****Maalismasujen viikonloppupino****
Pitkästä aikaa kirjoittelen. Jouduin odottamaan lapsivesitutkimuksen tuloksia 3,5 viikkoa, mutta viime viikolla ne sitten vihdoin tulivat ja kaikki on ainakin niiltä osin hyvin!!! Kyllä kuukausi meni aika sumussa ja huomasin, että olin jo henkisesti niin asennoitunut että jotain on vialla etten enää osannut edes sanoa, monennella kuulla olen kun sitä yksi tuttu kysyi.. Sen takia en ole myöskään täällä käynyt lueskelemassa tai kirjoittamassa. Mutta onneksi siis nyt voi palata normaalin elämään ja alkaa iloita tästä raskaudesta uudestaan!!
Gallupissa oli kyselty:
1)Oletko jo hankkinut vauvalle jotain?
2)Onko nimikirjat selattu hiirenkorville ja löytöjä tehty?
3)Onko rakenneultra jo kiikarissa?
4)meinaatko kysyä sukupuolta?
5)Mikä tällä hetken parasta odotuksessa(tänään,tälläviikolla)?
1) Vaunut saimme lainaksi, mutta muuten ei pahemmin hankita mitään, saa kaiken esikoiselta. Toisen kantoliinan ajattelin tähän alkuaikoihin hankkia. Entuudestaan on sellainen pitkäliina, mutta lyhyempi voisi olla hyvä tässä kotosalla ollessa kun vauva on ihan pieni.
2) Nimi on jo valmiina sekä tytölle, että pojalle.
3) Rakenneultra on ensi viikolla eli se vielä vähän jännittää, mutta täytyy toivoa että kaikki olisi hyvin!
4) Emme halua tietää sukupuolta, mutta taisimme saada sen lapsivesipunktion tuloksissa vahingossa selville. Tuloksissa oli ilmoitettu, että jotkut arvot olivat kunnossa ja koska en ymmärtänyt mistä arvoista puhutaan, niin googletin sanan ja selvisi että kyseinen vamma voi olla vain toista sukupuolta olevalla. Eli on aavistus sukupuolesta, mutta emme halua sitä varmistaa.
5) Parasta on nyt se, että ei tarvitse enää pelätä sitä että joutuisi keskeyttämään raskauden!
Liikkeet ei vielä tunnu, mutta mulla on etuistukka, joka vissiin vaimentaa potkuja. Viime viikonloppuna tunsin muutaman ihan selvän töytäisyn useampana päivänä, mutta tällä viikolla ei ole tuntunut mitään.
Mutta nyt pitäisi varmaan käydä nukkumaan, kun kello on noin hirvittävän paljon..
Pirriäinen rv 17+6 ( uusimman ultran mukaan 18+4 )
Kommentit (23)
Ensimmäistä kertaa ajttelin osallistua keskusteluun. Sillon tällön sivusta seurannut, mutta en ole vielä kirjoitellut mitään. Itsellä tällä hetkellä viikkoja 15+1.
Onko muilla ollut kutinaa vatsan alueella? Itselläni aina silloin tällöin tuntuu kutinaa, ei mitenkään hillitöntä, vaan sellasta pientä, mutta olen ajatellut, että se johtuu siitä kun vatsa kasvaa ja nahka venyy.
Olenkin jo käynyt maksa-arvotesteissä, kun neuvolasta laittoivat lähetteen ihan varmuuden vuoksi just tuon kutinan takia ja sitten sen vuoksi, että minulla vasta viime aikoina ollut pahoinvointia. Alkuraskaus meni hyvin ilman minkäänlaisia oireita, mitä nyt rintoja aristi jonku verran, nyt onneksi paremmat. Onneksi ei ole nyt muutamaan aamuun (koputan puuta) ollut huono olo, vaan se tuntuu menneen ohitse.
Maksa-arvot olivat onneksi ihan normaali. Paha tämä internet, menin googlettamaan raskaus+maksa-arvot ja ruutuun pläjähti sivu tolkulla mitä erilaisempia sairauksia. Pakko oli lopettaa lukeminen ja ajatella, että kuuntelen ensin tulokset ja sen jälkeen lähden hakemaan tietoa jos olisi ollut jotain, mutta onneksi ihan normaalit, eikä edes lähellä mitään raja-arvoja.
Maha on kasvanu jo ihan kiitettävästi ja sydänäänetkin kuultu jo pariin kertaan. Ensimmäisessä ultrassa kävin viikolla 12. Toinen ultra onki jo viikolla 18+6. Ihmettelen, että miksiköhän näin aikasessa vaiheessa, kun eikös se yleensä ole viikolla 20 paikkeilla. No onneksi on vielä 3:s ultra sitten loppupuolella.
taitaa porukka olla vapaan vietossa kun ei ketään kuulu..no, mitäpä täällä roikkumaankaan jos on parempaa tekemistä :) *mulla mitään elämää ole*
Kiitokset masutuubi-vinkeistä..taidan marssia suoraan kangaskauppaan het alkuviikosta..alkaa nimittäin paidat olla aika vähissä, siis ne jotka vielä päällä näyttää siedettäviltä!
Puuh, kävin koiran kanssa lenkillä, ja vieläkin huomaan että varsinkin ylämäissä missä ei ennen ollut mitään ongelmia - nyt syke nousee miljooniin ja hengästyttää heti, ihan kun olis tosi rapakunnossa vaikkei sen kunnon kai ihan näin nopsaan pitäs laskea vaikken ihan joka pv ole lenkille jaksanutkaan.
Alaselkä on myös jumissa, tätä menoa pahasti jollen saa sieltä lukkoja auki - kauratyyny on lämpenemässä uunin päällä ja jumppapallo odottelee olkkarin lattialla peiton päällä.
Joopasta joo, mutta nyt jos menis kattelee miltä näyttää leivinuunissa kypsyvä (toivottavasti vaan kypsyvä eikä palava) valkosipuliperuna-loota ja kyljykset..aah, onneks mulle on iskeny kauhee himo normaaliin ja terveelliseen kotiruokaan. Siis mikä tahansa KUNNON perusruoka on nyt in :)
Huomenna ajateltiin ajurin kanssa lähteä aamuvarhasella metsälle joten mua tuskin täällä näkyy roikkumassa ennen iltapäivää..nää hurjat päätti siis lähteä pupua jahtaamaan :)
Tappi ja Pukkeli-tukkeli
No johan on välkkynyt ainakin etelä-suomessa ja satannut. Koko päivän ollut tasaiseen tahtiin ukkosta ja totta kait pää on särkenyt, ja 1/2 panadolin siihen sitten tuskissani otin :-/
Itse olen kirjoitellut tuolla Down-ketjussa ja Kaihoisa-ketjussa, koska asia on omalla kohdalla ' jotenkin' ajankohtainen. Ja välillä olen heittänyt häränpyllyä täällä, kun ottaa aivoon ihmisen pikkusieluisuus. Jos, ihmiset kaipaavat tukea ja lohdutusta niin eräs nim.merkki vain laittaa vettä myllyyn ja antaa ymmärtää miten hirveitä ihmisiä ovat ne, ketkä abortoivat lapsensa, jos saavat tietää lapsen vammasta. Itse en ole siihen abortointiin ottanut kantaa, koska en todellakaan tiedä, mitä me teemme, jos sellainen tilanne kohdallamme tulee, että joutuu miettimään vaihtoehtoja. Mutta ymmärrän heitä ketkä sen ratkaisun tekee eli päätyy aborotintiin, sekä ymmärrän myöskin heitä, ketkä haluavat lapsen pitää. Mutta ihmisten jyrkkiä kannanottoja en ymmärrä näinkin herkän asian tiimoilta. Sorry vuodatus :-?
Omaa napaa: Kaikki hyvin. ( elo-maa kurjaa että pahoinvointi jatkuu)
Ruoka maistuu aika hyvin, ja olen alkanut syömään norm. ruokaa eli enään ei tarvitse laittaa 2 eri lajia :-) Kirpeitä karkkeja, missä on salmiakkijauhoa sisällä tekee mieli, esim: kaatissäkki-Nam- Masu edelleen pieni :-( Tuntuu, että olisi kutistunut, muutamia viikkoja siiten oli isompi .. Oisko ollut sitä turvotusta ?
Ei ole mitään tunnetta, että olisin raskaana muuta kuin yölliset wc-reissut, omituista. Rinnat kylläkin suurentuneet ja kipuilevat aamuisin.
Ihanaa laittaa leivinuunissa ruokaa !!! Voi kun meilläkin olisi, se on niin kodikas ja antaa ruualle hyvän maun. Laatikko ruuatkin on tosi hyviä, kun leivinuunissa laittaa. Mäkin tein viime viikolla valk.sipuli pottuja ja laitoin päälle ihania siankylki siivuja-tosi terveellistä :-)- Ja oli hyvää !!!
Hyviä öitä kaikille t. emmi rv-tasan 15
On takana todella raskas viikko. Syöpää sairastava äitini joutui äkillisesti leikkaukseen ja on keskiviikosta ollut teholla. Mieli on mustaakin mustempi, silmät ihan puhki kyyneleistä -äiti todennäköisesti lähtee taivaaseen lähipäivinä. Oma rakas äitini. Äiti, mummi, joka olisi halunnut niin kovasti jaksaa ensi kevääseen nähdäkseen pienimmän lapsenlapsensa.
Olo on ihan hirveä, kun oma jaksaminen on ihan nolla. Onneksi on kultainen mies, joka hoitaa käytännössä kotityöt, lapsen, auttaa 100% hevosten kanssa ja muistaa antaa minullekin olkapään itkettäväksi.
Viikkoja on kohta 15 täynnä ja tosiasiassa en ole päässyt koko raskaudesta nauttimaan. Alkuun asia vain oli. Sitten se oli jo paljon enemmän ja nyt taas vain on. Toivottavasti tulokkaalla on kaikki hyvin vaikka itse en jaksakaan ja jonkin verran on ilmeisesti supistellutkin.
Viikon päästä on neuvola, mutta jos vihlomiset ja huonot fyysiset olot jatkuvat, on pakko mennä tutkimuksiin -näin sanoi työlääkärikin kun kirjoitti minulle sairaslomaa.
Kunpa jaksaisi tahkota voimaa edes tästä pienestä. Tällä hetkellä esikoinen ammentaa niin valtavat määrät voimaa, että sen avulla jaksaa jotain.
Elämä tuntuu aika epätodelliselta juuri nyt.
PIRRIÄINEN;
ONNEA hyvistä uutisista :) En voi edes kuvitella kuinka helpottuneita olette..toivotaan vielä että muut tuloksia odottelevat saavat yhtä hyviä tuloksia.
Tänään on ollu hyvä päivä..tai no joo, sataa ja silleen..mut kuitenkin hyvä.
Lypsyllä ei tuntunu mitään erityistä masussa joten taisivat eilen ja toissapvänä olla vaan jotain kasvuun liittyvää - hope so. Onneks on enää tää pvä töitä ja sitten kolmen päivän vapaa - pääse koirakin vihdoin metsälle.
Muhun on iskenyt se kaamea väsy uudestaan!! Apuuva..en tykkää tästä ollenkaan, tiedä sitten johtuuko se tuosta sateesta vai muusta, toivottavasti menis ohi vaan.
Gallupia oli painosta;
Ette muuten ikinä usko paljon oon saanu lisää...siis alottelin ylipainon rajoilta ja ajattelin että saisin pidettyä painon nousun VÄHÄISENÄ! Nyt kuitenkin..+6kg!!! Osa taitaa johtua siitä ettei masu toimi vieläkään ihan täysillä, mutta silti!! Kovasti yritän tarkkailla mitä syön ja kuinka paljon, mutta se vaan tuntuu nousevan :(
Terkkari kyllä yritti lohduttaa että joillain nousee ensin ja jämähtää sitten paikoilleen..vaan pahoin pelkään että mulle ei käy niin.
Mutta nyt aamukaffelle..
Tappert ja Puksu 16+6
Mulla ei ole enää väsymyksestä tietoakaan.Eilisen päivän ahersin pyykkien,silityksen ja leivonnan parissa.Aikaan sain omenapiirakan,voisarvia,1l pullataikinasta pikku pullia.4koneellista pyykkiä ja iso pino silitettäviä=)Olen niin tyytyväinen energianpuuskaani.Olin aivan hereillä aamusta klo 06 ja aloitin aamun taas leipomalla=)
Masussa potkitaan ja kunnolla.Hiukan aamulla vielä sängyssä maatessani tönin sissiä massussa ja heti sain tervehdykseksi potkun=)
Painon nousu on sellainen asia joka aina,joka raskaudessa ottanut päähän.Pienessä varressani kun kilo/kaksi näkyy ja tuntuu heti,on " itkua" raskauskiloista ollut!Ja ihan pienillä kiloilla en raskauksistani ole päässyt(11-20kg)Olen joka kerta(paitsi ekan kohdalla)miettinyt syömisiäni mutta paino vaan nousee.Tiedän että tälläkin kertaa vuodatan vielä kyyneleitä kys.asiasta.Eihän se mikään maailman loppu ole,tiedän,mutta tekee oloni niin raskaaksi.Jotenkin ajattelen että pitkässä varressa ei kilot niinkään tuntuisi(olen varmasti väärässä)mutta lyhyessä kyllä tuntuu...
Kilot ovat aina kyllä lähteneet että sen takia en valita,vaan sen raskaan raskauden=)
Nyt tuli valitusta vaan!
Leanna &t,t,t,p,p & sissi rv 15+
Tulipa nukuttua huonosti. Tyttö heräili ja raapi itseään, vaikka sellaset rasvakerrokset eilen laitetiin. Taitaa olla paras soittaa taas allergialääkärille ja pyytää lähete testeihin. Itse veikkaan sitä iänikuista vehnää ja epäilen, että kalakin aiheuttais jotain.
Mistä ihmeestä Leanna oot tollasen buustin saanut??? Saako sua lainata/vuokrata? Mua odottaa ihan hirmuinen pyykkivuori, mutta mitään en saa aikaiseksi. Puhumattakaan leipomisesta ym. Rautaa olen syönyt, mutta mullakin on se väsymys taas ilmestynyt kuin tyhjästä. HUOKAUS.
(.) Eikä vieläkään niitä liikkeitä, oliskohan mulla eteisistukka? Mutta miten mä sitten niin hyvin tunsin niitä liikkeitä pari viikkoa sitten.
Tänään tytsyn kanssa kaupoille ja kummitäti tulee mukaan. Mennään johonkin syömään, namm. Ihana kun ei tarvi itse laittaa ruokaa.
-m- ja Hippu rv17+5
Kyllä minäkin täällä olen. Tosin hieman tokkurassa, kun vartti sitten vasta heräsin ja aamupalan söin tässä koneella istuen ja uutisia lukien. Nyt on sitten mietittävä mitäs seuraavaksi tekis..
Lapset on kaikki maailmalla ja mies töissä, joten olo on lähinnä yksinäinen ja hylätty. Tosin sitä se on ollu muutenki viime aikoina. Noh, ehkä se tästä taas iloksi muuttuu.. :)
Taidan lähteä ulos kävelylle, jos vähän heräis paremmin. Kyllä unettaa nää harmaat päivät.
Papu 16+1
PIRRIÄISELLE; sydänläpimät onnittelut. Ihanaa kuulla tuollaisia uutisia. Luulenpa, ettei itse osaa aavistaakaan kuinka raskasta sinulla on ollut, mutta alapa nyt nauttia raskaudesta täysin siemauksin. Hieno homma.
Täällä maha taas kasvanut. Vekjeni ei ollut nähnyt minua pariin viikkoon ja repesi nauraamaan, kun näki. " mitä sulle on sattunu!" Sähän oot pyöristyny valtavasti; oli hänen kommenttinsa :) Niin on käynyt. Mulle on yhtäkkia kasvanut ISO vauvamasu. Kiloista; mulle on tullu tähän mennessä 2,5-3kg painoa. Vähemmän kuin edellisissä raskauksissa, josta olen tyytyväinen. Olen kyllä viikossa kerännyt tuon yhden lisäkilon syömällä kuin hevonen, gynen ohjeiden mukaan (hän epäili siis heikotuksen syyksi hypoglykemiaa). Ja olen kolme päivää voinut paremmin. Olisinkohan syönyt liian niukasti. Toisaalta ei ole kivaa syödä näin paljon jos sillä kerään painoa kilon viikossa!! Plääh.
Mutta; lähden tapaamaan paria ystävääni, jotka olen nähnyt viimeksi kesällä! Mukavaa viikonloppua kaikille!
Caius ja Ilona 17+5
LEANNA;
Voitsitko tulla huomenna klo 7 jatkamaa tota siivous/leipomisbuumia tänne? Ei olis paha nakki, mutta mulle ihan liikaa :)
CAIUS;
Voikun munkin masu kasvais ihan oikeeks vauvamasuks..kukaan jolle ei olla kerrottu, ei ole huomannu vielä mitään outoa.
Eiköhän ole kuitenki parempi syödä vaan enempi ja kunnolla -ja pysyä tolpillaan, kun miettiä kiloja ja olla veto pois..ei se paino nyt kuitenkaan loputtomiin nouse :)
Mä oon ihan rättipoikki..vaikka lojuin sängyssä liki tunnin. Mun jokapäivänen yritys löytää liikkeitä sängyllä lojuen vähän venähti, mutta silti oon väsyksissä. Enkä siis tosiaan ole tehnyt tänää mitään muuta kun aamunavetan ja siivoilin kasvihuoneesta tomaatinvarret pois..kohta pitäs iltanavetalle lähteä ja väsyttää ihan sikana. :(
En mä niitä liikkeitä vieläkään kunnolla tunne/tunnista, välillä kun nousee ylös etukumarasta, niin tuntuu muljahdus tai pari..välillä tuntuu jotain kuplintaa, mutta kun ei siitä tiedä jos onkin vaan suoliston murinaa. Kai ne sieltä sitten aikanaan löytyy.
Noh, nyt täytyy mennä ettimää työvaatteet päälle ja lähtee suunnistamaa kohti läävää..
Tappi ja Puksu
Pirriäiselle ihan ensimäisenä: Luinkin jo kirjoituksesi tuolta ' kaihoisa' pinosta ja aattelin, että onnittelen täällä omassa pinossa hyviä uutisia. Eli todella ihanaa, että vauvalla kaikki oli hyvin !!! Nyt vain ajatukset odotukseen ja ihanaan vauvaan .. Jaksuja sinne. Itse olin siinä istukkabiopsiassa about 1.5 vkoa sitten ja biopsian vastaukset tulevat yleensä jo viikon sisällä, mutta huono-onnisia kun olemme niin vauvan solut eivät olleet lähteneet jakautumaan, joten joutuvat tekemään uusia kokeita, eli joudumme edelleen odottamaan about 2-4 vkoa, näin sanoi sairaanhoitaja, hieman ihmetytti tuo monen viikon odotus, mutta ei se mitään, tässähän nuo hermot on jo puoliksi menneet, ja kuten sanoit, poden samaa, eli odotuksen ilo on kadonnut, kun sitä pahinta vain odottaa :-?
Tänään olen nauttinut tästä ihanasta syysilmasta, vettä sataa ja on harmaata. Tehtiin aamulla kävelylenkki ja ai että se piristi. Koko ajan vain on kylmä. Mun täytyy muuten ostaa uusi syystakki, kun 2 vanhaa, on aikas tiukkoja molemmat ja näyttää hassulta mun päälläni.
Kun olette ruuasta kirjoitelleet niin mäkin aattelin tehdä jotakin syksyistä ruokaa :-) Tein sitten aasialaista kanakeittoa (kambodia) Ja se olikin sitten hyvää. On helppo tehdä, mutta maistuu taivaalliselta.
Eli kanaa, pataattia, sipulia, porkkanaa, lanttua, purjoa, 1/2 sitruuna puristettuna, mausteita- paprika-chili-korianteri mauste-sekä tuore-persilja, kanaliemikuutioita 1.5 ja lopuksi suurustetaan maizenalla, että tulee sellainen mukava keitto. Niin tärkeä eli raastettua inkivääriä. Tein vielä ohrarieskojakin ja kyllä maistui hyvälle .. Tuohon keittoon voi vielä oman maun mukaisesti laittaa tofua tai vuohenjuustoakin. Söin lautasellisen, ja ainakaan vielä ei närästä, kun mausteet on tupanneet närästämään nyt raskaana ollessa.
Kävin kanssa HM:ssä ihastelemassa vauvanvaatteita, mutta ei uskalla ostaa vielä. Ajattelin kyllä ostaa sieltä, koska olivat todella kivoja, ja ei hinnalla pilattuja. Me otetaan myöskin äitiyspakkaus, siinäkin ihan mukavasti esikoiselle vaatteita. Milloinkas sen pakkauksen saa noutaa-2 ultran jälkeen vai miten ?
Kaikille oikein mukavaa lauantai iltaa t. emmi rv-14+6
Toivottavasti itsekin saat vielä hyviä uutisia!!! Odotus on tosiaan piinaavaa..
Nyt ei ehdi enempää kirjoitella.
Pirriäinen
Moikkista taas ja Pirriäiselle onnittelut hyvistä tuloksista!
Tänään olen kuulkaa ollu pikkasen ymmälläni noitten liikkeitten suhteen, ku en oo tähän päivään mennessä tuntenu sipasuakaan masusta. Lounaaksi syövyn poronpaistin jälkeen kumarruin ottaan laatikosta jotain, ku yhtäkkiä mahassa muljahti ja kunnolla. Vetäsin siinä yllättyneenä paitani ylös ja samantien tuli vielä isompi " potku" , joka näky masun päälleki niin selvästi, että kylässä ollu kaveriki sen huomas. Hetken aikaa olin aivan riemuissani siitä, että Dumbo ekaa kertaa ilmotteli itestään ja oikein kunnon töytäsyllä, mutta sitte aloin miettimään, että eihän se voinu olla vauva, koska tönäsyt tuli navan korkeuelle, eikä kohdunpohjan pitäis olla ku vasta puolivälissä häpyluuta ja napaa! Mikähän se sitte oli? Poroko siellä potki vielä mennessänsä?
No, kohdun koko selvinnee tiistaina lääkärineuvolassa. Ei kai se auta, ku jatkaa liikkeitten kuulostelua päivittäin.
Galluppivastauksia vielä perään:
Oon ostanu lisää neutraalinvärisiä pienimpiä vaatteita nyt raskausaikana, ja ekaa oottaessa kirppareilta ostellut poikamaiset vaatteet oottaa kans suurilta osin käyttämättöminä kaapissa. Ostin pakkauksen kuvioituja harsoja vauvalle, koska äitiyspakkauksen valkoset on vielä niin tärkeitä esikoiselle uni- ja turvarätteinä, niin eivätpähän mene sitte sekasin. Yhen ensitutin nappasin kans mukaan.
Ei oo kirjoja selailtu. Pojan nimi jäi käyttämättä viimeksi ja toisen tytön nimiehotuksia on pyöritelty. Lopullinen päätös tehään vasta tulokkaan olemuksen mukaan.
Varaan ens viikolla. Tuntuu luksukselta, ku viimeksi ei kaupunki tarjonnu ku np:n.
4)Meinaatko kysyä sukupuolta?
Polttelis kyllä, mutta voi olla, ettei sittekään kysytä. Eivätkä käsittääkseni mielellään kerrokaan.
No, jos nuo oli liikkeitä, niin sitte ne. Muuten ehkä se, että vähän useempi ruokalaji maistuu jo ku alkuraskauessa. Silti aina kaupan lihahyllyjen välissä ahistaa, ku pitäis keksiä jotain syötävää. Tämänpäivänen poro oli kyllä taivaallista pitkästä aikaa.
Udidi ja Dumbo rv 15+0
P.S. Ku joku sitä kyseli, niin rv 15+0 on tarkka päivä ja rv 15+ on mun mielestä kaikki päivät väliltä 15+0 - 15+6, jos ei esim. tiiä päivälleen. Toinen tapa on sanoa samaa väliä 16. raskausviikoksi, eli järjestysluvulla.
P.P.S. Mulleki kävi niin, että viestin lähetys epäonnistu, mutta kerkesin kopioia tekstini ctrl c:llä sillä välin, ku lähettäminen kesti ja kesti, ja sain sen uuelleen ulos ctrl v:llä. Vinkiksi siis muilleki, jos kone jää arpomaan.
Tulin jonkin aikaa sitten töistä ja laitoin pojan nukkumaan. Nyt kerkee hetken istua koneella ennen nukkumaan menoa. Nälissäni söin karkkia ja nyt oksettaa, joten ei taida heti tulla uni silmään.
Töissä huomattiin, että oon raskaana, niin on maha kasvanut. Tänänä on inhottavasti juilinut alavatsaa, mikähän lie. Josko huominen olisi parempi.
Toiset tuntee jo selvästi liikkeet, ja mä en ole edes varma olenko liikkeitä tuntenut, muta vielähän noita kerkeää tuntea kyllästymiseen asti.
Ei toimi pää, joten teksti on sekavaa, mutta yrittäkää ymmärtää. Nyt lepäilemään, että jaksaa herätä aamulla taas töihin.
möhkis ja tiitiäinen 15+1
Eilen kirjoitin pitkän sepustuksen, mut se katosi johonkin bittiavaruuteen, enkä ehtinyt uutta viestiä laittaa.
Onnea pirriäiselle mahtavista puntio tuloksista.
Gallupissa oli kyselty:
Vastailempa nyt näihinkin.
1. Ostin kirpparilta pinnasuojan, itkuhälyttimet, rintarepun ja yhden puvun. Ja HM:stä yhden bodyn oon ostanu myös, muuten meillä aiki lailla kaikki onkin vielä edellisiltä lapsilta jääneitä, vaunut ja sitteri pitää vielä hankkia.
2. Nimeä ei olla kyllä yhtään vielä mietitty.
3-4. Rakenneultra on reilun viikon päästä, jänskää, ja aiotaan kysyä sukupuolta, vaik niissä ultralappusissa kyllä kovasti painotettiin ettei sitä kerrota.
5. Se ett vointi on ollu koko ajan hyvä, ja verenpaine( jokakertainen riesa), on ainakin vielä pysyny aisoissa. Ja tietysti on ihanaa kun alkaa tuntea pikkasen liikkeet.
Muuten oma olo on siis oikein hyvä, tällä viikolla kävin neuvolassa, ja siellä kaikki oli kunnossa, vitamiineja piti alkaa syömään, mut sehän kai oli uusi ohje ihan kaikille raskaana oleville.
Me ei päästy mökille, kun juniori on ollu torstaista asti kuumeessa, ja eilen sit käytin lääkärissä ja korvatulehdushan sillä oli.
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille maalismasuille, tylsää kun kaupat ei oo sunnuntaisin auki, tekis mieli lähteä shoppailemaan.
T Petriina rv 16+6
Ihan ekaksi täytyy sanoa PIRRIÄISELLE onnittelut hyvistä uutisista :)
Ompas tosiaan ollut hiljaisen puoleista eilen pinossa. Itse en koneelle ehtinyt, kun koko päivä meni jotain touhutessa. Ompelin mm. 4 kpl masutuubeja, kun en piheyksissäni raskinut niitä tilatakaan. Voin kyllä suositella moista kapistusta kaikille, sillä niillä menee tavalliset paidat pitkään. Harmittaa vain etten saanut aikaseksi tehdä niitä aiemmin.
UDIDI: Tuo kohdun kasvu lienee hyvin yksilöllistä ja itse viimeksi tänä aamuna ihmettelen sängyssä selällään maatessa että miten tuo kohdun yläreuna tuntuu jo ihan navan alapuolella. Että hyvinkin on voinut olla vauva mikä potkii eikä poro :D
Valmistin eilen karjalanpaistista vähän fiinimmän version johon tuli punaviiniä ja sitä sitten miehen kanssa syötiin illalla kynttilänvalossa kahdestaan ja mahti hyvää oli. Kaappasin tuon ohjeen edellisestä yhteishyvän ruoka-liitteestä, jos joku haluaa kokeilla.
Nyt poitsun kanssa leikkimään.
Taya + mahamörri 17+2
Mulla alkaa huumori olemaan koetuksella tän huonon olon kanssa!!! Siis todellakin! Tulee jo epäuskoinen olo, että loppuuko tämä koko raskauden aikana? :( Muutama päivä saattaa mennä välillä paremmin, mutta nyt on ollut taas neljättä päivää ihan kauhea kuvotus ja oksentamaankin olen joutunut. Tosi rankkaa sekä henkisesti ja fyysisesti, kun vie voimat mennessään. Onneksi vatsa on pyöristynyt, joka tuottaa iloa tän harmituksen keskelle. Esikoisesta oli loppunut kaikki kuvotus rv 12, mutta nyt ei tietoakaan. On ollut muutenkin raskaampi odotus tähän mennessä. Huooh! Valitusta tähän alkuun heti, mutta tänne on hyvä purkaa, kun voisaada ymmärrystä osakseen.
Onnea hyvistä uutisista Pirriäiselle. =D
Ihana kuulla, että toisille on jo iskenyt näitä energiapuuskia, mitä itsekin kaiholla odottelen! Se on mahtavaa aikaa, mitä muistan edellisestä odotuksestani. =)
Sateista, mutta iloista sunnuntaita täältä kaikille!
~ elo-maa 15+4
mä odottelen saapuvaksi joko Leannaa siivoomaan, tai sitten sitä kuuluisaa energiapuuskaa joka saisi muhun edes jotain virtaa aikaseks. Odottelen myös, että mies kotiutus navetalta niin pääsis tekemään jotain..pakko ottaa itteä niskasta kiinni jos toinen vaan häärii. Jos vaikka sais pihan talvikuntoon haravointia vaille..haravoin sitten vasta kun kaikki lehdet on pudonnu, mutta nyt vois jo kalusteet sun muuta laitella pois.
TAYA;
Miten sä ne tuubit ompelit? Tekis mieli kokeilla josko niistä olis apua vaatepulmiin.
Kumpa tulis maanantai ja sais ne labratestin tulokset, epäilen jo vahvasti että mulla on joku saakutin virtsatietulehus, vaikkakin liki oireettomana. Ainoona " oireena" tuntuu pakotus ja jonkinlainen supistuksen tunne kun rakko on ihan täys..esim.yöllä kun herää siihen että onkin kauhee hätä vessaan, ja sama tunne tulee kun saa rakon ihan tyhjäksi..muuten mä olen kyllä jo ihan " oireeton" jos ei oteta lukuun tota hassua kumpua alavatsalla, ja ÄÄRETTÖMÄN kipeitä rinnanpäitä..
Jossain välissä naureskelin itsekseni etten varmaan tuurillani pysty edes imettämään, kun ei näy mitään reikiäkään mistä maito vois rinnasta ulos tulla..nyt tuntuu että kohta ne reiät viimeistään puhkee! Nännit on villin violetit ja niin arat ettei ole ikinä ollu..suikukin sattuu ihan sikana, pitäskö niille jotain tehä? Rasvata tai jotain?
Plääh, maanantaina täytys ilmottaa talvilomatoiveet toimistolle..12pvää olis vielä jälellä jotka vois pitää enne äippälomaa. Kai mun tarttis sitten se äitiyslomakin ilmottaa kuntaan jo hyvissä ajoin jotenkas;
ÄITIYSLOMAKYSELY;
Mites muut ootte suunnitellu, perus-äitiyslomalla vai varhennetulla? Mä olen kahden vaiheilla, toisaalta TIEDÄN etten pysty tekemään töitä perus-äitiyslomaan asti (sinne 30pvää..), joten kai mä valkkaan sen varhennetun. Vai tavallisen ja olen sitten sairaslomalla jos tarvii?? Miten kannattaa tehdä?
Oletuksena etten enää vanhempainrahakauden jälkeen mene kunnalle töihin, vaan jään omalle tilalle " emännäksi" ..tällöin ei siis kai sillä loppupuolen lyhyeen loppumisella olis niin väliä, kun kuitenkin jään kotiin...auttakaa mua ystäväiseni, kun en mä taaskaan tiedä miten pitäis tehdä :)
Nyt tää lähtee tekemään jotain..lojumaa sohvalle tai jotain yhtä pätevää :)
Tappert ja Puksu 17+0!! viikot poksuu TAAS!
Gallupissa oli kyselty:
*Yhdistelmät ja kasa vauvanvaatteita on kaapissa. Tulevat mummot on vähän innostunut.
*Hyvin vaikeaa on meille tuo nimen valinta, kun molemmat ollaan niin ronkeleita. Pojalle olis ehkä peräti 2-3 vaihtoehtoa ja tytölle ei yhtään, kun kummallekkaan ei kelpaa mikään.
*Viime neuvolassa varattiin aika. 25.10
*Kysytään, mutta saa nähdä kertovatko veikkauksen.
*Maha on jo pyöristynyt ja jo viides raskauskuukausi alkaa :)
turhaan odotin energistä puuskaa itselleni täksikään viikonlopuksi. mitenhän sellaisen onnistuisi jostain saamaan...
eilen käytiin miehen kanssa itiksessä. siellä oli niin paljon porukkaa, että kaupoissa kiertely ei tuntunut mukavalta. mutta ihan kiva reissu kuitenkin, käytiin siellä samalla syömässä.
tänään sit yritän saada pyykkivuorta pienemmäksi. miten tota pestävää voikin kerääntyä noin paljon... millaist määrät mahtaa olla vauvan synnyttyä...
munkin oli tarkoitus mennä tänään pihalle lehtiä haravoimaan. mutta täällä siis sataa oikein kunnolla, joten taitaa jäädä haravoinnit väliin.
mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille kanssasisarille masuineen!
ruusunpiikki rv 17+5