Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 EnSiKoiDen ViikoNloppU <3

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista pienten vaatteista: Niitä ei tosiaan paljoa tarvitse, oon huomannu että tulee käytettyä vaan muutamia vaikka niitä ois kaappi täynnä,vauva kasvaa muutenkin niin tosi nopsaan että harmittaa laittaa pois muutaman kerran pidettyjä vaatteita, meillä 56 senttisistä suurin osa ei mahsu enää ja loputkin ihan nipin napin...tosin neiti ei ollutkaan ihan keijukainen syntyessään:) Meillä kans noita pikku-millin mainitsemia henkkamaukan kietaisubodyja joissa nepparikiinnitys,niistä solmittavista en tykkää,mutta sehän on makuasia:) Mä oon kyllä alusta asti käyttänyt myös niitä pään yli vedettäviä,tosin tyttö kannatteli päätäänkin jo synnytyssalissa kun makoili mun masun päällä;) Mutta siis pitkän tarinan pointti on se että muutama vaate riittää munkin mielestä.

Amy: Aluvanteen naarmun voi hioa ja lakata (tai jotain?) alan liikkeessä mikä tulee paljon halvemmaksi kuin uusi, eikä jää jälkeäkään:) Nimim. minäkin töppäsin;)

Vierailija
2/40 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippuli!

Pitäis siivota, mutta kunto ei anna periksi niin kirjoitellaan nyt sitten tänne.

-Heidi-n keskustelu kätilön kanssa kuulosti mukavalta. Me saatiin neuvolasta sellainen esitietolomake, johon pyydettiin kirjaamaan toiveita synnytyksen ja osastolla olon suhteen. Jotain juttuja siihen kirjoittelinkin, mutta sitten kun käytiin synnytysvalmennuksessa niin kävi ilmi, että heillä oli monen asian suhteen toivomani käytännöt. Synnytykseen olen lähdössä avoimin mielin, mutta vähän olen tietysti käynyt jo mielessäni ja miehen kanssa läpi, millaisin keinoin voisin itse yrittää lievittää kipua täällä kotona ja mahdollisesti sairaalassa. Mulle kun nuo kipeätkin supistukset ovat tulleet ikävän tutuiksi.

Poppis: Samaa sanoi oma äiti, kun sille marmatin noista äijistä, että ehkä ne tosiaan pelkäsi, että minä alan siinä kassalla synnyttämään ;) Teilläkin kisut ovat sitten sinnikästä sakkia. Meillä varsinkin toinen kissa on sellainen, että se pudottelee kaiken irti lähtevän pöydiltä ja muilta tasoilta. Toinen taas inhoaa suljettuja ovia ja jaksaa vaikka koko illan raaputtaa ovea mielenosoituksellisesti ;) Niin ja toivotaan, että mies pääsee sinne ultraan mukaan. Meillä ainakin mies tykkäsi tosi paljon siitä ultrasta.

iida-linnea: Meiltä tästä taloudesta löytyy kaksi Remes-kirjojen ystävää. Tekisi heti mieli ostaa se uusin, mutta mies on saanut viime vuosina aina joululahjaksi minun äidiltäni sen uusimman Remeksen. Kai sitä on sitten odoteltava jouluun saakka. Kirjojen ystävä olen muutenkin ja nyt meillä vihdoin on kirjahylly, jonne niitä luettavia aarteita saa kerätä. Dekkareiden lisäksi intohimona on lastenkirjallisuus vähän ammatinkin puolesta :)

Kiitokset Burdelle synnytyskertomuksesta!

Voihan kebab Amy tuota autohommaa! Onneksi sulla on ymmärtäväinen mies ja jospa sen tosiaan saisi vielä korjattua vähällä vaivalla.

Auroralle tervetuloa takaisin Suomeen!

Vauvan vaatteista oli täällä ollut puhetta. Burdeko se kirjoitteli, että bodyn alaosa tulee pyllynpesulla tielle niin oletko kokeillut kiinnittää sen alaosan niillä neppareilla vauvan toiselle olkapäälle? Saa pyllyn paljaaksi, body ei pääse kastumaan ja kuitenkin yläosa on vaatetettu. Minä olen hankkinut muutaman juuri niitä H&M:n nepparikietaisubodeja kokoa 56 ja muutenkin olen yrittänyt huolehtia, että bodyt olisi helppo pujottaa vauvan päälle. Mullahan on paljonkin kokemusta vähän isompien vauvojen hoidosta ja vaatettamisesta, mutta kaikella todennäköisyydellä vastasyntyneen hoitaminen ja pukeminen on ihan oma hommansa ja mulla tulee menemään sen suhteen alussa sormi suuhun.

Karssulille, Annikalle, Ezzielle ja MiaMikille voin lähetellä täältä näitä supistuksia! Varmaan alkaa olla hermot pinnassa, kun itsestäkin tuntuu että tämä jatkuva supistelu hermostuttaa. Minä kun pidän todennäköisenä, ettei mulle lähtöä tule vielä pitkään aikaan vaikka tätä supistelua näin paljon onkin.

(.) Supistaa, supistaa. Ja nyt kun niitä tosiaan tulee, niin pääsee jo vähän rumia sanoja, kun ne ottaa niin kipeää tuonne alavatsalle ja alapäähän. Mitään säännöllisyyttä niissä ei ole, mutta heti kun vähänkin rasittaa itseään (lue: kääntää sängyssä kylkeä tai nousee ylös sohvalta) alkaa supistaa. Toisaalta saattaa osa päivästä mennä ihan ilman mitään supistuksia, mutta sitten ne yhtäkkiä jostain ilmaantuu. Eilenkin kävin vähän kävelemässä ilman mitään ongelmaa, mutta pitsan leipominen sen jälkeen oli jo liikaa ja loppuilta menikin kärvistellessä. Jos tämä on tätä loppuaika, niin tosiaan toivon, ettei vauva ainakaan hirveästi yliaikaisena syntyisi.

Kai se on lähdettävä jatkamaan taas hommia

Sunnuntain jatkoja toivotellen,

Mörötin ja Otso rv35+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oon onnistunut kehittämään itselleni kauhean paniikin Ahaan hyvinvoinnin suhteen... Aarrgh! Laskeskelin äsken liikkeitä, ja kyllä kai niitä se kymmenen tuli, kun tarpeeksi odotin, luulisin... Jotenkin vaan liikkeet on olleet eilen ja tänään enimmäkseen vähän vaisuja :/

Sori nyt vaan, mutta pakko purkautua välillä!

Mietityttää koko ajan, mahtaako kaikki mennä hyvin loppuun asti ym. Toisaalta järki yrittää mua rauhoitella, onhan meitä seurattu huolella äippäpolilla just viime viikolla, eikä siellä ilmenny mitään hälyyttävää... Tietysti sinnekin voisi mennä käymään vaikka tänään ihan varmuuden vuoksi, mutta toisaalta turhaan ei viittis mennä. Ja kumminkin huomenna on neuvola, jos jaksais odottaa siihen asti... Hitsi, mulla pitäis olla se kotidoppler, niin sais mielenrauhan! Kyllä ne just viime käynnillä TYKSssä sano, että jos vähänkin huolestuttaa, sinne saa mennä käymään koska vaan... Hankalaa!

Menin sit vielä päivällä lukemaan jotain juttuja siitä, kun kaikki ei mennykään hyvin loppuun asti (toi palstan viimeinen osasto) ja sehän ei tunnetusti ainakaan rauhoita... Mieskin melkein hermostu mulle, kun sanoi ettei hän voi millään tietää tunneko jotain vaiko en ja miltä ne liikkeet tuntuu...

No joo, kyllä siellä joku nytkin jotain " mönkii" , mutta mitään kovin selviä liikkeitä ei oo tuntunu. Täytyy koittaa hetkeks rauhoittua ja miettiä sitten pitäiskö soittaa tai lähtee käymään TYKSssä...

Nyt saa olla tää valitus, palailen toisen kerran paremmalla mielellä!

t. Panikoiva Ope ja pieni Ahaa rv 36+6

Vierailija
4/40 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva huomata, jotta muitakin kirjatoukkia löytyy. =) Mulla tiskit tuolla vaan oottaa kun tuo uusin Remes vie niin mennessään. Meillä myös mies tykkää lukea ja Remekset on molempien lemmpareita. Oon kyllä aika kaikkiruokainen - kiva on lukea erilaisia kirjoja ja eri kirjailijoiden tuotoksia. Meillä yleensä jouluna paketeista kirjoja löytyy kummallelkin. Nyt täytyykin muista informoida vanhempia, jotta eipä jaksettu jouluun uutta Remestä oottaa...

Mulla on ollut tänään pitkästä aikaa mukavan hyvä olla. Sain leivottua ja kokkailin ruokaa antaumuksella. Ei ole siis tuo sateinen sää alakuloa tuonut tullessaan. Pikemminkin mukavaa kun vihdoin voi aloitella uutta kynttiläkautta. =) Kaamea väsymyskin on tänään ollut pois. Oma vaikutuksensa toki sillä, jotta vapaapäivä...

Burden synnytyskertomus oli mukavaa luettavaa. Toivottavasti pian saamme kuulla lisää elikäs ezzie, Annika, MiaMik ja Karssuli teille paaaaljon suppareita!!

Ehkäpä nyt ryhdistäydyn ja menen tiskailemaan. Leppoisaa alkavaa viikkoa!

t. iida-linnea

Vierailija
5/40 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope, tuli vaan mieleen että eikö teillä mies voisi yrittää kuunnella sydänääniä vatsan päältä? Kun tuota kotidoppleria haikailit... Eihän se nyt sama asia ole, mutta ainakin pystyisi Ahaan sykettä seurailemaan silloin tällöin..? Jaksamista teille - kuitenkin vielä kolmisen viikkoa laskettuun aikaan!

Sain juuri luettua sellaisen 1900-luvun vaihteeseen sijoittuvan kirjan, missä päähenkilöllä oli paha raskausmyrkytys, ja toinen lapsi syntyi ennenaikaisena ja sai synnytyksessä pahoja aivovaurioita hapenpuutteen vuoksi. Vaikka kirja sijoittui yli sadan vuoden taakse ja lääketiede oli mitä oli, rupesin tietenkin panikoimaan sellaista " what if" -ajatuskuviota taas... Mikä siinä on, ettei voi uskoa kaiken menevän hyvin?! Täällä sitten tippa linssissä mietin, että jos Muhkullekin kävisi niin... Mies vaan käski lukea kevyempää kirjallisuutta jatkossa ;)

Pitäisi mennä katsomaan, josko kaapista löytyisi pullataikinan ainekset. Tällaisella synkällä ilmalla tekee aina mieli leipoa. Ja mies potee kamalaa herkkunälkää, voisi sitäkin vähän lohdutella tuoreella pullalla... Ne mokkapalat nimittäin loppuivat jo eilen, oho :)

Kandi & muhku 27+3

Vierailija
6/40 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkin mielestä toi 150¿ on aika kallis käytetystä sängystä ja pöydästä ku ne on jo 6v vanhat,ku niiden eka lapsi on 6v. Mut toi tinkiminen on vähä kinkkinen juttu ku ne on miehen sukulaiselta,et en tiiä kehtaako tinkii. Täytyy kierrel ja kattel jos löytys jostain joku siisti vähä halvemmal

Vierailija
7/40 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa! Oli kyllä kivat häät, ja mukava nähdä omaa äiskää ja iskää sekä lapsuudenystäviä, mutta vointi oli vähän kehno suoraan sanottuna. Maha oli koko illan ihan kiree ja kipee, ja väsytti kamalasti. Miestä oli kova ikävä - kirkossa joku esitti koskettavan rakkausbiisin ja meikäläinen sai vuolaan ja äänekkään porukohtauksen. Ja se on kyllä jännä juttu, että tällainen entinen suursyömäri ei enää osaa nauttia ruoasta! Kaverit katteli kummissaan kun nirsoilin ja irvistelin tarjolla olleille herkuille. Palautuispa se syömisen nautinto nyt PIAN!!

Luin viikonlopun pinon läpi, mutta kommentoin nyt vaan lyhyesti... Nincalle hatunnosto kun otit huolehtiaksesti tästä Enskapoppoosta, ja Auroralle tervetuloa tänne kylmään ja harmaaseen! Ja 40+3-tiimille toivon tehokkaita suppareita :)

Mies lähti tänään ajelemaan kotia kohti - voi kun ajelis varovasti ja pääsis perille yhtenä kappaleena!!!

Makkara 20+6

Vierailija
8/40 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeks ku kirjottelin pari viikkoo sitte ni mul oli just todettu keuhkoputkentulehdus ja sain siihen antibioottikuurin... lopputulos nyt parin viikon jälkeen: kävin uudestaan lääkärissä ja tulehdus edelleen päällä, kuuri ei siis ollu auttanu joten sain uudet lääkkeet, nuha sentäs minkä sain tässä välissä ni tuntuu ihan siedettävältä mut 5 viikkoo kestäny yskä alkaa raastaa hermoja (ja keuhkoja)! No joskos seki talttuis uuen kuurin myötä. En oo tosiaa jaksanu kirjotella ku on ollu ihan veto pois mut eiköhän tämä tästä... Enkä haluu valittaa sen enempää :-)

Täällä oli muutamia ihan viimesillään, oikein paljon suppareita toivottelen teille! Ja onnittelut kaikille jo nyyttinsä noutaneille.

Ens viikolle olis taas kovasti ohjelmaa... viiminen perhevalmennus, miehuksen synttärit, lastenhoitotunti lastenneuvolassa, lääkärineuvola, naisten remontti-ilta... ;-) Ei sinänsä, ihan kiva et on ohjelmaa, kyl mä näis tämmösis oon jaksanu käydä vaikka pitkää oonki sairastanu. Ja nyt tosiaan tuntuu et josko tää tästä paranis...

Meidän raksalla ois huomenna jo lattiavalu, se on taas iso askel asiassa eteenpäin! Mä en oo nyt siellä kauheesti vieraillu ku ei varmaa kauheen hyvää se kylmä ja kostee ilma ois tehny näille mun keuhkoille.. lähinnä oon käyny valokuvia räpsimässä ja oon kyl pukeutunu aina lämpimästi :-) Yksinäistähän tää mun oleilu tietty on ku mies on kaikki illat ja viikonloput raksalla. Eilen oli taas yks huonoista päivistä ja rupesin itkee ku se tuli illalla kotiin et " en jaksa enää olla kipee, byääää" ni se oli ihana ja lämmitti mulle mikrossa ruuan ja toi mulle kaikki pöytään ja sit laitto mulle viel höyryhengitysvehkeet valmiiks et sais mun oloo paremmaks :-D Mut jo se autto et se tuli kotii!

Mut loppujen lopuks huolimatta täst sairastelust ja näist ihanist vaivoist kuten kylkikivut ja liitoskivut ja lievä virtsankarkailu (voitte vaan kuvitella kun yskii ku on rakko vähänki täynnä) ni fiilis on " väsynyt mutta onnellinen" ! Enää kuukausi LA:aan! Ja Viivillä tuntus olevan äipän sairastelusta huolimatta kaikki hyvin, mönkii masussa kovasti!

Tuli nyt ihan omaa napaa mut kommentoin teidän juttuja kun taas jaksan. Ootte muuten täällä niin kovasti vaahdonnu noista leivonnaisista joten mun on ehkä ihan pakko tehä miehuksen synttäreiden kunniaks niitä mokkapaloja, on ne vaan niin hyviä!

Ihanaa lokakuuta toivottelee

JoJo + Viivi Vilkastus 35+6 (huomen vaihtuu...)

Vierailija
9/40 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandivaihe:

Sain juuri luettua sellaisen 1900-luvun vaihteeseen sijoittuvan kirjan, missä päähenkilöllä oli paha raskausmyrkytys, ja toinen lapsi syntyi ennenaikaisena ja sai synnytyksessä pahoja aivovaurioita hapenpuutteen vuoksi.

Pitikin just tulla lukemaan tää... oon koko päivän kärvistellyt mahakipujen ja turvotuksen kanssa ja soitin jo TAYSiinkin, et pitääkö lähteä tarkastukseen. Tosi ärsyttävää, kun neuvolassa pelotellaan, et soita heti TAYSiin, jos maha tulee kipeeks ja sit TAYSista sanotaan, et ei tuo raskausmyrkytykseltä kuulosta, lepäät vaan ja ootat tiistain neuvolakäyntiin, sit jos on proteiinia niin tehdään tarkemmat tutkimukset. Tuli taas sellanen olo, et ootko vähän tyhmä ekakertalainen ku paniikissa heti tänne soittelet.... Sit kun etsiskelin faktatietoa raskausmyrkytyksestä tajusin, et Santerihan olis periaatteessa valmis syntymään reilun parin viikon päästä. Karseeta, jos se reppana joutuukin tulemaan kylmään maailmaan niin nopeeta!

Mies sai mut sit lopulta nukkumaan muutamaks tunniksi itkeskelyn jälkeen ja siitä tuli vähän parempi olo. Turvotus ei kyllä yhtään helpota, mutta eipä tässä kai auta muu kuin levätä levätä ja levätä vielä vähän. Oon koko viikonlopun ollut mukana veljen muutossa, lähinnä hoitanut veljenpoikaa mut välillä vähän autellut muutenkin. Päikkärit on taas jääneet ja siks varmaan tää olo onkin tällanen. Harmittaa...

Mulla ei nyt oo energiaa tai ymmärrystä kommentoida muiden kuulumisia, mutta katotaan huomenna, jos jaksu olis parempi. Taidan hipsiä takas petiin, kun nyt meinaa päätäkin särkeä. Plääh!

-Osse ja Santeri rv 34+4

Vierailija
10/40 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuolema meinaa tulla kun sattuu niin pirusti...

Anteeksi omanapaisuuteni, mutta tällä hetkellä kaikki pyöriikin oman navan ympärillä ;)

Elikkäs tuosta klo 14 asti on supistellut enemmän ja vähemmän kipeästi 5-20 minsan välein. Muutama kävelylenkki vähän helpotti kipua, mutta niinpä vaan supistukset aina palaavat. Tänään onkin saunottu kovasti ja niitäkin muitakin äSsiä harrastettu ;)

Nyt siis supistelee n. 5 minsan välein ja todellakin alkaa oleen jo vähän semmoista " taju kankaalle" kipua. Kohta on otettava käyttöön jumppapallo ja kauratyyny!

Mies tuolla jo kuorsaa ja ei tiä mitään, mitä täällä tapahtuu :)

Tulen sitten aamulla ilmottautumaan, jos nyt lähtöä ei vielä tullutkaan!

MiaMik rv 40+4 vielä puolisen tuntia

Vierailija
11/40 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sun tarttis jo herätellä ukkoa ja lähteä laitokselle?! Hyvältä kuulostaa..tai siis pahalta..miten sen ottaa..=) Toivottavasti pääset tositoimiin! Tsemppiä synnytykseen jos se on nyt käsillä!!!!!!!!!!! =)

t. poppis

Vierailija
12/40 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOhta soitan varmaan synnärille. En kyllä tiedä miksi ;) Miestäkin alan kyllä kohta herätteleen. Ei meinaa auta mitkään konstit nyt täällä kotona...

Vierailija
13/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAikkakin olisin kyllä vielä nukkunut, jos ei olisi aivan mieletön nälkä minua herättänyt.

Poppis: teillä on kyllä tosi nopeata toimintaa tuon pakkauksen kanssa. Mulla meni yli kuukausi, ennen kuin se postista tuli.

Karssulille tosi paljon supistuksia....ja niitä oikeita :o)

Ninca: ihana kuulla hyviä kuulumisia sun ultrasta. Nyt sitten vaan alat nauttimaan raskaudesta ilman pelkoja :o) Ja hyvä, ettei hematoomastakaan ollut tietoja. Jippii !

Kandi: täällä mä olen kanssa aika ihmeissäni siitä, että mitä ihmettä mä teen. Aina ollut joko töitä tai koulua ja jos vapaapäivä on tullut niin se on mennyt iloisesti raporttien väännössä. Nyt ei ole mitään ...Ei koulua, ei töitä....vain vapaata.... :o)

Möröttimelle rauhallisia ja rentouttavia äitiyslomapäiviä

( . )

Täällä oltiin eilen siellä synnytyskeskustelussa kätilön kanssa. Oli mukavaa käydä omaa synnytystä läpi ja sitä mitä mahdollisesti synnytykseltä odottaa. Ottavat sitten itse H-hetkellä nämä meidän toiveet ja mietteet huomioon. Kummallista on vain se, ettei minulla ole oikein mitään odotuksia koko synnytyksestä. Sinne mennään ja eiköhän ne kätilöt kerro mitä tehdään. Taitaa kuitenkin hyvä, että on näin avoin mieli tuon suhteen. AInut mikä seikka vain yllätti oli se, että tää kohta melkein 9 kuukautta on mennyt aivan älyttömän nopeasti.

Toukka pyörii samalla lailla kuin ennenkin. Nyt on alkanut öiset heräilyt. Hassua miten se luonto valmistaa äitiä noihin yöheräämisiin.. Nytkin täällä jo hereillä vaikka kello olisi herättänyt vasta tunnin päästä.

Tänään ollaan menossa hautajaisiin Heinolaan...

Mukavaa viikonloppua kaikille

terkuin

Heidi <3 toukka 33+6

Vierailija
14/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#0000CD]Mä olisin nukkunut mielelläni vähän pidempäänkin, mutta kissut herätti väsymättömällä herätyskellonpudottamistaktiikalla kun kaikki ruoat oli loppu..Pöh. =)

Äitiyspakkaushan oli täynnä kaikkea kivaa! Eilen niitä katseltiin ja ihmeteltiin..Kaukaiselta vielä tuntuu sellainen pieni pötkäle..=)

Ninca: hieno juttu, että pienoinen (todella =)) löytyi ja sydän löi komeasti! =) Hurraa uudelle listaemolle vaan. =)

Kandi: etköhän sä tekemistä (tai tekemättömyyttä) keksi kun totut siihen, ettei tartte mihinkään. Kohta röhnötät sohvalla kuin vanha tekijä ja ihmettelet miten mies tulee jo kotiin kun vastahan siihen rojahdit ja kellokin oli vasta 11.00..=D

Mörötin nauttii nyt siitä äippälomasta ja valmistautuu vauvan tuloon! =) (hui!). Jospa ne miehet pelkäs siellä kaupassa, että jos auttavat korin kanssa niin hetikohta saavat olla lattialla ojentelemassa pyyhkeitä ja vastaanottamassa vauvaa maailmaan? =) Miehet on hupsuja..

Viipero: miksi Kaapo käännetään jo noilla viikoilla? Kun jostain ketjuista lukenut, että kerkiihän toi vielä asentoa muuttelemaan kertaan jos toiseenkin..?

Ope: sä kuitenkin panttaat sitä osotettas tahallaan siihen asti kunnes Ahaa on syntynyt ja on oikeasti jotain siivottavaa! ;) Mä voin alkaa sit käymään teillä kerran viikossa siivoilemassa ja totuttelemassa pienikokoiseen ihmiseen? =D

Annika: JOKO? =)

Sara-Maria: varmasti jokainen, joka on käynyt alkuraskauden ultrassa sanoo, että kannattaa se. Saahan siinä varmuuden, että jotain siellä massussa on. Kysypä vaikka Nincalta! =) Sustahan se on kiinni jaksatko odottaa 3 viikkoa kuunnellaksesi sydänääniä..=)

Naukukin oli käynyt pari riviä kirjoittamassa! Mainiota, että olo on nyt hyvä..=)

MiaMikiä ei eilen näkynyt..On varmasti siis synnyttämässä. Onhan? =)

Heidille mukavaa hautajaispäivää (jos noin on sopivaa sanoa!). En muista mitään juttua onko joku läheinen?

Oma mies lähtee taas huomenna iltapäivällä duunimatkalle ja pitäis tulla takaisin tiistai-iltapäivänä. Toivottavasti tulee kun se meidän odotettu 4D on just tiistaina klo 17.30! Saahan sieltä jonku dvd:n mukaan, mutta ei se mahda olla sama asia? Ei auta kun toivoa parasta..=)

Nyt voisinkin mennä herättelemään mainittua miestä, että ainoa vapaapäivä olisi vähän pidempi vaimon kanssa..=) Suunnitteilla on pieni päivämatka Nauvoon miehen isän luo ja sitten vaan leppoisaa köhnöttelyä kotona..=)

Oikein ihanaa lauantaita kaikille!!

t. poppis ja räpsy rv23+3

Vierailija
15/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa enskat! Eilinen päivä oli pitkä, joten illalla kotiin päästyäni en muuta kuin kömmin unten maille. Tänään heräsin ihmeen virkeänä jo ennen kahdeksaa ja hetken uutta Remestä luettuani päätin tulla lueskelemaan mitä teille kaikille kuuluu. Onkos muuten kukaan muu täällä Ilkka Remes-kirjojen ystävä? Minä oon aikaslailla intohimoinen lukija ja kirjoja ostaisin enemmänkin jos vaan jonnekin saisi mahtumaan... Tavoitteena on kyllä ennen vauvan syntymää löytää sopivat lasiovelliset hyllyt, minne kaikki opukset hyvin mahtuu.

Ninca: Olipa ihana kuulla ultrakäynnistäsi! =) Toivottavasti olet huojentuneemmalla mielellä nyt. Mulla ihan kädet tärisi ja jännitin mahdottoman paljon ennen ensimmäiseen ultraan menoa. Taustalla kun oli kipuiluja niin pelotti paljon mitä näkyy vai näkyykö mitään. Nyt sitten jännitän ensimmäistä elikäs nt-ultraan, johon on kaksi viikkoa. Nyt jännitys on vaan toiveikkaampaa. =)

Kandi kyselit mun yötöistä. Neuvolan täti sanoi jonkun viikkomäärän, jonka jälkeen ei enää kannattaisi yövuoroja tehdä. Eipä vaan tietysti jäänyt mieleen... No, katson vähän miltä nuo yöt tuntuu. Jos pahalta niin sitten työvuorojen tekijälle meinaan esittää toiveen, että yöt jää pois. Meillä on niin joustava työyhteisö, että tämä ei ole ongelma. Yleensä meillä raskaana olevat on jättäneet jo ihan oman turvallisuutensakin vuoksi yöt aika varhaisessa vaiheessa. Katsellaan siis miten käy.

Toivon, että te loppumetreillä olijat pääsisitte jo pian omaa nyyttiä hoivaamaan. Ja kaikille mahdollisimman hyvää oloa sekä mukavaa viikonloppua! Me mennään illalla kiekkopeliin ja sepäs vasta on mukavaa.

t. iida-linnea 9+5

Vierailija
16/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta.

nyt en kerkee palstailla tänää ku lähdetää käymää reissussa, mut pakko hehkuttaa et tänään on 39+0!

Eilen yöllä valvoin 3 tuntia suppareiden takia, mut kun ei voineet olla kipeitä, niin eihän se menny sit ku pyörimiseks sängyssä vain..

tuun illal tai huomen lukee kuulumisia. jaksuja kaikille! karssulille, annikalle ja miamikille nyt tosi paljon suppareita. miamik on varmaa jo lähteny ku ei o kuulunu mitää..

mut voikaa hyvin masujenne kanssa itse kukin.raskaus on kuitenki ihanaa aikaa! ja sit ne pikku nyytit, niin söpöjä!!!!

Ezzie 39+0

Vierailija
17/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan meille vauvaa ollenkaan, alan olla jo epätoivoinen. Tää on kyllä tosi itsepäinen kaveri, sitä on jo monta kertaa käsketty jättämään masuyksiönsä eikä mitään vastakaikua. Jos ei käynnistettäis niin varmaan viihtyis siellä vaikka kuinka. Mies sanoikin eilen että olis kiva isänpäiväks saada se vauva. =)

Jos MiaMik on päässyt jo hommiin niin tsemppiä!

Iida-Linnea minä olen myös hirmuinen Remes-fani. Uusinta en ole vielä lukenut, enkä varmaan luekaan pitkään aikaan koska en taida sitä ostaa vaan lainaan kirjastosta. Rakastan lukemista, mutta vihaan kirjahyllyjä, joten meillä ei ole kirjoja nimeksikään. Olenkin kirjaston kanta-asiakas. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille. Taidan mennä herättelemään miestä ja purkamaan sille ahdistustani...

Karssuli kera itsepäisen masuasukin rv 41+2

Vierailija
18/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten vaikuttanut eilinen kävely ja saunominen..olin jo ihan varma että yöllä olis päässy jo synnyttään mut täällähän sitä edelleen. Ei jaksa enää..

Poppiksella on kyllä melko nopsaa tullu äippäpakkaus, ite sain odotella melkeen 2 kk.

Karssuli ja Miamik on tainneet jo lähtä nyytin haku reissulle..

Ezziekin taitaa keritä nyytin hakuun ennen minua..

Jotain positiivista voi tästä piiiiiitkästä odotuksesta hakea että kyllä tämä vauva ainaki ennen joulua on syntynyt..

Mies on höpöttänyt masu-asukille että meinaatko käydä koulunkin sieltä mahan kautta..:0) kummatkin alkaa oleen jo malttamattomia.

Pakko lähtiä koiran kans ulos kävelylle.

Hyvää Viikonloppua kaikille, voikaa hyvin!!

Annika rv 41+2

Vierailija
19/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karssuli olikin samaan aikaan kirjottamas..sinullakin kuulostaa mies olevan yhtä malttamaton kun minullakin ja tosiaan itsepäisiä taitaa nämä masu-asukit olla..

Vierailija
20/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mielikuvituksellinen otsikko :DD

Eilen oli ihmeen hiljaista palstalla, onko täällä useammallakin Elämää?! Mun piti palailla vielä kommentoimaan, mutta enpä sitten jaksanutkaan enää kommentoida ;))

Kuis kävi Viipulin Monopolyssä, voititko miehen ;)) Meidän polttareissa alkukesästä innostuttiin porukalla pelaamaan, mutta naiset tippui pois jo alkuillasta :) Miehet taas ei meinanneet millään saada loppumaan, vielä neljän maissa aamulla oli kiivas kamppailu voitosta :/ Jonka johdosta mä en aio enää kertoa koko pelin olemassaolosta mitään, ainakaan jos tulee noita miehen kavereita kylään :DD

Kandilla oli ongelmia miten saada aika kulumaan :) Tosiaan niinku Poppis sano, niin se ei oo ollenkaan vaikeeta, kun siihen tottuu :)) Esimerkiks Vauva-lehden nettisivut tarjoaa aika kivasti ajanvietettä ;) Ja jos selkä ei kestä istumista koneella, sun pitää hankkia kannettava, niin pääset osallistumaan höpinöihin vaikka sängyssä maaten :DD

Möröttimelle onnea äippälomasta!

Amyllä oli neuvolakuulumisia ja kaikki ok. Hyvä juttu! Meilläkin on ollu joku kätilöopiskelija harjoittelemassa neuvolassa nyt syksyllä, mutta mä oon niin " hankala" tapaus, että aina viimeistään sydänäänien ja sf-mitan " metsästykseen" on ollu pakko sen vakiterkan tulla auttamaan :)) Nyt en tiiä, tarviiko enää käydä maanantain jälkeen neuvolassa, kun ilmeisesti kontorolloivat loppuajan viikoittain äippäpolilla... No, mielelläni mä siellä käyn, siellä on kuitenkin se paras asiantuntemus ja tieto!

Vai ei Viiperon Kaapo viitsi kääntyä :) Muistan kans kuulleeni erilaisia juttuja siitä, että jotkut vauvat päättää kääntyä vasta ihan viimemetreillä, tyyliin pari päivää ennen h-hetkeä. Jos Kaapokin kuuluu siihen porukkaan ;)) Tai sitten toivottavasti kääntyy suosiolla maanantaina, kun vähän vihjaillaan!

MiaMik taitaa tosiaan olla lähtenyt nyyttiä hakemaan, miten on Annikan ja Karssulin laita tänään?! Tsemppiä viime rutistukseen ja paljon suppareita teille kaikille!

Sara-Mariakin on päässyt tutustumaan alkuraskauden väsymykseen :) Kuuluu selkeesti " taudin" kuvaan :) Ei kun vaan päiväunille työpäivän jälkeen, niin mäkin tein koko kevään!

Poppis, meiän pitää kyllä ihan oikeesti mennä joskus vaikka kahville tai jotain :) Ei sun ihan ensiks tarvii ehkä meille siivoilemaan tulla :DD (sitäpaitsi meillä mm. imurointi on miehen hommaa) :)) Ja toki sit saat jossain vaiheessa tulla kurkkimaan mimmoinen tyyppi Ahaa on ;) Mä oon ajatellu " kasvattaa" sitä vielä hyvinkin kuukauden päivät, toivottavasti sopii muillekin mun suunnitelmat ;)

Heidi, mielenkiintoinen tommonen synnytyskeskustelu! Muuten taidetaan olla vähän samalla mielellä liikenteessä, että eiköhän ne siellä kätilöt tiedä kertoa, miten pitää missäkin tilanteessa toimia, ilman että itse olis kauheesti suunnitellu ja valmistautunu ennalta :)

Ezzielläkin alkaa jo h-hetki lähestyä, huimaa!

(.) Nukuin pitkästä aikaa tosi hyvin viime yönä! Pari kertaa vaan piti käydä pissalla, mutta samantien sain uudestaan unenpäästä kiinni, ja heräsin vasta yhdeksän jälkeen. Ahaakin tais nukkua :)

Nyt pitäis saada itseänsä käyntiin ja lähteä kaupungille kaikenlaista kamaa shoppailemaan, ja anopin kanssa jonnekin pitäis kuulemma mennä syömäänkin.

Eilen iltapäivällä tuli jotenkin erityisen monta harjotussupparia, mutta onneksi kivuttomia ja ohimeneviä kumminkin. Kun Ahaa on vielä vähän pieni, niin sais tosiaan ihan rauhassa kasvaa masussa vähän yliaikaakin! Jos vaan kaikki on muuten hyvin!

Nyt pitänee mennä syömään jotain, ennen kun mies hermostuu, niin päästään liikenteeseenkin ennen iltaa :))

t. Ope + Ahaa rv 36+5