Lapsuusmuistot (peukutus)
Mitä lapsuuteesi kuului? Tapahtumia, tavaroita yms. Peukku ylös jos kuului sinun lapsuuteesi, peukku alas jos ei.
Mä alotan: karkkipäivä
Kommentit (356)
Ensimmäiset postimyyntilaukset Yves Rocherilta :D Eka puuteri, joka oli ihana paitsi 10 kertaa liian tumma. Paksut kasvorasvat, kaulavoiteet ja ihmeelliset kasvovedet.
Postimyyntikuvastot muutenkin. Anttila oli IHANA. Oi sitä autuutta kun sai selata uusinta kuvastoa.
Sireenin ja kielon tuoksuiset hajuvedet.
Musta, mutta ei kola, Mac-limu.
Koulusta saatiin maksusitoumus jolla ostettiin vaatteita
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:32"]Tikkitakit , jatsi kengät
[/quote]
Tais olla jatsarit?
Keen6 peli. Hopeanuolet, Jem ja hologrammit. Puhumme Suomea lasten elokuvat. Logossa papukaijan kuva.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:32"]
Mansikka- ja omenavarkaudet :)
[/quote]
Me varastettiin porkkanoita isommalta pellolta :D Mullat pyyhittiin pois mutta ei edes pesty kun matkalla syötiin :O
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:35"]Koulusta saatiin maksusitoumus jolla ostettiin vaatteita
[/quote]
Mä sain 1-7 luokilla
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:13"]
Ekat alkoholit isän baarikaapista, joka oli siis kirjahyllyssä, lähes joka pirtissä. Jokaisesta pullosta otettiin vähän taskumattiin.....varsinainen coktail. Vettä tietysti tilalle.
[/quote]
Kävikö koskaan niin että vedellä lantrattuna aiempi kirkas viina sameutu? Mun veljelle kävi niin kun tyhjensi jonkun puolikkaan vodkapullon tyhjään limpparipulloon ja kaatoi tilalle vettä niin menikin ihan sakeaksi. Hän sitten tyhjensi sen ja toivoi ettei isä vähään aikaa meinaa sitä juoda. Ja melkein vuosihan siinä menikin ennen kuin jäi kiinni ;)
Histamiini ja Hyppelihiiri, näitä sai ostaa myös LP-levyinä (ovat mulla muuten edelleen tallessa :D).
Omat muistoni liittyvät hajuihin:
pölyinen kotikaupungin kirja- ja paperikauppa. Vanhassa puutalossa, sokkeloinen, hämärä, lattialaudat narisivat ja kauppa oli täynnä aarteita.
tervantuoksuiset rautatiepölkyt
auringossa lämmenneen ja hiekkaisen ihon tuoksu
töistä tulleen äidin hikinen ja turvallinen tuoksu
Uimakoulu ulkona järven, joen tai meren rannalla.
Talveksi annettiin koulusta A4-arkki, johon piti merkitä kaikki hiihdetyt kilometrit. Vanhemmat valvoivat että tuli hiihdettyä. En osannut valehdella, hiihdin hampaat irvessä väkisin ja ihmettelin MIKSI.