****Maalismasujen viikonloppupino****
Pitkästä aikaa kirjoittelen. Jouduin odottamaan lapsivesitutkimuksen tuloksia 3,5 viikkoa, mutta viime viikolla ne sitten vihdoin tulivat ja kaikki on ainakin niiltä osin hyvin!!! Kyllä kuukausi meni aika sumussa ja huomasin, että olin jo henkisesti niin asennoitunut että jotain on vialla etten enää osannut edes sanoa, monennella kuulla olen kun sitä yksi tuttu kysyi.. Sen takia en ole myöskään täällä käynyt lueskelemassa tai kirjoittamassa. Mutta onneksi siis nyt voi palata normaalin elämään ja alkaa iloita tästä raskaudesta uudestaan!!
Gallupissa oli kyselty:
1)Oletko jo hankkinut vauvalle jotain?
2)Onko nimikirjat selattu hiirenkorville ja löytöjä tehty?
3)Onko rakenneultra jo kiikarissa?
4)meinaatko kysyä sukupuolta?
5)Mikä tällä hetken parasta odotuksessa(tänään,tälläviikolla)?
1) Vaunut saimme lainaksi, mutta muuten ei pahemmin hankita mitään, saa kaiken esikoiselta. Toisen kantoliinan ajattelin tähän alkuaikoihin hankkia. Entuudestaan on sellainen pitkäliina, mutta lyhyempi voisi olla hyvä tässä kotosalla ollessa kun vauva on ihan pieni.
2) Nimi on jo valmiina sekä tytölle, että pojalle.
3) Rakenneultra on ensi viikolla eli se vielä vähän jännittää, mutta täytyy toivoa että kaikki olisi hyvin!
4) Emme halua tietää sukupuolta, mutta taisimme saada sen lapsivesipunktion tuloksissa vahingossa selville. Tuloksissa oli ilmoitettu, että jotkut arvot olivat kunnossa ja koska en ymmärtänyt mistä arvoista puhutaan, niin googletin sanan ja selvisi että kyseinen vamma voi olla vain toista sukupuolta olevalla. Eli on aavistus sukupuolesta, mutta emme halua sitä varmistaa.
5) Parasta on nyt se, että ei tarvitse enää pelätä sitä että joutuisi keskeyttämään raskauden!
Liikkeet ei vielä tunnu, mutta mulla on etuistukka, joka vissiin vaimentaa potkuja. Viime viikonloppuna tunsin muutaman ihan selvän töytäisyn useampana päivänä, mutta tällä viikolla ei ole tuntunut mitään.
Mutta nyt pitäisi varmaan käydä nukkumaan, kun kello on noin hirvittävän paljon..
Pirriäinen rv 17+6 ( uusimman ultran mukaan 18+4 )
Kommentit (23)
Unohdin tosiaan eilen Pirriäistä onnitella mukavista uutisista. Toivottavasti nyt pääset nauttimaankin odotuksesta.
Pitäis tytön kanssa lähteä uimaan, kun en oikein muutakaan keksi. Silakkamarkkinatkin alkais tänään, mutta ei tonne sateeseen huvita oikein lähteä. Eilinen kaupunkireissu vei kaikki mehut, kun en päässyt päikkäreitä ottamaan. Nukahdettiin molemmat heti ysin jälkeen (tyttö pyöri mun vieressä kun säkkärä).
Meillä on kämppä ihan sekaisin, kun ei löydy virtaa että jaksais mitään tehdä. Ihmeen vetelä olo.
(.) Ei edelleenkään liikkeitä. Nyt oon huomannut että on vaikea istua pystyssä, alkaa painaa tohon ihan vatsan alaosaan; ihan kun vyö tai joku kova painais vatsaan. Löhöasennossa voin kyllä istua. Kuopuksesta en muista tällaista " vaivaa" . Sitten oon miettinyt että oliskohan hiiva pirulainen iskenyt, suurempaa kutinaa ei ole, mutta voiko hiivakin olla oireeton???
Rauhallista sunnuntaita maalimasuille.
-m- ja Hippu rv 17+6
Itse ostin leveää resoria Eurokankaasta, joka on kauttaaltaan pyöreää (ei tule ollenkaan saumoja). Siis sellaista leveää resoria, jonka yläpään ja alapään vaan huolittelin ja sen on valmis pujotettavaksi päälle. Voi tietenkin kaventaa ylöspäin, jos haluaa korkeamman, mutta oli tosi helppo toteuttaa ja älyttömän halpaa (2-3 euroa tuli maksamaan). Värejäkin löytyi useita. Oli myös siistin näköinen, joten kelpaa mulle. Tässä siis vinkiksi muillekin, jotka aikovat sellaista hankkia. =D
~ elo-maa 15+4
ELO-MAA: Pahoinvoin itsekin edelleen vaikka mennään jo 18.viikolla! Tuossa oli alkuviikosta pari parempaa päivää, mutta nyt on taas menny huonommin. On tämä tuskastuttavaa :(
TAPPERT: Tilasin kangastukusta trikookangasta jossa on elastaania, mutta toki muutkin joustavat kankaat käy (Mitä joustavampi sen parempi). Otin sitten mitat kaverin tuubista joka kapeni ylöspäin kaarevasti. Mitat oli n.yläosa leveys 36cm, alaosa leveys 46cm, korkeus 47cm. Niitähän myydäänkin yhdessä koossa. Hyvät tuli! Katsoin, että nettikaupasta ostettuna 19-24¿/tuubi+pk:t ja itse maksoin 2m kangasta postikuluineen 13,70¿ ja siitä tulisi yhteensä kuusikin tuubia. Kohtuullinen säästö ja pieni vaiva :)
Tuosta äitiyslomasta vielä, että jään itse sen normaalin ajan mukaisesti äitiyslomalle kun sitten se on sieltä toisesta päästä lyhempi ja jos on tarvetta niin voin hyvin jäädä sairaslomalle jos vuoden alusta, mutta toivon ettei täydy. Esikoisesta taisin jäädä viikkoa aiemmin, kun lääkäri sanoi, ettei töihin ole enää menemistä supistusten takia (ja silti meni 12pv yli..eli ihan turhaa). Eihän sitä voi tietty etukäteen tietää miten käy.
Taya