtevät Suomesta ajoissa.
Mihin laitatte lapset kun naiset ovat sotatöissä. Ovatko koulussa tavallisesti.
Nyt !
Jos Suomeen tulee sota, täällä ei tarvita VELLIHOUSUJA !
Eivät esi idämmekään olleet PELKUREITA !
Nekin nyky nuoret jotka ovat nykyään SIVAREITA, olisivat SYNTYNEET VENÄLÄISINÄ, ellei esi isämme PUOLLUSTANEET maatamme useita vuosia,njedät talvet, todella rankoista olosuhteissa, ja huonoissa vaatteissa. Hävetkää maan petturi !
Siinä ei "rauhan aate ja ideologia lämmitä" kun VIHOLLINEN tykittää tulta päin kotiasi !
LUKEKAS NETISTÄ MAANPUOLUSTUS LAKI.
Jokainen alle 67 vuotias on PUOLLUSTUS VELVOLLINEN.
Myös naisille voidaan ohjeistaa tehtäviä.
Ihailen näitä nuoria naisia jotka menevät armeijaan vapaaehtoisina.
Itse olen 64 vuotias työkyvyttömyys eläkkeelle oleva ukko, armeijassa olin sinkomies.. ja aion lähteä heti puollustamaan maatamme, jos tilanne niin vaatii. Enkä peräänny. Pysyn kyllä nuorempien rinnalla ja taito on tallella. Sisulla mennään.
En aio paeta. Armeijaa en ole käynyt.
Olen 59-vuotias lääkäri, nainen.