Oon varmaan nykyihmisen mielestä hullu, mielästäni ei ole mikään oikeus saada lennellä ristiin rastiin ulkomaille
koska vain sattuu haluamaan. Ihmisen ei kuuluisi päästä niin helposti ja nopeasti toiselle puolelle maapalloa.
Tämä lentely ei ole mitään hyvää tuonut kellekään, päinvastoin, mutta en ala huonoja puolia edes luettelemaan.
Itse sallisin vain rahtikoneet, mutta toisaalta en niidenkään antaisi mitään kiinakrääsää kuljetella.
Pitäkää hulluna, ei haittaa. Totuus on ettei lentäminen ole ihmoikeus, ei sinne päinkään.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Sitten meitä on kaksi hullua, ajattelen samalla tavalla. Matkustamisesta on mennyt hohto kun se mahdollista lähes jokaiselle perämökin eskolle. Matkustaminen on tehty liian helpoksi ja halvaksi, kun lennellä voi ympäri maailmaa. Luonto tuhoutuu ihmisen itsekkyyden tähden lentoliikenteen ja turistien saastutuksen vuoksi.
Kumpaan ryhmään kuulut, perämökim eskoihin vai johonkin eliittiin. Tarkoititko että tavikset eivät saisi enää matkustaa vaan asua autottomana jossain maakuopassa naurista viljellen.
Vierailija kirjoitti:
Hupilentämisen ja risteilyjen hinnat pitäisi kymmenkertaistaa.
Siis niin että vain rikkaat saisivat lentää ja risteillä?
Vierailija kirjoitti:
Miettivätkö ihmiset oikeasti koskaan millaisissa olosuhteissa tulevat sukupolvet joutuvat elämään?
Ei mieti. Kakaroita pitää puskea koska Mä Haluan, v itut siitä millaisissa elinolosuhteissa joutuvat aikoinaan kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen paljon lentävä voisi ainakin vähentää.
Mutta jos ajatellaan Suomen väkilukua, ja millaisia ihmisiä se sisältää, niin ollaan varmaan pienimmät saastuttajat tuhoamassa tätä maapalloa. (Autojen tarkka katsastuskin pitää omalta osaltaan huolta, kun on päästörajoitukset, toisin kuin jossain liikakansoitetussa Intiassa. Lisäksi siellä pörräävät mopot.)
Puulämmitteiset saunatkin kai kohta kielletään yms. Sähköautot tulossa jne.
Väestöpyramidi on päälaellaan, ja suurin joukko on pian sairaita eläkeläisiä ja vanhuksia, jotka eivät lennä yhtään mihinkään.
Kyllä se monilla lentävillä jää siihen kerran vuodessa-ulkomaan lomamatkaan. Ja nykytyöttömyyden aikana jää monilta sekin loma pitämättä.
Aina meidän pitäisi täällä Suomessa olla joku hemmetin esimerkki ja toimia oikein, muut välittävät hevon vttua.
Suomalaisen hiilijalanjälki on aika paljon isompi kuin esim. keskivertointialaisen. Että se pienimmistä saastuttajista.
Olen ap:n kanssa samaa mieltä lentämisestä.
Ethän AP sitten myöskään syö lihaa?
Pääsee esimerkiksi sinne Italiaan laivaa ja junaa käyttäen. Olemme päättäneet miehen kanssa, että lennot on lennetty ja matkat tehdään jatkossa maitse. Ei ole mielenkiintoa kuin kaupunkilomiin Euroopassa.
Tässä yksi ehdotus (reitti Turusta Milanoon): https://maatapitkin.net/italia.php
Sekoitat monta asiaa yhteen. Matkustus ja hajoavan krääsän rahtaaminen (ihmisten tilausten vuoksi) on kaksi eri asiaa, lisäksi on vielä sellaisen tavaran tuonti joka on kunnollista. Ja jos ei saa matkustaa, haluatko että ihmiset muuttavat ulkomaille kokonaan, käy sekin. Entä joku muu matkustusmuoto kuin lentokone. Osa suuntaa länsimaihin.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Kyse ei ole siitä että jokaisen toimisi täydellisesti kaikilla osa-alueilla, vaan siitä että jokainen tekisi voitavansa ja karsisi EDES ne kaikkein helpoimmat asiat. Turhan hupilentelyn lopettaminen on näistä askel nro #1, se kun ei vaadi yhtään mitään, toisin kuin vaikka vegaaniksi siirtyminen joka on jo huomattavasti työläämpää. Tietysti olisi parempi jos mahdollisimman moni jättäisi lihansyönnin kokonaan.
- ei tosin AP
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kakkosasunto italiassa ja lennän sinne just niin monta kertaa vuodessa kun pystyn.
Ja meillä Espanjassa, käymme siellä vähintään parin kuukauden välein. Ei mitään aikomusta lopettaa lentämistä.
Sinua voi järkyttää mutta minua ei kiinnosta vittuakaan mitä sinä lentämisestä mietit, enkä tule sinulta lupaa kysymään.
Oikeassahan sä olet. Se ei ole ihmisoikeus ja lentämistä pitäisi vähentää.
Ihmiset ei vaan koskaan halua luopua mistään saavutetusta hyvästä/edusta/rahasta/oikeudesta/mistään.
Jos rehellisesti sanotaan, niin kyllä sä vähän mielisairaala vaikutat. Hae apua ❤
Just varailen lentoja! Matkustaminen on parasta ! Kolme matkaa varattuna tälle vuodelle. Ehkä talvella vielä Meksikoon 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vain kuukausin niin pääsen taas Italiaan pitkäksi viikonlopuksi.
Imekää pääsiäispupujussin suklaamunaa, piipertäjät!
Eikö suklaa maistu?
Hiekka kaihertaa kun piti poistaa?
🤡
Eniten ärsyttää ihmiset jotka julistavat käyvänsä paikoissa, joita turistit eivät ole pilanneet. Mitä he itse kuvittelevat olevansa? Joka turistipaikassa joku on käynyt ennen muita ja aloittanut sen "pilaamisen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Kyse ei ole siitä että jokaisen toimisi täydellisesti kaikilla osa-alueilla, vaan siitä että jokainen tekisi voitavansa ja karsisi EDES ne kaikkein helpoimmat asiat. Turhan hupilentelyn lopettaminen on näistä askel nro #1, se kun ei vaadi yhtään mitään, toisin kuin vaikka vegaaniksi siirtyminen joka on jo huomattavasti työläämpää. Tietysti olisi parempi jos mahdollisimman moni jättäisi lihansyönnin kokonaan.
- ei tosin AP
Just. Kaikkien pitää lopettaa lentely koska se ei sinua muutenkaan kiinnosta, mutta lihansyönti on ulkona keskudtelusta koska sitä sinä haluat jatkaa? Ja väität lentäviä ihmisiä itsekkääksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen paljon lentävä voisi ainakin vähentää.
Mutta jos ajatellaan Suomen väkilukua, ja millaisia ihmisiä se sisältää, niin ollaan varmaan pienimmät saastuttajat tuhoamassa tätä maapalloa. (Autojen tarkka katsastuskin pitää omalta osaltaan huolta, kun on päästörajoitukset, toisin kuin jossain liikakansoitetussa Intiassa. Lisäksi siellä pörräävät mopot.)
Puulämmitteiset saunatkin kai kohta kielletään yms. Sähköautot tulossa jne.
Väestöpyramidi on päälaellaan, ja suurin joukko on pian sairaita eläkeläisiä ja vanhuksia, jotka eivät lennä yhtään mihinkään.
Kyllä se monilla lentävillä jää siihen kerran vuodessa-ulkomaan lomamatkaan. Ja nykytyöttömyyden aikana jää monilta sekin loma pitämättä.
Aina meidän pitäisi täällä Suomessa olla joku hemmetin esimerkki ja toimia oikein, muut välittävät hevon vttua.
Suomalaisen hiilijalanjälki on aika paljon isompi kuin esim. keskivertointialaisen. Että se pienimmistä saastuttajista.
Olen ap:n kanssa samaa mieltä lentämisestä.
Täällä on hiukan erilainen ilmasto kuin Intiassa ja todella pitkät v'limatkat joka paikkaan. Nyt vähän valoja päälle!
Luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat. Olen samaa mieltä, mutta syyni eivät varmaan ole niitä joita ajattelet... Itse olen onnellinen, että en todellakaan ole pyörinyt ympäri maailmaa... Se olisi semmoinen soppa, että sitä ei pystyisi selvittämään... Nyt tiedän ainakin missä olen ollut ja keitä olen tavannut...
Ei se tietenkään ole ihmisoikeus. Ei ole yksityisautoilu tai lihan syöminenkään. Matkustelen suht säännöllisesti mutta olisin kyllä valmis maksamaan siitä lystistä enemmän tai käyttämään esim junaa Euroopan sisällä liikuttaessa. En silti pode huonoa omaatuntoa matkustelusta. En syö lihaa, en omista autoa, jaan 50 neliön asunnon kumppanin kanssa, en sauno, ostan lähes kaikki vaatteet käytettynä enkä muutenkaan shoppaile turhaan, kierrätän, en aio hankkia suurta perhettä jne.
Ja tämä typerä enemmistö ei itse edes tajua kaivavansa planeettaa jalkojensa alta itsekkäillä toimillaan.