Miten laihdun parhaiten??
Miten laihdun terveellisesti mutta mahdollisimman nopeasti? Liikun paljon, väh 8km päivässä pyörällä tai lenkkeillen. Teen joka päivä lihaskuntojumppaa kotona. Mitä muuta pitää tehdä? Miten paljon syödä ja mitä? Haluan pudottaa vähintään 7kg, paino nyt 67kg ja pituus 165cm. Missä ajassa ja miten tuo olisi mahdollista? Pussikeitot tms ei ole mahdollisia rahan takia, ja paastota en pysty kokonaisia päiviä koska liikuntaa on melko paljon.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:50"] Ei oo repsahduksia tullut. Olen kokoelämäni ollut pieniruokainen. Vaikken laihduttaisikaan syön max 1300kcal päivässä. Mä kerta kaikkiaan unohdan usein syödä. #16 [/quote] No sit sulla on kyllä joku aineenvaihdunnansairaus tai sitten olet hyvin epäaktiivinen, eli et liiku juuri ollenkaan. :/ [/quote] Tai sit sun aineenvaihdunnan oot vaan ite pilannu. Sun kroppa on todennäkösesti säästöliekillä, ja se koittaa kynsin hampain pitää kiinni siitä läskistä, koska syöt nii vähän. Eli et välttämättä laihdu, vaikka söisit vain omenan päivässä.
[/quote]
Mutta jos syö "aina" usean vuoden ajan vain noin vähän niin kyllä se säästöliekkikin siitä loppuisi... enemmän kuulostaa sairaudelta siis. Tai sitten siellä tapahtuu niitä edellä kuvattuja repsahduksia kuitenkin.
[/quote]
Olen kokoelämäni ollut pieni ruokainen ja normaalipainoinen. Sitten tuli paljon mullistuksia elämään ja aloin syömään enemmän ja paino alkoi nousta. Sitten palasin takaisin niukkaan syömiseen mutta paino ei laske.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:09"]Itse en laihdu vaikka juon pelkkää kahvia ja pari salaattia päivässä. 10 kg ois tarkoitus saada pois.
[/quote]
Laitatko paljon sokeria kahviisi? Juotko isoja kupillisia? Juotko usein? Käytätkö kaupan valmissalaatteja, entä salaattikastikkeita?
[/quote] en laita sokeria, pelkkää maitoa. Juon kahvia ehkä n 7 kupillista päivässä. Teen itse salaattini, ainoa lisä niihin on tonnikala ja raejuusto.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:14"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:02"] [quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:50"] Ei oo repsahduksia tullut. Olen kokoelämäni ollut pieniruokainen. Vaikken laihduttaisikaan syön max 1300kcal päivässä. Mä kerta kaikkiaan unohdan usein syödä. #16 [/quote] No sit sulla on kyllä joku aineenvaihdunnansairaus tai sitten olet hyvin epäaktiivinen, eli et liiku juuri ollenkaan. :/ [/quote] Tai sit sun aineenvaihdunnan oot vaan ite pilannu. Sun kroppa on todennäkösesti säästöliekillä, ja se koittaa kynsin hampain pitää kiinni siitä läskistä, koska syöt nii vähän. Eli et välttämättä laihdu, vaikka söisit vain omenan päivässä. [/quote] Mutta jos syö "aina" usean vuoden ajan vain noin vähän niin kyllä se säästöliekkikin siitä loppuisi... enemmän kuulostaa sairaudelta siis. Tai sitten siellä tapahtuu niitä edellä kuvattuja repsahduksia kuitenkin. [/quote] Olen kokoelämäni ollut pieni ruokainen ja normaalipainoinen. Sitten tuli paljon mullistuksia elämään ja aloin syömään enemmän ja paino alkoi nousta. Sitten palasin takaisin niukkaan syömiseen mutta paino ei laske. #16
[/quote]
Syömällä hyvälaatuista ruokaa tarpeeksi. Eli ei niin vähää että elimistö on stressitilassa, mutta ei niin paljoa, että alkaa lihoa. Usein kun ihminen hädissään alkaa laihduttaa ja karsii ravinnon minimiin, sieltä katoavat myös tärkeät ravintoaineet. Eli ei pelkkää salaatinlehteä ja porkkanaa vaan myös proteiinia ja rasvaa. :)
Monista dieeteistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Ja joku vielä käärii hyvät rahat niillä vaikka harvoin ovat asiantuntemuksella laadittuja. :(
http://hikikinkku.fitfashion.fi/2014/11/19/aiheuttiko-fitfarmin-bikini-challenge-kilpirauhasen-vajaatoiminnan/#.Vc3nIPntmko
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:10"]Mitä sitten pitää tehdä jotta pääsee pois siitä säästöliekistä? Vaikka kaikkihan väittää ettei ole olemassa mitään säästöliekkiä.
Ja kyllä saatan usein olla todella epäaktiivinen.
[/quote] Sama vastaa kuin säästöliekistä puhunut tyyppi. Alat pikkuhiljaa nostamaan kalorimäärää, vaikka 50kcal viikossa. Pikku hiljaa sun kropan pitäis tottua siihen, että sitä ruokaa tulee. Alussa voi vaan tulla sit läskinä takas, mutta kunhan on kärsivällinen nii lopussa kiitos seisoo.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:10"]Mitä sitten pitää tehdä jotta pääsee pois siitä säästöliekistä? Vaikka kaikkihan väittää ettei ole olemassa mitään säästöliekkiä.
[/quote] Sama vastaa kuin säästöliekistä puhunut tyyppi. Alat pikkuhiljaa nostamaan kalorimäärää, vaikka 50kcal viikossa. Pikku hiljaa sun kropan pitäis tottua siihen, että sitä ruokaa tulee. Alussa voi vaan tulla sit läskinä takas, mutta kunhan on kärsivällinen nii lopussa kiitos seisoo.
[/quote]
Mistä tiedän mikä on mulle oikea kalori määrä?? Tuntuu ihan hirveältä ajatukselta että pitäis ruveta syömään enemmän. Nytkin ei tartte ku syödä yhden porkkanan ylimääräistä niin paino pomppaa heti pari kiloa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 16:10"]Mitä sitten pitää tehdä jotta pääsee pois siitä säästöliekistä? Vaikka kaikkihan väittää ettei ole olemassa mitään säästöliekkiä.
[/quote]
Mistä tiedän mikä on mulle oikea kalori määrä?? Tuntuu ihan hirveältä ajatukselta että pitäis ruveta syömään enemmän. Nytkin ei tartte ku syödä yhden porkkanan ylimääräistä niin paino pomppaa heti pari kiloa.
[/quote] Riippuu ihan painosta, pituudesta, iästä ja kulutustasosta. Netistä kannattaa katsella sanoilla "kalori kulutus" laskureita, jotka antaa osviittaa. Kunhan vaan muistaa pikkuhiljaa nostaa, ja laskee vaikka lähtökohta kalorit, että tietää lähtökohdat mistä lähtee nostamaan. Ja varmasti inhottaa se että paino pomppaa, mutta se kuuluu asiaan. Netistä varmasti löytyy kokemuksia asiasta.
Mitä sitten pitää tehdä jotta pääsee pois siitä säästöliekistä? Vaikka kaikkihan väittää ettei ole olemassa mitään säästöliekkiä.