Tänä kesänä huomioni kiinnittyi uimarannoilla todella lihaviin lapsiin :(
En tarkoita mitään pientä ylipainoa tai pulleutta, vaan oikeasti lihavia lapsia. Miksi niitä tuntui nyt olevan enemmän kuin koskaan ennen? Miksi ehkä joka kolmas lapsi oli ainakin lievästi ylipainoinen, mutta iso osuus vaikeasti ylipainoisia. Puhun nyt sellaisista alakouluikäisistä. Useimmat lihavat lapset olivat vielä poikia, jotka käsitykseni mukaan ovat luontaisesti liikkuvia ja vilkkaita.
Miksi vanhemmat antavat lastensa ylensyödä?? Liikkuvatko nuo lapset lainkaan? Kiva oli että ainakin uimassa kävivät, mutta tuntui pahalta lasten puolesta, että vanhemmat eivät välitä tuon taivaallista! Teki mieli napata yhdetkin kymmenen kieppeillä olevat veljekset kotiin ja opettaa syömään ja liikkumaan :(
t. kolmen äiti, joista yksi on kilpaurheilija, yksi harrasteurheilija, yksi urheile, vaan häntä joutuu patistamaan liikkumaan
Kommentit (13)
Aika pervoa mennä biizille pikkulapsia kyttäilemään.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:29"]Sama pisti silmään kun olin viimeviikolla eräässä kylpylässä. Olihan vanhemmatkin lihavia mutta ne lapset - 3 poikaa iältään 8-12v ja ne todella tursuivat joka suuntaan, kasvot niin turpeat ettei silmiä kunnolla näkynyt ja tissitkin kuin vanhalla naisella! Meinasi itku päästä kun ajattelin mitä niiden lasten elämä tulee olemaan!
Pitäisi tehdä sama kuin UKssa - jos vanhemmat ei huolehdi lasten terveellisestä ravinnosta niin tulee huostaanotto.
[/quote]
Englannissa asuneena voin kertoa, että lihavia lapsia on valtavasti. Tuo huostaanottoluulo on hiukan väärä. Jos lihavat lapset todella otettaisiin huostaan ilman muuta syytä, ei mikään määrä lastensuojelua riittäisi!!!!!
Kukaan laiha lapsi ei pystynyt menemään uimaan, kun paleli jo muutenkin kylmissä keleissä.
Minun silmääni taas kylpyläreissulla pisti pulleat lapset, joiden äiti tai isä tuntui olevan todella tikissä kunnossa. Tuli mieleen että keskitytään vaan siihen omat fitness-juttuun. :(
Kyllä ylipainoisten lasten määrä vaan on lisääntynyt.
80-luvulla ylipainoisia lapsia oli paljon vähemmän ja kukaan ei valittanut siitä, että päiväkodissa tarjotaan pannukakkua ja hilloa tai että liian usein on synttäritarjoiluja. Nyt ollaan koko ajan vaatimassa Nico-Petterille sokeritonta vegaaniruokaa ja silti se Nico-Petteri on lihavampi kuin koskaan.
Mä taas olen kiinnittänyt huomiota todella lihaviin suomalaisnaisiin, joilla on pieniä ja laihoja lapsia. Koska ne lapset lihovat, kun oppivat syömään äitinsä tahtiin? :( (Toki lapset saattaavat olla myös muita kuin omia, mutta pullukan omikseen olen ne laskenut)
Tänä kesänä vain runsaalla rasvakerroksella varustetut lapset tarkenivat uimarannoille. Siinä selitys ap:n havaintoon.
Samaa ihmettelen minäkin. Monella on kaksoisleuka ja mahaa. Varmaan diabetes tai muu sairaus 20-vuotiaana ja sairaseläkkeellä 40-vuotiaana. Ylipainon tuomat sairaudet tulevat hitaasti, mutta varmasti.
Pikkuserkun lapset on lihavia. Väittävät, että "ovat vain sellaisia" kun isäkin oli pienenä pullukka. Kuulemma syövät terveellisesti ja liikkuvat...ovat vain lihavia. Tyttö todella pulska. Todellisuudessa olen nähnyt että tyttö vetäisee ison suklaakarkkipussin kerralla...
Sama pisti silmään kun olin viimeviikolla eräässä kylpylässä. Olihan vanhemmatkin lihavia mutta ne lapset - 3 poikaa iältään 8-12v ja ne todella tursuivat joka suuntaan, kasvot niin turpeat ettei silmiä kunnolla näkynyt ja tissitkin kuin vanhalla naisella! Meinasi itku päästä kun ajattelin mitä niiden lasten elämä tulee olemaan!
Pitäisi tehdä sama kuin UKssa - jos vanhemmat ei huolehdi lasten terveellisestä ravinnosta niin tulee huostaanotto.
Meidän Auriina-Beatalla on todetty yliherkkyys sanalle "ei", siksi annan hänelle aina karkkia kun hän haluaa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:18"]Kyllä ylipainoisten lasten määrä vaan on lisääntynyt.
80-luvulla ylipainoisia lapsia oli paljon vähemmän ja kukaan ei valittanut siitä, että päiväkodissa tarjotaan pannukakkua ja hilloa tai että liian usein on synttäritarjoiluja. Nyt ollaan koko ajan vaatimassa Nico-Petterille sokeritonta vegaaniruokaa ja silti se Nico-Petteri on lihavampi kuin koskaan.
[/quote]
Voi että mä vihaan tota Nico-Petteri juttua. Ihminen joka kirjoittaa tämän nimen luulee olevansa varsinainen vekkuli. Todellisuudessa juttu on niin vanhentunut kun olla ja voi. Ja huono. Tulee aina mieleen wt tästä henkilöstä joka tämän nimen kirjoittaa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:45"]Ymmärrän APn tuskan täysin. En itsekään voi sietää lihavia lapsia. No en vanhempiakaan, mutta lapset ovat jotain sanoinkuvaamatonta. Kuin paskaa jonka päälle on oksennettu.
[/quote]
Kiva vertaus...