Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<3 EnSiKoiDen ViikoNloppU <3

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kirjottelin tässä vauvan nukkuessa synnytyksestä juttuja... Tästä tuli ihan luvattoman pitkä, vaikka ei pitäny, mutta ei mahda mitään. :D

Pennin syntymä

TEKNISET TIEDOT

Lapsivedet meni: to 21.9. klo 23.15

Säännölliset supistukset alkoi: pe 22.9. n. klo 05.00

Synnytyksen kesto: 14h 30min

Avautumisvaihe: 13h 50min

Ponnistusvaihe: 32min

Jälkeisvaihe: 8min

Kivunlievitys:

Kotona -> kaurapussi, jumppapallo, suihku, tens-laite

Sairaalassa -> lämpöpussi, selänhieronta, suihku, ilokaasu, petidiini (klo 10), epiduraali (lääke n. klo 12, 14.15 ja 17.20)

¿KOKEMUKSELLINEN PUOLI¿

Lapsivedet meni anoppilassa -> nousin nojatuolista ja lorahti oikeen kunnolla housuun. Sanoin miehelle ja sen pikku veljelle, että ¿multa tais mennä lapsivedet?!¿ ja mies sano siihen, että ¿ei voinu mennä!¿. =) Noh.. jännittäähän siinä meitä alko, mutta se meni pian ohi. Lähettiin anoppilasta kotiin viemään koiraa ja pakkaamaan sairaalakassia. Sen jälkeen synnärille näytille, josta sitten päästiin vielä kotiin hakemaan kunnon supistuksia. Käynnistykseen sain ajan seuraavaksi aamuksi.

Kotona alko säännölliset supistukset -> kaurapussi alavatsalla istuskelin jumppapallolla ja sit kun ei pystyny siinä enää olla, niin kävelin pitkin kämppää ja kattelin paasikiventien yöllistä liikennettä (ja EU huippukokouksen poliisisaattueita =)). Ennen puolta 8 lähettiin sitten synnärille, kun supistukset tuli 2-3min välein.

Synnytysvastaanotosta päästiin melkeen heti synnytyssaliin ja siellä kävin suihkussa, mutta siitä ei ollu enää apua. Supistukset oli niin kipeitä, että niiden aikana oksetti ihan hirveesti. Kokeilin ilokaasua, mutta tokan hönkäsyn jälkeen oksensin. Sit pyysin petidiiniä, että se vauhdittais synnytystä, kun en ollu koko aikana avautunu kun sen vaivaisen ¿yhelle sormelle auki¿. Silti supistuksia tuli usein ja ne oli tosi kipeitä.

Sain petidiinin ja otin sen kanssa ilokaasua -> olin aika tokkurassa, mutta ei se haitannu mua ainakaan. =) Supistusten välissä pystyin ¿torkkumaan¿ ja supistusten aikana keskityin vaan siihen, että hengitin alaleuka rentona ja mietin sitä miten mies hiero mun selkää. Reppana oli ihan väsyny ja kädet varmaan ihan poikki, kun se joutu hieroo (semmosella puujutulla) mun selkää niin kauan ja kovasti.

Sit puolen päivän aikaan kävi lääkäri ja totes, että olin 2-3cm auki ja kysy, että ottasinko epiduraalin. No kyllä otin ja anestesialääkäri tuli antamaan sen melkeen saman tein. Se epiduraali oli tosi hyvä ja autto tosi paljon. Nousin välillä keinutuoliin istuskelemaan ja torkuinki siinä sitten jonkun aikaa -> se vauhditti avautumista ja 16.30 olin 4cm auki. Siihen mennessä olin saanu yht. 2 annosta lääkkeitä epiduraaliin. Kätilö sano, että kannattais sinnitellä mahdollisimman pitkään ennen sitä viimestä annosta ja sinnittelinki ilokaasulla 45min. Se oli varmasti koko synnytyksen kipein ja pahin vaihe.

Klo 17.20 sain vikan satsin puudutteita ja tunnin päästä siitä alko ponnistuttaa. Se oli kamalaa.. kun ei se vika epiduraali auttanukaan ihan samalla tavalla kun edelliset ja oli kauhee paineen tunne koko ajan. Ei se muuten olis varmaan niin kurjaa ollu, mutta ei sitä ensin tajunnu paineen tunteeks tai ponnistuksen tarpeeks. =) Klo 18.30 tulin vessasta -> en ollu saanu pissattua kun piti pidätellä ¿kakkaa¿ koko ajan. =) -> kohdunsuu olikin täysin auki ja sain alkaa ponnistelemaan omaan tahtiin. Se helpotti tosi paljon ¿ siis kun sai alkaa helpottaa omaa oloaan ponnistelemalla. =) Olin koko ponnistusvaiheen seisaaltaan sänkyä vasten ja Penni syntyi siinä samassa asennossa. Mies (ja kätilökin) kannusti kovasti ja kehui koko ajan, että kuin hyvin menee¿ se autto jaksamaan ponnistamisessa, vaikka kerran meinaskin mennä hermot, kun tuntu, että ei se koskaan tuu sieltä. =)

Kyllä mulle tarjottiin muitakin ponnistusvaihtoehtoja (esim. sänkyä), mutta se seisoma-asento tuntui kaikista parhaalta ihan jo pelkästään ajatuksena. Ponnistusvaihe ei ollu yhtään niin kamala kuin etukäteen olin luullu, eikä se sattunu ollenkaan. Hitusen ehkä siinä vaiheessa tuntu pientä poltetta, kun kätilö autto olkapäitä ulos. Kun vauva oli syntynyt kätilö anto sen mun jalkojen välistä mun syliin ja mut autettiin vauvan kanssa sänkyyn pötköttää.. =) Siinä me sitten oltiin -> uudella tavalla lähekkäin¿ pieni prinsessa masun päällä lämpösenä ja kinan peitossa¿ Se oli hieno hetki! <3

Siinä me sitten oltiin ja ihmeteltiin uutta tulokasta samalla kun kätilöt touhus omia juttujaan meidän ympärillä. Mies leikkas napanuoran ja oli virallisena valvojana kun kätilö pesi, punnitsi ja mittas vauvan. :) Mulle tuli ihan pikkunen repeämä ja oon tosi tyytyväinen, ettei tarttenu leikata välilihaa, kun sen paraneminen olis kestäny pidempään.

Osastolle siirryttiin suihkussa käynnin ja iltapalan jälkeen. Me jäätiin tietty vauvan kanssa sinne osastolle ja mies lähti kotiin¿ tosin palas saman tein takas, kun oli huomannu autolla, että oli jättäny kotiavaimet mun kassiin. :D

AJATUKSIA SYNNYTYKSEN JÄLKEEN

Synnytyksestä jäi hirmu hyvä mieli. Kätilöt oli tosi mukavia, luotettavia ja ammattitaitoisia. Vaikka ne supistukset sattu välillä ihan hirveesti, niin ei sitä enää jälkikäteen muista¿ siis sitä kuinka kovasti ne sattukaan. Kyllä mä muistan yhessä vaiheessa miettineeni, että jos nyt sais valita, että synnytänkö alakautta vai leikataanko, ni olisin sanonu, että leikataan. :D Heh.. no en tietysti sitä oikeesti toivonu ja oon tosi tyytyväinen, että Penni synty niin kuin synty. =)

Mies oli hirmu hyvänä tukena koko ajan. Eikä se meinannu millään lähtee sieltä edes sen vertaa pois, että olis käyny välillä syömässä jotain¿ =) No saatiin me se lopulta ajettua sen kätilön kanssa pihalle, ettei ihan nälkään kuollu/kuukahtanu. Vaikka mun kävi välillä sääliks, kun mies joutu välillä vaan istuskelee kun mä nukuin tms., niin ei se kuulemma miestä haitannu. Se oli kerrannu vihkosta muistilistaa, että mitä sen pitää muistaa tehdä ja piti kirjaa synnytyksen vaiheista ym. Esim. klo 12.05 se oli kirjottanu: ¿Lääkäri kävi ja 2-3cm auki. Tippa ja kohta jotain puudutusjuttua. Pieni paniikki että mitä kaikkee ne Terhiin tuppaa =/ mut vastas se et on ok. Mut en tiä onko vaimo enää tässä maailmassa.¿ :D Ihana ukko! <3

Kirjottelen muita kuulumisia vähän myöhemmin.

Burde ja Penni ~1vko vanha

Vierailija
22/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vaan!

En nyt pysty yhtään keskittymään mihinkään, kun töppäsin tuossa äsken oikein huolella. Mies lähti aamusella naapurikaupunkiin muuttoavuksi serkulleen, ja mä kohta sen jälkeen lähdin kauppaan. Nälkä kerkis tulla matkalla kotiin niin kovaks, että päätin kurvata keskustasta hakemaan aina yhtä terveellisen ja maittavan kebabin lounaaks. Liikkeelä olin miehen autolla, josta se on aikas tarkka. Ja kuinkas kävikään? Kun parkkeerasin ihan normaalisti autoa kadun varteen, niin oikea eturengas kirahti rotvallin reunaan ja aluvanne ihan järkyn näköiseks reunasta. Oikeesti ei kyl tienny et itkee vai nauraa, kun mies aina mua niistä muistuttelee ja mä oon todennu, et hei, kyl mä osaan ajaa! Ei oikein kebu maistunu. =( Nyt oon yrittäny netistä etsiä, et mistä voisin hankkia uuden vanteen kolhiintuneen tilalle. En millään viittis ostaa koko neljän settiä uusia. Voi p****e!!! " Peltiähän tuo vain oli" eli onneks ei pahemmin sattunut, mutta kyllä vähän inhottaa kertoa ukolle. En tiiä kerronko tänään jo puhelimessa vai huomenna vasta kun kotiutuu. Ähhh! No, nyt meen murehtimaan tätä samalla kun levitän pyykkiä ja yritän tulla myöhemmin kirjoittamaan jotain enemmän tän palstan aiheeseen liittyvää...

-Amy ja EkaVekara, rv 36+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin jo aamulla pitkät pätkät, mutta juuri kun olin painamassa lähetä-näppäintä, kone sammui. Prkleen vanhat läppärit! Joten nyt ensin kommentteja ennen kuin syvennyn Burden synnytykseen :)

Iida-linnea, täällä myös Remes-fani! Tai oikeastaan tässä taloudessa niitä on kaksi, luetaan aina miehen kanssa peräkanaa uudet tuotokset läpi. Täytyy muuten sanoa, että se uusi kirja oli parempi kuin se Nimessä ja veressä!

Poppikselle hauskaa vapaapäivää miehuksen kanssa! Meilläkin eka yhteinen vapaa viikonloppu yli vuoteen, kun molemmat kaupassa töissä... Sillä aika tuleekin lauantaisin niin pitkäksi, kun mies on yleensä klo 10-18 töissä, eli poissa kotoa 9-19 välisen ajan. No, täytyy taas harjoitella päiväunien nukkumista, kun ne on alkuraskauden väsymyksen väistyttyä päässyt unohtumaan... ;)

Herättiin tänä aamuna jo seitsemältä, kun tuon rakkaan puolisoni piti päästä vessaan. Se on kehitellyt itselleen jonkun valeraskausrakon, ramppaa vessassa joka yö vaikka mä nukkuisin usein ilman yhtään pissireissua aamuun saakka. Ärsyttävää. No, kumpikaan ei saanut enää vessareissun jälkeen unta, joten me ollaan oltu hereillä jo vaikka kuinka kauan :) Käytiin kaupungilla ostamassa miehelle hieno sähkönsininen miesten Nopsa sen varastetun maastopyörän tilalle, ja ruokakaupasta mukaan tarttui sitä Aino -pipariglögijäätelöä. Suosittelen lämpimästi, se on aivan ihanan makuista näin sateisina syyspäivinä!

Muhku meinasi tulla ylävatsasta läpi tänä aamuna; mulla sattui olemaan käsi oikeassa paikassa oikeaan aikaan, ja ihan oikeasti tunsin sen jalan kun se venytti vatsanahkaa äärimmilleen :)

Nyt on taas siirryttävä sohvalle tai sängylle, mun selkä ei kertakaikkiaan tykkää tästä tietokoneella olosta...

Kandi & muhku 27+2 (eli eikös mulla alkanut jo viimeinen raskauskolmannes? Rv 28 - 40+ ?)

Vierailija
24/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänä aamuna reipas ja lähdin käymään tuolla kauppakeskuksessa. Ei olis pitänyt, kun nimittäin kaikki muutkin oli siellä! Meni hermot kun aina oli joku edessä ja tiellä. Ja sitten iski vielä väsymys ja nälkä (näköjään nyt tarvitsee jotain ruokaa melkein parin tunnin välein) ja siellä sitten tönin ja jyräsin ihmisparkoja kärryjen kanssa =/ Mut nyt on taas hyvä mieli kun sai ruokaa! :) Rupesin viime viikolla pitämään töissä banaaneja mukana välipalaksi. Ne tuntuu vievän aika hyvin ällön olon pois ja ainakin mulla menee hyvin alaskin vaikka ei oikein olis ruokahalua.

Kovasti onnea Nincalle hyvistä ultrakuulumisista! Hematoomakin oli lähtenyt pois omia aikojaan! Varmasti kyllä helpotti paljon.

Joku kirjoitteli että vauvan syntymäpaino olisi yhteydessä äidin syntymäpainoon. Rupesi vähän hirvittämään, kun minä oon nimittäin ollut ihan jättimäinen syntyessäni¿ =/ Iiks.

Möröttimelle onnea äitiysloman alkamisesta! Nyt vaan sitten otat oikein rennosti ja valmistaudut vauvan tuloon!

Sara-Maria: Minäkin mietin aika pitkään tuota varhaisultraa, mutta tilasin sen sitten, kun muuten mulla olis kai mennyt viikon 12 ultraan asti ennen kuin olisi saanut varmaksi tietää onko siellä ketään. Mulla on se ultra rv 7+5 (muistaakseni) ja nyt tuntuu että siihenkin on niin pitkä aika, että ei yhtään kaduta että sen varasin. Hinta oli jotain 80 e:n paikkeilla, mikä ei minusta ole kovin paha hinta mielenrauhasta kuukaudeksi :) Tai toisaalta jos tulee huonoja uutisia, niin parempi nekin on saada tietää mahdollisimman aikaisin.

Moi Nauku! Kiva kuulla sustakin!

Miamik on tosiaan tainnut lähteä vauvaa hakemaan! Jänskää¿ Karssulille ja Annikallekin toivotaan pikaista lähtöä!

Burdelle kiitokset synnytyskertomuksesta! Oli kyllä ihanaa luettavaa. Ja tosi kiltti mies sulla!

Hurjan kuuloisia nuo Kandin Muhkun potkimiset! Vau, jos tosiaan voi mahan läpi tuntea vauvan noin konkreettisesti! Ei malta odottaa että pääsee noin pitkälle.

Muutaman tunnin päästä tulee mies kotiin! Taidan olla kyllä vähän onneton kun vertaa tätä mun ¿yksinoloa¿ vaikka Makkaran koettelemuksiin. Minä en varmaan pysyisi selväjärkisenä, kun nämä kolme päivääkin tuntui ihan ikuisuudelta!

T: Meriheppa rv 6 (!)

Vierailija
25/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kotiuduttu ollaan tänään, pieni shokki oli tulla 9 asteiseen kylmyyteen, kun siellä oli 31 astetta varjossa. Mutta kai tähän taas pikkuhiljaa tottuu:)

En alkanut lukea viikon pinoja, joten koitan hypätä mukaan näin kylmiltään. Ainakin burde, sippu ja icepiparkakku olivat nyyttinsä saaneet. ONNEA hirmuisesti teille!! Täällä oli paljon vauvauutisia tullut lyhyen viikon aikana:=)

Loma meni mukavasti, ekaa kertaa ostin poistulle vaatteita ja kenkiä, kun tuolla Espanjassa on aivan ihania lastenvaatteita ja edullisempia kuin täällä. Eli muutama vaate ja kenkäpari tuli hankittua... Outoa vieläkin ostella tuollaisia kun ei masua näy eikä kuulu. Samoin potkuja ei tunnu, ja lääkäri sanoi että mulla istukka edessä, joten saattaa mennä pitkälle ennenkuin tunnen mitään elon merkkejä sieltä masusta.

Nyt täytyy lähteä laukkua purkamaan ja jotain haukkaamaan. Huomenna paremmalla ajalla sitten kirjoittelen!

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Aurora + poitsu 19+0

Vierailija
26/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on ihan pakko kertoo teille pari omaa kokemusta vauvan vaatteista, kun oon todennu, että olis voinu tehdä vähän toisenlaisia ostoksia aikoinaan... =) Oon vähän harmitellu, kun kukaan ei vinkannu, että millaset toimii OIKEESTI parhaiten, vaikka aika makuasiahan se on. Mut siis tässä mun mielipide - EI siis todellakaan mikään ainut oikea tms. :D

Meidän pienen rimpulan päällä 56cm vaatteetkin tuntuu jättiläisiltä... Sillä pitikin mennä heti ostamaan parit 50cm vaatteet (kietasupaita ja vetoketjullinen potkupuku). :) Pään ylivedettävät bodit on osottautunu tosi huonoiks ihan pikkusella, kun harmistushan siinä tulee kun sitä pitää pään yli väkertää. Musta kietasubodit ja vanhanaikaset kietasupaidat on ehdottomasti kätevimpiä pikkusen kanssa... ja kun ei ne edes nouse kainaloihin vaikka niin ennen kuvittelin. Ja pyllyn pesukin on kivempaa kietasupaidan kanssa -> vauvalla lämmintä yläpäässä ja ei tuu se bodin alaosa tielle...

Vartavasten tumpuiksi ostetut tumput on kaikki ollu ihan surkeita... Ei ne pysy meidän neidin käsissä ollenkaan. =( Ne on liian löysiä ja lyhyitä. Sukat siis on ollu meidänkin vauvan käsissä, vaikka niin odotusaikana aattelin, että meidän vauvahan ei sukkia joudu käsissään pitämään. =)

Mä ensin aattelin, että meillä on liian vähän pikkuruisia vaatteita (50/56cm), mutta totesin äsken, että vaikka niitä on " vähän" niin silti ehkä muutamat liikaa... =) Riippuu tietysti, että kuin usein pesee pyykkiä, mutta kun on muutama hyvä vaatekerta, niin tälläsellä pikku tirpalla se riittää musta oikeen hyvin. Ja sit tietysti tulee ne omat suosikit mitkä on vauvan kanssa parhaat ja kivoimmat... muita ei sitten juuri tuu käytettyä. Mut onhan se toisaalta hyvä, että on ainaski sit varalla vaatteita. =)

Eli jos mä menisin nyt ostaa VASTASYNTYNEELLE vaatteita, ni ostaisin 50cm ja varmaan 56cm:kin kietasupaitoja muutaman ja muutamat saman kokoset potkuhousut + pari edestä avattavaa paitaa. Kun ne päänyli vedettävät on usein vähän hankalia.

Tässä siis mun mielipide ja kokemus viikon ajalta. :D Isomman vauvan kanssa voi toimia erijutut, mutta ihan pikkusen rääpäleen kanssa mä oon todennu noi toimivimmiks. =)

No joo... empä kirjottele enempää. :)

Burde ja Penni (1vko 1pv)

Vierailija
27/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora: Tervetuloa takas koto Suomeen! Kiva, että reissu meni hyvin. Ilmeisesti saitte juteltua miehen kanssa harmistukset pois...?!

Amy: Voi kurjuus se rengas/vannejuttu! Osaan kuvitella miltä susta tuntuu ja miten " iso juttu" noi vanne/autohommat on miehille.

burde ja Penni taas

Vierailija
28/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungen teidän pinoonne taas välillä kommentoimaan...

Burde, itku tuli kun luin synnytyskertomuksen... on se vaan niin ihanaa. Ja vaateasiaan kommentti. Meillä taas ei kietaisubodyt olleet ollenkaan hyviä, ne heivattiin samantien kaappiin takasin kaikki. Sekä kietaisubodyt, että paidat. Mä oon Aksulla tykännyt eniten pään yli vedettävistä bodyista ja sitten potkuhousuista jotka napitetaan olkapäille.

Amy, voi kurja. Toivottavasti mies ei pahasti kilahda... sanoo täältä nimimerkki kerran edellisviikolla ostetun kalliin erikoisvanteen rotvalliin ajanut... ja toisen kerran ukon autosta peilin autokatoksen tolppaan rutannut... peilille tuli hintaa 150¿, mutta onneks mies vaan lohdutteli mua, että se on vaan auto. (vaikka näin kyllä, että sitä ketutti)

pikku-milli & Aksu 5kk

Vierailija
29/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivä meni tuskaillessa, mutta äsken kun mies soitteli, niin sain pienen itkun siivittämänä kerrottua päivän tapahtumat. Kyllä oli ihana mies, kun vaan kysyi, et voiko renkaalla ajaa (siis kosmeettinen haittahan siihen vaan tuli) ja et pianhan sitä laitetaan talvirenkaat alle ja sitten on aikaa ettiä uutta vannetta. Phuhhuh!!! Kyllä sitä pitäis tuo mies jo tuntea, mutta jännitti kuitenkin. (Kai sitä jotenkin kummittelee edelleen ex-mies, joka olis tuossa tilanteessa vetänyt ihan hirveet pultit.) Taas kerran tuli mieleen, että onneks ollaan tavattu tän mun ihanan miehen kanssa. =)

Ja sitten asiasta kukkaruukkuun...

Ninca, pistin sulle viestiä s-postilla. Ja kaikille muillekin tiedoksi nyt, että uusi listaemomme tästä eteenpäin on ninca. Sitten kun ninca työlääntyy tai tympiintyy hommaan, niin ottakaahan joku muu sitten homma hanskaan. Minä olen ainakin siitä tykännyt! =)

Heidi, voin kuvitella, että on hankalaa pohtia, että mitä odottaa synnytykseltä. Mutta kiva, että teillä on järjestetty tuollainen mahdollisuus. Mulla on kans ihan sama fiilis, että kyllä kai ne siellä osaa sitten neuvoa. Ja sekin myös kummeksuttaa, että oikeestiko tässä jo ens kuussa pitäis oman vauvan syntyä. Mihin tää melkein vuosi on vierähtänyt? Viiperoko sitä mietti eilen mun viikkoja? Täällä ihmetellään myös! ;o)

Poppis oli päässyt ihastelemaan äippäpakkauksen sisältöä. Kyllä sieltä vaikka mitä jänskää löytyikin. Toivottavasti miehus ennättää mukaan ultraan!

Iida-Linnea kyseli lukuharrastuksesta. Täältä löytyy kans yks kirjatoukka. Remekset ei kuulu tuttavuuksiin, mutta suomalaisista dekkareista ihan suosikkeja on Reijo Mäen Varekset. Tällä hetkellä on kesken Umayya Abu-Hannan kirja ja Kari Uusikylän Hyvä, paha opettaja. Luen aika lailla laidasta laitaan vaikka mitä, mielialan mukaan oikeastaan. Mulla kans hyllyt notkuu kirjoja ja koko ajan tulee lisää, kun pöhkönä taannoin liityin kirjakerhoon.

Ezzie, Annika ja Karssuli edelleen linjoilla - tsup,tsup tsuppareita kaikille! Ja MiaMikille kans, vaikkei häntä täällä olekaan näkynyt tänään.

Miten open kaupunkipäivä anopin kanssa sujui?

Kiitos burdelle synnytyskertomuksesta! Ihan nauratti tuo sun säntillinen jäsentely tuossa kirjoituksessa. =) Kiitos myös vaatevinkeistä! Täytyykin tutkia tuota omaa varastoa ja ehkä hankkia muutama kietaisupaita.

Kandi, tuo on oikeesti tosi huikeeta, kun alkaa tuntea ne vaavin jalat tuolta masun läpi. Täällä on mieskin muutaman kerran osunut paikalle moisen sattuessa ja vaikkei se enää tässä vaiheessa tosiaan tunnu mukavalta, niin nauru siinä pääsee väkisin.

Meriheppa oli terroriosoinut kanssaihmisiä kauppakeskuksessa! =D Mutta tähänkin voi vain sanoa, että kaikkea se raskaus teettää... ;o) Onneks pääsit kotiin syömään ja rauhoittumaan.

Tervetuloa kotomaahan Aurora! Ilmeisesti reissu oli vallan onnistunut. Mites mies - saitteko puhuttua asioista?

Kiitos myös lohdutteluista burdelle ja pikku-millille! Ja just kun mietin tuota burden vaatejuttua, niin jopas piti pikku-millin tulla sekoittamaan pakkaa... ;o) No, josko siis pidän huolen, että molempienlaisia paitoja löytyy ja kerron sitten myöhemmin, mitkä toimi meillä.

Juupa, juu: täällä olo on edelleen ihan samanlainen: turvottaa, närästää, nukkuminen puuduttaa käsiä ja vihloo alakertaan. Mutta jos uskotaan laskettuun aikaan, niin alle neljä viikkoa jäljellä. Ja mikäs tässä odotellessa, kun vaavi potkii ja pitää äipälle seuraa... =)

Nyt hyvää viikonlopun jatkoa kaikille ja hyvää vointia joka suuntaan!

-Amy-

Ai, niin se piti vielä kirjoitella, että keittelin tuossa tutteja, rintakumeja ja maidonkerääjää valmiiks ja aloin pakkailla sairaalakassia ja vaavin kotiutumiskamppeita - ihan vaan ettei sitten joskus tule hirvee paniikki... Miten niin mä kuvittelen, ettei me mennä kovasti yliajalle...?!? ;o)

Vierailija
30/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burdelle kiitokset synnytyskertomuksesta. Minuakin huvitti tuo sinun jäsentely...

Eli täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena :) Ei mitään uutta. Tanssikurssilta kotiuduttiin juuri ja nyt on sieltä tuliaisina tutut selän polttelut! Mutta ei tääkään varmaan mitään taas tarkoita... Mut kai tää joskus ulos tulee ;)

Kyselyitä tulee koko ajan joka taholta ja mä en enää edes puhelimeen vastaa :)

MiaMik rv 40+3

Vierailija
31/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa vielä mieleeni noista vaatteista, että en mä haukukaan nyt ihan lyttyyn noita kietaisuvaatteita. Henkkamaukalta meillä oli pari sellaista kietaisubodya joissa oli kiinnitys nauhojen sijaan neppareilla ja ne oli ihan käteviä. Mutta ne nauhalliset ei pysyny Aksun päällä kiinni vaikka minkälaiselle solmulle ois laittanu. Kokeilemallahan se sitten selviää mitkä on hyviä omalle vauvalle

Vierailija
32/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B] Kotiuduttiin juuri ravintolasta...olipas kyllä tosi hyvää ruokaa:)! Alkuruuaksi otin kantarellikeiton, pääruuaksi lohta yms. ja jälkkäriksi jättijäätölöannoksen! Nams! Nyt on kyllä masu niiiin täynnä, että hyvä kun liikkeelle pääsee! Oli mukava taas nähdä miehen veljeä ja sen tyttöystävää...ollaan kyllä muutenkin paljon tekemisissä toistemme kanssa:)! [/color]

[color=BF3EFF] ykkösope: Jep, voittohan se taas tuli eilen siinä Monopolyssa! Oon ihan haka siinä pelissä (mies kyllä väittää, että lähinnä tuuripelle) :) Toivottavasti saisit hyvät yöunet myös tänä yönä! [/color]

[color=104E8B] Kiitos burdelle synnytyskertomuksesta! Noita kertomuksia on aina niin jänskä lukea, tosi mielenkiintoisia ovat! [/color]

[color=BF3EFF] Amylla oli ollut vähän epäonnea auton kanssa:( Noh, mutta onneksi se oli vain materiaa, eikä mieskään suuttunut:) Joten loppu hyvin, kaikki hyvin! [/color]

[color=104E8B] Tervetuloa takaisin Suomeen Aurora! Lämpötila täällä tosiaan taitaa olla " hieman" alhaisempi kuin Espanjassa...kohta on jo kaivettava pipo ja lapaset varastosta! [/color]

[color=BF3EFF] Oma napa: Kaikki hyvin:)! Ekoja liikkeitä masusta odotellaan jo kovasti, mutta taitaapi vielä olla vähän liian aikaista niitä tuntea. Huomenna olisikin sitten aikainen herätys, kun kirkkoreissu kummipoitsun kanssa odottaa...ihan mukava kyllä mennä pitkästä aikaa piipahtamaan kirkossa! Ja kummipojan kanssa on aina kivaa touhuta! Kirkon jälkeen mennään penkomaan miehen enon lapsien vanhoja vauvatavaroita ja vaatteita...sieltä varmaan jotain tarttuu mukaan! [/color]

[color=104E8B] Rauhallista loppuiltaa! [/color]

[color=BF3EFF] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksuliini, rv 15+5 ~ ♥ ~ [/color]

Vierailija
33/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan vielä täällä tälleen " julkisesti" käyväni kurkkailemassa miten Open odotus sujuu.

Ope kyllä mut tuntee ja tietää että käyn täällä kurkikimassa ja että mut löytää tuolta kuumeilupuolelta. ;)

Toivottavasti pian saisin siirtyä tänne Ison O:n puolelle ja enskoihin sit samaa vauhtia, omaa ekaa kun toivotaan kovasti.

Vierailija
34/40 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset saunasta :)

Jahas, " vakooja" kävi ilmoittautumassa :DDD Kyllä täältä aina Juskalle paikka löytyy, toivottavasti pääset pian liittymään odottavien ensikoiden seuraan!

Voi Amy, sulla oli ollu epäonnea auton kanssa :( Onneksi mies ei suuttunut, vaikka kyllähän noi autojutut taitaa useimmille miehille silti olla aika tärkeitä! Ja ihan tottahan se on, että kohta se talvikin jo tulee ja talvirengas kausi.

Kiitoksia vaan kysymästä, kaupunkireissu meni ihan hyvin vaikka väsyttävää olikin. Kierreltiin eka miehen kanssa kahdestaan noin sata kauppaa ja lopuksi mentiin porukalla anopin kansssa syömään. Oli kiva pitkästä aikaa käydä ihan ravintelissa syömässä, kun meillä muuten menee usein " pizzat mukaan matkalla kotiin" linjalle :)

Tota vaateasiaa mietiskelin, kun oli niin erilaisia kokemuksia. Kiva kun tulitte kokemuksia kertomaan ja mielipiteitä jakamaan! Musta on tuntunu jotenkin vaikeelta ylipäänsä löytää vaatteita vastasyntyneelle sopivassa koossa, saati että olis kauheesti valinnanvaraa... Bodyja mulla on muutama jemmassa ja parit potkuhousut sekä yksi koko haalari, jos niillä vaikka koittaa alkuun päästä. Eiköhän niilläkin nyt sairaalasta kotiin pääse, ja innokkaat isovanhemmatkin varmaan tuo just sitä, mitä sitten " tilaa" jos tarvetta ilmenee :)

Mä oon nykyään ihan vainoharhanen jo Ahaan hyvinvoinnin suhteen... Tänään illalla liikkeitä on taas vaihteeksi tuntunut vähän vähemmän, ja mä oon jo ihan huolestunut. Nähtävästi tää koneen naputtelu on kuitenkin niin tuttu ääni, että Ahaakin vähän havahtui ja antoi mulle mielenrauhaa vähäksi aikaa, etten nyt sit ainakaan ihan vielä säntää päivystykseen...

t. Palstaterrori Ope ja pieni Ahaa rv 36+5

Vierailija
35/40 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut teen kuulumiset taas muutamalta päivältä ja kyllä lukemista oli. :)

Nyt on heti pakko kysyy ku tuli aamulla kauhee olo ku aloin miettii et oon muutaman kerran käyttäny sellast Triple dry dödöö mitä myydään apteekis ja en ollu lainkaan ajatellu et saako sellast tököttii käyttää ku on raskaana? Osaisko joku sanoo tohon jotain? Ku oon ostanu sen dödön joskus aikaa sitten ja lukenu sillon ohjeet ja tyhmyyttäni heittäny pois ja en nyt sit muista mitä niis lapuis on luken. TYHMÄ MINÄ!!! Ja ny on kauheen epävarma olo... :((

Mut sit ilosempaa asiaa et olin torstain pitkäst aikaa neuvolas ja siellä kuunneltiin sydänääniä, voi et oli kiva kuulla, sain nieleskellä ettei itku tullu. Mut sit ku ajelin kotiin päin niin sillon tuli itku. Ja sit ku kerroin miehel et kuunneltiin ääniä ni sillon kans ja se kysy heti et eiks toi ookki ny sellast onnellista itkuu. Ku oon jollain tapaa kauheen herkkä ny et saatan ihan yhtäkkii alkaa itkee, nytki ku kirjottelen ni meinaa itku tulla. Onneks mies on kaverinsa kans kalas ni ei nää ky kirjottelen netis ja pidätän poruuni. :)

Ostin eilen ekat äippähousut. Ja kyllä huomasi eron ku laitto kenkii jalkaan ku ei vetoketjun kohtaa kiristäny vattaa vaan housut jousti mukavasti. Nyt on pampaleenki mukavampi köllötellä vattas.

Housu ostoksil oli sellane mukava juttuki ku ostin ne kappahl:sta ni siäl sattu olee et housuista 25% pois. No siin kassal myyjä luki koodin housuista ja sano sitte et tää kone näyttää alennusta enemmän ku toi 25% ja sano et ei hän ala sitä muutta ja et ei se varmaan haittaa mua jos saan vähä eenmmän alennusta. Sanoin et ei haittaa ja niin sain housut sitte -50%.

Sitte kysyin myyjältä et voisko se leikata ne laput niistä housuista pois et menisin laittaa ne heti jalkaan. Ja mies sano ku oltiin lähetty kaupasta et sillon ku kysyin ni vieres olevat ihmiset oli kattonu heti mun jalkoihin et onko mulla sitten lainkaan housuja jalassa ku seison siin kassal sellasii kyselees. :}

Tulipas omasta navasta mukavasti tekstii.

Burden synnytys kertomus oli mukava,siinäki sain nieleskellä itkuu.

Ja mukavaa sunnuntain viettoo kaikille ketka tääl pyörii ja hyörii.

sadeye + pampale 16+2

Vierailija
36/40 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellast piti viä kysyy et onko hyvä hinta jos on pinnasänky ja hoitopöytä yht. 150¿?

Ne on ollu kahdella lapsel ja si siin pöydäs on muistaakseni kolme laatikkoo ja sit hoitotaso.

Vierailija
37/40 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukuin hyvin viime yön, kolme kertaa kävin vessas, mut muuten en heränny. vauva ei kyl liikkunu yöllä ollenkaa silloin ku heräsin, ja mä tietty huolestuin kauheesti. nyt aamunkin se on ollu hiljanen, mut otin aikaa tunnin, ja kyllä ne kymmenen liikettä sieltä tuli..

Sadeyelle sen verran, et mä maksaisin käytetystä sängystä ja hoitopöydästä ehkä sen 100 e. eli mun mielestä 150 e kuulostaa aika kalliilta, ku uutenakin melkee saa tolla hinnalla.

mut nyt meen aamupalalle, ja toivon ittelleni paljon suppareita ;-). Jokohan Annika, Karssuli ja Miamik? Mä oon kyl varma et tää mun vauva menee kans sen viikon yli, mut eipä se kai sit loppupeleis mitää haittaa..

Hyvää sunnuntaita kaikille!

Ezzie 39+1

Vierailija
38/40 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälähän sitä edelleen ollan yhdessä koossa, miten muutenkaan..:-/

Burden synnytyskertomus oli mukavaa luettavaa..kumpa itsekin pääsis jo synnyttään.

Aurora oli palannut espanjasta, oli varmasti mukava käydä lomalla..eipä ole itsellä ikinä tullut käytyä norjaa kauempana.

Olikohan se Sadeye(muistinko oikeen) joka siit pinnis+hoitopöydästä kyseli niin on se kyllä aika suolanen hinta..että koita tingata alemmaksi.

Ezziellä ollut " hiljainen" kaveri aamusta, minullakin on aamulla " loiva" liikkeisempi masu asukki(kerkiää huolestuttaakin) mut päivällä ja illalla sitten sitäkin enemmän jylttää..

Pitää lähtiä tästä makoileen ja toivomaan suppareita..joita ei kylläkään tuu, ei sitten millään konstilla.

Annika rv 41+3

Vierailija
39/40 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#9400D3]Mies joutuikin lähteen sinne työmatkalle jo ennen kahdeksaa ja mä jäin apeana sänkyyn kuunteleen sadetta ja nousinkin vasta nyt. Kai nää pari päivää tässä nopsasti taas menee.

Annika, Karssuli ja MiaMik: mikäs sen parempaa pitkästyttävänä sunnuntaina kuin SYNNYTTÄMINEN?! Pokspoks. =)

Burdella oli hauska synnytyskertomus..Kiitos siitä =) Ja hyvä kuulla noita kokemuksia pikkuvaatteista..mä oon ajatellu, että ei kai se haittaa vaikka ovat hetken isoja, mutta tiedä sit..? Mä jotenkin ajattelen, että viikossa se on jo kasvanut isompiin vaatteisiin..eikö? =D

Aurora oli kotiutunut..mukavaa, että löysit nättejä vaatteita lomalta! =)

Hyvä, että Amyn vanneinsidentti ei synnyttänyt dramaattisia purkauksia miehen puolelta! Niistä kun ei aina voi olla varma kun on noista autoista kyse..=) Ja viralliset kiitokset ex-listaemolle kun jaksoit ihanasti meidän tietoja aina päivitellä..Nauti eläkepäivistä! =)

Viipulin penkomiset kuulostaa jännittävältä..Ihana sit jos löydät jotain ' aarteita' ..=)

Ope: mäkin oon miettinyt, että mukava ois mennä kahville ym. kun kerran samassa kaupungissa asutaan! =) Jotenkin niin hankalaa vaan saada vaihdettua tietoja? Kovin rankkaa ja väsyttävää..Mikä mulla ON? =D

Sadeye: eiköhän se dödö oo ihan ok. Jos ei nyt satu olemaan jotain ihmetököttiä, jossa ois 50% morfiinia, 49% hermonlamauttajia ja 1% denaturoitua alkoholia. Ja mun veikkaus on ei. =D Käytetty pinnis-hoitiskombo kuulostaa munkin mielestä vähän hintavalta. Itse sain saman kombon hintaan 10¿. Pinniksen maaleihin tietty meni sit 60¿, mutta niitä ei enää lasketa =)

Mä tein eilen niitä mokkapaloja ja nyt ajattelin lähteä viemään niitä porukoille, ettei tartte heittää pois kun muuten vetelen ne täällä ikävissäni kaikki ja sehän ei käy. =)

Mukavaa ja leppoista sunnuntaita kaikille!

t. poppis ja räpsykkä rv23+4

Vierailija
40/40 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla supisteli jonkin verran mutta ei riittävästi sitten kuitenkaan. Tänään on onneksi vähän optimistisempi päivä kuin eilen, en ole pahalla päällä ollenkaan. :)

Huomennahan sitten on se yliaikaiskontrolli Kättärillä, katsotaan miten käy. 6 päivän päästä viimeistään käynnistetään jos ei ennen sitä synny. Eli ensi sunnuntaina meillä todennäköisesti on jo sitten vauva maailmassa!

Ihan jännittää kun mennään Annikan kanssa samoilla viikoilla että kumpi pääsee ensin hommiin.

Nyt en ehdi enempää, lähdetään Tiksiin maalaismarkkinoille metsästämään karjalanpiirakoita. :)

Sateiden sunnuntain jatkoja,

Karssuli ja vauveli rv 41+3