Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihdun parhaiten??

Vierailija
14.08.2015 |

Miten laihdun terveellisesti mutta mahdollisimman nopeasti? Liikun paljon, väh 8km päivässä pyörällä tai lenkkeillen. Teen joka päivä lihaskuntojumppaa kotona. Mitä muuta pitää tehdä? Miten paljon syödä ja mitä? Haluan pudottaa vähintään 7kg, paino nyt 67kg ja pituus 165cm. Missä ajassa ja miten tuo olisi mahdollista? Pussikeitot tms ei ole mahdollisia rahan takia, ja paastota en pysty kokonaisia päiviä koska liikuntaa on melko paljon.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla 5 herneenpalkoa kuorineen, lounas litra vettä, 2rklnpuurohiutaleita ja 1 ananasrengas, välipala 2 mansikkaa ja 10 cashewpähkinää, illallinen 3 rkl makarooni ja 3 rkl jauheliha, iltapala 2 litraa vettä. Näin laihduin 134kg -->127 kg

Vierailija
2/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että olet/olet ollut "raskasrakenteinen" ja "viimeiset" kilot lähtee huonosti. Pakko sun on jollekin vähäenergiselle dietille ryhtyä, jos haluat nopeita tuloksia. Jos taas kestäviä niin sinun tulee pikkuhiljaa totuttautua vähempään ravintoon. Voi olla että joudut laskemaan kalorit hyvinkin alas, jos olet ennen ollut isompi. Silloin kropalla nimittäin on taipumus lihoa helpommin takaisin samoihin mittoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan olen painanut 70kg. Sen jälkeen on lähtenyt tuo 3kg, mutta siihen se pysähtyi.. Mikä olisi sopiva energiamäärä? Ap

Vierailija
4/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja aiemmin olen ollut 60-62kg, nuo ylimääräiset kilot ovat tulleet viimeisen vuoden aikana, enkä huomaa ihmeempiä eroja nykyisen ja aikaisemman syömiseni välillä. Ap

Vierailija
5/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan saman ja olen pari senttiä pidempi. Sama 7kg pudostus olis tarkoituksena. Pudotin kymmenen kiloa tossa talvella kolmessa kuukaudessa. Söin vain 1200kaloria päivässä, sillä se lähti. En liikkunut koska ei noilla kaloreilla jaksa. Aion tehdä saman uudelleen. Ekat 5kg lähti muuten kahdessa viikossa, eli turvotusta oli ja on.

Vierailija
6/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:51"]

Pahimmillaan olen painanut 70kg. Sen jälkeen on lähtenyt tuo 3kg, mutta siihen se pysähtyi.. Mikä olisi sopiva energiamäärä? Ap

[/quote]

Itse käytän kiloklubi.fi sivustoa päivän kaloreiden laskemiseen. Sieltä saat realistisen kuvan omasta kulutuksestasi ja painon kehittymisestä. Toki vaatii sen että orjallisesti merkitset kaiken ylös.

Yleisesti painonhallinta ja nopeus eivät sovi samaan lauseeseen. Itse olen suunnilleen 10 kg painavampi kuin sinä ja minulla saattaa paino heitellä tuon 3 kg jo viikon aikana riippuen veden juonnin ja syötyjen hiilareiden aiheuttamasta "turpoamisesta".

Et ole kovin tarkasti eritellyt liikuntasi sisältöä, mutta suosittelen kokeilemaan pitkien tasaisten lenkkien sijasta väliin kovia intervalliharjoituksia. Ne saattavat sysätä painon taas laskuun, jos kroppa on tottunut tämänhetkiseen rasitusmäärään.

Toivottavasti tästä on sinulle apua ja tsemppiä tavoitteeseesi!

Vierailija
7/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Pitänee koettaa tuota intervalliharjoittelua, ja kaloreiden laskemista. Ap

Vierailija
8/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea ja terveellinen laihtuminen eivät ole sama asia. Mihin on ap:llä kiire?

Vierailija
9/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laihdu vaikka juon pelkkää kahvia ja pari salaattia päivässä. 10 kg ois tarkoitus saada pois.

Vierailija
10/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vielä jatkaa...

Kuulostaa viestin 5 perusteella siltä, että ruokavaliossasi saattaa olla pielessä joko se, että annoskoko on vaivihkaa kasvanut tai sitten jossain tilanteessa (ravintolassa, illanvietossa, alkoholia nauttiessa, ylimääräisissä välipaloissa...) tankkaat nuo 5kg lisäykseen liittyvät kalorit. Hätä ei ole tämännäköinen! Olet huomannut että jotain on tapahtunut ja nyt käännät suunnan takaisin alaspäin. :)

Vierailija
11/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät kyllä miten laihdut.

Vierailija
12/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa ongelma, ettei paino tahtonut pudota. Heikko pää niin päivän paastoa seurasi illan tankkaus. Aiemmin pidin vähähiilarista ruokavaliota ihan huuhaana, mutta päätin kokeilla, kun eksyin sivustolle http://www.kostdoktorn.se/lchf jossa oli minusta hyvin selostettu. Nyt olen muutaman viikon suurin piiretein noudattanut noita neuvoja. Paino on pudonnut noin 0,5 kg/viikko tahtia. Suurin etu tuossa muihin kokeilemiina keinoihin on se, ettei ole ollut nälkä. Ainakin mulla nälkä on suurin kanto kaskessa.

Vierailija
13/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ravinnon laatuun kannattaa satsata. Moni ei tiedä, että esim suurin osa marketeissa myytävistä lisäravinteista on melko huonolaatuisia. Esimerkiksi proteiinipatukat ja proteiinivanukasjauheet sisältävät yleensä huonolaatuista proteiiniä ym ja siten sotkevat mahan normaalia, mahdollisimman tehokasta toimintaa.
Varsinkin jos vähillä kaloreilla on tarkoitus hetki mennä, niin noita huonolaatuisia ravinteita kannattaa välttää ja panostaa nekin rahat ravinnon laatuun, tai sitten mahdollisimman laadukkaisiin ravinteisiin.

Vierailija
14/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan paino liiku muutaku ylöspäin. :/
158cm 63,5kg. Ennen olin 58-57kg.

Kalorit max 1000 päivässä yritän myös säännöllisesti liikkua tosin eipä oikeen meinaa jaksa liikkua kun noin vähän syö.

En tiedä alkanu miettimään onko mulla joku vika ku ei paino tipu millään. Kaiken näköstä tässä vuoden sisällä tullu kokeiltua...

Vierailija
15/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:37"]

Ei mullakaan paino liiku muutaku ylöspäin. :/ 158cm 63,5kg. Ennen olin 58-57kg. Kalorit max 1000 päivässä yritän myös säännöllisesti liikkua tosin eipä oikeen meinaa jaksa liikkua kun noin vähän syö. En tiedä alkanu miettimään onko mulla joku vika ku ei paino tipu millään. Kaiken näköstä tässä vuoden sisällä tullu kokeiltua...

[/quote]

Jos syöt 1000 kaloria päivässä niin varmasti repsahdat joskus syömään hillitsemättömästi enemmän, siinä syy. Noin alhaisilla kaloreilla ei jaksa tehdä juuri mitään. :(

Vierailija
16/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo repsahduksia tullut. Olen kokoelämäni ollut pieniruokainen. Vaikken laihduttaisikaan syön max 1300kcal päivässä. Mä kerta kaikkiaan unohdan usein syödä.

Vierailija
17/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:50"]

Ei oo repsahduksia tullut. Olen kokoelämäni ollut pieniruokainen. Vaikken laihduttaisikaan syön max 1300kcal päivässä. Mä kerta kaikkiaan unohdan usein syödä. #16

[/quote]

No sit sulla on kyllä joku aineenvaihdunnansairaus tai sitten olet hyvin epäaktiivinen, eli et liiku juuri ollenkaan. :/

Vierailija
18/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:50"]

Ei oo repsahduksia tullut. Olen kokoelämäni ollut pieniruokainen. Vaikken laihduttaisikaan syön max 1300kcal päivässä. Mä kerta kaikkiaan unohdan usein syödä. #16

[/quote]

No sit sulla on kyllä joku aineenvaihdunnansairaus tai sitten olet hyvin epäaktiivinen, eli et liiku juuri ollenkaan. :/
[/quote] Tai sit sun aineenvaihdunnan oot vaan ite pilannu. Sun kroppa on todennäkösesti säästöliekillä, ja se koittaa kynsin hampain pitää kiinni siitä läskistä, koska syöt nii vähän. Eli et välttämättä laihdu, vaikka söisit vain omenan päivässä.

Vierailija
19/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:09"]Itse en laihdu vaikka juon pelkkää kahvia ja pari salaattia päivässä. 10 kg ois tarkoitus saada pois.
[/quote]
Laitatko paljon sokeria kahviisi? Juotko isoja kupillisia? Juotko usein? Käytätkö kaupan valmissalaatteja, entä salaattikastikkeita?

Vierailija
20/29 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:50"] Ei oo repsahduksia tullut. Olen kokoelämäni ollut pieniruokainen. Vaikken laihduttaisikaan syön max 1300kcal päivässä. Mä kerta kaikkiaan unohdan usein syödä. #16 [/quote] No sit sulla on kyllä joku aineenvaihdunnansairaus tai sitten olet hyvin epäaktiivinen, eli et liiku juuri ollenkaan. :/ [/quote] Tai sit sun aineenvaihdunnan oot vaan ite pilannu. Sun kroppa on todennäkösesti säästöliekillä, ja se koittaa kynsin hampain pitää kiinni siitä läskistä, koska syöt nii vähän. Eli et välttämättä laihdu, vaikka söisit vain omenan päivässä.

[/quote]

Mutta jos syö "aina" usean vuoden ajan  vain noin vähän niin kyllä se säästöliekkikin siitä loppuisi... enemmän kuulostaa sairaudelta siis. Tai sitten siellä tapahtuu niitä edellä kuvattuja repsahduksia kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi