Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alapään pesusta intiimi ja nolo kysymys..

Vierailija
27.02.2010 |

Kuinka saatte klitoriksesta ja mahdollisesti suurehkoidenkin sisempien häpyhuulien poimuista kaiken töhnän ja lian pois? Kun tuntuu, että pelkällä saippualla, vedellä ja kädellä avittamalla ei lähde :-( Tässä päivänä menneenä kekkasin, että kastelin pumpulipuikon pään Ceridal-intiimiöljyyn ja sillä "ronkin" paikat puhtaaksi. Ja joo, ongelmana tosiaan liiallinen valkovuotokin joka edesauttaa moskan kertymistä.

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisilta naisilta valkovuotoa? Mä olen luullut, että tämä on vain teinien ominaisuus. En ole koskaan keltään kysynyt, mutta itselläni teininä tuli kovasti valkovuotoa, joka loppui jossain vaiheessa aikuistuttuani. Nyt ei menkkojen lisäksi tule alkkareihin mitään muuta kuin ovulaation aikaan kirkasta limaa pari päivää.

Vierailija
62/114 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisilta naisilta valkovuotoa? Mä olen luullut, että tämä on vain teinien ominaisuus. En ole koskaan keltään kysynyt, mutta itselläni teininä tuli kovasti valkovuotoa, joka loppui jossain vaiheessa aikuistuttuani. Nyt ei menkkojen lisäksi tule alkkareihin mitään muuta kuin ovulaation aikaan kirkasta limaa pari päivää.

Aina tullut. Varsin ikävää koska alkkarit likaantuvat ellen käytä pikkuhousunsuojaa. Eikä voi olla kyse tulehduksestakaan. Tuskin sellainen olisi ollut minulla 25 vuotta jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille joilla pysyy alkkarit puhtaina eikä tule valkovuotoa.

Mutta mitään kiinteää limaa ei kyllä alapäässä ole vesipesun jäljiltä..

Vierailija
64/114 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen kerran päivässä ihan sillä pelottavalla saippualla pimpsani. Kuukautisten aikana käytän vettä sit lisäksi sillon kun tuntuu siltä. Ei haise, ei ole töhnää, ei hiivaa, ei tulehduksia. Olen 30v. Mieskin tykkää nuoleskella puhdasta toosaa.

Vierailija
65/114 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa, Ranskassa, Italiassa, Espanjassa, Portugalissa, jne on joko bidee-suihkuja tai bidee-altaita. Monissa Aasian maissa on bidee-suihkut tai pestään vedellä. Japanissa on wc-istuimissa ne pesumahdollisuudet (washlet). Etelä-Amerikassa on bideet. Afrikassa monissa maissa on myös pesukulttuuri.

Miten noita bidee-altaita käytetään? Siis miten siihen altaan päälle istutaan että saadaan se toosa puhtaaksi? Tämä aina ulkomaanmatkoilla ihmetyttää ja kokovartalosuihkuun on mentävä vaikka haluaisi vain vähän raikastaa oloa.

Vierailija
66/114 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te töhnättömän pinpin omaavat. Itse joudun puhdistelemaan niitä poimuja tuon tuostakin. Valkovuotokin runsasta. Ei mikään ihme ettei toosalleni ole jonoa :-(

Vierailija
67/114 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miltä se töhnä mahtaa maistua esim suuseksissä..? No, parempi antaa alapään nyt sitten olla eikä puhdistella sitä liikaa. Ceridal-öljyä kyllä levittelen sinne, kun lääkäri kehoitti kuivien limakalvonen takia.

kai jokainen ilkeää oman alapään makua maistaa?

Vierailija
68/114 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miltä se töhnä mahtaa maistua esim suuseksissä..? No, parempi antaa alapään nyt sitten olla eikä puhdistella sitä liikaa. Ceridal-öljyä kyllä levittelen sinne, kun lääkäri kehoitti kuivien limakalvonen takia.

kai jokainen ilkeää oman alapään makua maistaa?

Nyt loppu sekin vähäinen suuseksi.

Vierailija
69/114 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muija käy jokapäivä suihkussa ja sillä on täysin hajuton alapää... ei sieltä löydy mitään roskiakaan tai muuta töhnää. se tietää että jos pettäis mua että se jäis heti kiinni... meillä kemiat synkkaa ja näköjään alapään ph tasapaino melko samanlainen

alapää on täysin hajuton, niin joko kyseessä a) halpa kopio, b) vika sinun nenässäsi tai c) sinä olet trollaava teini, joka maistanut vain sitä piparia, jota leivotaan jouluisin. Ei pillusta pillun hajua saa pois millään. Enkä puhu nyt mistään sillin hajusta, vaan alapään normaalista tuoksusta.

Vierailija
70/114 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pumpulipuikot ja intiimiöljyn, että me naiset emme kuole alapään epäkäytännöllisissä poimuissa vaaniviin töhniin, bakteereihin ja muihin pöpökerrostumiin.

Ei se ole Taivaan Isä joka niitä loi. Ihan ihminen itse.. : D

Vierailija
71/114 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö se jokainen sana ottaa niin kirjaimellisesti. Tarkoitin että haju on normaali eikä mikään vanhan silakan tuoksu niinkuin näillä muilla täällä...

Vierailija
72/114 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muija käy jokapäivä suihkussa ja sillä on täysin hajuton alapää... ei sieltä löydy mitään roskiakaan tai muuta töhnää. se tietää että jos pettäis mua että se jäis heti kiinni... meillä kemiat synkkaa ja näköjään alapään ph tasapaino melko samanlainen

alapää on täysin hajuton, niin joko kyseessä a) halpa kopio, b) vika sinun nenässäsi tai c) sinä olet trollaava teini, joka maistanut vain sitä piparia, jota leivotaan jouluisin. Ei pillusta pillun hajua saa pois millään. Enkä puhu nyt mistään sillin hajusta, vaan alapään normaalista tuoksusta.

Ei tarvitse ottaa jokaista kirjoitettua sanaa niin kirjaimellisesti... kyse oli siitä että naiseni alapää ei haise vanhalle silakalle. taidat kyllä sinä olla se trollaava teini täällä

Vierailija
73/114 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo valkoinen erite tai "töhnä", jota kertyy klitoriksen hupun alle ja sisempien häpyhuulten poimuihin on smegmaa eli esinahkatalia. Sitä erittyy kaikilla (sekä naisilla että miehillä), mutta aivan kuten esimerkiksi ihon/hiusten rasvoittumisessa, erittymisen määrä on hyvin yksilöllistä.

Smegma koostuu talista ja ihon sarveissoluista (ihon uusiutuessa vanha iho hilseilee pois).

Sen tarkoitus on voidella sukuelinten limakalvoja ja ylläpitää niiden luonnollista kosteustasapainoa eli estää niitä kuivumasta.

Vaikka smegma sinänsä on vaaratonta ja sen kertyminen normaalia, on se toisaalta myös oiva kasvualusta bakteereille. Tältä osin hygienian laiminlyönti voi pahimmillaan johtaa klitoriksen tulehdukseen tai laajemmin vulvan tulehdukseen eli vulviittiin. Tämän vuoksi erite on hyvä pestä pois.

Tähän tarkoitukseen sopivat erityisen hyvin apteekista saatavat intiimipesunesteet (esim. Lactacyd tai Elivo), joiden happamuusaste eli pH ei ärsytä vulvan herkkiä limakalvoja. Pesussa on siis tärkeää muistaa huuhdella myös klitoriksen hupun alta.

Pesun ja huolellisen kuivauksen jälkeen voi klitoriksen ja vulvan alueella käyttää intiimiöljyä (esim. monien kehuma Ceridal Intime, joka on täysin lääke- ja lisäaineeton öljy), joka auttaa ylläpitämään limakalvojen kosteustasapainoa ja saattaa vähentää smegman erittymistä.

Vierailija
74/114 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukasin toiselta palstalta,et pesee kaks kertaa päivässä pillunsa ja joka kerta kun käy kusella tai paskalla sit rookkii kaks kertaa viikossa tops puikkojen kans.sairasta?mun vaimo pesee joka ilta pelkällä vedellä,ei haise eikä oo mitään ylimäärästä mönjää on tullu aika usein kielen kans käytyä siellä,pillu tarvii omat bakteerinsa muuten se alkaa kuivuun ja iskee kaikki taudit,ja tämä tarina on tosi,ottakaa selvää jos ette usko.

Vierailija
75/114 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs ystäväni on gynegölooki?juttua on ollu asuin paikkamme yleinen (huora)joutuu käymään ystäväni tykönä aika usein,jos kuukaudenkin on ollu pesemättä ja siellä kaikki spermat sekasi sehän TUOKSU on et jätetään tyhjä valittaminen,vesi pesu kerran päivässä pitää toosan kunnossa.

Vierailija
76/114 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hankalampaa, jos ei ole suihkua käytättävissä, mutta hyvin nuo ovat puhtaina pysyneet.

Saippuaa ei missään tapauksessa saisi käyttää limakalvoille, sillä se vain pahentaa ongelmia. Jos jotain veden lisäksi tarvitsee, niin sitten jotain intiimialueelle ja muille herkille paikoille tarkoitettuja apteekin pesuaineita.

Vierailija
77/114 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa räplätä sitä tarpeeksi usein ja tehdä suihkuorkkeleita joka suihkun yhteydessä niin pysyy poimut puhtaana.

Vierailija
78/114 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2010 klo 20:35"]

etupylly on sopiva ilmaisu. edessä ja takana on aika samanlaiset värkit. edessä on vaan karvoja.

[/quote] Vastaako takapyllyn peräpukama etupyllyn klitorista?

Vierailija
79/114 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on normaalin pesun jälkeen valkoisia töhniä jäänyt, niin silloin on ollut hiivatulehdus päällä. Ei ole saanut millään veks. Muulloin ei kyllä jää mihinkään poimuun mitään.

Vierailija
80/114 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset