Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lomalla ja avuttomampi kotitöissä kuin koskaan!

Vierailija
13.08.2015 |

Nyt taas pitkästä aikaa laittaa tympäsemään miehen avuttomuus kotitöissä (ja oma sinisilmäisyys ja salliminen).

Eilenkin olin pyytänyt että laittaako tiskikoneen pyörimään (koneessa astiat jo valmiina) ja pyörittääkö pyykit (meillä pyykit lajiteltuna jo valmiiksi koreihin). Ihan simppeli homma. Kun tulen töistä kotiin niin tiskit pyörii joo, mikä oli mahtavaa, mutta pyykit oli koneessa pyörittämättä, kun mies ei "osannut" käyttää konetta.

Olen kerta toisensa jälkeen yrittänyt pyytä mieheltä että tulee opettelemaan sen käyttöä jos ei osaa. Silloin vastaus on että kyllä osaa käyttää. Sitten kun pyydän että viitsitkö pyörittää pyykit niin vastaus on ettei voi, koska ei osaa käyttää konetta. Ja tämähän on vaan jäävuoren huippu.

Ja imuroida ei voi, ellen ole valmiiksi siirtänyt jokaikistä estettä pois tieltä (sukka lattialla, yöpöytä tms).

Siivota ei voi muuten, kun ei tiedä missä meidän siivousvälineet on. Tätäkin yritän aina sanoa että ne on siellä samassa paikassa missä joka kerta, ja pyydän miestä tulemaan katsomaan, mutta sitten särkeekin varvasta eikä voi siivota.

Silloin kun pyydän että voisiko tiskejä laittaa suoraan koneeseen eikä tiskipöydälle, niin tule tuhahteluja että ei niitä ole iso homma lastata sinne koneeseen myöhemmin. Kun pyydän että mies täyttää koneen, niin sitten se onkin iso urakka jota ei joko voi tehdä, tai sitten mies kyselee ihan joka välissä mihin mikäkin astia laitetaan koneessa, eli joudun seisomaan vieressä kun mies täyttää koneen.

Mies osaa huomata sotkuja ja huomauttaa että esim pölyjä on kertynyt. Kun huomautan takaisin että ne saa pyyhkiä pois, niin eipä siinä sitten enää olekaan mitään, ihan siistiä täällä on...

Eikä mies osaa edes ajatella että uuni pitäisi joskus pestä, tai suihku, tai liesituuletin tai...

Ja ihan kaiken huipuksi mies jaksaa pitää itseään jonain siivousjumalana. Silloin tällöin saattaa tunnustaa että ei ole enää niin siisti kuin ennen, mutta voi että silloin poikamiesaikoina hän piti kämpän niin siistinä että! Ei ne poikamiesajan siisteydet nyt tässä helpota, kun nuo taidot näyttää täysin unohtuneen. HUH!

Jos jotain positiivista, niin mies tykkää ja osaa laittaa ruokaa. Valitettavasti minäkin tykäisiin laittaa, ja toivoisin jotain työnjakoa ja vastuuta tuonne siivouspuolellekin...

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:57"]

Miksi pidät tuollaista miestä? Mä laittaisi vaihtoon. Mun aviomies osaa kaikki kotityöt, siinä missä minäkin. Ompelukone ja ikkunoiden pesu paremmin hallussa, kuin mulla.

[/quote]

Välillä laittaa miettimään että miksi pidän. Ihan normaali tuo on aikanaan ollut kun suhteeseen alettiin. Nyt tuntuu että elää niin syvällä harhamaailmassaan , että ei ole sieltä notkahtamassa takaisin todellisuuteen. Mies on muuten ihana. Mutta se ei enää kauaa pysty kompensoimaan sitä, että käyttäytyy arjen vastuun jakamisessa ihan pikkulapsi tasolla. Ap

Vierailija
42/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 07:51"]

Miten ihmeessä te jaksatte? Tuohan on kuvottavaa, että on jotain homeisia astioita ja läjiä jossain. Jos miestä ei huvita osallistua, voisi ihan hyvin antaa luvan siihen, jos vastaavasti mies kustantaa viikkosiivouksen. Tällöin sitten itse voi käyttää oman siivousajan tiskaamiseen ja pyykkeihin ja irtotavaran paikalleenlaittoon. Oma hermo löystyy kun ei tarvi vahtia ja pyytää ja ohjeistaa ja mieskin on tyytyväinen kun koti on siisti ja itse saa vaan olla.

[/quote]

Eikä ole ensimmäinen kerta, kun miehen tiskaamattomuuden takia jotain homehtuu. Jos minä olisin ollut syypää, olisin kuullut kunniani. Mutta koska mies itse kämmäsi, asia on aina harmillinen, ja olisi voinut sattua kenelle tahansa. Huh?!

Edelleenkin, haluan että mies itse osoittaa olevansa aikuinen, ja osaa ottaa vastuuta. Jos ei tällaisessa normaalissa asiassa kuin siivous, osaa ottaa vastuuta, niin silloin jää lapset hankkimatta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 07:56"]

Meillä ei siivouksesta tai siivoamattomuudesta marmateta. Enkä tee perässä uudestaan. Suurin helpotus on se, että molemmilla on samanlainen siisteyskäsitys ja aika pitkälti ajan muovaama tehtävän jako. Tavarat laitetaan käytön jälkeen paikoilleen. Tavaraa on vähän ja kaikella on paikkansa.

Siivottavaksi jää tiskit, pyykit, vessa ja satunnainen imurointi. Minä pesen pyykkiä ja mies viikkaa kaappiin. Jos ei ole viikattu, en voi pestä lisää ja vaatteet loppuu hyvin nopeaan. Samoiten mies vie roskat, koska jos ei vie, niin miä kasaan keon roskikseen tai laitan roskat tiskialtaaseen. Minä taas pesen vessa, kun siltä alkaa näyttämään. Ruokaa laittaa aina se, joka on ensin kotona. Tiskit hoitaa se, kuka jaksaa, yleensä ruuanlaittaja joka toinen päivä viimeistään, koska koneessa on paistinpannut ja kattilat. Samalla kun ottaa tarvittavat, on helppo laittaa edellisen päivän tiskit koneeseen.

[/quote]

Se olisi niin helppoa siivota, jos siivoaisi säännöllisesti, ja ennakoisi ja veisi tavaroita heti käytön jälkeen paikalleen. Olen miehelle näitä asioita koettanut rautalangasta vääntää, mutta tuo ei tunnu tajuavan. Haluan itsekin päästä mahdollisimman vähällä siivouksessa, enkä joutua tekemään yksin mitään suursiivouksia hirveillä myrkyillä sen takia, että toinen ei osallistu koskaan siivoukseen ja koti tönkittyy sellaiseen paskaan mikä ei kohta lähde pois kuin remontilla.

Sovimme aikanana miehen pyynnöstä, että kun nyt omistamme oman asunnon, että se pidetään yhdessä supersiistissä kunnossa, jotta sillä säilyisi arvo. Ja kämppähän oli vasta remontoitu, huippukunnossa, eipä ole kauaa tällä menolla... Ap

Vierailija
44/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 08:07"]

No kaiva nyt se lista esiin ja sano, että sen mukaan aletaan elää maanantaista lähtien, ellei mies sitä ennen kutsu kokoon perhepalaveria listan muokkaamiseksi miellyttävämmäksi.

[/quote]

Tässä on ideaa. Heitin sen tuohduksissaan aikanana roskiin, mutta äkkiäkös sitä tekee uuden. Laitan ehdottomasti tuon pidennetyn vastuuajan aja vuoroviikkosysteemin mukaan listaan. Sitä oppii paljon paremmin ottamaan vastuuta yksittäisestä kotityöstä, kun siitä  joutuu tietyn ajan olemaan täysin vastuussa. Ap

Vierailija
45/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 08:07"]

Minkä ikäinen mies oikein on?? Onko hän laiska, uusavuton, tyhmä vai näitä kaikkia?

[/quote]

Ollaan lähempänä kolmeakymmentä. Mies on vain kertakaikkiaan laiska. Muita asioita osaa hoitaa niinkuin kuka tahansa fiksui aikuinen, mutta siivoukselle sulkee silmänsä. Kyllä minäkin haluan päästä helpolla, mutta en ole niin sydämetön, että jättäisin laiskuuttani vastuun täysin toiselle, ja jättäisin hätähuudot kuulematta.

Mies on joskus huomauttanut tekemistäni siivousvirheistä, esim joskus oli paha flunssakausi, ja nenäliinat saattoi unohtua pöydälle muutamaksi tunniksi. Miehen pyynnöstä korjasin heti tapani. Tätä samaa vastavuoroisuutta olen toivonut mieheltä, mutta tuloksetta. Ap

Vierailija
46/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 08:23"]

Jos teillä ei ole lapsia, eroa. Vaihtamalla todellakin voi parantua. Itse olin joskus nuorempana suhteessa, jossa olin ainoa työssäkäyvä ja maksoin yhteisistä kuluista huomattavasti enemmän. Silti miehelle ei ikinä tullut mieleenkään koskaan siivota tai laittaa ruokaa kun olin töissä. Hänen mielestään minun olisi myös pitänyt tiskata aina, koska tein sen nopeammin kuin hän. Nykyinen mieheni tekee oikeasti osansa kotitöistä ilman pyytämistä tai käskemistä, vaikka käy myös töissä. (Minä muuten tienaan edelleen enemmän, loishuutelijalle tiedoksi.) On oikeasti kiva tulla välillä siiistiin kotiin, missä odottaa ruoka valmiina. Paljon kivempi tehdä yhteisiä asioitakin, kun ei mene kaikki vapaa-aika kotitöihin ja itsekkäästä miesvauvasta huolehtimiseen.

[/quote]

Joo, minulla mies on käyttänyt samaa käsittämätöntä argumentointia miksi ei voi siivota! Eli koska minä teen asian nopeammin tai paremmin(?)!

Ei ole lapsia, eikä tule. Ihmettä tässä odottelen, että mies taas muistaa miltä tuntuu olla siivousvastuussa... Ap

Vierailija
47/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 08:40"]

Kerro nyt ootteko te jotain teinejä jotka on muuttaneet suoraan äidin helmoista ja harjoittelee yhdessä asumista?

En muuten tajua tuota paitojen napittamista ja kääntämistä pesua varten (jos se nyt oli tästä ketjusta eikä jostain muusta). Ihan ylimääräistä turhaa hommaa.

[/quote]

Lähemmäs kolmikymppisiä, mies asunut omillaan ja osannut silloin siivota. Tuntuu että mies on siivousasioissa täysin taantunut.

Mies on itse paasannut paitojen napittamisesta. Että kone ei menisi rikki tai jotain(?). Ap

Vierailija
48/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa vähän samaa, mutta saa välillä sellaisia siivouspuuskia, että oksat pois! Muuten saattaa jättää likaisia kalsareita lattialle, ruokia pöydälle, tasot hirveään kuntoon, kaikki on hänestä ihan siistiä ja ok, jos sanon, että nyt pitää siivota. Jos joku on tulossa kylään alkaa ihan kauhea siivoaminen ja minulle motkottaa siinä ohessa, että "näin imuroidaan, tuonne jäi vielä pölyä, suihki puhdistusainetta tuonne, astiat laitetaan näin päin" ym. :D ja kyllä minä osaan, kun sitä yksin suurimmaksi osaksi teen, mutta hän nauttii siitä, kun pääsee välillä näyttämään mitä osaa... Hänellä on kaksi eri siivouspersoonaa, toinen sellainen hälläväliä "ketä mun kalsarit haittaa tuossa!?" ja toinen ylisiisti perfektionisti, joka imuroi listatkin millintarkasti samalla opastaen minua...

Vierailija
49/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, että sinulla on yksinkertainen mies.

Pyykkäysongelmaan ehdotus: kirjoita ja/tai piirrä ohjeet.

Vaatteet pesukoneeseen, pesuainetta lokeroon I, luukku kiiinni.

Töpseli seinään, käännä vesihana. Piirrä tai printtaa kuva vesihanan suunnasta.

60-asteisille valitse kohta X (ja lisää tarvittaessa lämpötila). Ohje myös 40-asteisille jne.

Paina nappia Y, niin pesukone alkaa ottaa vettä ja pyöriä.

Osa simppeleistä miehistä ei osaa lukea käyttöohjetta, joten pesukoneen kanteen voi teipata ohjeen. :D

Vierailija
50/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 08:54"]

No mite on Ap? Leikkatko nurmikon? Pesetkö auton? Hoidatkos kodin pienet korjaukset, kuten lamppujen vaihdon, sulakkeiden vaihdon?

[/quote]

Käsittääkseni näitä ei tarvitse joka viikko tehdä, niinkuin siivouksia... Mutta kyllä teen näitä asioita. Asumme pienessä rivarissa, joten perinteisiä "miesten töitä" ei ole.

Lisäksi vielä korjaan miehen paitoja hänen pyynnöstään, kavennan paitoja, pidennän housun lahkeita, parsin sukkia. Vielä ei ole tullu vastaan sellaista työtä jonka mies tekisi minulle vastapalveluksena, joten taitaa loppua tuo minun ompelupalveluni hänelle... Ap

Vierailija
51/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:48"]

Mulla on myös mies, joka ei juuri osallistu kotitöihin. Ei osaa käyttää kodinkoneita, tai väittää kyllä osaavansa, mutta pinoaa aina likaiset astiat tiskipöydälle eikä koneeseen, ei laita konetta päälle, ei tyhjennä eikä ole koskaan pessyt pyykkiä. Sanoo kyllä osaavansa ja asiasta huomautettaessa närkästyy ja huomauttaa, että pesi kyllä tiskit ja pyykit oikein hyvin monta vuotta ennen suhdettamme. No, sitä ei kyllä arvaisi. Sitä paitsi asui ennen suhdettamme äitinsä kanssa, joten saanen hiukan epäillä. On n. 40-vuotias. Oli pakko vastata tähän sen takia, että hänkin ihan oikeasti on kutsunut itseään siivousjumalaksi!

Siivoamisesta ei voi keskustella hänen kanssaan, koska hän tosiaan siivousjumalana luulee tekevänsä yhtä sun toista. Kummallinen harha, kun on niin hommia, joita hän ei ole kertaakaan lähes kymmenen vuoden suhteen aikana tehnyt, kuten pyykinpesu. Varmaan hän on unohtanut, että se mikään homma onkaan.

Oikeastaan se siivousjumaluus liittynee siihen tyyliin, mikä hänellä on siivoamisessa silloin, kun siihen ryhtyy eli kun on pakko. Kun on vaikka tulossa vieraita ja tarvitaan molempien panosta, hän alkaa kovalla stressillä tekemään jotain seuraavista: 1) järjestämään maustehyllyä tai jauhokaappia (kun joku toinen huone on vielä täysin kaaoksessa) 2) pyyhkimään lattialistoja rätillä (kun ruokapöytä on pyyhkimättä) 3) imuroimaan ja pyyhkimään pölyjä tietokoneesta (kun olen jo imuroinut ja pyyhkinyt kaikki pölyt sekä kertonut asiasta hänelle ja antanut paperilla listan välttämättömistä tehtävistä). Nuo kaikki ärsyttävät niin paljon, että vaikea päättää ykköstä. Esimerkiksi viimeksi vieraat olivat tulossa klo 12 ja sitä ennen olisi pitänyt siivota vessa, tehdä tarjoilut, kattaa pöytä ja siivota lasten lelut paikoilleen. Olin jo tehnyt muut hommat, mutta noissa olisin kaivannut apua. No ei kun mies ehti ennen vieraiden tuloa imuroida keittiön neljä kertaa (oikeasti), eteisen ainakin kahdesti. Osa tarjoiluista jäi tekemättä ja vessan siivosin, kun vieraat istuivat keskenään olohuoneessa ja roskapussit odottivat eteisessä.

Mies on kyllä joskus vuosien aikana porannut jonkun reiän seinään ja koonnut huonekaluja. Näitä hommia ei kuitenkaan meillä ole ollut joka vuosi. Meillä ei ole pihaa eikä autoa.

[/quote]

Voi hyvä tavaton, kuullostaa ihan samalta kuin oma mieheni! Paitsi että hän ei osaisi miettiä sellaisia yksityiskohtasiivouksia kuin listojen pyyhkiminen ja kaappien järjestely.

Mutta todella rasittavaa, varsinkin silloin kun on tulossa vieraita, eikä haluaisi hävetä silmiään päästään. Mies saattaa käydä tosiaan rynttäämässä lattialla lojuvat vaatteensa kaappiin, ja pyyhkäistä pölyä vessan tiskialtaan päältä, mutta sen jälkeen saattaa lompsia sohvalle, kun on mukamas "siisitä". Itse saan hääriä imurin ja luudun kanssa vieraiden saapumiseen asti, jotta tulisi edes hieman ihmisemmän näköinen asumus.

Vieraat saapuu, ja sitä on mukava selitellä, että ei meillä normaalisti ole tuollaista vaappuvaa tiskipinoa, mutta kun on miehen tiskivuoro... Anoppikin varmaan luulee että minä olen se suhteen sottapytty, kun on aina niin jumalattoman likaista hänen käydessään. En jaksaisi vieraiden kuullen nolata miestä, mutta en halua myöskään ottaa itse sitä kontilleni että olisin muiden kuvitelmissa patalaiska possu. Ap

Vierailija
52/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa käytöstä mieheltä, en kestäisi tota. Kyllä arjen pyöriminen on niin suuri asia henkiselle hyvinvoinnille, että vaikka muuten ihana mies olisikin, niin en ainakaan yhdessä vaan voisi asua. Multa veisi voimavaroja kaikesta muusta elämästä tuo kun miettisin että kuinka paskasta siellä kodissa nyt on, joudunko tekemään kaikki yksin vai viitsiiköhän mies viedä edes yksiä kalsareita pyykkikoriin tänään. 

Olet tehnyt kaikkesi että saisit miehen osallistumaan, mutta mikään ei tunnu kelpaavan. Et ole hänen äitinsä tai sisäkkönsä. Itse lähtisin kävelemään, saa mies sitten pärjätä homeastioineen ja paskakalsareineen ihan itsekseen.

Vierailija
53/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:49"]

Meillä kanssa vähän samaa, mutta saa välillä sellaisia siivouspuuskia, että oksat pois! Muuten saattaa jättää likaisia kalsareita lattialle, ruokia pöydälle, tasot hirveään kuntoon, kaikki on hänestä ihan siistiä ja ok, jos sanon, että nyt pitää siivota. Jos joku on tulossa kylään alkaa ihan kauhea siivoaminen ja minulle motkottaa siinä ohessa, että "näin imuroidaan, tuonne jäi vielä pölyä, suihki puhdistusainetta tuonne, astiat laitetaan näin päin" ym. :D ja kyllä minä osaan, kun sitä yksin suurimmaksi osaksi teen, mutta hän nauttii siitä, kun pääsee välillä näyttämään mitä osaa... Hänellä on kaksi eri siivouspersoonaa, toinen sellainen hälläväliä "ketä mun kalsarit haittaa tuossa!?" ja toinen ylisiisti perfektionisti, joka imuroi listatkin millintarkasti samalla opastaen minua...

[/quote]

Meillä miehellä on tavallaan sama, paitsi tuo perfektionisti osuus jää siihen, että huomauttelee viat ja liat (mutta mitään ei niille tee). Lisäksi jotkut asiat on sallittuja häneltä, mutta ei minulta. Esim hän säilyttää puolipitoisia vaatteitaan lattialla, mutta jos minä alan kasaamaan samanlaista kekoa viereen, niin heti tulee kuittia mieheltä. Ap

Vierailija
54/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:51"]

Olen pahoillani, että sinulla on yksinkertainen mies.

Pyykkäysongelmaan ehdotus: kirjoita ja/tai piirrä ohjeet.

Vaatteet pesukoneeseen, pesuainetta lokeroon I, luukku kiiinni.

Töpseli seinään, käännä vesihana. Piirrä tai printtaa kuva vesihanan suunnasta.

60-asteisille valitse kohta X (ja lisää tarvittaessa lämpötila). Ohje myös 40-asteisille jne.

Paina nappia Y, niin pesukone alkaa ottaa vettä ja pyöriä.

Osa simppeleistä miehistä ei osaa lukea käyttöohjetta, joten pesukoneen kanteen voi teipata ohjeen. :D

[/quote]

Joo, jätin miehelle ohjeet käytöstä, ja oli kyllä sitten pyörittänyt koneen. Nyt kun en jättänyt mitään ohjeita mitä täytyy tehdä, niin täällä ei taas ollut tapahtunut mitään.

Jäisikin ongelma pelkkään pyykkäykseen, mutta kun pitäsi opettaa kaikki siivousrutiinit! Ja jos yrittää neuvoa esim. että älä laita pyykkejä pelkäksi keoksi pyykkitelineen päälle, vaan ripusta ne omiin välikköihinsä kuivumaan, niin mies alkaa valittamaan minua nipoksi. Kun yritän selittää että siinä on ihan logiikka takana miksi näin tehdään, mies ei kuuntele ja pitää ihan siivousnatsina. Ap

Vierailija
55/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaatte tehtävät tai vuorot ja teipillä lista jääkaapin oveen. Ruksi ja päivämäärä milloin kukin on tehnyt mitä. Koneiden käyttöohjeet rautalankamallilla paperille ja teipataan koneeseen. Jos ei ala toimia niin ero, tai sitten ehfotat että voi hoitaa

Vierailija
56/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ehdotat, että voit hoitaa miehen osuuden 1000 euron kk-korvausta vastaan.

Vierailija
57/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 11:04"]

Ihan kamalaa käytöstä mieheltä, en kestäisi tota. Kyllä arjen pyöriminen on niin suuri asia henkiselle hyvinvoinnille, että vaikka muuten ihana mies olisikin, niin en ainakaan yhdessä vaan voisi asua. Multa veisi voimavaroja kaikesta muusta elämästä tuo kun miettisin että kuinka paskasta siellä kodissa nyt on, joudunko tekemään kaikki yksin vai viitsiiköhän mies viedä edes yksiä kalsareita pyykkikoriin tänään. 

Olet tehnyt kaikkesi että saisit miehen osallistumaan, mutta mikään ei tunnu kelpaavan. Et ole hänen äitinsä tai sisäkkönsä. Itse lähtisin kävelemään, saa mies sitten pärjätä homeastioineen ja paskakalsareineen ihan itsekseen.

[/quote]

Jep, todella turhauttavaa yksikseen pitää taloa siistinä. Mies kuitenkin osaa vaatia tietynlaista siisteystasoa, mutta ei tajua että sen eteen täytyy itsekin tehdä töitä. Ihan samoja ajatuksia niinkuin sinullakin, voimavarat menee siihen siivoukseen ja toisen patistamiseen. Lapsetkin on helpompia, ne tuntuu osaavan oppia, kun taas tuo mies näyttää sulkevansa silmänsä täysin...

Sellainen wake-up call tässä kaivattaisiin. Jos mies joutuisi pakosta olemaan useamman kuukauden vastuusta kämpän pyörittämisestä, hän ehkä muistaisi ja oppisi taas siivoamaan.

Mies osaa hyvin usein "sairastua" silloin kun häntä pyydän siivoamaan. Milloin huippaa, milloin kolottaa yms. En enää jaksa uskoa näihin hänen vaivoihinsa, kun ne tulevat juuri sopivasti ennen siivousta. Välillä mies osaakin syyllistää sen takia oikein rajusti, eikä tunnu tajuavan että on hankala ottaa vaivoja todesta, kun ne ilmaantuvat aina hänelle suotuisaan aikaan. Ap

Vierailija
58/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 08:54"]No mite on Ap? Leikkatko nurmikon? Pesetkö auton? Hoidatkos kodin pienet korjaukset, kuten lamppujen vaihdon, sulakkeiden vaihdon?
[/quote]

Luuletko, että noi luettelemasi hommat ovat erityisen vaativia saati mitenkään aikaavieviä?

-Rivarissa yksinasuva miehetön, isätön ja veljetön autoileva nainen

Vierailija
59/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että miehiä saattaa ahdistaa siivouksen keskeisyys elämässä. Kun sen voi hoitaa muutenkin.
Siitähän se saa alkunsa, että alat ajatella että sinä vastaat kodista. Ja sitten pomotat. Ja nalkutat. Menet perinteiseen vaimo rooliin, jonka mies tunnistaa äidikseen. Ja hups hän kohteleekin sinua kuin äitiään, odottaa passausta.
Olkaas nyt vähän ovelampia naiset. Minä olen saanut yhden miehen muuttumaan possusta normaaliksi ja voin vakuuttaa, ettei tarvittu nalkutusta. Annoin hänen osata.

Vierailija
60/68 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se puolisin valiseminen auta. Mies on meillä muuttunut matkan varrella. 20v. yhdessä ja itse siivoisin vaikka kaiken jos joku tekisi edes sen ruuan.

Kait aika moni mies on laiska.