Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet, jotka kuvailevat naista sanalla "söpö"

Vierailija
12.03.2022 |

Mitä "söpö" tarkoittaa miehille? Tarkoittaako se naista, joka on ihan nätti mutta ei erityisen kaunis? Vai tarkoittaako se nimenomaan kaunista?

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söpö on viehättävä eikä mielestäni söpöksi kutsumiseen liity mitään sellaista, että jäisi jotenkin vajaaksi kauniista. Yleensä pitää olla kaunis ollakseen söpö. Ollakseen kaunis ja/tai söpö ei tarvitse olla täydellinen. Söpöyteen liittyy minusta myös jonkinasteinen jopa viattomuus ja/tai puhtaus. Kauneuteen ei yhtä vahvasti.

Monessa viestissä tuntuu toistuvan se, että söpöys yhdistetään viattomuuteen ja nuoruuteen tai nuorekkuuteen. En tiedä miksi, mutta itselleni tästä tulee vähän oudot vibat, ristiriitainen olo ja jopa vastareaktio. Miksi minua, nelikymppistä naista, sanotaan söpöksi, etenkin kun olen jo jonkin verran elämää nähnyt? Ja miksi nuorelta näyttäminen tai nuorekkuus on niin ylistettävä ja kehumisen arvoinen asia? Miksi aikuinen ei saisi olla aikuisen näköinen?

- ap

En yhdistä nuorekkuuteen. Mummotkin voi olla söpöjä ja useat onkin.

Vierailija
82/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söpöstä tulee itselläni olo että mies suhtautuu jotenkin suojelevasti. Tykkään.

Siitä taisi olla kyse. Mies todellakin suhtautui minuun vähän suojelevasti. Jostain syystä minua ärsytti se - mies tuntui pitävän minua lapsena tai lapsentasoisena.

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei tuntemattomat usein sano söpöksi, vaan kauniiksi. Esim jos tullaan juttelemaan jossain kahvilassa niin ehdottomasti sanotaan aina että oon kaunis, tai sitten kehutaan että olen niin positiivisen näköinen tms, mutta söpöksi sanoo monesti naiset, sekä miehet jotka tuntee mua. :)

mun mielestä megan fox ei oo kuuma, vaan jotenkin ällöttävän ilkeän näköinen.

Vierailija
84/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aina kannattaa varmuuden vuoksi loukkaantua!

Vierailija
85/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K a u n i s on naiselle sama kuin k o m e a miehelle, minä miehenä olen tätä mieltä ja tietysti puhun vain omasta kokemuksestani.

Mikään ei imartele itseäni enemmän kuin jos nainen kertoo minun olevan komea, tiedän heti mitä hän tarkoittaa, hän tarkoittaa kaikkea minussa, käytöstäni, pukeutumista, huumoria, ulkonäköä, kuinka kohtelen naista jne.

Ja kun kerron jollekin naiselle hänen olevan kaunis näen että hän uskoo sen, koska kerron sen uskottavasti ja vilpittömästi.

Ei ole noin. Komeus on pelkkää ulkonäköä, ei mitään käytöstapoja.

Minä taas miellän komeuteen myös miellyttävän olemuksen/käytöksen.

Jos komea mies paljastuu moukaksi, niin hän on vain ”hyvännäköinen” eli NÄYTTÄÄ hyvältä, mutta ei ole kokonaisuutena miellyttävä.

Eri

Vierailija
86/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua miehenä ärsyttää kun mua sanotaan söpöksi. Mä en ole mikään koira.

Söpöys on miehessä pelkästään positiivinen piirre, eikä se viittaa mihinkään koiramaisuuteen. Kannattaisi ottaa kohteliaisuutena, sitä se nimittäin on.

Vierailija
87/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä taisi olla kyse. Mies todellakin suhtautui minuun vähän suojelevasti. Jostain syystä minua ärsytti se - mies tuntui pitävän minua lapsena tai lapsentasoisena.

- ap

Itse taas olen aina aika fileissä, jos minua sanotaan söpöksi ja suhtaudutaan suojelevasti.

Tiedän olevani ihan älykäs ja pärjäävä, enkä tarvitse sen suhteen minkäänlaista voimaantumista tai nostatusta.

Sen sijaan söpönä ja suojeltavana olemisesta ei ole kauheasti kokemusta, joten sellainen on kivaa :D

En tosin liitä söpöyttä vain lapsiin, vaan mun silmissä kaiken ikäiset ihmiset voi olla söpöjä.

Vierailija
88/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söpö on viehättävä eikä mielestäni söpöksi kutsumiseen liity mitään sellaista, että jäisi jotenkin vajaaksi kauniista. Yleensä pitää olla kaunis ollakseen söpö. Ollakseen kaunis ja/tai söpö ei tarvitse olla täydellinen. Söpöyteen liittyy minusta myös jonkinasteinen jopa viattomuus ja/tai puhtaus. Kauneuteen ei yhtä vahvasti.

Monessa viestissä tuntuu toistuvan se, että söpöys yhdistetään viattomuuteen ja nuoruuteen tai nuorekkuuteen. En tiedä miksi, mutta itselleni tästä tulee vähän oudot vibat, ristiriitainen olo ja jopa vastareaktio. Miksi minua, nelikymppistä naista, sanotaan söpöksi, etenkin kun olen jo jonkin verran elämää nähnyt? Ja miksi nuorelta näyttäminen tai nuorekkuus on niin ylistettävä ja kehumisen arvoinen asia? Miksi aikuinen ei saisi olla aikuisen näköinen?

- ap

En tarkoita viattomuudella tai puhtaudella juuri nuoruutta tai siveyttä, tällaisen kontrollointia, tavoittelua. Tarkoitan sillä enemmänkin mielikuvaa herkkyydestä ja hyvyydestä. Vaikea kuvata, mutta en rajaisi sitä ollenkaan nuorekkuuteen liittyen. Kuulostaa, että itselläsi on ehkä epäluuloja näitä söpöksi kutsuneita kohtaan ja itse liität kehun nuorekkuuden ylistykseen kun kehuja/söpöksi kutsunut ei välttämättä tarkoita mitään nuoruuteen liittyvää.

Vierailija
89/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanhan laulussakin että linda ja hechicera ja mitä kaikkea.

Vierailija
90/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen poikaystäväni kuvaili minua aina söpöksi. Tuli tunne, etten ole tarpeeksi kaunis saadakseni kuulla olevani kaunis. Ei ilmeisesti kuitenkaan tarkoittanut asiaa niin. Nykyinen mieheni kutsuu minua kauniiksi joka päivä. Useammin kuin kertoo rakastavansa minua. En tiedä mitä siitä pitäisi ajatella. Yleensä en vaivaa päätäni näillä jutuilla liikaa. Kiva vaan että saa kehuja eikä haukkuja.

Vierailija
91/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

En tarkoita viattomuudella tai puhtaudella juuri nuoruutta tai siveyttä, tällaisen kontrollointia, tavoittelua. Tarkoitan sillä enemmänkin mielikuvaa herkkyydestä ja hyvyydestä. Vaikea kuvata, mutta en rajaisi sitä ollenkaan nuorekkuuteen liittyen. Kuulostaa, että itselläsi on ehkä epäluuloja näitä söpöksi kutsuneita kohtaan ja itse liität kehun nuorekkuuden ylistykseen kun kehuja/söpöksi kutsunut ei välttämättä tarkoita mitään nuoruuteen liittyvää.

Niin. En tiedä miksi suhtaudun niin epäilevästi. En osaa suhtautua kehuihin luontevasti.

- ap

Vierailija
92/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Itse taas olen aina aika fileissä, jos minua sanotaan söpöksi ja suhtaudutaan suojelevasti.

Tiedän olevani ihan älykäs ja pärjäävä, enkä tarvitse sen suhteen minkäänlaista voimaantumista tai nostatusta.

Sen sijaan söpönä ja suojeltavana olemisesta ei ole kauheasti kokemusta, joten sellainen on kivaa :D

En tosin liitä söpöyttä vain lapsiin, vaan mun silmissä kaiken ikäiset ihmiset voi olla söpöjä.

Ei minullakaan ole juuri kokemusta suojeltavana olemisesta. Minulla onkin yllättäen päinvastoin kuin sinulla, eli otan suojelemisen holhoamisena.

Esimerkki: Mies nosteli minua halatessa ilmaan. Jäin miettimään, oliko sekin jotain holhoamista ja vallankäyttöä.

- ap

Vierailija
93/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpö eli pussattava, jonka haluaa pitää loppuelämän. En tiennyt että söpö on pahasti sanottu naisesta. Söpö kuitenkin on nainen jonka haluan omaan kainaloon ja jonka kanssa pussailla. Söpö saattaa myös olla peto sängyssä? "hei olet kaunis, tunge kielesi suuhuni" vai hei olet söpö, haluatko pussailla? Kaikilla lienee makunsa.

Vierailija
94/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

söpö ei välttämättä ole kaunis

Vierailija
95/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söpö nainen on olankohautus, ihan sama.

Ei kai sentään mitäänsanomattoman näköisen synonyymi ole?

Mulle ei muuten ole koskaan kukaan mies sanonut mitään positiivista ulkonäöstäni. Tuli yhtäkkiä mieleen. Ja oon ollut useammassa parisuhteessa

Vierailija
96/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on turvallinen sanamuoto sanoa "panisin". Siitä ei vielä voi saada syytettä.

Vierailija
97/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan sanottu kauniiksi. Miehet aina sanoo söpöksi. Tai kehuu vartaloa. Olen ajatellut että kun olen aika pieni ja siro, nuoren näköinen ja vähän alkuun ujokin. Että noista syistä söpöksi sanotaan. Kehuna olen ottanut. Ja kiva kuulla että on positiivinen kommentti miehiltä.

Vierailija
98/129 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söpö kertoo tosiaankin enemmän persoonasta kuin ulkonäöstä. Kiva kehu se on.

Paitsi jos on tosi ruma eikä susta keksitä mitään muuta hyvää sanottavaa.

Ei rumat ole niitä söpöjä...

Vierailija
99/129 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä se että joku on 'kivan' näköinen?

Vierailija
100/129 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä oikein klassista aihe vapaata. :D Sivukaupalla oikein vääntämällä väännetään syitä, että pääsisi loukkaantumaan positiivisesta kommentista. Kai se sitten vaan on niin kivaa elää koko elämänsä murjottaen naama sillä kuuluisalla norsun elimellä. Onnea matkaan.