Millainen veri sinusssa kiehuu eli mistä ovat juuresi? Omat on pohjanmaaalta ja karjalasta.
Kommentit (88)
Minun juureni on ihmisyydessä, älyssä, järjessä, tiedossa ja totuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Minun juureni on ihmisyydessä, älyssä, järjessä, tiedossa ja totuudessa.
Totuuutta on monenlaista. Netissä totuus on ihmisten mielipiteiden maalamaa ja värittämäää totuuutta. Oikea totuus on muualla kuiin ihmisissä.
Pohjoinen Savo / ryöstetyn Karjalan Sortavala
Juuret on vähän levällään. Hämeessä ja Karjalassa.
Kanta Hämeessä ja Pohjois Karjalassa.
Isoisovanhemmista 7 Varsinais-Suomesta, yksi Etelä-Pohjanmaalta.
Kajaani, Kemijärvi, Korpilahti ja Säkkijärvi ent. Karjalassa. Lahti äidin synnyinpaikka.
Esi-isät ovat tulleet Ruotsista ja sekoittuneet hämäläisiin. Eli Uudeltamaalta.
Pitkään kuvittelin että oon vaan "suomalainen" mutta sukujuuret ovat Petsamon kolttia ja Etelä-Ruotsin papistoa.
Pohjamaalta, Puolasta ja Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkään kuvittelin että oon vaan "suomalainen" mutta sukujuuret ovat Petsamon kolttia ja Etelä-Ruotsin papistoa.
Jos noissa mennään jonnekin 1700-luvulle niin aika vähän sulla niitäkin juuria on. Pikkuhippu.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh! Milloin tieto siitä, että sinulla on juuret Petsamon kolttasaamelaisissa, on katkennut? Tiesivätkö (/tietävätkö) vanhempasi, isovanhempasi?
Löytyy sukujuuria vähän joka mantereelta.
Lappilainen, sukupolvia pohjoista voimaa. Meidän veri kestää paljon ennen kuin kiehahtaa, mutta muisti on pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh! Milloin tieto siitä, että sinulla on juuret Petsamon kolttasaamelaisissa, on katkennut? Tiesivätkö (/tietävätkö) vanhempasi, isovanhempasi?
Isovanhemman äiti oli koltta. Kyllä se ns tiedossa on suvussa aina ollut, mutta ei auennut mulle hlö koht ennen kuin se ihan suoraan kerrottiin. Ei meillä ole henkilöistä ikinä puhuttu ruotsalaisina, saamelaisina, eikä noin "kaukaisista" edes nimeltä, vaan tämäkin hlö on aina ollut ämmi/mummo.
Toinen vanhempani on kotoisin Savosta, toinen Etelä-Pohjanmaalta.